Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poważny problem.


devey

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy bracia i siostry :P

Przychodzę do Was prosić o pomoc.

Mianowicie, jechałem sobie wczoraj moim samochodzikiem i bum. Coś strzeliło tak jakby w silniku i auto straciło moc... :facepalm: Tak jakby się włączał od razu tryb serwisowy.

Dodam, że samochodu nie katowałem, rozrząd (kompletny) wymieniłem jakiś 1tyś km temu. Filtry wszelakie z olejami również.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów...

Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu można znowu przejechać ze 20 m i tak w kółko. Wycieków nie zauważyłem.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Wiem, że wróżek nie ma ale może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie.

Pozdrawiam.

ps: jeśli coś się stało z turbiną to ile może kosztować regeneracja? Czy ew. lepiej kupić jakąś mocniejszą co polecacie i jakie mogą być koszty? Oczywiście w granicach rozsądku :P

ps2: wcześniej miałem w planach czyszczenie turbiny ale niestety nie zdążyłem...

ps3: silnik to 1.9 TDI AWX, 2001 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik traci moc i przełącza się w tryb awaryjny to znaczy że osprzęt jego nie domaga, prawdopodobnie wina leży po stronie turbiny, lub jej sterowania. Na początek podłącz pod vag'a by sprawdzić jaki błąd się zapisał inaczej to wróżenie... Wszystko znajdziesz na forum w dziale silniki, czy diagnostyka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo pekl ktorys z gumowych elementow ukladu dolotowego, albo rozlecial sie wirnik turbiny. Aby to sprawdzic trzeba zdjac rure dolotu wychodzaca z czola turbiny, i zajrzec do wirnika, deikatnie sprobowac go obrocic, sprawdzic luzy. jezeli obraca sie bez problemu otarc i luzow. do obejrzenia rury gumowe dolotu.

mozna rowniez podlaczyc do VAG-a i sprawdzic bledy i logi grup 003 i 011, 004, na biegu jalowym, drugi pomiar odczekac bez dotykania gazu ok 2-3 minut logujac grupe 003 i 011.

Silnik chodzi regularnie? nie szarpie na biegu jalowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dziwna sytuacja, bo silnik odpadala za pierwszym razem, pracuje regularnie, nie stuka, nie szarpie. Tak jak dotychczas.

Problemy zaczynają się jak wrzucam bieg i jadę... A raczej próbuję jechać :P

Dziękuję za odpowiedzi i dziś po pracy zajmę się sprawdzeniem wszystkich tropów :P

Wieczorem opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik dymi w czasie proby ruszenia?

po prawej tronie pokrywy glowicy jest zawor EGR, z jego prawej strony, silownik klapy gaszacej.

sprawdz czy:

1. mozna reka zmienic pozyzje dzwigienki do ktorej jest podlaczony.

2. czy po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu jego polozenie sie nie zmienia.

podejrzanym moze byc rowniez katalizator, byc moze jego wklad zaczopowal przelot spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie kopci a przynajmniej tego nie zauważyłem.

Więcej będę mógł napisać wieczorem.

Mały off-top, jeśli winowajcą okaże się turbina to jaką trochę mocniejszą(?) od tej standardowej mógłbyś mi polecić w rozsądnej cenie?

Zamierzam jeszcze z rok polatać tym samochodem więc chyba lepszym wyjściem będzie zakup 'nowej' niż regeneracja 'starej'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybkości zrobiony scan błędów silnika:

2 Faults Found:

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-00 - -

Tak jak się obawiałem, drugi błąd dotyczy turbiny?

Wziąłem sobie na jutro urlop więc będę miał okazję rozgrzać motor do 90*C i przeprowadzić logowanie wymienionych przez Musashiego grup.

Mała ciekawostka - wczoraj nie było tego błędu zaraz po tym jak się cała akcja rozegrała.

Skasowałem dziada i niby narazie nie wyskoczył drugi raz ale skoro już się pojawił to znaczy, że coś jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega miał taki objaw i pękła ta gumowa rura tylko żeby to sprawdzić musisz ja wyciagnąć bo to na samym łączeniu i bardzo delikatne peknięcie... koszt ori około 800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od razu sprawdzać węże powietrza doładowania począwszy od wylotu z turbo poprzez intercooler aż do obudowy zaworu EGR. Albo któryś pękł albo zrzuciło przy którymś połączeniu na szybkozłączce. Masz z tego tytułu błąd niedoładowania turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

Właśnie rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, że rozwaliło intercooler... (miesiąc temu wymieniany na nowy...) Na chwilę obecną zdecydowałem się na klejenie ale generalnie chyba będe musial zainwestować w ori...

Czy ktoś mógłby mi podać numer IC do 1.9tdi awx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Masato!

Orientujecie się może czy ceny w różnych ASO Audi mogą się różnić?

Bo sprawdziłem sobie w jednym cenę i kosztuje ok 1k zł a to deko drogo za sam intercooler:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż od razu większy i wydajniejszy bo seryjny to nieporozumienie, koszt 500-600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...