Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana oleju i filtra w Multitronic'u


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bartek dzwonilem do Sopy i nie ma konecznosci wymany oleju po naprawie u nich.

trzeba to tylko zrobic w "dobrym" warsztacie.

u mnie w czestochowie niestety masakra, ASO 90 pln za litr oleju i :shocked:250 pln :shocked: za wymiane.

ASO marszalek jest drozszy niz serwis mercedesa u nas. dlatego pojade albo do sopy albo do katowic do aso

Opublikowano

Olek potwierdzam - przy odbiorze auta pytałem o to Pawła i powiedział że wymiana oleju nie musi być u nich - może być w innym ASO ale udokumentowana. Przy czym i tak w styczniu miałem sobie zrobić małe ferie więc przy okazji wizyty na śląsku odwiedzę także Sopę :) Idę do garażu...

Zgodnie z planem w moim sterowniku zadomowił się soft 8E2 910 155 C - oprogramowanie skrzyni w najnowszej wersji czyli 3261. Potwierdzam też większą ilość kanałów diagnostycznych - niestety nie udało mi się ustalić który z nich odpowiada za filtr. Postaram się to rozpracować jak najszybciej...

Tak przy okazji, 5934 to chyba ostatnia wersja softu która została napisana dla naszego silnika...

Opublikowano

oki, dzieki za info

a z ciekawosci to co Cie popchalo zeby upgrade'owac skrzynie? cos bylo nie tak czy tez na wszelki wypadek zeby zapobiec ewentualnym problemom? i ile Cie to wynioslo?

no i jakbys znalazl jeszcze opis testu tego filtra, bo nie wiem czy to robic czy nie, jesli mowisz ze przy 120tys powinien byc zmieniany to podejrzewam ze byl skoro mam zaznaczone ze czynnosci serwisowe co 120tys zostaly wtedy wykonane

Opublikowano

Zdecydowałem się na serwis ponieważ moja skrzynka zaczęła się pocić (nic groźnego ale jednak). Przy okazji - tak jak napisałeś - zdecydowałem się na upgrade aby zapobiec ewentualnym awariom w przyszłości (autem pojeżdżę jeszcze minimum 2 lata).

Za czynności serwisowe czyli demontaż/montaż skrzyni, modyfikację na 7 lamel (nie tylko pakiet lamel ale także kilka innych części tj. docisk, tłok, przewód olejowy itd.), wymianę uszczelnień i filtra (wewnętrznego), czyszczenie skrzyni, wymianę oleju, zmianę oprogramowania sterownika i skrzyni oraz adaptację razem z częściami zapłaciłem 3000zł.

Wymiana co 120tyś to teoria - w rzeczywistości powinno się sprawdzić stan filtra. W moim przypadku Sopa sprawdził i okazało się że nie ma potrzeby wymiany (jednak przy okazji rozbierania skrzyni, wewnętrzny filtr został wymieniony). Wątpię abyś filtr miał wymieniony - zgodnie z tym co sam zauważyłeś jest to niezalecane przez ASO więc najprawdopodobniej jego wymiana nie wchodzi w zakres czynności serwisowych co 120tyś. Jeśli natomiast został wymieniony - będzie ślad w historii serwisowej auta.

Jak tylko ustalę który kanał odpowiada za stan filtra - dam znać :good:

Opublikowano

ok

dzieki i czekam

Opublikowano

Multitronic'u jest tylko filtr wewnętrzny wymieniany najczęściej tylko podczas naprawy skrzyni ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozpołowić skrzynie i koszty wzrastają dla zainteresowanych umieszczam zdjęcie, lecz nie polecam robienia tego samemu wskazówką może być dla was dlaczego dużo serwisów unika multitroniców aeefde2f1df4ad69m.jpg

http://www.wal-ent.pl

Opublikowano

OK Krzysiek, skoro się już reklamujesz - w takim razie co to jest :)

filtr.JPG

Opublikowano

...a ten "bojlerek" na przewodzie?

Opublikowano
:polew: Dobre :good: To jest właśnie drugi filtr oleju...
Opublikowano

No właśnie dlatego tak drążę bo mnie kompletnie z... ETKi wybił :decayed:

folej.JPG

Opublikowano

Orientuje się ktoś ile tego oleju wchodzi do skrzyni multitronic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...