Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika w garażu


wojtek26

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy jest szansa wymienic silnik w garazu bez podnosnika i kanału, chodzi najbardziej o odkręcenie srub dolnych od skrzyni bo góre to dam rade bo i tak musze zdjąć głowice. Mój silnik sie zmielił po peknięciu sruby centralnej na wale :( bez sadu sie nie obejdzie ale to inny temat. najwazniejsze czy jest dojscie po podniesieniu na kobyłkach przodu aby odkrecić te sruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że prościej. Dorwać tylko paleciaka i sru. Ja już tak dwa razy silnik wyciągałem przy dwóch swapach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz sam swapa to bedzie ciezko wyjecghac silnikiem ze skrzynia a i tak bedzie musial wejsc pod spod zeby odkrecic polosie od skrzyni to wtedy jest dojscie zeby odkrecic sruby od spodu i wtedy sam wyciagasz silnik jak piszesz ze glowice sciagasz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz auto to spokojnie odkręcić śruby chyba że masz krótkie ręce i 200cm obwodu w pasie wtedy może być problem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli jak sie wczołgam pod auto to jest szansa to wyjąć, niestety nie mam paleciaka ale mam wciągarke przy suficie więc powinno sie udac jakos to włożyć później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz powiedzieć przy jakim przebiegu pękła ci ta śruba?

Gdzie ona się znajduje? Nr etki?

Idzie ja wymienić profilaktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba mocuje koło zębate na wale korbowym, zmieniałem ją wraz z kpl rozrzadem i po przebiegu 6 tys od wymiany. Na szczęście jestem szczupły i mam długie ręce, producentowi nie odpuszcze takiej chały. załuje że nie zostawiłem starej oryginalnej śruby pewnie wytrzymałaby spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, nie będę wymieniać na nową w takim razie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się silnik wzdłużnie to sprawa prosta, rozbierasz przód, podwieszasz silnik i pchasz auto do tyłu:wink: sam tak sprzęgło wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu głowicy okazało sie ze tłoki sa OK a tylko 3 zawory podgiete ale niestety głowica nie do uratowania ( uszkodzone gniazda) szukam 2 głowicy bo nie mam chęci ani kasy żeby kupowac cały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam głowice do 1.9 od 1Z jeśli jesteś chętny to na priva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie wymieniłem silnik, który był remontowany rok temu tak ze głowica po naprawie była. Uszczelniacze wymienione itp. Mam do sprzedania. Jak by ktoś potrzebował to mam też wał w super stanie i tłoki z korbowodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jest szansa wymienic silnik w garazu bez podnosnika i kanału, chodzi najbardziej o odkręcenie srub dolnych od skrzyni bo góre to dam rade bo i tak musze zdjąć głowice. Mój silnik sie zmielił po peknięciu sruby centralnej na wale :( bez sadu sie nie obejdzie ale to inny temat. najwazniejsze czy jest dojscie po podniesieniu na kobyłkach przodu aby odkrecić te sruby.

Dwie osoby + kanał i cierpliwość samemu zajedziesz się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało sie wykręcić reszte śruby choc nie było łatwo, czop juz przefrezowany i gotowy. po zdjęciu głowicy okazało sie że 3 zawory podgiete oraz 2 szklanki zablokowane w prowadnicach głowicy. Od jutra poszukiwania głowicy bo do niedzieli auto musi wyjechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało sie wykręcić reszte śruby choc nie było łatwo, czop juz przefrezowany i gotowy. po zdjęciu głowicy okazało sie że 3 zawory podgiete oraz 2 szklanki zablokowane w prowadnicach głowicy. Od jutra poszukiwania głowicy bo do niedzieli auto musi wyjechac.

juz 2 oferty masz w swoim watku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie głowicy auto nie odpala :( jest słaba kompresja na 2 cylindrze ( czuc pod czas kręcenia wałem) ale on nawet nie jąknie. Czy z rurek wtryskiwaczy powinno mocno "sikac" paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem, bo u mnie ledwo pojawiaja sie bąbelki przy poluzowaniu przewodów. W ECU brak błędów czy mogło wyciec całe paliwo z pompy wtryskowej jak były odkręceone wszystkie przewody. Zastanawia mnie dlaczego nie chciał odpalic nawet na plaku. Jeżeli jutro nie odpali wymieniam cały silnik. Zauważyłem przed założeniem głowicy ze tłok na 2 cylindrze min mniej wystaje niz reszta, przy tej kolizji akurat 2 cylinder nie ucierpiał więc zgięcie korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę cie ta naprawa wyniesie. Chyba ze wsadzisz silnik tak jak dostaniesz bez nowych uszczelek. Ja za silnik dałem 1000zl + uszczelki olej itp z 500zl +kompletne sprzęgło 1500zl + wcześniejsza naprawa pompy :D 600zl i jeszcze coś chyba było bo wyszło ze 4 tysie. Rozrząd stary dawałem bo rok temu wymieniany. Wymiana silnika ok 20 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...