Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku był oryginał fabryczny, zaciął się na otwartym w zimę, wymieniony na Behr, który nie wytrzymał dwóch tygodni i zacinał się na zamkniętym, kolejny Wahler, 2 tygodnie i zacinał się na otwartym, czasami tylko przy dłuższej trasie, jak np 100 km w jedną stronę, to działał prawidłowo, ale po przejechaniu 50 nie trzymał nawet 80, następny z Bosch, zaciął się w zamkniętym po miesiącu. Kolejny jakiś noname wytrzymał 2 miesiące i zacinał sie na zamkniętym. Teraz oryginał ze znaczkami oooo vw, wytrzymał jeden dzień i nie puszcza płynu do chłodnicy kiedy powinien. Przy zimnym silniku, po osiągnięciu 100C otwiera się, temp. Spada do 90, ale potem już termostat zapomina się otworzyć. Tak to u mnie wygląda.. Ja rozkładam ręce, mechanik też zielonego pojęcia nie ma. Dodam, że przy tych 100-120C na blacie wąż górny parzy w ręce, dolny jest zimny, w zbiorniczku letni.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Langista napisał:

Na początku był oryginał fabryczny, zaciął się na otwartym w zimę, wymieniony na Behr, który nie wytrzymał dwóch tygodni i zacinał się na zamkniętym, kolejny Wahler, 2 tygodnie i zacinał się na otwartym, czasami tylko przy dłuższej trasie, jak np 100 km w jedną stronę, to działał prawidłowo, ale po przejechaniu 50 nie trzymał nawet 80, następny z Bosch, zaciął się w zamkniętym po miesiącu. Kolejny jakiś noname wytrzymał 2 miesiące i zacinał sie na zamkniętym. Teraz oryginał ze znaczkami oooo vw, wytrzymał jeden dzień i nie puszcza płynu do chłodnicy kiedy powinien. Przy zimnym silniku, po osiągnięciu 100C otwiera się, temp. Spada do 90, ale potem już termostat zapomina się otworzyć. Tak to u mnie wygląda.. Ja rozkładam ręce, mechanik też zielonego pojęcia nie ma. Dodam, że przy tych 100-120C na blacie wąż górny parzy w ręce, dolny jest zimny, w zbiorniczku letni.

Zmień dla pewności czujnik temperatury, to jest nie możliwe żebyś tak trafiał ciągle na wadliwy termostat.

Też miałem po 110 stopni na blacie i w czasie jazdy w korku lub po odpaleniu na gorącym silniku. Na vagu wskazania temperatury były dobre ale na klimatroniku już nie, zmieniłem czujnik i mam spokój.

Jak u Ciebie czujnik nie pomoże to jedź na test uszczelki pod głowicą.

Edytowane przez k232
Opublikowano

Uszczelkę pod głowicą sprawdzałem z mechanikiem specjalnym przyrządem, ale i tak było to dmuchanie na zimne bo nie mam żadnych objawów pękniętej uszczelki : brak oleju w płynie chłodniczym, nie kopci nic, węże nie są twarde jak kamień, oleju nie przybywa.

Czujnik był wymieniany na oryginalny przy wymianie rozrządu.. A musi dobrze pokazywać, bo nie wierzę, żeby ~90C tak przez wąż parzyło. Od poniedziałku auto idzie do mechanika, to mu powiem żeby zwrócił uwagę na napinacz z rozrządu, może nie napina dostatecznie i pompa za słabo kręci. Bo to wygląda tak, jakby termostat się otwierał tylko na chwile, ale płyn za wolno przepływa przez niego.

Opublikowano (edytowane)

przy 120 stopniach to płyn powinien się gotować i niechce mi sie wierzyc że tyle termostatów było wadliwych.

vernet, ori , wahler , behr jeszcze zaden nie zdazyło mi sie zeby nie dzialal a troche tego wymieniłem

napewno czujnik temperatury masz ori kupiony z ASO?

na moje to czujnik przekłamuje temperature

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał:

A musi dobrze pokazywać, bo nie wierzę, żeby ~90C tak przez wąż parzyło

Jak fest auto rozgrzane to górny wąż będzie parzył.

Na moje tak samo czujnik, ja kupiłem ori za 47 zł, po 10 tysiącach km zaczęła mi temperatura opadać przy 160km/h, kupiłem drugi taki sam i spokój.

Kiedyś kupiłem czujnik z firmy FAE to już w pudełku był wadliwy..

Opublikowano

Czujnik mnie kosztował nie całe 100 zł, to mechanik chyba z ASO zamawiał, jednak nie omieszkam mu wspomnieć o tym czujniku. Czytałem, że jak jest wadliwy to w bloku 17 wywala błędy, przeszukam go też pod tym kątem, chociaż ostatnio jak u mechanika byłem to żadnych błędów nie widział.

Opublikowano
12 minut temu, Langista napisał:

Czujnik mnie kosztował nie całe 100 zł, to mechanik chyba z ASO zamawiał, jednak nie omieszkam mu wspomnieć o tym czujniku. Czytałem, że jak jest wadliwy to w bloku 17 wywala błędy, przeszukam go też pod tym kątem, chociaż ostatnio jak u mechanika byłem to żadnych błędów nie widział.

Jeżeli czujnik przekłamuje ale coś tam jeszcze pokazuje to błędu nie będziesz miał.

Błąd się pokaże dopiero jak czujnik przestanie całkowicie pokazywać wartości temperatury.

Opublikowano (edytowane)

dokładnie póki nie ma zwarcia czujnik błędu nie pokaże

jeżeli czujnik nie jest z ASO śmiem twierdzic że to podróbka bo widziałem nie raz z logami oooo błedu vag nie pokazał a temperatury albo były za niskie albo za wysokie

kup czujnik firmy vernet kosztuje nie całe 30zł ja takie montuje klientom i jeszcze nikt nie narzekał sam na takim jeźdzę o 3 lat

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Czyli teoretycznie winowajca to czujnik, a co sądzicie o wersji z napinaczem, jest to w ogóle możliwe? Albo samo łożysko pompy mogło wysiąść..

Opublikowano (edytowane)

nie ma takiej opcji bo już by ci dawno rozrzad przeskoczył

pompa nie stawia oporu a wał i wałek tak

z drugiej strony możesz sobie vagiem syncho sprawdzic na jałowym i pod obciązeniem

możesz tez zwalic osłonę i sprawdzić lusterkiem czy napinacz jest napiety ok

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Potwierdzam, że te czujniki z allegro niby ori ze znaczkai audi to jakieś syfiaste podróby.

Sam się na to nabiłem. Kupiłem tak i jak założyłem to pokazywał o 10 stopni inną temperaturę niż powinien.

Opublikowano
4 godziny temu, Emejcz napisał:

Potwierdzam, że te czujniki z allegro niby ori ze znaczkai audi to jakieś syfiaste podróby.

Sam się na to nabiłem. Kupiłem tak i jak założyłem to pokazywał o 10 stopni inną temperaturę niż powinien.

To miałeś pecha, ja mam drugi taki i działa dobrze.

Opublikowano

Może miałem, ale to pierwszy raz i od razu wtopa.

Opublikowano

Oprócz ceny czym różni się czujnik temperatury z ASO za 160 zł a czujnik ze sklepu motoryzacyjnego za 50 zł? I ten i ten ma znaczek Audi.

Opublikowano

Też wyszedłem z takiego założenia dlatego kupiłem ORI z allegro. Ale musiała być podróba.

Opublikowano

Sprawdź vagiem jaka temp cieczy chłodzącej jest w silniku a jaka dochodzi do liczników.  Różnica powinna nie więcej jak 2-4 stopnie. Jeśli różne to kup oryginalny czujnik ale nie z allegro tylko pofatyguj się do aso. Jeśli czujnik w porządku to proponuje wywalić termostat i zobaczyć czy bez niego też auto będzie się przegrzewało. Jeśli dalej bedzie się grzało to masz odpowiedź że problem leży w pompie.

Opublikowano

nie musi być ori VERNET też działąją bez za rzuty

Opublikowano

przerabiałem temat jakieś półtora roku temu z tym że u mnie auto się nie dogrzewało. Dopiero jak na zewnątrz było powyżej 14st to auto się normalnie rozgrzewało. Wymieniałem termostaty czujniki temp i dopiero jak założyłem ori termostat i ori czujnik to problem zniknął i do tej pory jest spokój

Opublikowano (edytowane)

ja to robie na codzień

termostaty ori, vernet, behr, beru, wahler działają bez problemu

czujników vernet założyłem z 50sztuk i jeszcze zaden nie uległ awarii

termostaty i czujniki ori tez montuję ale tylko takie które sam kupuje w ASO

napewno ori czujniki i termostaty dostarcza na pierwszy montaż któraś z firm które wymieniłem wyżej także lepiej kupiuc markowy zamiennik niż podróbę z logami oooo

jak ori tylko z ASO

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
2 minuty temu, wyzyk83 napisał:

ja to robie na codzień

termostaty ori, vernet, behr, wahler działają bez problemu

Nie twierdze że tak nie jest ale mówie z autopsji że wkładałem wahlera później behr i dopiero termostat z aso załatwił temat. z czujnikiem było to samo że dopiero ori zagrał i śmiga do teraz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...