aaron92 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Witam, na wiosnę czeka mnie wymiana sprzęgła, i z tego co tutaj czytałem i widziałem na allegro to mam do wyboru sprzęgło z kołem dwumasowym (za 1200-1500zł jakoś) i co jednomasowe (za 600 -800zl jakoś) tak? Mam pytanie które wybrać jeśli na wiosnę będę chciał trochę podnieść moc, czy brać z dwumasą czy jeśli to możliwe "zwykłe sprzęgło" czy jak je nazwać, (jednomasowe czy co). Jaka jest różnica między nimi, z tego co słyszałem to dwumasa trochę drgania jakieś tłumi i powoduje, że płynnie zmienia się biegi czy coś takiego.
polny Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania , ile zamierzasz jeszcze jeździć tym autkiem i czy masz wole 1600 zł . Jak robisz jakiegoś Chipa to dwumas spokojnie ogarnie. Ludzie którzy na forum zmienili dwumasa na koło sztywne mają podzielone zdanie na temat komfortu. Jedni mówią że zmieniło się tylko minimalnie a inni że jest znacznie gorzej (ale tu pewnie rolę odgrywa to jak to zostało zrobione). Jak masz $$$ bierz dwumasa jak nie to koło sztywne
aaron92 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Opublikowano 20 Października 2012 Kase mam, mam też lekki problem ze wspomaganiem, ale to też wiosną zrobię, teraz akumulator muszę wymienić, i chyba jednak poczekam aż turbina padnie a to trochę potrwa, i wtedy turbinę wymienię, może wtryski jeśli trzeba do chipowania, i coś pisali, że musiałbym jeszcze IC wymienić, aby ze 140-160km wyciągnąć z niego. Tutaj na forum napisali, że turbinę i IC wymienili i będzie git a nic o wtryskach nie napisali. No ale głównie chciałem się dowiedzieć jak ze sztywnym kołem jak ty to napisałeś, chodzi te sprzęgło i jakie różnice. I czy dwumasa do chipowania czy lepiej to sztywne brać jeśli autko będzie chipowane.
SotoM Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 jakbys sie zdecydował na jednomas to mam do sprzedania ciezko osiagalny nowy komplet sprzęgła Luk (docisk,tarcza,łozysko)
aaron92 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 Znaczy tak myślę, aby góra go do 150km i tak myślę, że spalanie wzrośnie pewnie z 0,5l może nawet 1l i nie chce by się coś posypało ;D Ale mam nadzieje, że ludzie na hamowni wiedzą co robią. ---------- Post dopisany at 17:40 ---------- Poprzedni post napisany at 06:54 ---------- No to jak, lepiej z dwumasą brać czy to sztywne koło? Niech się ktoś wypowie co jeździ na kole sztywnym jak to ktoś określił. Będę wdzięczny, bo nie wiem co brać.
aaron92 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 A na przykład nie lepiej dwumasa AWX? Ja mam AFN, więc nie wiem. Taka: Sprzeglo kolo dwumasowe VW Passat 1.9TDI 130KM AWX (2697980278) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy taka: Sprzeglo kolo dwumasowe VW Passat B5 1.9TDI AWX (2697980480) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.?? I czy ktoś jeździ na sztywnym, jaki komfort jazdy, coś się zmieniło i czy dużo i czy na gorsze. No nie wiem, jakie odczucia, ktoś jeździ na takim??
wesz82 Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jak planujesz 150 i więcej to wal w AWX-a. Jak dwumas masz dobry to bierz tylko sprzęgło bo pasuje. Sam stoję nad takim dylematem ale nie biorę pod uwagę sztywnego.
radimm Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 rób dwumas + sprzęgło AWX. Wczoraj do mojego AFN'a wleciało sprzęgło z AWX, dwumas został stary bo był w dobrym stanie. Niektórzy co przechodzą na jednomas chwalą sobie, inny narzekają, także ile użytkwników tyle opinii
aaron92 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 Aha, no i takie odpowiedzi się spodziewałem, dzięki wielkie. Jeśli tak można jak mówicie to sprawdzę dwumase i jak coś to tylko sprzęgło AWX wstawię. ;] A i pytanie, mogę tak jeździć nawet jak nie będę teraz chipować go? Bo tak myślę, że dopiero z chipuje jak mi turbosprężarka siądzie bo trochę mi jej szkoda, się trzyma i nie widzę sensu jej wymieniać, jak siądzie to wtedy jeszcze wtryski 216 wymienie i chip. To jak? Jak wstawię sprzęgło AWX do dwumasy AFN to mogę np. z rok-2 lata tak jeździć bez chipu? Nic mu się nei stanie? Sory za głupie pytania, ale nie jestem mechanikiem, nie znam się za bardzo na tym. Skończyłem liceum ogólnokształcące o profilu biol-chem więc wiecie... Wiedzy nie ma na temat mechaniki. WIęc jeszcze raz sory za głupie pytania.
radimm Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 oczywiście że możesz tak jezdzić. To czy auto seria czy po witaminach nie ma znaczenia w tym wypadku
aaron92 Opublikowano 27 Października 2012 Autor Opublikowano 27 Października 2012 No skoro tak mówisz i nic się nie stanie mu to spoko, dzięki za pomoc.
Tommy Gun Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 No skoro tak mówisz i nic się nie stanie mu to spoko, dzięki za pomoc. Zawsze może się stać w zależności od temperamentu właściciela. A co do wyboru jednomas lub dwumas hmm mając 1Z ostro pierdziałem jak to dobrze że nie ma dwumasu...a po przesiadce na afn'a wszystko jest jasne
polny Opublikowano 27 Października 2012 Opublikowano 27 Października 2012 Rozumiem że dwumas daje komfort ??
aaron92 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam ponownie, pytanie odnoście sprzęgła ponownie, na allegro znalazłem takie oferty: Sprzęgło + dwumas: Sprzeglo kolo dwumasowe Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM (2812399038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 1650zł Sprzęgło: SACHS SPRZĘGŁO AUDI A4 A6 PASSAT B5 i FL 1.9TDI (2806099702) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.- 690zł Sprzęgło + koło zamachowe (sztywne): SPRZĘGŁO + KOŁO KPL AUDI A4 B5 1.6 1.8 1.8 T VALEO (2833068380) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 1377zł No i że tak spytam. O co chodzi? ;p Myślałem, że kupie sprzęgło za 690zł włożę do autka i gitara, a widzę że jeśli z kołem sztywnym to trzeba 1377zł wydać. To po co jest te za 690zł? Po to by kupić i jeśli się ma dobre dwumasę to do tej dwumasy? Nie można na nim jeździć no nie? Bo mechanik powiedział mojemu tacie, że za 700zł sprzęgło jest z kołem sztywnym, nie wiem gdzie on to znalazł, chyba nie da się jeździć na samym sprzęgle za 690zł no nie? Sory za głupie pytania ale kompletnie się na tym nie znam. Więc o co chodzi z tym sprzęgłem za 690zł?
comar_pl Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 to za 690 to komplet bez dwumasu. - znajdziesz taniej od ludzi z forum. jesli masz dwumas dobry to kupujesz tarcze i docisk ( z tego co widze 500-600zl) ale zastanow sie od razu: w jakim stanie twoj dwumas i czy bedzies sie w przyszloscie przesiadal na jednomas. oraz czy masz kase na zrobienie dwumasu. bo teraz wydasz 350zl za zrobienie sprzegla a jak ci padnie dwumas to znowu tyle samo wydasz za robote. zalezy jak jezdzisz i w jakim stanie ten dwumas. jak mechanior zrobi rzemieslniczo to dwumas bedzie 100% drozszy, ajesli zdecydujesz sie na gotowy komplet valeo to roznica 3-4 stowy. ja zalozylem jednomas i hmm. draznia mnie wibracje w pewnych zakresach obrotow.ale ja mam inny silnik.
Frimuś Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Czytam watek i sie sam zastanawiam co mam zrobic. Planuje na czasie lekko podciagnac moce w aucie a co za tym idzie sprzegło standard AFN wek i szukac musze innego ,pomyslalem sobie aby drazu wymienic skrzynie na 6tke ?? pozmyc sie dwumasa?? kurde tyle pytan. Przerabial ktos temat?? w afn-ie niech zda relacje -wycenke.
polny Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ile chcesz tej mocy uzyskiwać ?? ja mam około 140 km i seryjne sprzęgło z dwumasem taką moc to z uśmiechem przeniesie bez najmniejszego problemu. Chyba ze modzisz na jakieś 170 km ??
Kowi87 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 170km tez wytrzyma seryjne z AFN/AVG, zrobiłem na takim setupie prawie 50tys i zaczeło sie ślizgać, tyle że u mnie ma ciezej bo Q, dwumas spokojnie da rade:wink: takze najlepszym rozwiazaniem bedzie kupno sprzęgła AWX i dwumasu, a nie tam jakieś jednomasy, tam też jest kiepskie sprzęgło, co innego w silnikach poprzecznych, jest alternatywa z G60 które w serii ma 160km, niestety do A4 nie podchodzi a skrzyna 6ka to wieksze sprzęgło 240mm wiec bez problemu zniesie takie moce:whistling:
Frimuś Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 170km tez wytrzyma seryjne z AFN/AVG, zrobiłem na takim setupie prawie 50tys i zaczeło sie ślizgać, tyle że u mnie ma ciezej bo Q, dwumas spokojnie da rade:wink: takze najlepszym rozwiazaniem bedzie kupno sprzęgła AWX i dwumasu, a nie tam jakieś jednomasy, tam też jest kiepskie sprzęgło, co innego w silnikach poprzecznych, jest alternatywa z G60 które w serii ma 160km, niestety do A4 nie podchodzia skrzyna 6ka to wieksze sprzęgło 240mm wiec bez problemu zniesie takie moce:whistling: Mowisz zeby jezdzic az nie powie papa,lub profilaktycznie zmienic sprzegło z dwumasem AWX. Korcze zobaczymy na co budzet pozwoli,nie mam baji na skrzynie 6stke al efajnie bylo by. ---------- Post dopisany at 20:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:27 ---------- Ile chcesz tej mocy uzyskiwać ?? ja mam około 140 km i seryjne sprzęgło z dwumasem taką moc to z uśmiechem przeniesie bez najmniejszego problemu. Chyba ze modzisz na jakieś 170 km ?? Nie 160 i bedzie git Do jazdy na co dzien wystarczy w wyscigach nie startuje.
Raf_kk Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Tutaj mysle bardziej rozchodzi sie o niutki. Seryjne sprzeglo afn bedzie w stanie przeniesc ok 350-70nm przez jakis czas?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się