Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, KingRaider napisał:

Przy włączonym grzaniu ?

Temperatura przez 6km na HI i dmuchawa gdzieś na 5/6bieg a może 7

Później wyłączyłem bo było w ku*we gorąco w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebaa napisał:

Panowie, ja mam taką dziwną obserwacje. Dziś trasa normalna, niecałe 10 km, ogrzewanie auto i temperatura 22 stopnie, na zewnątrz 7-7,5 stopnia wedle samochodu + deszcz i wiatr. Temperatura na wskaźniku doszła do tych ~75 stopni, postój około półtorej godziny, chwile kręcenia po mieście znów osiągnął 75 stopni i trasa około 15 km. Na początku włączyło się wypalanie DPF, bardzo szybko osiągnął 90 stopni i już wskazówka nie spadła. Początkowo myślałem, ze silnik dogrzany + trasa pod wiatr powodująca większy opór i dlatego. Ale w połowie trasy wypalanie się zakończyło, a trasa w większości z wiatrem od tyłu i bocznym z prędkościami 60-70 km/h i obrotami w okolicach i poniżej 2000 i na blacie piękne 90 stopni.

Mało tego po powrocie do domu maska w górę, osłona na bok i dotykając rur i węży wreszcie układ chłodzenia pracuje jak należy. Wyjście z głowicy bardzo gorące, chłodnica oleju również. To samo rury prowadzące do dużego termostatu, bardzo gorące, za to górny wąż do chłodnicy ciepły, ale spokojnie można było trzymać na nim rękę. Tak jakby samochód pięknie chodził na małym obiegu jednocześnie tylko wywalał nadmiar ciepła na chłodnice.

Mam pewną teorie ale to muszę jeszcze poobserwować ale mam wrażenie że układ chłodzenia w poliftach działa inaczej w fazie rozgrzewania, a inaczej po rozgrzaniu. I chciałbym się szerszego grona zapytać: Mały termostat jaką Waszym zdaniem ma funkcje? On jest termostatem dla EGRu czy dla chłodnicy oleju?

Chłodniczka oleju go otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 14:07, sebaa napisał:

Panowie, ja mam taką dziwną obserwacje. Dziś trasa normalna, niecałe 10 km, ogrzewanie auto i temperatura 22 stopnie, na zewnątrz 7-7,5 stopnia wedle samochodu + deszcz i wiatr. Temperatura na wskaźniku doszła do tych ~75 stopni, postój około półtorej godziny, chwile kręcenia po mieście znów osiągnął 75 stopni i trasa około 15 km. Na początku włączyło się wypalanie DPF, bardzo szybko osiągnął 90 stopni i już wskazówka nie spadła. Początkowo myślałem, ze silnik dogrzany + trasa pod wiatr powodująca większy opór i dlatego. Ale w połowie trasy wypalanie się zakończyło, a trasa w większości z wiatrem od tyłu i bocznym z prędkościami 60-70 km/h i obrotami w okolicach i poniżej 2000 i na blacie piękne 90 stopni.

Mało tego po powrocie do domu maska w górę, osłona na bok i dotykając rur i węży wreszcie układ chłodzenia pracuje jak należy. Wyjście z głowicy bardzo gorące, chłodnica oleju również. To samo rury prowadzące do dużego termostatu, bardzo gorące, za to górny wąż do chłodnicy ciepły, ale spokojnie można było trzymać na nim rękę. Tak jakby samochód pięknie chodził na małym obiegu jednocześnie tylko wywalał nadmiar ciepła na chłodnice.

Mam pewną teorie ale to muszę jeszcze poobserwować ale mam wrażenie że układ chłodzenia w poliftach działa inaczej w fazie rozgrzewania, a inaczej po rozgrzaniu. I chciałbym się szerszego grona zapytać: Mały termostat jaką Waszym zdaniem ma funkcje? On jest termostatem dla EGRu czy dla chłodnicy oleju?

Jest termostatem EGR co wynika ze schematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drążę temat od dość dawna i naszła mnie myśl - co jeśli damy w chłodnicy jeden z zaworów zwrotnych przedlifta (ten wsadzany w przewód)? tak aby elektryczna pompa nie mieszała w obiegach?

Jak dokładnie wygląda przepływ do i z chłodnicy?

wydaje mi się, że po otwarciu dużego termostatu wypychany jest ciepły płyn do dołu chłodnicy? czy soę myle? jeśli tak jest i przed dolny króciec idzie do dołu chłodnicy to wstawiająć tam zawór pompa elektryczna nie będzie ciągnęła zimnej cieczy z chłdonicy tym samym nie będzie nam mieszała dwóch obiegów? dobrze myśłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do grono dyskusyjnego z tym samym problemem. Poczytałem temat i podpytałem trochę KingRaider'a. Po przejrzeniu schematów chłodzenia wyszło mi że układ i przepływy się zgadzają jeżeli wszystkie termostaty są sprawne. Sprawdziłem u siebie vcds pompę EGR i jest ustawiona na 95 procent. Jutro jadę do mechanika i będziemy działać, jak rezultat będzie zadowalający to wkleję to co zbadałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pozbyć się przepływu przez układ EGR a w jaki sposób to zrobić to inna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych mogę naprawić sprawę niedogrzewania się naszych TDIków w sposób softwareowy w ECU silnika, bez wyłączania EGRów DPFów i innych ;) 

Audi zrobiło to celowo, ekologia

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało wspólnego maja ze sobą niedogrzany silnik i ekologia

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodne spaliny w celu maxymalnego schłodzenia EGRa i redukcji NOx wygrały z niedogrzanym silnikiem ( https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2013-01-2644/ ) ;) "problem" sprawa leży w układzie chłodzenia EGR, prosta modyfikacja w ECU pozwala na zapobieganiu wychładzania się silnika przez układ wodny EGRu :) sprawdzone, przetestowane. 

 

 

 

 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2023 o 21:48, soul87 napisał(a):

chłodne spaliny w celu maxymalnego schłodzenia EGRa i redukcji NOx wygrały z niedogrzanym silnikiem ( https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2013-01-2644/ ) ;) "problem" sprawa leży w układzie chłodzenia EGR, prosta modyfikacja w ECU pozwala na zapobieganiu wychładzania się silnika przez układ wodny EGRu :) sprawdzone, przetestowane. 

 

 

 

Ile sobie cenisz za usluge?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2023 o 20:54, soul87 napisał(a):

Dla zainteresowanych mogę naprawić sprawę niedogrzewania się naszych TDIków w sposób softwareowy w ECU silnika, bez wyłączania EGRów DPFów i innych ;) 

Audi zrobiło to celowo, ekologia

 

Czyli "wiem... ale nie powiem" 😅

 

Obserwowałem u siebie pod vcds-em jak to wygląda i jest dokładnie tak jak soul87 napisał. Odpalam zimny silnik, pompa EGRu chodzi na kilkanaście procent, temperatura płynu chłodzącego rośnie. Przy wartości koło 50-60 stopni Celcjusza, dokładnie nie pamiętam. Pompa obiegowa chłodzenia EGRu wskakuje na 100 procent obrotów i od tej pory chodzi cały czas na 100 procent. W chwili przełączenia na 100 procent widać spadek temperatury chłodzenia, więc to na pewno to. Tak się nie powinno dziać wg mnie bo ECU powinno pilnować osiągnięcia wpierw temperatury roboczej czyli około 90 stopni, ale tak ja soul87 napisał, wygrała ekologia. 

Edytowane przez windu83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam polifta 2013, CJCB 317000km.. W lecie mam wrazenie ze ubywały mi mikro ilosci plynu chlodniczego. Teraz jak jest zimno tego nie obserwuję. Znikać mi za to zaczał olej, nagle od wymiany oleju i zrobienia płukanki Oilsyn ReleaseTech Power Flush (chemicznej siekiery, nie na bazie nafty). Wczesniej nie brał oleju od wymiany do wymiany (wymiany na 5w30 TOP TEC + wraz z płukanka naftowa od Liquy Moly). Z rana do 60 stopni silnika na wolnych obrotach widze więcej białego dymu, ale nie przesadnie duzo.  Silnik trzyma 70 stopni jak mam wlaczona klime z nawiewem na 23 stopnie C. Jak wylacze jakiekolwiek grzanie wskazowka idzie do 90 stopni. Poprzedni wlasciciel mówił, że wymienial dwa termostaty (jeden stary znalazl, drugiego nie mogl znalezc wiec nie mam pewnosci czy go wymienial). 

 

1. Czy płyn chlodniczy przestal znikac ponieważ termostat pozniej puszcza płyn chłodniczy na chłodniczke EGR a w chłodniczce mam minimalna nieszczelność a ja jezdze maks 20km? Brak CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu.

 

2. Czy przetestował ktoś sposób kolegi wyzej w przeprogramowaniu funkcji EGR, w zimie będzie ok, co jak w lecie potrzebne bedzie lepsze chłodzenie?

 

3. Czy widzicie prawdopodobna przyczynę nagłego znikania oleju po zastosowaniu ultra silnej płukanki? (Wymieniałem uszczelniacz wału korbowego ostatnio, bo zmieniony przez poprzednika 50tys km puszczał olej. Podejrzewam, że odma nie pracuje prawidłowo i auto szuka sobie ujścia kompresji skrzyni korbowej). Rozebrałem wąż od strony zimnej turba, byly tam dwie krople oleju. Gdy wsadziłem palec w miejsce wyjścia odmy z pokrywy zaworów do przewodu powietrza na stronę zimna turbo to cały palec w oleju. Jakby odma puszczała. Turbo ma mikro luz wzdłużny wyczuwalny tylko gdy złapię wirnik kombinerkami, w palcach nie. Mam wrażenie, że słyszę cykanie jednego wtryskiwacza gdy jest założona pokrywa plastykowa z logo Audi. Chyba, że to niesie z pompy VACUM. W planie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami. 

 

Zadaje te pytania, bo to mogą być system naczyń połączonych. 

 

 

PS. Ciekawostka, znalazlem użytkownika forum któremu wymiana termostatów nie pomogła, wymiana zaworka również nie pomogła. Pomogło mu uruchomienie zapieczonej sztycy plastykowej która jest w EGR. Zrobił to jakimś płynem do kominków. Godzine zabawy z rozruszaniem, teraz jego auto trzyma temperaturę. 

8529409800_1614361355_org.png

Edytowane przez Sowa80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

Mam polifta 2013, CJCB 317000km.. W lecie mam wrazenie ze ubywały mi mikro ilosci plynu chlodniczego. Teraz jak jest zimno tego nie obserwuję. Znikać mi za to zaczał olej, nagle od wymiany oleju i zrobienia płukanki Oilsyn ReleaseTech Power Flush (chemicznej siekiery, nie na bazie nafty). Wczesniej nie brał oleju od wymiany do wymiany (wymiany na 5w30 TOP TEC + wraz z płukanka naftowa od Liquy Moly). Z rana do 60 stopni silnika na wolnych obrotach widze więcej białego dymu, ale nie przesadnie duzo.  Silnik trzyma 70 stopni jak mam wlaczona klime z nawiewem na 23 stopnie C. Jak wylacze jakiekolwiek grzanie wskazowka idzie do 90 stopni. Poprzedni wlasciciel mówił, że wymienial dwa termostaty (jeden stary znalazl, drugiego nie mogl znalezc wiec nie mam pewnosci czy go wymienial). 

 

1. Czy płyn chlodniczy przestal znikac ponieważ termostat pozniej puszcza płyn chłodniczy na chłodniczke EGR a w chłodniczce mam minimalna nieszczelność a ja jezdze maks 20km? Brak CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu.

 

2. Czy przetestował ktoś sposób kolegi wyzej w przeprogramowaniu funkcji EGR, w zimie będzie ok, co jak w lecie potrzebne bedzie lepsze chłodzenie?

 

3. Czy widzicie prawdopodobna przyczynę nagłego znikania oleju po zastosowaniu ultra silnej płukanki? (Wymieniałem uszczelniacz wału korbowego ostatnio, bo zmieniony przez poprzednika 50tys km puszczał olej. Podejrzewam, że odma nie pracuje prawidłowo i auto szuka sobie ujścia kompresji skrzyni korbowej). Rozebrałem wąż od strony zimnej turba, byly tam dwie krople oleju. Gdy wsadziłem palec w miejsce wyjścia odmy z pokrywy zaworów do przewodu powietrza na stronę zimna turbo to cały palec w oleju. Jakby odma puszczała. Turbo ma mikro luz wzdłużny wyczuwalny tylko gdy złapię wirnik kombinerkami, w palcach nie. Mam wrażenie, że słyszę cykanie jednego wtryskiwacza gdy jest założona pokrywa plastykowa z logo Audi. Chyba, że to niesie z pompy VACUM. W planie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami. 

 

Zadaje te pytania, bo to mogą być system naczyń połączonych. 

 

 

PS. Ciekawostka, znalazlem użytkownika forum któremu wymiana termostatów nie pomogła, wymiana zaworka również nie pomogła. Pomogło mu uruchomienie zapieczonej sztycy plastykowej która jest w EGR. Zrobił to jakimś płynem do kominków. Godzine zabawy z rozruszaniem, teraz jego auto trzyma temperaturę. 

8529409800_1614361355_org.png

 

 

2. Chlodniczka EGR nie bierze zadnego udziału w temacie dodatkowego chlodzenia silnika latem. Poza tym, moja modyfikacja nie jest zero jedynkowa. Pompka EGR powraca do pracy na 100% PWM gdy temperatura plynu chlodniczego w CHŁODNICY przewyzsza pewna zadana wartosc. Wiec moja modyfikacja działa tak jakby tylko w zimie i tylko wtedy gdy silnik sie rozgrzewa. Potem parametry wracaja do fabrycznych.

 

P.S > ja wymieniałem chłodniczke na nowa i nei zauwazylem zeby to przeyspieszalo rozgrzewanie motoru ... 

 

P.S 2 > Przyszly mrozy, ostatni przejazd mojego 2.0 tdi ktory stal w mrozach przez noc pod chmurka zaowocował rozgrzaniem do 90 stopni na liczniku po 7km delikatnej jazdy :) (temp otoczenia -1 - 0 stopni)

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

1. Czy płyn chlodniczy przestal znikac ponieważ termostat pozniej puszcza płyn chłodniczy na chłodniczke EGR a w chłodniczce mam minimalna nieszczelność a ja jezdze maks 20km? Brak CO2 w zbiorniczku wyrównawczym płynu.

Płyn na chłodnicze jest zawsze. Ludzie nazywają go termostatem EGR, ale on faktycznie jest termostatem od chłodniczki oleju. Inni nazywają go termostatem skrzyni biegów jak ma się automat. Zmieniając olej w skrzyni widziałem, ze tak jakby wchodziły 2 przewody z układu chłodzącego do skrzyni biegów (manual), ale nie rozkminiałem układu.

 

 

12 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

Czy widzicie prawdopodobna przyczynę nagłego znikania oleju po zastosowaniu ultra silnej płukanki? (Wymieniałem uszczelniacz wału korbowego ostatnio, bo zmieniony przez poprzednika 50tys km puszczał olej. Podejrzewam, że odma nie pracuje prawidłowo i auto szuka sobie ujścia kompresji skrzyni korbowej). Rozebrałem wąż od strony zimnej turba, byly tam dwie krople oleju. Gdy wsadziłem palec w miejsce wyjścia odmy z pokrywy zaworów do przewodu powietrza na stronę zimna turbo to cały palec w oleju. Jakby odma puszczała. Turbo ma mikro luz wzdłużny wyczuwalny tylko gdy złapię wirnik kombinerkami, w palcach nie. Mam wrażenie, że słyszę cykanie jednego wtryskiwacza gdy jest założona pokrywa plastykowa z logo Audi. Chyba, że to niesie z pompy VACUM. W planie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami.

No coś się z tym olejem dziać musi. Albo wyciek, albo przepał. Płukanka, którą zastosowałeś nie jest aż taką silną chemią. Jest oparta o estry, które nie są tak agresywne jak płukanki z rozpuszczalnikami, dodatkowo korzystnie wpływa na wszelkiego rodzaju uszczelnienia gumowe (przynajmniej w teorii). Stosowałem ją i nie zauważyłem, żadnego negatywnego wpływu.

 

12 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

PS. Ciekawostka, znalazlem użytkownika forum któremu wymiana termostatów nie pomogła, wymiana zaworka również nie pomogła. Pomogło mu uruchomienie zapieczonej sztycy plastykowej która jest w EGR. Zrobił to jakimś płynem do kominków. Godzine zabawy z rozruszaniem, teraz jego auto trzyma temperaturę. 

Miałem u siebie ten sam problem, z tym że u mnie zapiekło się na tulejce i mimo wyczyszczenia nadal nie chodziło. Wymieniłem cały EGR dla świętego spokoju i jedyny efekt jest taki, że się szybciej rozgrzewa do tych ~50 stopni. I to by się zgadzało, bo baypas na EGR właśnie ma za zadanie w początkowej fazie rozgrzewania silnika przepuścić spaliny z pominięciem chodniczki spalin. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury klapka się zamyka i wszystkie spaliny idą przez chłodniczke, więc wpływu na utrzymywanie temperatury zbytnio nie ma. Raczej bym obstawiał, że nowa niezanagarowana chłodniczka lepiej dogrzewa płyn chłodzący.

 

U mnie wymienione oba termostaty na nowe z ASO, wymieniony EGR. W temperaturach wyższych niż +7 nie mam żadnych problemów z temperaturą, 90 stopni osiąga po 9-10 km spokojnej jazdy i ją trzyma. Czym niższa temperatura, tym dłużej trwa osiągnięcie, a w takich koło 0 i niżej 90 stopni przy spokojnej jeździe jest praktycznie nieosiągalne. Co innego wypalanie DPF lub trasa i tu wystarczy prędkość koło 90 km/h i wyżej i trzyma temperaturę wzorowo. Ale wystarczy wjechać w miasto, jakieś wioski i po chwili powolutku zaczyna wskazówka delikatnie opadać. Wystarczy wtedy agresywniej ruszyć czy coś i wskazówka znów wędruje na 90 stopni. Prawdopodobnie silnik zostaje wychłodzony przez ogrzewanie kabiny i nadgorliwą pompkę EGR. Chętnie bym skorzystał z rozwiązania kolegi soul87, no ale odległość. Rozważałem cofnięcie softu na ten sprzed afery, ale w okolicy nikt tego nie robi i póki co temat zarzuciłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minut temu, sebaa napisał(a):

No coś się z tym olejem dziać musi. Albo wyciek, albo przepał. Płukanka, którą zastosowałeś nie jest aż taką silną chemią. Jest oparta o estry, które nie są tak agresywne jak płukanki z rozpuszczalnikami, dodatkowo korzystnie wpływa na wszelkiego rodzaju uszczelnienia gumowe (przynajmniej w teorii). Stosowałem ją i nie zauważyłem, żadnego negatywnego wpływu.

Dziekuje za uspokojenie co do płukanki. Podejrzewam przepał. Ciekawe czy mogloby zassac tyle oleju przed niedrozna lub niesprawna odme w pokrywie zaworów. Widze ze w gre chodzi tylko kupno całej pokrywy. Zastanawiam sie czy zwykłe płukanie jej, oraz wymiana gumowej membrany w grzybku dalaby ten sam efekt co wymiana pokrywy na nową.

53 minut temu, sebaa napisał(a):

 

Miałem u siebie ten sam problem, z tym że u mnie zapiekło się na tulejce i mimo wyczyszczenia nadal nie chodziło. Wymieniłem cały EGR dla świętego spokoju i jedyny efekt jest taki, że się szybciej rozgrzewa do tych ~50 stopni. I to by się zgadzało, bo baypas na EGR właśnie ma za zadanie w początkowej fazie rozgrzewania silnika przepuścić spaliny z pominięciem chodniczki spalin. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury klapka się zamyka i wszystkie spaliny idą przez chłodniczke, więc wpływu na utrzymywanie temperatury zbytnio nie ma. Raczej bym obstawiał, że nowa niezanagarowana chłodniczka lepiej dogrzewa płyn chłodzący.

Wymieniłeś kompletny EGR, czy EGR z chłodniczką? Wleciał OE czy zamiennik?

53 minut temu, sebaa napisał(a):

 

U mnie wymienione oba termostaty na nowe z ASO, wymieniony EGR. W temperaturach wyższych niż +7 nie mam żadnych problemów z temperaturą, 90 stopni osiąga po 9-10 km spokojnej jazdy i ją trzyma. Czym niższa temperatura, tym dłużej trwa osiągnięcie, a w takich koło 0 i niżej 90 stopni przy spokojnej jeździe jest praktycznie nieosiągalne. Co innego wypalanie DPF lub trasa i tu wystarczy prędkość koło 90 km/h i wyżej i trzyma temperaturę wzorowo. Ale wystarczy wjechać w miasto, jakieś wioski i po chwili powolutku zaczyna wskazówka delikatnie opadać. Wystarczy wtedy agresywniej ruszyć czy coś i wskazówka znów wędruje na 90 stopni. Prawdopodobnie silnik zostaje wychłodzony przez ogrzewanie kabiny i nadgorliwą pompkę EGR. Chętnie bym skorzystał z rozwiązania kolegi soul87, no ale odległość. Rozważałem cofnięcie softu na ten sprzed afery, ale w okolicy nikt tego nie robi i póki co temat zarzuciłem.

Też szukałem kogoś kto zrobi downgarde softweru na sprzed dieselegate. Co ile ci sie wypala po dieselgate? U mnie było to co 300 km sztywno. Odkad znikac zaczal olej czyli od jakis 1000 km to dpf chce sie wypalic 100km szybciej dlatego podejrzewam ze to olej z ukladu dolotwego lub turbiny idzie w DPF. 

53 minut temu, sebaa napisał(a):

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sowa80 napisał(a):

Wymieniłeś kompletny EGR, czy EGR z chłodniczką? Wleciał OE czy zamiennik?

Cały z chłodniczką. Wleciał Valeo tak jak był w oryginale.

 

1 godzinę temu, Sowa80 napisał(a):

Też szukałem kogoś kto zrobi downgarde softweru na sprzed dieselegate. Co ile ci sie wypala po dieselgate? U mnie było to co 300 km sztywno. Odkad znikac zaczal olej czyli od jakis 1000 km to dpf chce sie wypalic 100km szybciej dlatego podejrzewam ze to olej z ukladu dolotwego lub turbiny idzie w DPF

Wokół komina co 280-350 km zależy od temperatury zewnętrznej. Na trasie bez problemu 450-500 km. Z DPFem nie miałem problemów, profilaktycznie oddałem go do czyszczenia i praktycznie bez różnicy. Po prostu tak po dieselgate już jest. Zredukowali produkcje tlenków azotu, kosztem produkcji sadzy i namieszaniem w układzie chłodzenia.

Dużo Ci tego oleju spala? Sprawdzałeś węże od intercoolera? Dużo tam jest oleju? Może warto je wyczyścić i sprawdzić po jakimś czasie czy to faktycznie turbo lub odma puszcza. Co do szybszego wypalania DPF, to albo przez niedogrzany silnik nabija szybciej wartość obliczona, albo właśnie przepala olej i nabija zmierzoną. Sprawdzałeś te wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, sebaa napisał(a):

Chętnie bym skorzystał z rozwiązania kolegi soul87, no ale odległość. 

 

 

Przeróbkę mogę wykonać wysyłkowo, wystarczy wyslać mi sterownik :) 

 

dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz -1.5 stopnia. Jazda po mieście z obrotami 1400-1800 uzyskałem 90stopni po przebiegu 8.5km . Nie wykonalne na "fabrycznych" nastawach. Mimo nowych termostatów z ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2023 o 16:41, sebaa napisał(a):

Cały z chłodniczką. Wleciał Valeo tak jak był w oryginale.

Dziękuje, zrobie to samo u siebie.

W dniu 25.11.2023 o 16:41, sebaa napisał(a):

 

Wokół komina co 280-350 km zależy od temperatury zewnętrznej. Na trasie bez problemu 450-500

To u mnie to bylo sztywne 280-300km nie wazne czy miasto czy trasa. Teraz zauwazylem nagly spadek kilometrazowy wypalania 220km i nagly wzrost roznicy cisnienia. Na jalowych obrotach przed wypaleniem mam 12/14 hpa, natomiast na 2500 bez obciazenia, 35hpa. 

 

Gdzie jeszcze chwile temu to były wartosc po wypaleniu odpowiednio: 6hpa i 16hpa. 

W dniu 25.11.2023 o 16:41, sebaa napisał(a):

Sprawdzałeś węże od intercoolera? Dużo tam jest oleju?

 

Z racji, że to CJCB 136km, jest posadowiony na niższym zawieszeniu. Nie mialem jeszczcze dostepu do podnosnika, kanału zeby to sprawdzic. A na zewnatrz snieg. Odepne sam waz od dolu turbo i zobacze co bedzie.

W dniu 25.11.2023 o 16:41, sebaa napisał(a):

 

Może warto je wyczyścić i sprawdzić po jakimś czasie czy to faktycznie turbo lub odma puszcza. Co do szybszego wypalania DPF, to albo przez niedogrzany silnik nabija szybciej wartość obliczona, albo właśnie przepala olej i nabija zmierzoną. Sprawdzałeś te wartości?

Odma puszcza to na pewno, ale nie wydaje mi się żeby aż tyle oleju wyrzuciła. Myślę ze mogło by to zrobić turbo jeżeli puściły uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanie  posiadam A4 b8 lift 2013 r kod silnika CJCB 2.0 TDI i po przejechaniu koło 15 km auto osiąga koło 70 stopni przy temperaturze zewnętrznej -3 stopnie 

dziś wystawiłem auto z garażu podłączyłem vcds temperatura była 16 stopni wyłączyłem ogrzewanie samochodu i po 17 minutach temperatura była 50 stopni. a górny wąż kory idzie do chłodnicy był ciepły. 

uszkodzony może być termostat ? 

 

IMG_20240120_165332.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja zmagałem się z tym problemem 2lata. Wymieniałem zawór zwrotny oraz oba termostaty bez rezultatów. Wczoraj wymieniłem EGR wraz z chłodniczką w komplecie bo wyskakiwał mi błąd o braku ciśnieniu w nim i ku memu zdziwieniu od dziś auto dogrzewa się super szybko i bez problemu trzyma temperaturę.

20240121_114024.jpg

20240121_114010.jpg

Edytowane przez EMIL.999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...