danekk7 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Witam, Niestety wczoraj wieczorem moje Audi A4 B5 1.9 TDI rocznik 96 zgasło w trakcie jazdy. Nieco zdziwiony tą sytuacją próbowałem odpalić go jeszcze 2 razy lecz nic to nie dało tylko aku się rozładował. Wiem, że mam słaby aku który niebawem będzie wymieniany, ale zabrałem go wczoraj na noc do domu pod prostownik i rano wsadziłem do samochodu. ( szczęście w nieszczęściu stało się to 200 m od domu więc byłem w stanie go dopchać) Pomyślałem, że układ mógł się zapowietrzyć bo niestety przez swoją nieuwagę doprowadziłem prawdopodobnie do całkowitego zużycia paliwa w baku, ale kontrolka mi się nie wyświetlała. Rano dolałem do silnika ok 5 l ropy i wsadziłem naładowany akumulator i próbowałem odpalić lecz bez skutku. I teraz pytanie ? czy to jest kwestia tego, że układ się zapowietrzył i należy go odpowietrzyć czy może to być coś innego ? jak tylko odpowietrzenie to czy da radę to zrobić samemu czy trzeba jechać do warsztatu ? Jeszcze raz przypomnę, samochód to Audi A4, B5, 1.9 TDI 110KM, 1996 rok produkcji. Z góry proszę o wyrozumiałość i dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
lukjar7 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 hall widzi obr ? ecu wstaje ?
bebos Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Zapowietrzył się. Odkręć przewody na wtryskach pokręć silnikiem, aż zacznie z niech lecieć ropa i przykręć musi chodzić.
vauxhall95 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 a moze sie zerwał rozrzad?
semi281 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Wcześniej kontrolka rezerwy paliwa się zapalała?? Bo jeżeli to tylko brak paliwa, to tak jak kolega wyżej napisał, poluzować przewody na wtryskach i kilka razy pokręcić aż paliwo zacznie z nich wyciekać. Można też zalać filtr paliwowy.
danekk7 Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 kręci się normalnie wszystko tak jak było wcześniej tylko nie odpala. Czytałem, że to właśnie możliwe od tego że brak paliwa był i się układ zapowietrzył. Przed zgaśnięciem kontrolka paliwa się nie zapaliła, zgasł sam z siebie ale wiem, że tak naprawdę jechałem na ostatkach paliwa. Co do rozrządu to jak by się zerwał to raczej by nie się nie kręcił, ale tego nie jestem pewien.
RoBi_Rs Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Odkręc 2 weże na wtryskach i odpowietrzy się...
Zibczak Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 A to nie było tak, że układ sam się odpowietrza w silnikach 1.9 90-110KM? Jak szukałem info o wymianie filtra paliwa to tak wyczytałem.
marlon Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Zależy, plakiem w dolot to powinno przegryźć, nie stosuje tego. To już lepiej na hol, jeśli pewne że rozrząd cały. Lepsze to z uwagi na sterowniki itp (spadki na aku przy kręceniu, mniejszy woltarz=większy prądzik odbiornik pociągnie, nie wszystkie modele to lubią) Lepiej jak koledzy piszą, poluzować przewody ciśnieniowe wtrysków, pokręcić z 3 sek. (do momentu lania ropą) i przykręcić. MUSI zagadać. Lepiej np po 2, 3 próbach zrobić przerwe około 1 min... wg mnie bezpieczniej. Gdzieś czytałem o zaleceniach jakiegoś producenta sterowników właśnie VAG o tych przerwach to tak na marginesie. Ostatnio mój AFB (2,5 TDi) nie chciał gadać po tym jak przelew się rozszczelnił - 3 kręcenia po około 5 sekund (strach jak cholera). I nie odpowietrza się tego bo niby jak...
RoBi_Rs Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Miałem już zapowietrzone rózne diesle. Na pompie mechanicznej - odkręcasz przewodu i kręcisz. PD-ki zakładasz wtryski, skręcasz wszystko do kupy i kręcisz - same sie odpowietrzą. CDI - tez sie sam odpowietrza. Jak masz pompe mechaniczna to poluzuj i kręc. Nie zalecam odpowietrzania na hol.. mi sie udało to zrobić w busie ale miałem auto na 5 biegu i delikatnie jak z jajkiem..
danekk7 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Sprawa wyjaśniona, była to kwestia braku paliwa i trzeba było odpowietrzyć poprzez poluzowanie wtrysków. Niestety akcja powtarzała sie po 3-4 przejechanych kilometrach, okazało sie, że przewód paliwowy został uszkodzony prawdopodobnie przy jakimś krawężniku i dopóki miał paliwo to jako tako trzymał ciśnienie, po pierwszym odpowietrzeniu działało na chwilę, gdyż nie był w stanie wytworzyć takiego ciśnienia w układzie jakie miał wcześniej i się zapowietrzał ponownie. Przewód wymieniony, samochód na nowo odpowietrzony i śmiga. Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Temat do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się