Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi ociężale się wkręca na obroty. Prośba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:,

Od kilku dni zauważyłem, że w Audi na 2 biegu w granicach 4-5 tyś obr/min czuć taką przerwę tak jak by samochód na moment złapał tzw. "zadyszkę", później po przekroczeniu 5 tyś obr/min ładnie idzie. Od czego to może być?

Jak mi uda się dzisiaj nagrać filmik to wrzucę.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.U mnie jest tak że tak przy 3200 obr/min ma taki power że hoho Puzniej słabnie widocznie tak ma być...chodź dziś wieczorem sprawdze to przy 5000 obr.

Opublikowano

u mnie też tak miał do czasu idź wkońcu Nie znalazłem przyczyny. Przy kolektorze u mnie są klapki sterujące powietrzem. I ta część co jest odpowiedzialna za ich regulację była urwana . Ale u mnie to najbardziej było czuć przy 3 do 4tys obrotów. Miał tak jak by muła.

Opublikowano

Zauważyłem, że przy dłuższej jeździe problem ustaje... :mysli:

Jutro postaram się nagrać filmik.

Opublikowano

sprawdź standardowo świece, przewody, przeczyść przepustnicę i przepływkę powietrza to jest taki standard co możesz sam zrobić, podłącz jeszcze pod VAG.

Opublikowano
u mnie też tak miał do czasu idź wkońcu Nie znalazłem przyczyny. Przy kolektorze u mnie są klapki sterujące powietrzem. I ta część co jest odpowiedzialna za ich regulację była urwana . Ale u mnie to najbardziej było czuć przy 3 do 4tys obrotów. Miał tak jak by muła.

kolego mozesz dokladniej opisac w ktorym miejscu masz te klapki sterujace powietrzem albo jakies foto wstawic

Opublikowano

Kolego przy kolektorze ssącym masz taką jakby "gruszke" w której znajduje się to cięgno. Ale musisz mieć plastikowy kolektor. Inaczej nie będziesz tego miał.

Opublikowano

Tak ale występuje to w kolektorach plastikowych ; ) w aluminiowych juz nie.

Opublikowano
sprawdź standardowo świece, przewody, przeczyść przepustnicę i przepływkę powietrza to jest taki standard co możesz sam zrobić, podłącz jeszcze pod VAG.

Świece i przewody miałem niedawno wymieniane. Także to raczej odpada. Jutro jadę w stronę Krakowa to zobaczę jak się samochód będzie sprawował.

Przepustnicę i przepływomierz powietrza gdzie znajdę?

Opublikowano

a4_silnik.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ----------

Przepustnice masz na końcu dolotu< a przepływke po miedzy rura a filtrem...pozdrawiam

Opublikowano
Ale musisz mieć plastikowy kolektor. Inaczej nie będziesz tego miał.
Tak ale występuje to w kolektorach plastikowych ; ) w aluminiowych juz nie.

To są nieprawdziwe informacje - w modelowo 1998 (po tzw 1-wszym lifcie) był aluminiwy kolektor ze zmienną geometrią, tak jak to widać na foto powyżej ( to akurat Passat).

Dla tych co się cieszą , że tego nie mają obrazek jak ten element wpływa na dynamikę 1.8 (przebieg Nm w funkcji obrotów)

variablemanifold.jpg

<br /><br />

Opublikowano

Proszę oglądać od 0:35.

Dzisiaj jeździłem po Krakowie i silnik ładnie się wkręcał w obroty... :mysli:

Opublikowano

tak ci się wkręca ten adr na obroty chyba coś słabo?

Opublikowano

Nie wiem czy słabo. Nie mogłem zacząć od zera, bo akurat wjeżdżałem na autostradę... Miałem wtedy na drugim biegu, ale już nie czułem braku mocy między 4-5 tyś obr/min. I tak startowałem kilka razy... Trzeba też wziąć pod uwagę, że poruszam się na 17 calowych felgach. Z przodu 225 z tyłu 235.

Opublikowano

Te a nie miałeś zaciągniętego ręcznego :kox:

A tak poważnie to obroty jako tako idą ale prędkościomierz prawie stoi w miejscu.

Wygląda jakby miał pół mocy albo holował kamaza z piachem.

Na pewno jest coś nie tak:

1.opory na kołach (zapieczone zaciski/ krzywe tarcze itp)

2.koniec zespołu tarcza/docisk/dwumas

3.zmienna geometria kolektora stoi w miejscu

4.nieprawidłowy skład mieszanki

5.zapchany kat

Najlepiej było by podpiąć VAG-a na początek (co by jakieś błędy może pokazał) i logi też porobić.:hi:

Opublikowano
Te a nie miałeś zaciągniętego ręcznego :kox:

A tak poważnie to obroty jako tako idą ale prędkościomierz prawie stoi w miejscu.

Wygląda jakby miał pół mocy albo holował kamaza z piachem.

Na pewno jest coś nie tak:

1.opory na kołach (zapieczone zaciski/ krzywe tarcze itp)

2.koniec zespołu tarcza/docisk/dwumas

3.zmienna geometria kolektora stoi w miejscu

4.nieprawidłowy skład mieszanki

5.zapchany kat

Najlepiej było by podpiąć VAG-a na początek (co by jakieś błędy może pokazał) i logi też porobić.:hi:

We wtorek jadę do znajomego mechanika i zobaczę, bo szczerze to mi się nie podoba... Wcześniej Audi zapierdzielało aż miło. Tzw. szybciej się wkręcał w obroty.

Jeżeli chodzi o koło dwumasowe to miałem wymieniane przy przebiegu 188 tyś km, a teraz mam przejechane ponad 222 tyś km. Miałem też wymieniany wysprzęglik i pompkę sprzęgła.

Opublikowano

przeczyść jeszcze tą przepływkę powietrza i przepustnicę (po czyszczeniu adaptacja) powinno pomóc może jest coś brudne i dlatego. A filtr powietrza i paliwa wymieniałeś jak masz lgp to też powymieniaj. Bo jak to będzie brudne to VAG błędu nie pokaże :)

Opublikowano
Trzeba też wziąć pod uwagę, że poruszam się na 17 calowych felgach. Z przodu 225 z tyłu 235.

No tak właśnie chciałem zapytać czy nie zaszalałeś z kapciami . Przy 125 kM zwiększenie rozmiaru kół to wyraźnie odczuwalna utrata pszyspiszenia

(i szybsze zużycie zespołu napędowego) - czysta fizyka ale mimo wszystko coś za słabo idzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...