ems Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Po zakupie nowych opon zimowych pojechałem dziś na wymianę kół letnich na zimowe. Podczas wymiany pojawił się problem z odkręceniem felg aluminiowych. Poprzednicy tak dopierdzielili koła, że pistoletem nie szło odkręcić kilku śrub. O ile standardowe śruby, które nie chciały się poddać pistoletowi poszły po zastosowaniu standardowego klucza i odpowiedniej przedłużki o tyle pojawił się problem z odkręceniem 2 śrub zabezpieczających ... Pistolet nie daje rady a po zastosowaniu dłuższego ramienia zabezpieczenie ześlizguje się (specjalny klucz-nasadka już zaczyna się wyrabiać) Zabezpieczenie typu: Macie jakieś pomysły jak podejść do sprawy?
otomsono Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Zapsikaj wd40, dodatkowo uderz w śrubę "od czoła" - tylko raz a porządnie oczywiście bez przesady...
egon@ Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Dobre uderzenie czołowy lub podgrzewanie śruby na bank puści.
Kazik123 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 możesz podgrzać palnikiem tylko uwaga na lakier na felgach,
ems Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 znalazłem firmę, która "zerwie" mi to zabezpieczenie, dam znać jak będzie po
zradek1 Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 klucz , rura , młot i jazda, zawsze pójdzie
wiedzmin Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 jak chcesz podgrzać srube ???? masz alu.. sruby sa schowane pacjent kolejny .. po gwint ci rura jak kolega pisze ze zabezpieczenie sie zeslizguje .. rozwiązanie .... spawamyy nakretki do srub zabezpieczających
marcin78 Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 znam przypadek, Dospawać kolejną nakrętkę żeby wystawała za fele dobry klucz. Niestety śruba zabezpieczająca do śmieci.
dani270 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Jak nic nie pomorze to trzeba przyspawac nakretke do tych srub i tak odkrecisz ale wiadomo alusy w calosci nie oslonisz przed uszkodzenie powstalym od spawania
Marcinboy Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Kolego nic podobnego dziś miałem ten sam problem;/ nie mogłem odkręcić jednej zwykłej szpilki żadna rura ani pukanie nie pomogą zresztą z czym do kobiety wiec trzeba poświęcić tą śrubę. Zapunktować możliwie jak najbardziej na środku i cienkim wiertłem rozwiercać na początek ok 1 cm potem grubszym i tak do wiertła o średnicy z 1 mm mniejszej od gwintu śruby. musisz wywiercić taki otwór żeby dowiercić się do miejsca zaczęcia się gwintu tylko UWAGA nie za głęboko bo jeśli nie wiercisz idealnie na środku to zniszczysz felgę. Gdy wywiercisz otwór główka będzie na tyle osłabiona że lekkie puknięcie spowoduje jej oddzielenie się od gwintu wtedy zdejmujesz koło a wystającą ok. 1 cm śrubę tzn. sam gwint wykręcisz dosłownie palcami ale lepiej użyj jakieś szczypce bo można się skaleczyć. jest to praktycznie zerowe uszkodzenie felgi jeśli dobrze wywiercisz. Powodzenia!
0laczek Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Dospawanie zapewne w większej bądź mniejszej cześci może uszkodzić felge więc to chyba ostateczność. Uważaj żebyś tylko nie urwał łebka śruby (ja kiedyś tak odkręciłem śrubę że łepek się ukręcił, gwint został i z tym już nie kombinowałem tylko pojechałem do mechanika - z tego co pamiętam z 2-3 stówki pękły bo cośtam jeszcze musiał wymienić nawiercac etc - chyba że taki he-man jestem:) ).
ems Opublikowano 30 Października 2012 Autor Opublikowano 30 Października 2012 Śruby są już zdjęte. Kosztowało mnie to około 35 pln za śrubę, przełożony wyjazd z urlopu ze względu na nagłe opady śniegu i brak trakcji z tym związany oraz trochę nerwów na poprzednio montujących koła. Nie chce żeby to zabrzmiało jak reklamowy post jednak firma http://a4-klub.pl/dolnoslaskie-37/stylauto-com-pl-250172/ dała sobie radę z moim problemem
tokam Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 cienkim wiertłem rozwiercać na początek ok 1 cm potem grubszym i tak do wiertła o średnicy z 1 mm mniejszej od gwintu śruby. musisz wywiercić taki otwór żeby dowiercić się do miejsca zaczęcia się gwintu no przy tym trochę czasu i wierteł pójdzie:) ja przerabiałem spawanie nie raz. dobry spawacz da rade...
1977andrzej Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Dlatego trzeba sobie zalatwic drugi komplet kol na zime, np ze stalowkami i samemu zmieniac. Nigdy nie bedzie problemu z odkreceniem.
tokam Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 problemu z odkręceniem to nie będzie nigdy, jak przede wszystkim śruby będą odpowiednio dokręcone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się