Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.8T 150 czy 180KM? - niedobór mocy.


Gość Shiftback

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam ten sam silnik u siebie (AJL) i po zakupie auto zachowywało się podobnie... czyli zamulało jak na 180 KM. Co się okazało: po przygazoawniu na przepustnicy przy otwartej masce było wyraźnie słychać stuki dochodzące z okolic turbiny... po demontażu okazało się że winna tego była klapka waste-gate'a - nieszczelność (!) a poza tym były widoczne pęknięcia żeliwka.. oddałem turbo do regeneracji gdzie wymienili całą częśc żeliwną (podobno jest to najczęstsza usterka w 1.8T) i od tej pory auto wieje jak trzeba :)

VAG tego nie pokaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viking180 VAG pokaże, tylko może trafiłeś na kogoś kto nie potrafił zinterpretować, że turbo było uszkodzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viking180 VAG pokaże, tylko może trafiłeś na kogoś kto nie potrafił zinterpretować, że turbo było uszkodzone :)

Jeśli chodzi Ci o to że miałem błąd coś w rodzaju nieosiągnięte ciśnienie w układzie dolotowym to się zgodzę ale to nie musi być od razu wina turbiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi nie o błędy a o LOGi :) po logach można wywnioskować, że praca turbinki odbiega od normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko w pierwszych 1.8T nie wywnioskujesz bezprosrednio z logow jakie jest doladowanie, z prostego powodu - nie ma czujnika doladowania, najlepiej w takim wypadku podpiac manometr i sledzic jakie jest to doladowanie, a z logow ewentualnie sprawdzic czy przeplywka dobrze mierzy i czy przypadkiem nie obcina doladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie gdzie dokładnie znajdę N75 w tej wersji silnikowej? Podobno obok gruchy turbo bliżej chłodnicy....

Dostanę się tam łatwo gdy auto będzie na podnośniku czy szykować więcej narzędzi na odkręcanie jakiś osłon?

(g.... widzę po ciemku i z góry a na podnośniku będę musiał się sprężać)

dzięki. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij plastikowy dolot do filtra powietrza nad chlodnica, i oslone/pokrywe rozrzadu (bedzie ci latwiej wsadzac rece) i separator oleju z gumowym kawalkiem rurki odmy wchodzacym do rury dolotowej, i zaworek bedzie latwo dostepny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem n75, następnie go przeczyściłem ( nie był bardzo utytłany jednak po zdjęciu trójnika tłoczek z sprężynką był "w środku" - po wyczyszczeniu chodził już normalnie). Podpiąłem pod auto jednak nie dało to rezultatu jakiego oczekiwałem. ( turbina jednak działa i grucha działa).

Spiąłem jeszcze wężyk od ciśnienia powietrza (od turbiny) z wężykiem od gruszki - i to samo - czyli mniemam dobrze ponieważ wychodzi na to, że zaworek nie trzyma nadmiaru ciśnienia i otwiera odpływ spalin (i brak mocy).

Sprawdze go na krótko jeszcze czy coś w nim "cyka" czy nie.... Zresztą i tak nowy jakiś będę brał...

Thx. Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 17:39 ---------- Poprzedni post napisany at 16:37 ----------

Małe pytanie: Czy zawór DV jest równoznaczny co BOV? Tzn mogę zastąpić dv-ke BOV-ałem? Po wpisaniu w wyszukiwarce ebay'a DV wyrzuca mi tylko BOV i jakies używane dv-ki.... Patrzyłem troche, mówia, że to to samo z tą różnicą upustu powietrza jak w rajdóweczkach ..... ile w tym prawdy?

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy jak Ty. Mechanicy mówili często - turbina nie pompuje....zamontowałem wskaźnik doładowania - mam teraz wskazania doładowania i wiem kiedy jest ok a kiedy coś nie tak np. gdy wejdzie auto w tryb awaryjny - doładowanie ledwo 0,3 i samochód nie jedzie/gdy gazownik ustawił instalację tak miałem/.

Co do zaworu DV, wymieniłem zawór dv była poprawa ale na krótko - później turbina odmówiła posłuszeństwa-zbieg okoliczności. Zawór kupiłem w salonie skody nr 06A 145 710 N, jeśli dobrze pamiętam jest to zawór od audi TT bodajże 225KM. Co do BOV-a jest nie polecany do naszych aut - było o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi na początku N75 padł, ogólnie po wymianie wbija konkret w fotel tyle że FWD :facepalm: też się jak ty denerwowałem aż w końcu założyłem wskaźnik doładowania turbo i mam czarno na białym ile pompuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymianę N75 i DV....

Nadadzą się te dwa podzespoły?

N75:

N75 Tuning Ventil Turbo Race Audi A4 Passat 3B BG 1,8T | eBay

Dump Valve:

Forge Pop Off Ventil / Blow Off Ventil FMCL007P 1.8T | eBay

:hi:

---------- Post dopisany 24-11-2012 at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany 12-11-2012 at 22:25 ----------

Z nówką sztuką N75 i założonym wskaźnikiem doładowania pokazuje 0,5 i podrzuca na chwil kilka max do 0,7 bar przy "sandałku w podłodze" ale na ktrótko.

Świszczy coś już cichutko,... jakby gwizdek czajnika...

Mimo wszystko to nie to jeszcze ( AJL pompuje ponoć do 0.9 nawet)...

Czekam na Forge'a 007P.... - Po instalacji spróbuje przedstawić całość na jakimś wideo może.

---------- Post dopisany at 16:12 ---------- Poprzedni post napisany at 15:57 ----------

Poza tym, po odpięciu n75, ściśnięciu węzyka od zimnej strony, która podaje powietrze pod ciśnieniem na n75 i przegazowaniu, z łatwością blokowałem wydostające sie powietrze. coś tam syczał jak poluzowałem, jednak nie było tam dużego ciśnienia....

W takim przypadku można wniskować, iż DV nie trzyma ciśnienia?

Nie wiem czy w dobrym kierunku kombinuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV musisz wymontowac i dmuchnąc z boku

nastepnie zassac powietrze od góry

nie może byc przejścia powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Shiftback

Zamontowałem Forge'a w miejsce starej DV-ki no i grubo się rozczarowałem bo nic nie to dało. Zero jakichkolwiek objawów.

Na filmach na YT bynajmniej prezentowane auta świszcą i słychać "pracę" powietrza - nie jest to Blow off ale ma specyficzny odgłos. U mnie zero.

Wskaźnik dalej przy najcięższym butowaniu kładzie igłe na ok. 0.55bar - przy normalnym wciąganiu na obroty tylko 0.2bar.

Przy cięzkim naciśnięciu gazu i gdy wskaźnik wpadnie na 0.2 i wyżej słychać gdzieś w okolicach akumulatora jakby odgłos powietrza w nadmuchiwany balon (takie pstttt i ginie jak wtłoczy odpowiednią ilość).

Zamontowałem DV tak jak starą czyli foto i link:

20121208052.jpg | czakmaster | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Ogólnie po zmianie n75 czuć jak wpadnie powyżej 0.2bar że ciągnie auto...

Sztanga od WG przy gazowaniu wysuwa się do silnika (w strone WG) i wraca po odjęciu gazu.

Z tego co widziałem na schematach to cofając się do np. w stronę chłodnicy, zamyka ujście spaliny bokiem i spaliny idą na turbinę. Może jednak zamyka WG do przodu, czyli wpycha i zamyka WG. to miało by sens.

...bo już głupieje... ( jeśli klapka jest na dwóch osiach to wpychając bedzie otwierać)

Mogłem DV odwrotnie założyć?? jest zdjęcie, od frontu auta - z lewej DV.

Co tu ugryźć jeszcze, got demet!...:kwasny:

---------- Post dopisany at 12:31 ---------- Poprzedni post napisany at 12:07 ----------

teraz znowu znalazłem schemat gdzie DV zamontowany jest w drugą stronę czyli ciśnienie z zimnej strony wali w bok DV ( czyli w oś między węzykiem od kolektora a "grzybkiem" trzymającym" cisnienie)

jak to jest? Dzięki pozdrówki.

---------- Post dopisany at 14:30 ---------- Poprzedni post napisany at 12:31 ----------

na jakiej zasadzie działa n75 w 1.8t? Dokładniej chodzi mi o zamykanie Wastegate...

Czyli WG zamyka ciśnienie czy brak ciśnienia? wychodzi mi , że ciśnienie podane od n75 - wysuw sztangi = zamknięcie WG czyli odrębnego odpywu spalin...

Czemu bez ciśnienia powietrza na gruszce (czyt. sztanga do WG) auto leci jak szalllllone a normalnie podaje na wysokich obrotach wysuw sztangi? odpięty wąż od ciśnienia = zero ciśnienia = auto ciągnie...

Podane ciśnienie na sztange = wysuw sztangi = auto nie jedzie...

jak dokładnie wygląda moment pracy w tym typie 1.8t??

dacie namiar jakiś b:decayed:edzie tzw git majonez.. nie daruje Jej hehehehhe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz znowu znalazłem schemat gdzie DV zamontowany jest w drugą stronę czyli ciśnienie z zimnej strony wali w bok DV ( czyli w oś między węzykiem od kolektora a "grzybkiem" trzymającym" cisnienie)

Tak powinien być zamontowany prawidłowo. Zreszta jak zamontujesz odwrotnie to przy sprawnym dv nie będzie to miało wpływu na doładowanie.

Co do drugiego pytania to ciśnienie padane na gruszke otwiera wg i spaliny omijaja łoptki turbiny, jak odepniesz od gruszki to wg cały czas zamknięte i wszystko idzie na łopatki aż do przeładowania i odcięcia przez kompute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka, żeby DV był szczelny od strony dolnej rury idącej do intercoolera i to tyle, no i żeby membrana pracowała bo jak nie to turbo się może przekręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Shiftback

Dv nówka. Tak patrzyłem to jakby go nie zamontować to będzie trzymał ciśnienie, może nieprawidłowo , ale sygnał z kolektora po przejściu powyżej 0bar zamknie zawsze obieg w DV tak więc spoko...

czyli dlaczego ciągle max 0,5bara?

Co do podpowiedzi Łukasza u mnie po mocnym dodaniu gazu wysuwa sztange na silnik czyli jakby otwiera?

dobrze piszesz że cofnięta sztanga to zamknięty WG.... ale czemu po gazowaniu sztanga otwiera?

Jeśli tu popełniam błąd to jeszcze jakoś z tego wyjde... Co jeśli czekają mnie następne sprawdzenia.. co może wpływać jeszcze na takie działanie i muł auta?

Co mogę sprawdzić... (n75 i dv zmienione i d.pa!) ogółem dzięki za pomoc... serwus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi trzeba zrobic bo tak to można strzelać w ciemno, jesli nie ma nieszczelnościi reszta ok. Trzeba zrobic log przepływomierza bo na jego podstawie komp steruje doładowaniem w ajl, można tez zrobić log z parcy n75 i będzie widac jak jest wysterowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Shiftback

Logi u Niemiaszków to temat rzeka.... Jeśli nie trzeba resetować kompa po wymianie podzespołów a nie trzeba bo to nie jest Audi z 2012 roku gdzie rządzi elektronika.... mimo to.. logi dynamiczne musiałbym zrobić czyli na tzw 3 biegu w max akceleracji.. tak? pomińmy temat..

Niemiaszki udają mi że nie mają takich rzeczy... w kraju może bym zrobił ale wydaje mi się to zbędne...

Podpowiesz według zdjęcia czy DV jest OK założony? czyli boczna strona od DV co nie ma żadnego uszczelnienia leci na tą grubą rurę o średnicy około 60mm - nie patrzyłe co i jak bo czas kosztował mnie na podnośniku - zrobiłem wg starego ułożenia i na logike po prostu bo rura 60mm potrzebuje więcej ciśnienia żeby utrzymać ciśnienie...

Ja kupie też i założe ten przepływomierz co niby byłby zły ale po zamianie nówki DV i N75 nie mam nawet 20% przyrosu mocy... po prostu szukam grubych elementów, które by zakłucały takie objawy

Tutaj nie znajde (myśle) błachego elementu , który by aż tak cofał moc

Może się myle czasem tak bywa że byle siurek załatwi sprawe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dv jest dobrze założony, co do reszty logi bardzo by ułatwiły diagnozę ale też nie daja 100% pewności na znalezienie problemu szczególnie w aeb czy ajl bo nie ma tam czujnika doładowania jak w nowszych wersjach, ale interfejs ok 50zł do tego laptop i masz małym kosztem wgląd na prace poszczególnych elementów, a tak możesz wymieniać pokoleji częsci aż w koncu trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...