Łukasz13 Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 No faktycznie 1 świeca troche ciemniejsza ale z czego to wynika trudno powiedzieć może lejący wtrysk albo padająca cewka powoduje wypadanie zapłonu i gorsze spalanie paliwa, zrób tego loga na wolnych z pracy sondy, daj odczyt z gr. 32, jeśli chcesz sprawdzić w jakim stanie są cewki i świece daj loga dynamicznego z gr.020 będzie widać czy mocno cofa zapłony. Musisz dać wiecej informacji jeśli mamy coś pomóc, ten sterownik ma spore mozliwości jeśli chodzi o diagnostyke.
motor144 Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 Poszukiwania przyczyny Twoich problemów trochę trudne póki sam nie doprecyzujesz jakiego typu masz szarpnięcia – czy takie jakby silnik się dławił (coś nie tak z wtryskami, cewkami, zacinanie się któregoś z zaworów, niewłaściwym sterowaniem turbiną, kompresją silnika,itp) czy takie jak pochodzące od czysto mechanicznych elementów (poduszki, dwumas, przeguby sanek silnika, itp). Tak konkretniej to z tego co do tej pory: 1. Chciałem sprawdzić cewki na vagu no i taki rezultat Ja tu nic nie widzę -brak logów ??? to może spróbuj jeszcze raz sprwdzić. 2.Jak poduszki silnika wymienione by były na oryginały tylko wtedy była by pewność, że nie one są przyczyną (lepiej wymieniać na używki niż nowe zamienniki) Jak poduszki się zachowują można sprawdzić prosto i skutecznie na postoju przy zaciągniętym ręcznym i próbie skokowego puszczania sprzęgła i obserwacji czy motorem jakoś tam rzuca. 3.po świecach widać tyle że nie równo pali na wszystkie cylindry – może warto zmierzyć kompresję ewentualnie zapodać do paliwa dodatek LIQUI MOLY VENTIL SAUBER 1014 CZYSCI ZAWORY ZAWÓR (3000463401) - motoAllegro Sam go przetestowałem i faktycznie działa w przeciwieństwie do preparatów czyszczących wtryski więc polecam.
timoti26 Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 Mam już komputer więc mogę się wziąć za diagnozę vagiem. Proszę tylko o nakierowanie z których kanałów zrobić logi dynamiczne a z których statyczne bo trochę się w tym gubię... Wtryskiwacze planuje wyczyścić w myjce ultra dźwiękowej bo mam do takiej dostęp tylko zastanawiam się czy to coś da jeśli wtryski podczas czyszczenia nie będą pracować... Poza tym zastanawiam się co wlać do myjki, czy zwykły spirytus wystarczy? Zrobiłem logi statyczne z kanałów 30,31,32 oto link: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
WolfElk Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Witam. Miałem podobny problem. U mnie pomogła wymiana świec i przewodów. Świece miały niecały rok - NGK. Jedna z nich wyglądała podejrzanie i jak pociągnąłem to się rozleciała. Przewody nie miały przebicia lecz na nowych kultura pracy znacznie się poprawiła. Cewkę też bym podejrzewał choć u mnie została stara. Przepływomierz wymieniałem wcześniej na BOSCH - pomogło na gaśnięcie rozgrzanego auta przy ruszaniu. Pozdrowienia.
timoti26 Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Opublikowano 7 Marca 2013 Świece zostały wymienione w celu eliminacji tych niedomagań nie było żadnej różnicy. W APU nie ma przewodów cewka łączy się bezpośrednio ze świecą. W Vag com na kanale 015 i 016 nie pokazuje nic, ani 0 ani żadnych wartości. Auto na zimnym silniku co jakiś czas przygasa z 800rpm spada do 720rpm - widać to na tych logach Auto nie gaśnie, moc ma chyba w normie. Odpala bez problemu przebieg ma 385tyś i bierze 3l oleju na 10tyś km.
Wafel1 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 poradziłeś sobie z problemem? Jak poduszki się zachowują można sprawdzić prosto i skutecznie na postoju przy zaciągniętym ręcznym i próbie skokowego puszczania sprzęgła i obserwacji czy motorem jakoś tam rzuca. tym sposobem możesz sprawdzić jeszcze poduszki dyfra, bo widze w opisie, że masz quattro. Jedna osoba niech siedzi w aucie i robi jw, a 2 osoba w kanale zobaczy jak sie dyfer zachowuje.
timoti26 Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 Nie, nie to nie jest quattro, obecnie przyglądam się cewką (podmieniłem cewki i za jakiś czas sprawdzę czy zmieni się kolor świec) UP. Kolor świec się nie zmienił wiec prawdopodobnie wtrysk niedomaga... zamówiłem używane wtryski (komplet) wyczyszczę je w myjce ultradźwiękowej i zamontuje. Może to pomoże... ---------- Post dopisany 20-03-2013 at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany 15-03-2013 at 19:14 ---------- Komputer w końcu coś pokazał obecnie wyskakuje i powtarza się co jakiś czas błąd: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent Co to może być? Padła sonda? O którą w ogóle chodzi?
timoti26 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Problem z sondą rozwiązany - nie łączyła wtyczka. Zrobiłem logi dynamiczne przepływki, jak dla mnie trochę zaniża, dobrze pisze? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
pioteros Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 jest ok wrecz idealnie jak na silnik serie
HattoriHonza Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Hej, czy cokolwiek się rozjaśniło? Mam dokładnie taki sam problem z szarpaniem co autor tematu w 1.8T AEB ośka 1997r. Występuje na wszystkich biegach i sprawia wrażenie luzu na dwumasie lub poduszkach. Dotknę gazu w trakcie jazdy na biegu, jedno szarpnięcie w tył. Puszczę gaz w trakcie jazdy na biegu, dwa lub trzy szarpnięcia w tył. Albo jest to luz na poduszkach, albo coś tak gwałtownie odcina zapłon i go potem dostarcza, że aż silnikiem rzuca. Przepływkę sprawdziłem, sprawdzałem dwie inne oryginalne, zero zmian. Wymieniłem WSZYSTKIE poduszki poza tą gumową z przodu, bo jest sztywna ponoć. Wymieniłem sprzęgło, pozbyłem się dwumasu na rzecz sztywnego kitu Valeo. Wymieniłem WSZYSTKIE przeguby. Sonda lambda sprawna, sprawdzałem cewki podmieniając dwie różne z innego 1.8T. Wymieniłem odmę. Termostaty, czujniki temperatury wymienione. Mój mechanik nie jest durniem i mówi, że nie ma zielonego pojęcia, co jeszcze można zrobić, żeby pozbyć się szarpania. Nie jest to wg mniego ani skrzynia, ani dyferencjał.
rafal9119 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 A ktoś sprawdzał szczelność dolotu?
HattoriHonza Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ja sprawdzałem u dwóch mechaników, bo też coś o dolocie przebąkiwali. Obaj niezależnie stwierdzili, że jest szczelny.
Pij1973 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Przeczytałem wątek, i nie do końca wiem jakiego rodzaju jest to szarpanie. Miałem podobny problem, szarpanie było takie jakby auto nie chciało jechać. U mnie problemem był czujnik G31 (przed intercoolerem). Jest to pierdółka, więc może warto sprawdzić, podmienić.
HattoriHonza Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Auto jedzie całkowicie normalnie. Odcięcie zapłonu powoduje podwójne/potrójne szarpnięcie, a ponowne dotknięcie pedału gazu powoduje pojedyńcze szarpnięcie w przeciwną stronę. Jakby silnik miał luzy na poduszkach. Ale poduszki są nowe i nic to nie zmieniło.
Pij1973 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 A może tropem byłaby elektroniczna przepustnica? Może nie tyle ona sama ale jakiś moduł nią sterujący?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się