Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dzienne okrągłe 4 LED w halogeny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc zamówiłem coś takiego w aluminiowej obudowie z wbudowanym automatem.

DRL 5 ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNE-J 2x4 LED OKRĄGŁE (3177499606) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Jest tam tylko + i - do podłączenia. + mam podpiąć gdzieś przy lampie do kabla, który ma prąd przed przekręceniem kluczyka??

Gdzie to zamontujesz? w miejsce halogenów

Opublikowano

No chcę w miejsce halogenów.

Wczoraj dzwonię do gościa i pytam czy tam nie powinno być dwóch + bo na aukcji pisało że mają wbudowany automat a ten: "no niestety dostawca przywiózł nam tylko takie i nie zdążyliśmy zmienić opisu aukcji".

K....A ręce opadają!

Teraz się zastanawiam, czy je odesłać, czy tylko dokupić przekaźnik. Co byście radzili?

Opublikowano

jak się znasz na elektryce, możesz zostawić.

o wiele lepiej się montuje jeśli masz sterowanie w lampkach. jak masz możliwość wymiany to oddawaj

Opublikowano

Zadzwoń do gościa i niech daje rabat albo zwrot na koszt sprzedającego oczywiście (towar niezgodny z opisem) w ostateczności wystaw "negatyw" i odpowiedni komentarz dla potomnych

Opublikowano

Podłączenie DRL z przekaźnikiem.

Czy obydwa poniższe sposoby podłączenia są poprawne?

Czy różnica będzie taka że przy pierwszym DRL włączy się po przekręceniu kluczyka, a w drugim po odpaleniu silnika?

I sposób:

87a- zasilanie led +

30- po kluczyku + (w kostce koło lampy jest taki + ?)

85- masa -

86- ze świateł pozycyjnych +

II sposób:

87a – zasilanie LED +.

30 - do zacisku + alternatora (czy to kabel B+ ?);

85 - masa;

86 - z pozycyjnych +

Schemat:

1228_przekaznik.png

Przekaźnik:

50_1241537829.jpg

Opublikowano

witajcie, jakie w koncu wybrac te drl'y ?czy wszystkie maja te same srednicy i pasuja p&p w naszych a4 b6 w mierjsce na halogeny ??? ktore polecacie z allegro ?? [dajcie linki] pozdrawiam.

Opublikowano
witajcie, jakie w koncu wybrac te drl'y ?czy wszystkie maja te same srednicy i pasuja p&p w naszych a4 b6 w mierjsce na halogeny ??? ktore polecacie z allegro ?? [dajcie linki] pozdrawiam.

Trzeba rezać :wink:

Wszystko masz na pierwszej stronie. Trzeba dopasować, bo ori halogeny są ściete

Tapnięte z SGS III

Opublikowano

niekoniecznie na pierwszej, zobacz jak zrobił kris-krzysztof

w obudowy halogenów wbudował DLR i kup najlepiej te, które on zamontował - sprawdzone!

Opublikowano

Nie bawiłem się już w odsyłanie, bo sprzedawca dosłał mi przekaźnik, ale i tak ledy są niezgodne z opisem w aukcji - szczegóły poniżej.

Wszystko dzisiaj poskładałem.

Nie obyło się bez problemów. Śruby jednego halogenu tak się zapiekły że złamał się torx w środku. Musiałem rozwiercać wiertarką.

Samo rozebranie halogenów to pikuś. Wystarczy odkręcić tylko jedną małą śrubkę, która trzyma cięgno do regulacji wysokości, podważyć trochę plastiki i środek cały pięknie wychodzi.

20130501_132503.jpg

Tak wyglądają szkła (to z prawej) po 260 tys. km. Po lewej po wypolerowaniu. Nie zrobiłem tego na czyste szkło, ale efekt i tak dobry. Użyłem papierów wodnych kolejno: 120/ 220/ 800/ 2000/ 2500/ pasta Tempo i filc.

20130501_121802.jpg

I teraz kolejny ZoNk! Przymierzam się do montażu, ale coś za luźno wchodzą te LEDy w obudowę halo. Mierzę suwmiarką średnicę i wychodzi 61mm. WTF? W aukcji pisało 70mm.

Zastosowałem następujący patent. Owinąłem/pogrubiłem lampę szkotem, nałożyłem ori uszczelkę z wyjętych środków halogenów, wszystko ładnie wcisnąłem na ciasno i wyregulowałem a na koniec dokręciłem po bokach śrubki.

20130501_131831.jpg

20130501_132520.jpg

20130501_132531.jpg

Z podłączeniem nie było większych problemów, chociaż chciałem podłączyć to tak, żeby zapalały się dopiero po odpaleniu silnika, ale nie miałem na to pomysłu.

Wpiąłem się do kostki lampy do pozycyjnego (kabel z numerem 7 szaro-czarny), a w złączu, które biegnie za lampą znalazłem + po stacyjce (kabel szaro-czerwony).

Nie mogłem znaleźć nigdzie blisko punktu masy, więc podłączyłem się za ucho do punktu na środku przegrody grodziowej.

Do wpinania się w kable użyłem takich szybkozłączek:

szybkozlacze-do-kabli-typ-zlacze-6-zolte-kx05.jpg

Musze jeszcze pomyśleć nad wyłącznikiem ze środka oraz nad tym załączaniem po odpaleniu.

Efekt końcowy:

20130501_171921.jpg

20130501_171933.jpg

Opublikowano

tylko dlaczego tak głęboko?

Krzychu, po długim weekendzie - lakieruję zderzak, wtedy polookam, może wywalę tą główną uszczelkę, albo kupię te od Twojego kolegi , a Hella pójdzie od razu do reklamacji

Warto byłoby dowiedzieć się co teraz jako dzienne montuje Volvo do wielu aut osobowych - właśnie okrągłe 4 led.

To samo robi Scania w ciężarówkach - świecą rewelacyjnie!!!!

Opublikowano
tylko dlaczego tak głęboko?

Nie da się już bardziej wcisnąć, bo świeciły by na boki. Jeżeli mają świecić na wprost, to jest to max.

Generalnie jestem zadowolony. LEDy świecą bardzo mocno (podobno 800Lm). Po chwili patrzenia na nie z bliska jest się totalnie oślepionym. Myślę że to bardzo dobra alternatywa dla xenonu w halogenach.

Zastanawiam się jeszcze czy nie zainwestować w automat z allegro, który zapala je dopiero po odpaleniu silnika.

Opublikowano

a po co ci taki automat, podłącz się pod alternator

Opublikowano
niekoniecznie na pierwszej, zobacz jak zrobił kris-krzysztof

w obudowy halogenów wbudował DLR i kup najlepiej te, które on zamontował - sprawdzone!

Przejrzałem cały wątek i nie mam pewności, które on zamontował. Chodzi o NSSC, które zakładał do golfa zdaje sie, czy jeszcze coś innego kupił do audi?

A może cos zaupełnie innego macie sprawdzone?

Opublikowano

Odezwij się do Krzyśka na PW

Opublikowano

Cześć. Podejrzewam, że montując dzienne w halogeny można wykorzystać również i przewody od halogenów i tu mam pytanie czy w przypadku standardowego włącznika świateł w 2003 roku jest jakiś przekaźnik załączający halogeny bo ciężko w to uwierzyć, że 2 przewody (biało/niebieski) o średnicy 0.5mm zasilają palniki po 55W każdy. Przedzwoniłem instalację i w słupku A w czarnej kostce jest redukcja z 1mm biało/niebieski i zielono/niebieski na 2 x 0,5mm (biało/niebieki). Przy włączniku z funkcją auto przewody wchodzą do sterownika.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na pierwszej stronie tego wątku...

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/

masz rozpiskę przewodów.

Może ci ciężko uwierzyć ale matematyka/fizyka, którą stosowali inżynierowie z Ingolstadt jest taka sama i w Polsce.

Jeśli choć trochę znasz się na elektryce to wyliczysz ze wzoru jaki powinien być przekrój dla danego prądu....

Ogólnie przyjmuje się 9A na każdy milimetr2(kwadrat) przewodu.

55W w instalacji samochodowej to 4,5A obciązenia, więc jak widzisz...mieści się w tolerancji...

A tym bardziej zasilisz LEDy których moc całkowita wynosi ok 11W czyli 0.9A.

Inna sprawa, jak sobie poradzisz z ( p)odłączeniem świateł przeciwmgielnych.

Opublikowano

Czyli halogeny załączane są bezpośrednio stykami włącznika (standardowego). Halogeny przednie można odłączyć przez wyjęcie pinu 8 (2 x przewód biało/niebieski) z włącznika świateł.

Opublikowano

No w końcu Hella przestałą parować - wywaliłem uszczelkę i zamiast niej wstawiłem 3 kawałki taśmy dwustronnej, żeby lampa nie drgała w obudowie.

Czyli powstały szpary przez co jest dodatkowa wentylacja.

Jeździłem po wodzie, myłem kilka razy - nic się nie dzieje - uffffffffffffff.

Czy to koniec ?

zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...