Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 Avant 1.9TDI 131KM S line, Recaro (Projekt: "Full Opcja")


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzone. VAS nie dał rady... Jeśli chodzi o skuteczność hamowania - pozostaje porządne odpowietrzenie bloku ABS.

:shock3: jak to jest? Wszyscy zmieniają heble jak chcą m.in. Siemian i reszta a jedno z najbardziej zrezanych aut na forum "powiedziało" nie i uj "nie chcę takich hamulców"?

To kwestia oprogramowania sterownika - jedne dają się przekodować a inne nie (tak jak np. przy swapie automata na manual, czasem trzeba wymienić ECU a innym razem da się go przekodować pod ręczną skrzynię).

Bartku, dasz radę odpowiedzieć na PW?

Miałem znów niezły, kilkudniowy maraton - dziś mam wolne i mogę zacząć odpisywać :wink:

Bartek mi robił mech wczoraj i też mówił, że najciężej było porządnie odpowietrzyć układ...ale powiem Ci, że chyba mu się udało bo jest malina, więc może idź w tą stronę

Jeśli chodzi o kodowanie ABS to tutaj Tomek podpowiada, że chodzi o zwiększenie/zmniejszenie częstotliwości uderzeń klocków w tarczę przy uruchomieniu się systemu ABS. To jedna kwestia - natomiast biorąc pod uwagę pracę hamulca... Artur mógłbyś opisać różnicę jaka nastąpiła u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnie odpowietrzania.

Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła :D

Kolega ma to w stacji wymiany olejów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odpowietrzania.

Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła :D

Kolega ma to w stacji wymiany olejów.

Wg ELSY należy dokonać wymiany płynu hamulcowego w układzie właśnie przy pomocy takiego ustrojstwa, tyle że tam po kolei każde koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odpowietrzania.

Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła :D

Kolega ma to w stacji wymiany olejów.

Tak właśnie taką procedurę proponuje DEV.

Odnośnie odpowietrzania.

Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła :D

Kolega ma to w stacji wymiany olejów.

Wg ELSY należy dokonać wymiany płynu hamulcowego w układzie właśnie przy pomocy takiego ustrojstwa, tyle że tam po kolei każde koło.

Ciekawe czy któreś ASO w Poznaniu tym dysponuje.

---------- Post dopisany at 14:16 ---------- Poprzedni post napisany at 14:14 ----------

...mają na Krańcowej :decayed::wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek u mnie przy okazji wymiany serwa pod ACC odpowietrzanie ukladu trwalo jakies 2godz. niezbedny byl do tego rowniez komp.

procedura odpowietrzania obejmowala komputerowo sterowane odpowietrzanie osobno poszczegolnych osi, potem wszystko lacznie, nastepnie każde kolo z osobna recznie i na koniec znowu wszystko lacznie komputerowo.... dramat jakis - nawet chlopcy w serwisie sie za glowy lapali :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartek u mnie przy okazji wymiany serwa pod ACC odpowietrzanie ukladu trwalo jakies 2godz. niezbedny byl do tego rowniez komp.

procedura odpowietrzania obejmowala komputerowo sterowane odpowietrzanie osobno poszczegolnych osi, potem wszystko lacznie, nastepnie każde kolo z osobna recznie i na koniec znowu wszystko lacznie komputerowo.... dramat jakis - nawet chlopcy w serwisie sie za glowy lapali :facepalm:

I to mnie też czeka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek auto zdecydowanie hamuje płynniej i pedał hamulca jakby chodził lżej...ciężko to opisać...poprostu od razu poczułem różnicę, może dlatego że miałem liche klocki w starych heblach :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart przy wymianie hamulców zayebaj jedną sprawe i teraz bedzie kłopot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart przy wymianie hamulców zayebaj jedną sprawe i teraz bedzie kłopot

Jaki kłopot? Odpowietrzy się blok i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze Ci tego zyczę

Tomek - zamiast niepotrzebnie mnie denerwować, napisz konkretnie o konsekwencjach i możliwych rozwiązaniach problemu. Podczas naszej ostatniej rozmowy telefonicznej nie biadoliłeś tak jak teraz... Rozumiem, że potrzebny jest po prostu porządny sprzęt do odpowietrzenia czy jeszcze jakichś dodatkowych niespodzianek mam się spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek. Jak ja odpowietrzyłem układ to Ty nie odpowietrzysz? Miszczuuu proszę Cie...

Ja się nie boję - to Dev tu sieje zamęt :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem spuścić płyn hamulcowy i dopiero zalać nowy (bez przelewania). Zeszło tylko ze zbiorniczka ale to najprawdopodobniej wystarczyło aby zapowietrzył się blok ABS (choć pewności nie mam bo efekt jest po prostu taki, że nie za bardzo czuję różnicę w porównaniu do seryjnego zestawu). Wydaje mi się, że pedał hamulca pracuje minimalnie bardziej miękko ale tragedii nie ma - auto hamuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył jeszcze raz odpowietrzałeś ?

bo tam tez może lezeć przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył jeszcze raz odpowietrzałeś ?

bo tam tez może lezeć przyczyna

Jest tyle pracy, że nie było szans wjechać moją na kanał - może dziś się uda. Chociaż z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej od razu wlecieć na pompę i miec pewność, że jest OK. Co myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...