Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu , wachania obrotow - PROBLEM ROZWIAZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam B6 2003r ,skrzynia tip-tronik, przebieg 150000.

Gdy ruszam z miejsca to czuje szarpania, dopiero jak auto wejdzie na wyzsze biegi to jest w miare normalnie.

Ale jest tez taki problem, ze gdy jade np.80km/h i chce utrzymywac taka stala predkosc to mimo wszystko co pare sekund obroty potrafia mi podskakiwac o ok 200, nawet jak ustawie sobie tempomat to i tak falowania wystepuja.

Dopiero przy wyzszych predkosciach ponad 100km/h wszystko dziala poprawnie.

Czy to moze wskazywac na uszkodzona skrzynie ?

Opublikowano

Oznaczenie mojej skrzyni to GJA, moze ktos pomoc rozszyfrowac ?

---------- Post dopisany at 07:56 ---------- Poprzedni post napisany at 07:41 ----------

Dzwoilem do ASO, rzeczywiscie koledzy macie jak najbardziej racje moja skrzynia to multi tronic.

Musze sprobowac wymiany oleju moze to pomoze.Znacie moze jakies osoby z poznania ktore potrafia sie tym zajac jak najlepiej ?

Opublikowano

watpie aby wymiana oleju pomogla :( ja mialem wrecz identyczne objawy, bez naprawy sie nie obeszlo. Kolego poczytaj

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/all-b6-and-b7-multitronic-encyklopedia-80905/

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/all-b6-b7-diagnostyka-skrzyni-multitronic-126187/

takich problemow jak Twoj znajdziesz na peczki, i w wiekszosci przypadkow skrzynia szla na operacje :)

P.S. jestes z Poznania wiec sie nie martw do Wrzesni masz blisko, najlepiej z kontaktowac sie z Bartkiem.

Opublikowano

Dzieki za informacje, skontaktuje sie z Bartkiem.

Moze mi tylko jeszcze ktos powiedzec dlaczego weddlug ks.serw. u mnie oznaczenie skrzyni jest "0G7" co wedlug serwisu wskazuje na tiptronic, mimo ze u mnie jest multitronic , ale w ks.serw pisze tez oznaczenie skrzyni "GJA" czy w serwisie nie ma oznaczenia multitronic ?

Jak dzwonilem do serwisu i podalem im VIN to powiedzieli ze napewno mam multitronic.

Opublikowano

Log z VCDSa:

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl

Control Module Part Number: 8E0 910 155 C HW: 01J 927 156 HH

Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3120

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 63351 000 00000

VCID: 254AF3CAD3BB1034

1 Fault Found

18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal

P1793 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1472 /min

RPM: 1408 /min

RPM: 290 /min

(no units): 6.0

Torque: 100.0 Nm

Temperature: 36.0°C

T.B. Angle: 25.6°

Bin. Bits: 1010 0 0

=========================================================

Może to wina sterownika ?

Opublikowano

W Tym wypadku wizyta u Bartka powinna wszystko załatwić. I raczej to nie będzie tylko wymiana oleju. Miałem takie same objawy i niestety sprzęgło do naprawy i troszkę innych. Trzymam kciuki oby tylko to:)

---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 20:30 ----------

Sterownik do regeneracji. Nie ma tragedii. Tylko naprawiaj u Bartka

Opublikowano

Pierw trzeba usunąć awarie sterownika, a za szarpania odpowiada łańcuch i tarczki w sprzęgle.

Opublikowano

Ja mam podobny problem. Przy ruszaniu czasami lekko poszarpuje ale większym kłopotem są skoki obrotów. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku gdy staram się jechać z lekko wciśniętym gazem, poszarpywanie jest odczuwalne tylko w zakresie 1600-2000 obr i skoki obrotów są o około 150. Prędkość nie ma tu znaczenia gdy przerzucę na tiptronic jadąc tą samą prędkościa ale utrzymując obroty na poziomie 2000 lub wyżej efekt ten nie występuje. Wymiana oleju w skrzyni nic nie zmieniła.

Opublikowano

Na zimnym nie szarpie, ale jak tylkp trochę się rozgrzeje to już zaczyna szarpać i tak jak pisze kolega wyzej na lekko wcisnietym gazie występują skoki obrotów.

Opublikowano
Na zimnym nie szarpie, ale jak tylkp trochę się rozgrzeje to już zaczyna szarpać i tak jak pisze kolega wyzej na lekko wcisnietym gazie występują skoki obrotów.

Miałem tak samo i niestety jak pisałem wyżej łancuch i sprzęgło :(

Opublikowano

Dziwi mnie fakt że niektórzy piszą że przy takich samych objawach wystarczyła wymiana oleju.więc może u mnie wystarczy naprawic sterownik i wymienić olej i też będzie dobrze.wiadomo że mechanicy chcieli by wymienić jak najwiecej rzeczy bo to dla nich zarobek.za tydzień jestem umówiony z bartkiem i mam nadzieje że zostanę uczciwie potraktowany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...