Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie macie przebiegi swoich 2.0 TDI spalanie


akita

Rekomendowane odpowiedzi

kondi30 - dlaczego rozrząd był wymeniany przy 120 ? Wg fabryki powinien być przy 180. Jakie były objawy klapy przepustnicy ? To chyba też dość częsta awaria w b8 sądząc po postach.

W Niemcowni serwis w niektórych autach wymienia rozrząd przy 120tys i wklepuje to w książkę - wolałem dmuchać na zimne.

Jeżeli chodzi o klapę przepustnicy, to po prostu przy próbie odpalenia silnika auto nie zapaliło - laweta i po podłączeniu kompa wiadomo było, że to ta część. Następnie wymiana i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z polskiego salonu, pierwsza rejestracja luty 2009 (produkcja końcówka 2008), CAGA ze skrzynią KXP, aktualny przebieg 152 kkm, użytkuje od przebiegu 25 kkm, program zrobiony przy 29 kkm. Przy 60 kkm swap turbiny na CAHA, na 140 kkm robiony rozrząd i wymieniony dwumas+sprzęgło (dwumas tłukł się już tragicznie). Od początku jak mam autko, zalewam silnik Motulem co 10-15kkm. Turbo suchutkie, pod głowicą sucho, ogólnie silnik z zewnątrz wygląda na ok.

Silnik pracuje troche traktorowato (przy 30kkm chodził ciszej i płynniej), DPF jest w niezłym stanie (co pare dni uruchamia się pierwszy stopień wypalania, ale wypala się ładnie do zera). Chciałem sprawdzic stan napedu pompy, ale przypomniałem sobie o tym jak już odebrałem samochód po zrobieniu rozrządu (:facepalm:).

Na 19" felgach z oponą 245/35/19 pali średnio ~ 8l/100 w trybie mieszanym, a raczej spokojnie nie jeżdżę. Jadąc spokojnie do 120km/h można osiągnąć spalanie w granicach 5-5,5l/100, przy 180km/h chwilowe spalanie pokazuje jakieś 8,5-9l/100. Ogólnie w stosunku do tego co było przy mniejszym przebiegu (30-60kkm), a teraz pali gdzieś o 1l/100 więcej.

Ostatnio pojawił się błąd apropo DPF'a:

Address 01: Engine

Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Control Module Part Number: 03L 906 022 MJ HW: 03L 906 022 B

Component and/or Version: R4 2,0L EDC H01 4378

Software Coding: 0104002C18072118

Work Shop Code: WSC 00450 259 71380

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006 (AU48)

VCID: 79F2EFBA0F8344D4

2 Faults Found

5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275): Open Circuit

P1016 00 [047] - No Signal/Communication

Freeze Frame

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 145122 km

Date: 2012.09.21

Time: 13:07:39

5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal

P2453 00 [237] - Open or Short to Plus

Freeze Frame

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 17

Mileage: 145153 km

Date: 2012.09.27

Time: 11:42:53

Readiness: 1 1 0 0 0

spotkał się już ktoś z takim błędem?

btw. 5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275): Open Circuit - ten problem usunąłem (wypięta wtyczka od w/w zaworku, Wrclaguna przewijał ten temat na forum już :wink: )

Najbliższe plany to właśnie sprawdzenie stanu pompy oleju, sprawdzenie stanu wtrysków (może przy okazji zdjęcie głowicy, żeby spojrzeć na tuleje i tłoki), wycięcie DPF'a, wydajniejszy intercooler (jakieś propozycje? myśle nad 3.0 tdi lub custom - FMIC - Intercooler 600x300x76mm ) i korekta softu pod turbo CAHA + DPF out + Intercooler (swoją drogą trochę mi z tym schodzi).

Ma ktoś jakieś sugestie, na co ewentualnie jeszcze zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondi30 - dlaczego rozrząd był wymeniany przy 120 ? Wg fabryki powinien być przy 180. Jakie były objawy klapy przepustnicy ? To chyba też dość częsta awaria w b8 sądząc po postach.

W Niemcowni serwis w niektórych autach wymienia rozrząd przy 120tys i wklepuje to w książkę - wolałem dmuchać na zimne.

Jeżeli chodzi o klapę przepustnicy, to po prostu przy próbie odpalenia silnika auto nie zapaliło - laweta i po podłączeniu kompa wiadomo było, że to ta część. Następnie wymiana i gotowe.

Jaki koszt wymiany ? Było o tym gdzieś na forum ? Da sie zrobić samemu albo zapobiegawczo coś przeczyścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondi30 - dlaczego rozrząd był wymeniany przy 120 ? Wg fabryki powinien być przy 180. Jakie były objawy klapy przepustnicy ? To chyba też dość częsta awaria w b8 sądząc po postach.

W Niemcowni serwis w niektórych autach wymienia rozrząd przy 120tys i wklepuje to w książkę - wolałem dmuchać na zimne.

Jeżeli chodzi o klapę przepustnicy, to po prostu przy próbie odpalenia silnika auto nie zapaliło - laweta i po podłączeniu kompa wiadomo było, że to ta część. Następnie wymiana i gotowe.

Jaki koszt wymiany ? Było o tym gdzieś na forum ? Da sie zrobić samemu albo zapobiegawczo coś przeczyścić ?

Za klapę (zamiennik taki jaki idzie na pierwszy montaż) zapłaciłem po rabacie 500zł. Wymiana - pół godziny przez znajomego mechanika. Klapa zamyka się przy gaszeniu auta, a jak odpalasz, to powinna się otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie czyszczenia klapki przepustnicy znalazłem coś takiego (translate z francuskiego :) ):

http://tnij.org/czyszczenieprzepustnicy

Odnosi sie do Tourana 2.0Tdi z 2004 ale w audi pewnie będzie podobnie.

Klapa rzeczywiście zamyka się podczas gaszenia auta na 3s a potem się otwiera. Jeżeli się nie otworzy to silnik nie zapali. Jeżeli się zepsuje otwarta to podobno silnikiem trzęsie przy jego gaszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0TDI 143KM przebieg 160tys.145 mial jak go przywiozłem z de wiadomo oleje filtry itp. przy 150 wymiana rozrzadu. No i tyle. I moje zdanie jest takie jak ktos dba o auto to mu słuzy cos o tym wiem... wiem to na przykładzie np Craftera jak kupowalem tez czytalem same opinie na "-" ale i tak sie na niego porwalem i co ? do dzis nie mialem zadnej z tych usterek to pisano. no ale jak ktos sie dziwi ze mu turbo padla jak but but podjazd pod górke i wył auto...a pozniej pisze ze to dziadostwo... panowie troche delikatności:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Craftera to przez 3 lata użytkowania Craftera faktury z serwisu opiewają na kwotę bagatela 92 000 zł przy normalnym użytkowaniu i dbaniu o auto bo akurat na tym się nie oszczędza to w porównaniu do transitów kórych mamy kilka to one razem przez 3 lata tyle nie kosztowały:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Craftera to przez 3 lata użytkowania Craftera faktury z serwisu opiewają na kwotę bagatela 92 000 zł przy normalnym użytkowaniu i dbaniu o auto bo akurat na tym się nie oszczędza to w porównaniu do transitów kórych mamy kilka to one razem przez 3 lata tyle nie kosztowały:grin:

no i widzisz o tym wlasnie mowie:) ja mam craftera 2008r przebiego prawie 170tys i poza wymiana rozrzadu filtrow oleju klocków nic przy silniku nie grzebalem;) a przepraszam dpf i program zrobiony;) wiec w duzej mierze zalezy od uzytkowania wiadomo lepiej dac zwyklego transita kurierowi przeciez widac jak oni jezdza .... a siadze do sprintera czy craftera i co chwila serwis.. moze to nie w autach jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszukują i zarabiają na nas jak na dzieciach (koncerny samochodowe).

Słyszałem kiedyś plotke, że koncern Forda ma specjalne biuro projektowe, do którego trafiają gotowe projekty najważniejszych podzespołów samochodu w celu obniżenia ich żywotności, sprawności i trwałości.

W latach 70 czy 80 gdzie wszystko projektowało się od linijki i ołówka a liczyło na kalkulatorze, a jednak konstruktorzy potrafili zbudować samochody, które jeżdzą do dziś (np W123, golf II, czy Audi 80 B3 1,6D). A teraz po upływie 30, 40 lat, błyskawicznym rozwoju techniki robia wozidełka na określony resurs użytkowania, zrobisz powiedzmy 300 tys km i naprawde nie bedzie sie opłacało robić auta. Wozidełko na złom.

Tutaj taka mała ciekawostka Mercedes W123

Znam ludzi, którzy zarabiają na chleb wożąc ludzi za granice busami 9 osobowymi. Wszyscy jeździli swojego czasu sprinterami 2,9 td (312D, 310D). Możecie wierzyć albo nie, ale milion km to żadna sensacja była jak ktoś zrobił. Potem posiadali chłopy na Sprintery CDI, jeden gość zrobił 1,5 mln km. Silnik wymienił w samochodzie, owszem, ale tylko dlatego, że po prostu się bał, że stanie na trasie i antyreklama dla firmy. Także wszyscy chwalą sprintery i jeszcze bardziej sie utweirdzaja w przekonaniu że to dobre samochody. No i przyszła era nowych sprinterów tych od 2007 roku. Jeden pan, zrobił prawie 300 tys i wał korbowy sie ukrecił! Tak, ukręcony wał mercedesie... (silnik 2,2 150 koni).

A przebiegi takie duże o których wcześniej wpsomniałem są realne: 2 razy w tygodniu trasa w "toł i s powrotem" to jest min 6 tys km, załóżmy że jest 40 takich tygodni w roku, czyli 240 tys rocznie.

Jaki z tego wszystkiego morał? To chyba każdy wie... Zarabiają na nas i nie opłaca robić się dobrych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Craftera to przez 3 lata użytkowania Craftera faktury z serwisu opiewają na kwotę bagatela 92 000 zł przy normalnym użytkowaniu i dbaniu o auto bo akurat na tym się nie oszczędza to w porównaniu do transitów kórych mamy kilka to one razem przez 3 lata tyle nie kosztowały:grin:

no i widzisz o tym wlasnie mowie:) ja mam craftera 2008r przebiego prawie 170tys i poza wymiana rozrzadu filtrow oleju klocków nic przy silniku nie grzebalem;) a przepraszam dpf i program zrobiony;) wiec w duzej mierze zalezy od uzytkowania wiadomo lepiej dac zwyklego transita kurierowi przeciez widac jak oni jezdza .... a siadze do sprintera czy craftera i co chwila serwis.. moze to nie w autach jest problem?

proszę mi tu nic złego nie pisać na temat Transita :wink: auto jak każde inne i tak jak kolega pisze ważne jak kto użytkuje mam Transita z 2007 r 2,2TDCI przebieg obecnie 168tys i jedynie co robiłem to wymiana czujnika temperatury:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam dwa z 2007 roku i się modlę żeby dojeździły do maja bo mają już ponad 300 tys. km najechane a te silniki 2.2 tdci niestety lubią się kończyć już przy 200 tys. km. Nawet mój mechanik mówi że jest zdziwiony że wogóle nie mam problemów z silnikiem ani ułladem wtryskowym w nich bo już kilkanaście motorów w nich wymieniał bo albo korba wyszła albo tłok się stopił i to przy mniejszych przebiegach niż u mnie, ale serwis oleje filtry co 15 tys. km max wymieniam, paliwo cały czas to samo plus środek do czyszczenia wtrysków LM co jakiś czas i jeżdzą. Nic jednak nie pobije tych transitów 2000 do 2006 2.0 di poprostu nie do zabicia motory, mają około 500 tys. km i nic w silniku jeszcze nie robione typu rozrząd, wtryski, głowica itd. oleju nie biorą, są suchutkie, jedynie co to w jednym pompa wtryskowa padła, ale tyle co na czerwonce przejeździły to miała prawo, ale auta rewelacja(poza patentem z łożyskami które są nabijane na tarcze hamulcowe i przy wymnianie tarcz trzeba wymienić łozyska bo jak się stare założy to zaraz wyją niemiłosiernie) i tych się nie pozbędę będą jeżdzić do końca aż się rozpadną.

Słyszałem kiedyś plotke, że koncern Forda ma specjalne biuro projektowe, do którego trafiają gotowe projekty najważniejszych podzespołów samochodu w celu obniżenia ich żywotności, sprawności i trwałości.

To nie plotka, wszyscy mają takie działy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę. 2.0tdi caga qattro manual.184tys i silnik pracuje idealnie. Co prawda bierze olej ale nie dużo, dolewam 200ml na 5tys.

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto dzis nie bierze??:P

np. a4 b6 2004 rok, 2.5tdi quattro(BAU), niba ma 230tyś km ale wydaje mi się że więcej. Pali i chodzi idealnie. Olej od wymiany do wymiany.

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moje Audi A4 B8 - silnik 2.0 CR CAHA 170KM Quattro - rocznik 2009 (luty) - Aktualny przebieg ok. 69 000 km ( jestem użytkownikiem od nowości - auto kupione w salonie ).

1. Po 18 000 km - spalone łożysko w przednim prawym kole

2. Po ok. 32 000 km (już po gwarancji) - awaria tempomatu i hold assist - było to związane z jakimś mechanicznym elementem (nie pamiętam dokładnie nazwy bo auto robiłem w niemczech i ciężko mi było to nawet wymówić :) ) Zapłaciłem 250 euro.

3. Uszkodzony siłownik klapki wlewu paliwa

Przeglądy robię co 30 000 km (long life). Następny będzie już chyba co 15 000 km.

Innych problemów póki co nie mam (odpukać). Nie wymieniałem jeszcze klocków, tarcz oraz akumulatora. Zastanawiam się jednak nad dziwnymi wibracjami jak odpalę samochód (drgania odczuwalne w całym samochodzie - nie jest ważne czy to zima czy lato - od czasu do czasu po prostu występują wibracje - czy to końcówka dwumasy ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem troche ponad 100tys CAGA i generalnie jak narazie nic sie nie dzieje a co do oleju to raz zapalila mi sie kontrolka poziomu po 28tys ...

ogolnie ponad 90% w trasach nabita (polowa autostradowych, polowa "droga krajobrazowa"), olej wymieniam 2x do roku ale z racji przebiegow nie jest to "co 10tys"

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem troche ponad 100tys CAGA i generalnie jak narazie nic sie nie dzieje a co do oleju to raz zapalila mi sie kontrolka poziomu po 28tys ...

ogolnie ponad 90% w trasach nabita (polowa autostradowych, polowa "droga krajobrazowa"), olej wymieniam 2x do roku ale z racji przebiegow nie jest to "co 10tys"

Pozdrawiam,

Przemek

Przemek, coś ci się może sypało w EXEO?Mam przebieg 48000km aktualnie aqu padł i na 5 letniej gwarancji mi wymienili(tzn na razie mam zastępczy aqu ale jutro mają dosłać z magazynu mam nadzieję MOLLa). Przez ten czas jedynie raz padła żarówka podświetlająca rejestrację oraz sporadycznie od nowości zapala się (przejeżdżając przez dziurę/nierówności) usterka dynamicznej regulacji xenonów, z tym serwis nie umie sobie poradzić-na każdym przeglądzie to zgłaszam.

Jak np. dwumas, wtryski lub skrzynia-u mnie ciężko wchodzi drugi bieg jak jest zimno, Iberia twierdzi że to cecha pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem troche ponad 100tys CAGA i generalnie jak narazie nic sie nie dzieje a co do oleju to raz zapalila mi sie kontrolka poziomu po 28tys ...

ogolnie ponad 90% w trasach nabita (polowa autostradowych, polowa "droga krajobrazowa"), olej wymieniam 2x do roku ale z racji przebiegow nie jest to "co 10tys"

Pozdrawiam,

Przemek

Przemek, coś ci się może sypało w EXEO?Mam przebieg 48000km aktualnie aqu padł i na 5 letniej gwarancji mi wymienili(tzn na razie mam zastępczy aqu ale jutro mają dosłać z magazynu mam nadzieję MOLLa). Przez ten czas jedynie raz padła żarówka podświetlająca rejestrację oraz sporadycznie od nowości zapala się (przejeżdżając przez dziurę/nierówności) usterka dynamicznej regulacji xenonów, z tym serwis nie umie sobie poradzić-na każdym przeglądzie to zgłaszam.

Jak np. dwumas, wtryski lub skrzynia-u mnie ciężko wchodzi drugi bieg jak jest zimno, Iberia twierdzi że to cecha pojazdu ?

U mnie to samo ze skrzynią biegów. Na zimnym ciężko wchodzi 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...