skrab Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Koledzy czy po wymijanie nowego akumulatora należy zrobić adaptacje na vagu czy też jakąś rejestrację w b7 ,b8 ? bo gość z ASO mi takich rzeczy naopowiadał ..........
przemek4net Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 z tego co sie orientuje to do takiego ałdi jest przewidzianych wiecej niz jeden akumulator (mowie o "parametrach" a nie "producencie") i ta adaptacja to wpisanie kodu akumulatora [select] [61 - Battery Regulation] [Coding - 07] [battery Coding Assistant] Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). Enter the new Battery Serial Number (10 digits). Select the new Battery Vendor. [OK] [Do it!] [Close Controller, Go Back - 06] jezeli wymieniasz akumulator na taki sam / zblizonych parametrach to nie bardzo potrafie sobie wyobrazic a po co mialbys robic adaptacje aku... tym bardziej, ze akumulator 5 letni a nowy maja inne parametry mimo, ze moga byc co do parametrow "z naklejki" identyczne (wiec tolerancja musi byc niemala) Pozdrawiam, Przemek P.S. wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc dla jasnosci... mi to pachnie zwyczajnie nastraszeniem Ciebie abys zostawil te 50-100pln "za usluge wymiany aku"
wrclaguna Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 W A4 B8 nie ma grupy [61 - Battery Regulation] Wszystko jest w sterowniku GATEWAY 19 w Adaptacji 10 . Jesli dasz ten sam akumulator (te same parametry) nic nie kodujesz w aucie . 1
skrab Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 Ja myślę że przy wyczerpanym aku w aucie jest inne ładowanie [mocniejszeo wiadomo jest już wyczerpany],a jak zmienisz na nowy też będzie inne ładowanie i skracasz żywotność aku.prawda to?
przemek4net Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 o napiecu decyduje zrodlo pradu a o natezeniu odbiornik... w ałdi jak i duzym fiacie masz regulator napiecia by napiecie bylo w okolicy 14 - 14.5v ... o natezeniu pradu decyduje akumulator bo to on jest odbiornikiem w tym wypadku. Wlacz sobie jakis ruski prostownik z amperomierzem, laduj ten aku i zobacz ze przy rozladowanym aku natezenie jest duze a wraz z jego naladowaniem spada. Jednym slowem nie kombinuj.... ten samochod nie jest tak beznadziejny zebys musial studia robic nad tematem wymiany akumulatora
Yaqb Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Regulator napiecia oblicza sobie ile pradu zostalo pobrane na odpalenie i tyle samo doladowuje. ma to sluzyc dluzszej trwalosci aku aby nie byl przeladowywany. Jezeli zmienisz na wiekszy aku to daje mu pare miesiecy i bedzie do wyrzucenia. jezeli natomiast wrzucisz aku identyczne z aso to moze sie obyc bez kodowania Ponizej znajdziesz aku dostepne w aso oraz ich kodowanie. ponizsze info zaczerpniete z Audi A6 Klub Polska :: kody VARTY Aku 1. varta 110Ah 850A nr Aku: 4F0 915 105 D Kod: VA0 1407230613 lub aku 2.varta 110Ah 850A 4F0 915105D kod ;VAO 270 305 3515 aku 3.varta 110ah 920A 4F0 915 105D kod ;VAO 2702021232 aku 4 varta 95ah 450A DIN 760AEN/SAE kod; VA0 2707181075 51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC 60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD 61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE 70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF 72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG 80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH 95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK 110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL 68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC 75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD 92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE 105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF 115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM Tak czy inaczej zakodowalbym aku. napewno ktos w twojej okolicy ma vcdsa i za flaszke ci wrzuci kodowanie To tyczy sie tylko b8, w b7 nic nie kodujesz 1
hct Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Panowie pytanie do znawców tematu zakupiłem akumulator varta 110Ah 920A To co znalazłem w kodowaniu wygląda tak: 8K0915105F VA0 280419J12X Wprowadziłem nowe parametry: 4F0915105D VA0 2702021232 i teraz moje pytanie czy VA0 czy VAO ? bo w opisie jest "O" a vcds podpowiada "0" czy to ma jakieś znaczenie czy nie ? czy może jeszcze inaczej mają te spacje wyglądać, ale w innej konfiguracji spacji nie chciało przyjąć
wrclaguna Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zrob tak jak masz w podpowiedziach VCDSa
rakud29 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 koledzy a w b7 tez trzeba przeprowadzić adaptacje bo ja kupiłem trochę mniejszy jak byl
Musashi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 najbardziej krytycznym momentem dla akumulatora, po rozruchu jest jego ladowanie po spadku napiecia spowodowanym przez rozrusznik. Uklad ladowania dostarcza po uruchomieniu silnika 14-14,4 V a im wieksza roznica napiec pomiedzy aku a ukladem ladowania tym wiekszy prad ladowania, Byc moze, o ile wpisanie kodu akumulatora nie jest zwykla fanaberia utrudniajaca zycie a nie majaca zadnego przekladu na funkcjonowanie (nie drazylem tego tematu), podanie kodu akumulatora informuje regulator o jego pojemnosci, i przez to wplywa na lagodniejsze ladowanie akumulatora bezposrednio po rozruchu. Jednak patrzac na dzialania producentow zmierzajace do programowania - skrocenia trwalosci elementow, watpie aby producent troszczyl sie o zywotnosc akumulatora... ALe stosujac zasade dmuchania na zimne. Lepiej zrobic niz nie. Acha slowo komentarza tytulem teorii, bardziej szkodliwe dla aku jest zalozenie aku mniejszej pojemnosci niz wiekszej od zadanej przez parametry ladowania. Zbyt duzy prad ladowania jest bardziej szkodliwy niz mniejszy. 1
juber1981 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Witam wszystkich. Mam aku Bosch 95Ah 850a AGM. Możecie napisać którym kodem zakodowac? Na akumulatorze nie mną naklejki BEM
Kossax Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Opublikowano 27 Kwietnia 2020 (edytowane) Cześć Panowie, miałem wymieniany akumulator i nie jestem pewny, czy mechanik dobrze to zaprogramował. Akumulator jest marki Voltmaster 74Ah 680A (EN). Niestety nie byłem w stanie na to wpłynąć, więc zanim wymienię na nowy(większy, bo według vin powinien być 92Ah), bo ten często mi odmawia, wolę się upewnić. Upływ prądu wacha się od 20mA do 50. Zauważyłem na pierwszej stronie tematu, że jest to kodowanie do AGM, a ja u siebie nie mam S&S. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie wartości powinny się znaleźć w kodowaniu ? Który z tych kodów będzie odpowiedni (info zaczerpnięte 72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG) 80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH Edytowane 27 Kwietnia 2020 przez Kossax uzupełnienie wiedzy
Kossax Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Ok, domyślam się, że to są przykłady różnych kodów (w VCDS numer elementu), z których można skorzystać dla danej pojemności. A co z numerem seryjnym podczas kodowania ? Zostawić stary, czy jak ?
Artur5400 Opublikowano 16 Lipca 2020 Opublikowano 16 Lipca 2020 Witam serdecznie Kupiłem akumulator Varta G14 SILVER dynamic AGM 95 Ah 850 A i nigdzie nie mogę znaleźć jak mam go zakodować. Dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.
Artur5400 Opublikowano 17 Lipca 2020 Opublikowano 17 Lipca 2020 (edytowane) Ci chodzi tą naklejkę QR? Bo jak tak to mam tylko taki kod A12G1400313K Edytowane 17 Lipca 2020 przez Artur5400
borgen Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 A jaki akumulator miałeś wcześniej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się