Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu wspomagania????


ziomek0101

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy od roku 96 nie mialem wymienianego plynu wspomagania, jest konieczna wymiana czy jezdzic dalej??? Dodam że cos na zinym silniku delikatnie slychac jak by pompa zaczela piszczec;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn powinno się wymieniać raz na cztery lata. Traci on właściwości smarujące i pompa dostaje po d*pie razem z maglownicą( opiłki aluminium z pompy). Wymiana płynu na nowy jest mniej kosztowna niż regeneracja magla i pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za rade.Jutro wezme sie za wymiane. A jest sposob na plukanie calego ukladu wspomagania? Poprostu wlewac nowy plyn a stary wylapywac do czegos tak?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ja w warsztacie po wylaniu starego płynu zalewam układ ropą i odpalam na parę sekund obracając kierownicą w prawą i lewą. Następnie spuszczam ropę, wydmuc**ję układ sprężarką, myję zbiorniczek paliwem i zalewam nowym olejem. Nie żałuj i kup olej w serwisie( koszt ok 60zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Jestem pierwszy raz na forum i niestety nigdzie nie moge znalezc opcjii zeby dodac swoj watek dlatego pisze tutaj. Mam problem tego typu ze przy malej predkosci kierownica jadac po prostej rownej drodze sama wykonuje nagle szybkie ruchy w lewo. raz na jakis czas poprostu nagle odbija autem w lewo. przy wiekszej predkosci tego problemu nie ma(moze delikatny brak zbieznosci). dodatkowo czuc na kierownicy drgania. Prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ja w warsztacie po wylaniu starego płynu zalewam układ ropą i odpalam na parę sekund obracając kierownicą w prawą i lewą. Następnie spuszczam ropę, wydmuc**ję układ sprężarką, myję zbiorniczek paliwem i zalewam nowym olejem. Nie żałuj i kup olej w serwisie( koszt ok 60zł).

Z ta ropa to niezly pomysl :facepalm:

Istnieja bardziej cywilizowane metody :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wymianie jestem. Wspomaganie działa lżej i pompa ciszej pracuje. Zobaczymy jutro rano czy na zimnym tez bedzie piszczec jak na starym plynie. Zalalem plyn Mobil ATF 220 czerwony. Taki mi doradzili w sklepie motoryzacyjnym.Puki co jest ok, zobaczymy za jakis czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ropa powoduje pienienie płynu do wspomagania a tego należy unikać za wszelką cenę ,jest to układ hydrauliczny nie może być piany ( pęcherzyków powietrza i ropy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wspomagania czyli olej hydrauliczny powinien być zielony ja taki przynajmniej kupowałem w serwisie audi a kosztował 47 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awaryjnie mozna nalac ropy do układu

ale pozniej yttrzeba cały rozebrac i umyc benzyna ekstrakcyjną

do zalania układu polecam:

TOTAL LHM PLUS 1L - OLEJ HYDRAULICZNY CITROEN (2902574376) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awaryjnie mozna nalac ropy do układu

ale pozniej yttrzeba cały rozebrac i umyc benzyna ekstrakcyjną

do zalania układu polecam:

TOTAL LHM PLUS 1L - OLEJ HYDRAULICZNY CITROEN (2902574376) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Czy w B6 też mogę wymienić na ten sam płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam febi :wink: Może cena nie niska ale za to pewność że nic się nie rozszczelni i napewno układ będzie ciszej pracował. Ja płaciłem za 1l 38 zł także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy :decayed:

wymiana płynu powinna nastepowac co 2 lata lub 60000km :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy :decayed:

wymiana płynu powinna nastepowac co 2 lata lub 60000km :facepalm:

Gdzieś tak przeczytałem na forum i sądze że febi tyle by wytrzymał. Ja zmieniam częściej jak dwa lata bo zawsze poprawia pracę zmęczonej pompy którą po jakimś czasie od wymiany poprostu słychać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam plyn co 2 lata wymieniam:decayed: a kolega doj*b.... z pytaniem czy jezdzic dalej :grin::grin::grin::grin:

Ty lepiej sobie napraw maglownice albo pompe a potem sie wypowiadaj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...