witjacrf Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Witam. Mam takie pytanko bo odkad kupilem auto mam skrzywiona kierownice w sensie takim ze jak mam kola ustawione na prosto to kierownica jest lekko w lewo przechylona. Skad takie cos sie zrobilo? I jak takie cos doprowadzic do ladu? Sent from my iPhone using Tapatalk
antonio Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 odkręcić Jaśka, ściągnąć kierę i przestawić o ząbek/dwa
GreGoriO Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 albo jechać na zbieżność...lecz może się okazać, że najpierw trzeba wymienić/naprawić przednie zawieszenie....
witjacrf Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Opublikowano 1 Listopada 2012 albo jechać na zbieżność...lecz może się okazać, że najpierw trzeba wymienić/naprawić przednie zawieszenie.... Naprawic? Niby dlaczego? Przeglad mialem na szarpakach bylem i diagnosta powoedzial ze jest wszystko ok. Wiec niby dlaczego wg cb mam naprawiac zawieszenie? Sent from my iPhone using Tapatalk
Tomex1981 Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Kolego i rozwiązałeś problem. Bo u mnie jest to samo jak opisałeś wyżej. Szarpaki również nic nie pokazały
Slawek Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Jeśli macie zbieżność ustawioną, to przestawcie kierownice sami. Trzeba odkręcić z tył kierownicy dwie śrubki T30, później na prostych kołach, przy wyciągniętym kluczyku, pociągnąć do przodu poduszkę i odpiąć przewód (jeśli jest MF to jeszcze dodatkowe przewody), później odkręcić kierownicę kluczem spline M12, ściągnąć i wkładając ustawić żeby była jak najbardziej prosto w ząbkach. Później tylko wszystko poskręcać i gotowe.
janusz_stg Opublikowano 10 Listopada 2012 Opublikowano 10 Listopada 2012 Przestawienie kierownicy na wieloklinie kolumny kierowniczej jest sposobem mało należytym bo" może " się okazać ,że nie da się tej samej ilości obrotów kierownicą wykonać od położenia " na wprost" do skrajnie lewego i skrajnie prawego połeżenia koła kierownicy. Taka usterka jest niczym innym jak spartoloną robotą przy ustawianiu zbieżności. W zasadzie należałoby jechać jeszcze raz na zbieżność i rozpocząc od ustawienia kierownicy na wprost a potem wykonać ustawienia zbieżności. Fachowcy na stacjach dobrze o tym wiedzą ale olewają sprawę.
PIXI Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Przestawienie kierownicy na wieloklinie kolumny kierowniczej jest sposobem mało należytym bo" może " się okazać ,że nie da się tej samej ilości obrotów kierownicą wykonać od położenia " na wprost" do skrajnie lewego i skrajnie prawego połeżenia koła kierownicy. Taka usterka jest niczym innym jak spartoloną robotą przy ustawianiu zbieżności. W zasadzie należałoby jechać jeszcze raz na zbieżność i rozpocząc od ustawienia kierownicy na wprost a potem wykonać ustawienia zbieżności. Fachowcy na stacjach dobrze o tym wiedzą ale olewają sprawę. Prawidłowe podejście do sprawy
uhu2 Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Zagadzam sie z kolega janusz_stg.Jesli kiera w czasie jazdy na wprost ucieka w lewo badz w prawo to napewno masz problem z zawieszeniem. Kontrola zbierznosci to jedno ale napewno masz ktorys wahacz do wymiany.Przekrzywiona kiera jest tego oznaka. Nie mysl ze jak byles na stacji diagnostycznej to masz wszystko ok.Sam mialem dwa wahacze wybite i bylem na przegladzie ktory nic nie wykazal.Smieszylo mnie to ze taki fachowiec i tego nie widzi. ---------- Post dopisany at 10:08 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ---------- Nie polecam przestawiania kiery to nie zlikwiduje usterki a spowoduje wymienione przez kolege janusz_stg problemy. Pamietaj ze masz w autku ESP ktore czyta ustawienie kierownicy.zaczniesz mieszac i narobisz sobie klopotu.
witjacrf Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 Ale panowie kierownica mi podczas jazdy nie ucieka jest caly czas lekko przekrzywiona w strone prawą. Czy to już oznaka uszkodzenia zawieszenia ? Sent from my iPhone using Tapatalk
janusz_stg Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Jeśli nawet nie oznaka zużytego zwieszenia , to na pewno efekt spartolonej roboty na stacji diagnostycznej przy ustawianiu zbieżności.
steve69 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Jeśli nawet nie oznaka zużytego zwieszenia , to na pewno efekt spartolonej roboty na stacji diagnostycznej przy ustawianiu zbieżności. Lub poprzedni właściciel zdejmował z jakiegoś powodu kierownicę (np. montaż tempomatu), a potem "nieprecyzyjnie" założył ją z powrotem. -- Pozdrawiam. Sławek
Pinczi Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Ja obstawiam zwalone ustawianie zbieżności.
Andrzej07 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 ja też bym obstawiał zbieżność
SKIBA29 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 czy demontując kierownicę i poduszkę należy odpiąć klemę od akumulatora?
janusz_stg Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Dla bezpieczeństwa tak! Jednak w skrajnych przypadkach wystarczy wyłączyć zapłon wyjąć kluczyk ze stacyjki i otworzyć drzwi kierowcy. Po za tym dla przestawienia kierownicy na wieloklinie nie trzeba wypinać poduszki powietrznej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się