Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

Kici, zmieniłeś czujnik temp tak jak Ci pisałem kilka postów wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniłem bo wymieniany był rozrząd, oleje, itp.

A teraz jeszcze ten wentylator i klima. Jaki ten czujnik kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszecie o wisko. Jeśli bimetal pod wpływem temperatury zapina wisko na stałe to ono przyśpiesza wraz z obrotami silnika i nie ma mocy zapiętej wiskozy zatrzymać ręką bez jej uszkodzenia. Jeśli wiskoza jest niesprawna, przy nagrzanym silniku podczas wzrostu obrotów następuje uślizg wiskozy i stratę jej  momentu obrotowego względem silnika. łopatologicznie- silnik szybko się kręci wisko wolno, silnik wytwarza temperaturę wyższą, wolne wisko nie wydmuc**je jej nadmiaru z chłodnicy. Ot i tyle. Kolejna sprawa: sprzęgło wiskotyczne jest elementem nierozbieralnym. Wymienia się jako całość. Twierdzenie że jak sprzęgło jest zepsute to wymienia się łożyska to czysty idiotyzm,  mocniejsze słowa zatrzymam dla siebie.  Obroty silnika sterują pracą wiskozy, na tym opiera się zasada działania tego sprzęgła. Nie mam szacunku do wymieniaczy- szanuję tylko mechaników. Poznaj zasadę działania, a bedziesz umiał naprawić wszystko. Takie motto powinno przyświecać wszystkim. Pozdrawiam i bez obrazy. Rada: wymień wisko, to nie zaszkodzi. Jak miałem padnięte to przez miasto 10 kilometrów w upale nie dałem rady zrobić swoją C5 po parę wywalało zbiornikiem wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp oryginalny.

Jak Ci rośnie temp na blacie to czujnik temp jest walnięty, pisałem Ci o tym a Ty olałeś temat.

c**j z tego, że rozrząd zmieniłeś jak czujnik temp ten sam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisiel weź wy***rdalaj z tego tematu bo tylko się pogrążasz..

Ledwo co konto założyłeś i od razu ludzi w błąd wprowadzasz. Trzeba zdjąć rozrząd, wiskozę i wtedy zmieniasz same łożyska wiskozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego : http://allegro.pl/febi-czujnik-temperatury-plynu-seat-cordoba-ibiza-i5252883730.html 

?

 

Czujnik czujnikiem, Ale przecież na postoju to ten wentylator chłodnicy to powinien chodzić jak szalony przy temp powyżej 100° a on się kręci jak na filmiku wyżej. 

Jedynie na trasie temp oscyluje wokół 94°.

Edytowane przez kiciKic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jeżeli wiskoza nie daje rady to znaczy, że łożyska są zużyte. Ja bym na Twoim miejscu zaczął od czujnika. Jak będę w domu i jak znajdę link z czujnikiem jaki ja kupiłem to Ci prześlę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 21.07.2017 o 18:58, k232 napisał:

Wisiel weź wy***rdalaj z tego tematu bo tylko się pogrążasz..

Ledwo co konto założyłeś i od razu ludzi w błąd wprowadzasz. Trzeba zdjąć rozrząd, wiskozę i wtedy zmieniasz same łożyska wiskozy.

Ok. Przyznaję się do błędu. U mnie wisko nie było rozbieralne i oparłem się na tym. Jednakże nie rozumiem co ma rozrząd do wiskozy. Przecież to dwa odrębne systemy. Wisko chodzi na wieloklinie przecież. A konto założyłem wtedy kiedy kupiłem A4. Więc zawsze kiedyś było dopiero co...

 

Edytowane przez wisiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie ma nic do wiskozy ale jednak aby wymienić łożyska w wiskozie to trzeba zdjąć rozrząd, przynajmniej tak w moim przypadku było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, k232 napisał:

Rozrząd nie ma nic do wiskozy ale jednak aby wymienić łożyska w wiskozie to trzeba zdjąć rozrząd, przynajmniej tak w moim przypadku było.

Ok. Nie spieram się bo tego nie widziałem. W C5 -tkach wisko demontowałem kluczem 32 po zluzowaniu wieloklina. W obecnym nie mam już wisko. Widocznie w mniejszych silnikach postanowili to utrudnić na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. wody wymieniony.

Jest dużo lepiej. W trasie 89° w mieście 92° choć w korkach jeszcze trochę grzeje tal 97-98. Widocznie to wisko też do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 97C było przy 30C na zewnątrz, to była to normalna temperatura silnika w mieście. W trasie masz napływ w miarę chłodnego powietrza, w mieście jest dużo cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie widziałeś, że Ci pokazuje 97?

Jak Ci wskazówka na zegarze dobrze pokazuje to tak ma być. Zostaw chwilę wiskozę i obserwuj przez jakiś czas.

Jak jest dobrze to tak zostaw, w korku wskazówka przekracza 90 na zegarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2017 o 10:26, k232 napisał:

Gdzie widziałeś, że Ci pokazuje 97?

Jak Ci wskazówka na zegarze dobrze pokazuje to tak ma być. Zostaw chwilę wiskozę i obserwuj przez jakiś czas.

Jak jest dobrze to tak zostaw, w korku wskazówka przekracza 90 na zegarze?

Tak zdarzyło się raz wracając z gór, w Wałbrzychu przy dłuższych postojach na światłach i jeździe w umiarkowanym ruchu ulicznym, że temp wyskoczyła do 116°

Wczesnij przez kilka km po krętych drogach za tirem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy temperatura z klimatronika na kanale 49 pokazuje temperaturę ze sterownika silnika? Bo po podpięciu VAG temperatury są takie same..

Ogólnie mam problem z przegrzewaniem. Płukałem układ chłodniczy specjalnym płynem, wymieniłem termostat na oryginalny, zalałem 5l G12, wszystko ładnie odpowietrzyłem, a silnik nadal się przegrzewa (120C na tablicy (133C na klimatroniku). Niby przez ten jeden dzień wszystko ładnie hulało, no ale potem klops..

Ogólnie wygląda to tak : Odpalam silnik (zimny), pokonuję dystans ok 2 km i mam 90 na blacie, po przejechaniu kolejnych 2 wchodzi na 110, ale spada na 90 (otwarcie się termostatu), po przejechaniu kilometra wskakuje na 110 i rośnie do 120. Zatrzymuje się na poboczu, otwieram maskę, górny wąż gorący że ledwo dotknąć idzie, płyn w zbiorniczku letni (bliżej do ciepłego, ale ciepły nie jest, wąż dolny (za króćcem z termostatem) zimny. Jak to jest, że to jest już mój 6 termostat i każdy z nich zacinał się na zamkniętym? (poza pierwszym, on na otwartym się zaciął, ale był oryginalny z 2001 roku).

 

Wcześniej winiłem za to płyn chłodniczy, który mógł uszkadzać termostat(?), bo nie był to G12 a koncentrat (ten niebieski) zmieszany z wodą. Nie wiem co robić, nie będę tak sprawdzać dzień po dniu oryginalnych termostatów, bo nie mam tylu pieniędzy do wywalenia w błoto.. Wiecie może co może być przyczyną nie otwierania się termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa wody jest sprawna? może uwalił się wirnik w pompie wody i dlatego się przegrzewa. Kiedy ostatni raz wymieniałeś pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, hugo911 napisał:

A pompa wody jest sprawna? może uwalił się wirnik w pompie wody i dlatego się przegrzewa. Kiedy ostatni raz wymieniałeś pompę?

hugo najgorze sa te zestawy z alledrogo rozrząd INA a małym druczkiem pompa wody kraft i potem są cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody z HEPU, wymieniana pół roku temu, jak i cały rozrząd z Contitech.

 

Ogólnie rozrząd zamawiany przez zaufanego mechanika z hurtowni, nie alledrogo, więc o części jestem tutaj pewny.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...