Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Sprawdzone. VAS nie dał rady... Jeśli chodzi o skuteczność hamowania - pozostaje porządne odpowietrzenie bloku ABS. jak to jest? Wszyscy zmieniają heble jak chcą m.in. Siemian i reszta a jedno z najbardziej zrezanych aut na forum "powiedziało" nie i uj "nie chcę takich hamulców"? To kwestia oprogramowania sterownika - jedne dają się przekodować a inne nie (tak jak np. przy swapie automata na manual, czasem trzeba wymienić ECU a innym razem da się go przekodować pod ręczną skrzynię). Bartku, dasz radę odpowiedzieć na PW? Miałem znów niezły, kilkudniowy maraton - dziś mam wolne i mogę zacząć odpisywać Bartek mi robił mech wczoraj i też mówił, że najciężej było porządnie odpowietrzyć układ...ale powiem Ci, że chyba mu się udało bo jest malina, więc może idź w tą stronę Jeśli chodzi o kodowanie ABS to tutaj Tomek podpowiada, że chodzi o zwiększenie/zmniejszenie częstotliwości uderzeń klocków w tarczę przy uruchomieniu się systemu ABS. To jedna kwestia - natomiast biorąc pod uwagę pracę hamulca... Artur mógłbyś opisać różnicę jaka nastąpiła u siebie?
Stolkien Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Odnośnie odpowietrzania. Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła Kolega ma to w stacji wymiany olejów.
Madbar Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Odnośnie odpowietrzania. Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła Kolega ma to w stacji wymiany olejów. Wg ELSY należy dokonać wymiany płynu hamulcowego w układzie właśnie przy pomocy takiego ustrojstwa, tyle że tam po kolei każde koło.
Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Odnośnie odpowietrzania. Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła Kolega ma to w stacji wymiany olejów. Tak właśnie taką procedurę proponuje DEV. Odnośnie odpowietrzania. Bartku. kiedyś odpowietrzałem za pomocą takiegi ustrojstwa które podpina siędo zbiornika płynu i z drugiej strony do kazdego zaworu przy Zaciskach. to podpięte do kompresora i jakoś przepycha 1-2 litrów płynu przez układ jednocześnie we wszystkie koła Kolega ma to w stacji wymiany olejów. Wg ELSY należy dokonać wymiany płynu hamulcowego w układzie właśnie przy pomocy takiego ustrojstwa, tyle że tam po kolei każde koło. Ciekawe czy któreś ASO w Poznaniu tym dysponuje. ---------- Post dopisany at 14:16 ---------- Poprzedni post napisany at 14:14 ---------- ...mają na Krańcowej
Rosemeyer Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 bartek u mnie przy okazji wymiany serwa pod ACC odpowietrzanie ukladu trwalo jakies 2godz. niezbedny byl do tego rowniez komp. procedura odpowietrzania obejmowala komputerowo sterowane odpowietrzanie osobno poszczegolnych osi, potem wszystko lacznie, nastepnie każde kolo z osobna recznie i na koniec znowu wszystko lacznie komputerowo.... dramat jakis - nawet chlopcy w serwisie sie za glowy lapali
Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 bartek u mnie przy okazji wymiany serwa pod ACC odpowietrzanie ukladu trwalo jakies 2godz. niezbedny byl do tego rowniez komp.procedura odpowietrzania obejmowala komputerowo sterowane odpowietrzanie osobno poszczegolnych osi, potem wszystko lacznie, nastepnie każde kolo z osobna recznie i na koniec znowu wszystko lacznie komputerowo.... dramat jakis - nawet chlopcy w serwisie sie za glowy lapali I to mnie też czeka...
Artur82 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Bartek auto zdecydowanie hamuje płynniej i pedał hamulca jakby chodził lżej...ciężko to opisać...poprostu od razu poczułem różnicę, może dlatego że miałem liche klocki w starych heblach
Dev Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Bart przy wymianie hamulców zayebaj jedną sprawe i teraz bedzie kłopot
Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Bart przy wymianie hamulców zayebaj jedną sprawe i teraz bedzie kłopot Jaki kłopot? Odpowietrzy się blok i będzie OK.
Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 szczerze Ci tego zyczę Tomek - zamiast niepotrzebnie mnie denerwować, napisz konkretnie o konsekwencjach i możliwych rozwiązaniach problemu. Podczas naszej ostatniej rozmowy telefonicznej nie biadoliłeś tak jak teraz... Rozumiem, że potrzebny jest po prostu porządny sprzęt do odpowietrzenia czy jeszcze jakichś dodatkowych niespodzianek mam się spodziewać?
Stolkien Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Bartek. Jak ja odpowietrzyłem układ to Ty nie odpowietrzysz? Miszczuuu proszę Cie...
Bart-S Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Bartek. Jak ja odpowietrzyłem układ to Ty nie odpowietrzysz? Miszczuuu proszę Cie... Ja się nie boję - to Dev tu sieje zamęt
domin79 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 przepitoliłem 2 butelki płynu zanim odpowietrzyłem układ na 312:facepalm:
Fr0styyy. Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Zalał ATF zamiast płyn hamulcowy
MarianekZg Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 a co Bartek zrobiłeś nie tak?? właśnie też się nad tym zastanawiam :eusathink:i sam jestem ciekaw
Bart-S Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Opublikowano 9 Listopada 2012 Chciałem spuścić płyn hamulcowy i dopiero zalać nowy (bez przelewania). Zeszło tylko ze zbiorniczka ale to najprawdopodobniej wystarczyło aby zapowietrzył się blok ABS (choć pewności nie mam bo efekt jest po prostu taki, że nie za bardzo czuję różnicę w porównaniu do seryjnego zestawu). Wydaje mi się, że pedał hamulca pracuje minimalnie bardziej miękko ale tragedii nie ma - auto hamuje normalnie.
Dev Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 tył jeszcze raz odpowietrzałeś ? bo tam tez może lezeć przyczyna
Bart-S Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Opublikowano 9 Listopada 2012 tył jeszcze raz odpowietrzałeś ?bo tam tez może lezeć przyczyna Jest tyle pracy, że nie było szans wjechać moją na kanał - może dziś się uda. Chociaż z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej od razu wlecieć na pompę i miec pewność, że jest OK. Co myślisz?
Rekomendowane odpowiedzi