Langista Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Na początku był oryginał fabryczny, zaciął się na otwartym w zimę, wymieniony na Behr, który nie wytrzymał dwóch tygodni i zacinał się na zamkniętym, kolejny Wahler, 2 tygodnie i zacinał się na otwartym, czasami tylko przy dłuższej trasie, jak np 100 km w jedną stronę, to działał prawidłowo, ale po przejechaniu 50 nie trzymał nawet 80, następny z Bosch, zaciął się w zamkniętym po miesiącu. Kolejny jakiś noname wytrzymał 2 miesiące i zacinał sie na zamkniętym. Teraz oryginał ze znaczkami oooo vw, wytrzymał jeden dzień i nie puszcza płynu do chłodnicy kiedy powinien. Przy zimnym silniku, po osiągnięciu 100C otwiera się, temp. Spada do 90, ale potem już termostat zapomina się otworzyć. Tak to u mnie wygląda.. Ja rozkładam ręce, mechanik też zielonego pojęcia nie ma. Dodam, że przy tych 100-120C na blacie wąż górny parzy w ręce, dolny jest zimny, w zbiorniczku letni.
k232 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Langista napisał: Na początku był oryginał fabryczny, zaciął się na otwartym w zimę, wymieniony na Behr, który nie wytrzymał dwóch tygodni i zacinał się na zamkniętym, kolejny Wahler, 2 tygodnie i zacinał się na otwartym, czasami tylko przy dłuższej trasie, jak np 100 km w jedną stronę, to działał prawidłowo, ale po przejechaniu 50 nie trzymał nawet 80, następny z Bosch, zaciął się w zamkniętym po miesiącu. Kolejny jakiś noname wytrzymał 2 miesiące i zacinał sie na zamkniętym. Teraz oryginał ze znaczkami oooo vw, wytrzymał jeden dzień i nie puszcza płynu do chłodnicy kiedy powinien. Przy zimnym silniku, po osiągnięciu 100C otwiera się, temp. Spada do 90, ale potem już termostat zapomina się otworzyć. Tak to u mnie wygląda.. Ja rozkładam ręce, mechanik też zielonego pojęcia nie ma. Dodam, że przy tych 100-120C na blacie wąż górny parzy w ręce, dolny jest zimny, w zbiorniczku letni. Zmień dla pewności czujnik temperatury, to jest nie możliwe żebyś tak trafiał ciągle na wadliwy termostat. Też miałem po 110 stopni na blacie i w czasie jazdy w korku lub po odpaleniu na gorącym silniku. Na vagu wskazania temperatury były dobre ale na klimatroniku już nie, zmieniłem czujnik i mam spokój. Jak u Ciebie czujnik nie pomoże to jedź na test uszczelki pod głowicą. Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez k232
Langista Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Uszczelkę pod głowicą sprawdzałem z mechanikiem specjalnym przyrządem, ale i tak było to dmuchanie na zimne bo nie mam żadnych objawów pękniętej uszczelki : brak oleju w płynie chłodniczym, nie kopci nic, węże nie są twarde jak kamień, oleju nie przybywa. Czujnik był wymieniany na oryginalny przy wymianie rozrządu.. A musi dobrze pokazywać, bo nie wierzę, żeby ~90C tak przez wąż parzyło. Od poniedziałku auto idzie do mechanika, to mu powiem żeby zwrócił uwagę na napinacz z rozrządu, może nie napina dostatecznie i pompa za słabo kręci. Bo to wygląda tak, jakby termostat się otwierał tylko na chwile, ale płyn za wolno przepływa przez niego.
wyzyk83 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) przy 120 stopniach to płyn powinien się gotować i niechce mi sie wierzyc że tyle termostatów było wadliwych. vernet, ori , wahler , behr jeszcze zaden nie zdazyło mi sie zeby nie dzialal a troche tego wymieniłem napewno czujnik temperatury masz ori kupiony z ASO? na moje to czujnik przekłamuje temperature Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez wyzyk83
k232 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 2 godziny temu, Langista napisał: A musi dobrze pokazywać, bo nie wierzę, żeby ~90C tak przez wąż parzyło Jak fest auto rozgrzane to górny wąż będzie parzył. Na moje tak samo czujnik, ja kupiłem ori za 47 zł, po 10 tysiącach km zaczęła mi temperatura opadać przy 160km/h, kupiłem drugi taki sam i spokój. Kiedyś kupiłem czujnik z firmy FAE to już w pudełku był wadliwy..
Langista Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Czujnik mnie kosztował nie całe 100 zł, to mechanik chyba z ASO zamawiał, jednak nie omieszkam mu wspomnieć o tym czujniku. Czytałem, że jak jest wadliwy to w bloku 17 wywala błędy, przeszukam go też pod tym kątem, chociaż ostatnio jak u mechanika byłem to żadnych błędów nie widział.
k232 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 12 minut temu, Langista napisał: Czujnik mnie kosztował nie całe 100 zł, to mechanik chyba z ASO zamawiał, jednak nie omieszkam mu wspomnieć o tym czujniku. Czytałem, że jak jest wadliwy to w bloku 17 wywala błędy, przeszukam go też pod tym kątem, chociaż ostatnio jak u mechanika byłem to żadnych błędów nie widział. Jeżeli czujnik przekłamuje ale coś tam jeszcze pokazuje to błędu nie będziesz miał. Błąd się pokaże dopiero jak czujnik przestanie całkowicie pokazywać wartości temperatury.
wyzyk83 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) dokładnie póki nie ma zwarcia czujnik błędu nie pokaże jeżeli czujnik nie jest z ASO śmiem twierdzic że to podróbka bo widziałem nie raz z logami oooo błedu vag nie pokazał a temperatury albo były za niskie albo za wysokie kup czujnik firmy vernet kosztuje nie całe 30zł ja takie montuje klientom i jeszcze nikt nie narzekał sam na takim jeźdzę o 3 lat Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez wyzyk83
Langista Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Czyli teoretycznie winowajca to czujnik, a co sądzicie o wersji z napinaczem, jest to w ogóle możliwe? Albo samo łożysko pompy mogło wysiąść..
wyzyk83 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) nie ma takiej opcji bo już by ci dawno rozrzad przeskoczył pompa nie stawia oporu a wał i wałek tak z drugiej strony możesz sobie vagiem syncho sprawdzic na jałowym i pod obciązeniem możesz tez zwalic osłonę i sprawdzić lusterkiem czy napinacz jest napiety ok Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez wyzyk83
Emejcz Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Potwierdzam, że te czujniki z allegro niby ori ze znaczkai audi to jakieś syfiaste podróby. Sam się na to nabiłem. Kupiłem tak i jak założyłem to pokazywał o 10 stopni inną temperaturę niż powinien.
k232 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 4 godziny temu, Emejcz napisał: Potwierdzam, że te czujniki z allegro niby ori ze znaczkai audi to jakieś syfiaste podróby. Sam się na to nabiłem. Kupiłem tak i jak założyłem to pokazywał o 10 stopni inną temperaturę niż powinien. To miałeś pecha, ja mam drugi taki i działa dobrze.
Emejcz Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Może miałem, ale to pierwszy raz i od razu wtopa.
k232 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Oprócz ceny czym różni się czujnik temperatury z ASO za 160 zł a czujnik ze sklepu motoryzacyjnego za 50 zł? I ten i ten ma znaczek Audi.
Emejcz Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Też wyszedłem z takiego założenia dlatego kupiłem ORI z allegro. Ale musiała być podróba.
hugo911 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Sprawdź vagiem jaka temp cieczy chłodzącej jest w silniku a jaka dochodzi do liczników. Różnica powinna nie więcej jak 2-4 stopnie. Jeśli różne to kup oryginalny czujnik ale nie z allegro tylko pofatyguj się do aso. Jeśli czujnik w porządku to proponuje wywalić termostat i zobaczyć czy bez niego też auto będzie się przegrzewało. Jeśli dalej bedzie się grzało to masz odpowiedź że problem leży w pompie.
wyzyk83 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 nie musi być ori VERNET też działąją bez za rzuty
hugo911 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 przerabiałem temat jakieś półtora roku temu z tym że u mnie auto się nie dogrzewało. Dopiero jak na zewnątrz było powyżej 14st to auto się normalnie rozgrzewało. Wymieniałem termostaty czujniki temp i dopiero jak założyłem ori termostat i ori czujnik to problem zniknął i do tej pory jest spokój
wyzyk83 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) ja to robie na codzień termostaty ori, vernet, behr, beru, wahler działają bez problemu czujników vernet założyłem z 50sztuk i jeszcze zaden nie uległ awarii termostaty i czujniki ori tez montuję ale tylko takie które sam kupuje w ASO napewno ori czujniki i termostaty dostarcza na pierwszy montaż któraś z firm które wymieniłem wyżej także lepiej kupiuc markowy zamiennik niż podróbę z logami oooo jak ori tylko z ASO Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez wyzyk83
hugo911 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 2 minuty temu, wyzyk83 napisał: ja to robie na codzień termostaty ori, vernet, behr, wahler działają bez problemu Nie twierdze że tak nie jest ale mówie z autopsji że wkładałem wahlera później behr i dopiero termostat z aso załatwił temat. z czujnikiem było to samo że dopiero ori zagrał i śmiga do teraz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się