Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja akumulatora w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie jest akumulator agm przecież 

Opublikowano (edytowane)

Wydawało mi się, że widziałem na zdjęciu napis AGM.

 

Musisz więc zakodować pod zwykły 110 Ah jak na poniższym zdjęciu.

Ostatnie 8 cyfr w numerze seryjnym to dzisiejsza data.

Screenshot_20241211_174544_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Czyli tak naprawdę nr seryjny to jest ciąg przypadkowych cyfr . A w pierwszej wartości jest różnica czy wpiszemy numer co Ty podałeś a np ten co jest tutaj podany pod 110 ah

IMG_8576.png

Opublikowano

Tak, numer seryjny nie gra roli, a raczej to co zawiera nie gra roli. Ważne jest tylko aby po wymianie akumulatora się zmienił, czyli teoretycznie wystarczyłoby zmienić jedną cyfrę tego numeru, bo po tej zmianie system zarządzania energią (BEM) rejestruje wymianę aku. 

Pierwszy numer to numer części VAG, który jest stałą wartością zapisaną w sterowniku i musi być ona zgodna z rodzajem i pojemnością wstawionego akumulatora, gdyż po tym dopasowany zostanie proces ładowania dla odpowiedniego typu i pojemności akumulatora.

 

Opublikowano

No dobrze mówisz o pierwszym numerze , to dlaczego nie ma w takim razie jednego do danej pojemności akumulatora ? Że np ten co podałeś jest wlansie do 110 ah 

tylko jest parę do jednego akumulatora tj mnie zawsze zastanawiało 

Opublikowano

Nie ma jednego numeru części bo jest kilka pojazdów, w których były stosowane akumulatory z taką samą pojemnością ale o różnych numerach części VAG odpowiednich dla danych modelów. I tak np. ten numer części, który podałem był stosowany w Audi A6 C6, którego wewnętrzne oznaczenie jest 4F, i stąd numer części z początkowym numerem 4F0. W Audi A4 B8 były stosowane akumulatory z początkowym numerem 8K0, gdyż wewnętrzne oznaczenie modelu B8 to 8K. 

Opublikowano

Ooo to dobrze wiedzieć jak to rozróżniać , a numer 000915105ak albo dl w czym był dotowany ? To już taka ciekawość moja 

Opublikowano

Był stosowany do wielu różnych modelów, między innymi także w A4 B8 oraz różnych VW itp. 

Opublikowano

Witam Panowie taka sytuacja przyszła pora na wymianę akumulatora w audi s5 8t 3,0 tfsi i nie mogę zakodować nowego kupiłem banner 80ah 800a agm siedział wcześniej zwykły bosch  80ah i takie a zakodowany jest teraz z tego co wyczytałem 115ah .. Vcds nie zmienia mi kodowania .. Ktoś pomoże ? Probuje zakodowac jako 75AH AGM ale nie przyjmuje ;/

462571635_9155661987819187_5945117308077664706_n.jpg

Opublikowano

Co znaczy nie zmienia? Pokazuje się jakiś komunikat, czy w czym jest problem?

Opublikowano (edytowane)

Biorę test znikają moje parametry co wpisałem i pokazują sie te zakodowane jak na foto wyżej;/

Edytowane przez Michałzxc
Opublikowano

Więc nie ma możliwości zakodowania mniejszego aku w tym sterowniku. Aku nie jest przeznaczone do tego pojazdu. Jest za małe.

Opublikowano

Wyślij tabliczkę z bagażnika co jest prawdopodnie w kole zapasowym to zobaczymy jaki u Ciebie powienien być aku

Opublikowano

W aso mówili ze 92ah agm jak dzwoniłem to z vinu wyszło ;/ wiec powinno się dać zakodować no chyba ze spróbować innym interfejsem .. a w katalogach było właśnie ze 80ah agm wiec taki kupiłem;/

Opublikowano

Masz klona czy oryginalnego VCDS?

Opublikowano

klona

 

Opublikowano

To też może być problemem. 

Opublikowano

Temat ogarnięty użyłem odisa i wszystko poszło bez problemu zakodowałem go jako varte 75ah agm . Dzięki za pomoc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...