Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co daje wywalenie katalizatora w TDI ?


ciechu20

Rekomendowane odpowiedzi

panowie, powiem szczerze ze jestem laikiem jesli chodzi o tego typu sprawy, wiec pytam. Otóż przyszedl czas na wymiane kata, ale nie chcę wsadzac nówki ponownie, mam zamiar zrobić przelot. Co powinienem wziąc pod uwage ? Czytalem troche, że musze zastosowac dodatkowo emulator kątowy sondy lambda... ktoś może łopatologicznie i konkretnie przedstawić całą operację ? Bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie emulator, tylko jedziesz do jakiegos tunera, robisz softa przy okazji wywalasz drugą sonde z ECU i cieszysz sie autkiem :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawdę mówiąc to guzik daje wywalenie kata.Jeżeli już to tylko może dać kłopoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak prawdę mówiąc to guzik daje wywalenie kata.Jeżeli już to tylko może dać kłopoty...

owszem daje, większy smród z d...y i wiekszą dziurę ozonową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, powiem szczerze ze jestem laikiem jesli chodzi o tego typu sprawy, wiec pytam. Otóż przyszedl czas na wymiane kata, ale nie chcę wsadzac nówki ponownie, mam zamiar zrobić przelot. Co powinienem wziąc pod uwage ? Czytalem troche, że musze zastosowac dodatkowo emulator kątowy sondy lambda... ktoś może łopatologicznie i konkretnie przedstawić całą operację ? Bede wdzieczny.

U mnie już katalizator walił błędami co 100km

Najpierw kupiłem emulator (tulejkę kątową) potem 2 uszczelki

Wyjąłem katalizator - myślałem że bedzie widać że zapchany, ale nie

Trochę wkład się przesuwał - 1cm

Wkręciłem tulejkę oraz 2 sondę, poskładałem wszystko

Po wszystkim brak błędów:banan:.

Z racji że u mnie turbo trochę późno wstawało podejrzewałem na kata przytkanego, więc ponownie go wyciągnąłem.

Wybebeszyłem z niego wszystko, ciężko było ale dałem radę - czysta rura w środku.

Po wszystkim turbo trochę wcześniej wstaje, ale to nie było to, miałem kilka nieszczelności między innymi - główna rura gumowa od turbiny do pasa przedniego.

Turbinę bardziej słychać, ale w aucie nie jest głośniej

Może trochę spalanie spadło.

Dodam tylko że po co wydawać 200zł na rury zamiast kata.

Wystarczy z niego usunąć wszystko i założyć z powrotem.

Na przeglądzie niby katalizator jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, powiem szczerze ze jestem laikiem jesli chodzi o tego typu sprawy, wiec pytam. Otóż przyszedl czas na wymiane kata, ale nie chcę wsadzac nówki ponownie, mam zamiar zrobić przelot. Co powinienem wziąc pod uwage ? Czytalem troche, że musze zastosowac dodatkowo emulator kątowy sondy lambda... ktoś może łopatologicznie i konkretnie przedstawić całą operację ? Bede wdzieczny.

U mnie już katalizator walił błędami co 100km

Najpierw kupiłem emulator (tulejkę kątową) potem 2 uszczelki

Wyjąłem katalizator - myślałem że bedzie widać że zapchany, ale nie

Trochę wkład się przesuwał - 1cm

Wkręciłem tulejkę oraz 2 sondę, poskładałem wszystko

Po wszystkim brak błędów:banan:.

Z racji że u mnie turbo trochę późno wstawało podejrzewałem na kata przytkanego, więc ponownie go wyciągnąłem.

Wybebeszyłem z niego wszystko, ciężko było ale dałem radę - czysta rura w środku.

Po wszystkim turbo trochę wcześniej wstaje, ale to nie było to, miałem kilka nieszczelności między innymi - główna rura gumowa od turbiny do pasa przedniego.

Turbinę bardziej słychać, ale w aucie nie jest głośniej

Może trochę spalanie spadło.

Dodam tylko że po co wydawać 200zł na rury zamiast kata.

Wystarczy z niego usunąć wszystko i założyć z powrotem.

Na przeglądzie niby katalizator jest

Tak też dzisiaj zrobiłem, znajomy mechanior usunął 2 wkłady kata i jest przelot, turbo bardziej świszczy i jest przyjemniej, szukam teraz tylko osoby która usunie mi 2 sondę z ECU tak jak wspomniał devastation. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z przeglądem??

A nic, fizycznie katalizator jest tylko pusty w środku.

Przecież na przeglądzie nie podłaczają analizatora spalin, bynamniej u mnie a przeglądy robię już z 15lat

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest podłączany co roku :thumbdown:

i bez tego ni hu hu,

tylko jak go mam na gazie to emisja jest mniejsza, czy wywalenie aż tak podciągnie zanieczyszczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z przeglądem??

W b5 miałem wywalonego kata, zastąpiłem go tłumikiem przelotowym. Na przeglądzie typek podpiął analizator spalin i ku mojemu zdziwieniu wszystko było w normie. W b6 też na pewno wywalę to cholerstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Czy ktoś z was posiada jakieś fotki z wyciągania kata z silnika AJM?

Wreszcie chce się zabrać out kata.

Wszystkie info będą przydatne.

---------- Post dopisany 24-09-2013 at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2013 at 23:20 ----------

Witajcie

Dopiero wczoraj wziąłem się za usuwanie katalizatora. Założyłem nową plecionkę a kata po prostu wybiłem, oryginalną puchę zostawiłem w razie W :wink:

Żadnego głośniejszego odgłosu pracy silnika nie ma. Słychać tylko fajny świst turbinki :naughty:

Dzięki wszystkim za zainteresowanie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma jak jest katalizator to musi być sonda żeby podgrzewać spaliny itd i sterować dawka paliwa spalanego

???

ja mam awx-a i żadnej sondy nie uświadczyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze wywaliliście kata i zostawiliście samą puche od niego??? czy jak być powinno wspawaliście taką srednicą rure i na nią puche od kata??niby drobnostka ale a to bardo ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tylko osoby która usunie mi 2 sondę z ECU tak jak wspomniał devastation.

Wcześniej się trochę dowiadywałem i wywalenie sondy w ECU śpiewali około 400zł :facepalm:

Programu nie potrzebuję bo mam więc został emulator za 30zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze wywaliliście kata i zostawiliście samą puche od niego??? czy jak być powinno wspawaliście taką srednicą rure i na nią puche od kata??niby drobnostka ale a to bardo ważna.

ja mam puche rozcieta wyjety wkład i zaspawaną (w B5), jedyne co zauważyłem to delikatne gwizdanie turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma jak jest katalizator to musi być sonda żeby podgrzewać spaliny itd i sterować dawka paliwa spalanego

???

ja mam awx-a i żadnej sondy nie uświadczyłem...

Zlituj się jaka sonda w silnikach 130km? :grin: Niby po co ?yy podgrzewać spaliny? eee ja słyszałem że fotele na tylnej kanapie:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej tak, co innego gdybyś dopiero soft robił i przy okazji chciał usunąć 2 sondę..

Najlepiej podzwoń po okolicznych tunerach i popytaj o cenę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...