Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, soul87 napisał:

tak, ten schemat kolegi jest z CAGA

Faktycznie, mój błąd.

 

17 godzin temu, KingRaider napisał:

Kolejny pomysł mam taki aby zamienić miejscami przewody wejście w termostat i do nagrzewnicy, coś kosztem czegoś, dłużej będzie się grzało w środku ale powinna być szybciej osiągnięta temperatura robocza silnika - schemat wyglądałby tak

Powinno to pomóc. Szybciej rozgrzany silnik, to też szybciej nagrzane wnętrze. W razie czego też jest ogrzewanie elektryczne.

 

Teoretycznie sprawę powinien rozwiązać dodatkowy termostat za zaworem jednokierunkowym, który otwierałby się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego EGR, ewentualnie inny algorytm działania elektrycznej pompki.

Ja rozumuje to tak:

Elektryczna pompka 21 pompuje chłodny płyn przez EGR (który niezbyt się rozgrzewa) następnie przez rurę 29 i zawór jednokierunkowy (który jest nieoznaczony, ale to ten wywijas) do rury 11. I tam teoretycznie powinien płynąć przez chłodnice. Ale część płynu jest zassana przez przewód 25 do silnika, więc tym samym taka sama objętość ogrzanego płynu z małego obiegu musi trafić do chłodnicy.

Innej możliwości wychładzania silnika przez EGR nie widzę. No chyba, ze jakoś przez zbiorniczek wyrównawczy. Najlepszą możliwością chyba byłoby, żeby wyjście płynu z EGRu wchodziło jak najbliżej chłodnicy.uklad.thumb.jpg.7abbac58db0b97042cf36c118965e760.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś mały termostat na mahle th 5 80 jest lepiej uwaga o cale 5 stopni :) auto podczas jazdy z grzaniem łapało 75 stopni, odwrócenie zaworu spowodowało lekką poprawę czyli kolejne +5 stopni, czyli mamy podczas jazdy 80 wskazówka na zegarach ma 90, jeżdżąc dalej odpiąłem pompę egr i auto podczas jazdy przy palowaniu złapie 97 98 stopnie ale na postoju spada do 78 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaga dzięki technice....

U mnie to tak wygląda. Samochód odpalony, trasa 2 km jak widać rozgrzewa się płyn, olej jak i jest praktycznie od samego początku "jakiś" obieg przez chłodnice. Później postój około 10 min, temperatura oleju lekko rośnie, temperatura silnika praktycznie stoi w miejscu, bo konsumuje ją nagrzewnica w środku, jak i powolne rozgrzewanie chłodnicy. Następnie trasa 3 km, temperatura rośnie, chłodnicy spada (studzi ją pęd powietrza), 3 min postoju i trasa 4 km i powtórka z rozrywki.

Widać jak na dłoni, gdzie leży problem - coś puszcza obieg na chłodnice. Skoro ciepły płyn trafia od początku na chłodnice, to i zimny musi trafiać do silnika i go wychładzać. Termostat główny wykluczam, wymieniony i sprawdzałem go na gorącej wodzie. Zawór? Tam się nie ma co popsuć. Mały termostat? Do tej pory myślałem, że jest on na powrocie z EGR, ale on jest na chłodnicy oleju.

Zlogowałem też wartość: pompa chłodnicy recyrkulacji spalin wartość wymagana % i jak widać pokazuje ona cały czas 95%. Od początku pompa która pcha płyn na chłodnice spalin działa  wydajnością 95?

Myślałem żeby wymienić mały termostat, ale czuje, ze za wiele nie da. Chyba trzeba włożyć karton w chłodnice i tyle.

1105350642_Screenshot2021-12-22at21-18-31Log534795TuneZillaLogViewer.thumb.png.6568f9ceedf21734b689006820570044.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wodna elektryczna egr pcha Ci płyn na duży układ. Tak to jest zaprojektowane.

Zaciąga płyn z dolnego węża chłodnicy. Pcha przez chłodnice egr a potem wyrzuca go na górę chłodnicy głównej wymuszając tym samym Rich w obiegu otwartym mimo że główny termostat jest zamknięty 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem miałem tak jak Ty, wymieniłem dwa termostaty, w tym termostat mały na TH 5 80 czyli 5 stopni temp otwarcia wyższa i jest poprawa o 5 stopni, więc, nie wymieniaj. Ogółem obrócenie zaworu zwrotnego pomoże ale też nie dużo, najlepiej byłoby przerobić układ, usunąć drugi termostat żeby nie puszczał wody wcale w mały układ i żeby pompował przez zawór zwrotny cały czas w duży obieg. Kombinuje aby zrobić tak u siebie, bo to totalna głupota słuchać aso "ze ten typ tak ma" i jeżdżenie z temperaturą na zegarach miedzy 70 a 90 to aż w oczy kole :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam dziwną sytuacje odkąd kupiłem auto mam ten problem czyli już rok,

Audi a4 B8 2.0 TDI 143 km CAGA

Temperatura w 95% przypadkach jest taka mniej więcej 80 parę stopni, mysłalem ze to termostat ale mechanik niby kiedyś powiedział że jest z nim wszystko ok a mi się wydaję ze jednak nie. 

Sytuacje kiedy temperatura to równe 90 stopni to upał i ciśniecie pod górę wtedy temperatura wskakuje na 90 stopni ale za chwile znowu spada do tej 80 parę. Miałem też pare sytuacji że auto po odpaleniu i nawet spokojniej jeździe bardzo szybko osiągało 90 stopni jednak po osiągnięciu od razu spadała na te 80 parę. Teraz przy mrozach trochę dłużej się nagrzewa jednak jak już wleci i się jedzie to nie spada jednak jak się stanie chwile to znowu spada zamiast stać w miejscu. 

Pytanie co zrobić? czy ten typ tak ma? Nawet nie wiem teraz jaki tam jest termostat czy taki grzybek czy cała taka plastikowa i czy jest jeden czy dwa z zaworkiem zwrotnym.

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników którzy mają odwrócony zawór zwrotny w POLIFTACH, 

czy zauważyliście że po obróceniu zaworka obieg się zmienił i przez zawór zwrotny pompka egr pompuje na mały termostat wodę zmieszana z "grubego" plastiku na mały termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yeron159 napisał:

Pytanie co zrobić? czy ten typ tak ma? Nawet nie wiem teraz jaki tam jest termostat czy taki grzybek czy cała taka plastikowa i czy jest jeden czy dwa z zaworkiem zwrotnym.

Obstawiałbym termostat. Termostat w obudowie wprowadzono od 08.2009 więc powinieneś mieć sam grzybek, ale to musisz się upewnić. U mnie latem, nawet powyżej 10 stopni nie ma problemów z osiągnięciem i utrzymaniem 90 stopni. Problem jest w temperaturach jak teraz.

3 godziny temu, KingRaider napisał:

Ogółem obrócenie zaworu zwrotnego pomoże ale też nie dużo, najlepiej byłoby przerobić układ, usunąć drugi termostat żeby nie puszczał wody wcale w mały układ i żeby pompował przez zawór zwrotny cały czas w duży obieg.

Jest to jakaś myśl. Ja u siebie zauważyłem, że zbiorniczek wyrównawczy robi się stosunkowo szybko ciepły, nawet bardzo ciepły. Jak odkręcić korek i włożyć palec, to czuć jak leci bardzo ciepły płyn z rurki wyrównawczej która łączy się z wyjściem zza głowicy. Skoro leci tędy ciepły płyn, to taka sama ilość musi wchodzić do silnika nawet przy zamkniętym termostacie. Tyle, że nie wiem czy to są ilości które by skutecznie wychładzały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sebaa napisał:

Jest to jakaś myśl. Ja u siebie zauważyłem, że zbiorniczek wyrównawczy robi się stosunkowo szybko ciepły, nawet bardzo ciepły. Jak odkręcić korek i włożyć palec, to czuć jak leci bardzo ciepły płyn z rurki wyrównawczej która łączy się z wyjściem zza głowicy. Skoro leci tędy ciepły płyn, to taka sama ilość musi wchodzić do silnika nawet przy zamkniętym termostacie. Tyle, że nie wiem czy to są ilości które by skutecznie wychładzały silnik.

ale tutaj też nie przez miejsce gdzie oryginalnie jest zawór zwrotny bo jest za blisko zejścia na termostat w małym obiegu, tylko najlepiej przed samą chłodnicę żeby dopiero ciepłe z zimnym mieszało się na wejściu do chłodnicy, a nie na rurce przy grodzi

==================

log na  odwróconym zaworze zwrotnym i mały termostat z temp otwarcia 80 stopni (th 5 80)

https://log.tunezilla.com/s/Jo6dEbqN

727951625_Group004-Field0Group006-Field0Group010-Field0Group017-Field0Group026-Field0Group124-Field0.png.2409491dece3da70f562fecfc47af33b.png

 

=================

log z postoju termostat th 5 80 i odwrócony zawór zwrotny na włączonym ogrzewaniu na 21 stopni, na wykresie widać że spada do jakiś 61 stopni, wtedy sie utrzymuje, następnie wyłączyłem grzanie i temperatura podskoczyła do 77 stopni i ruszyłem bo nie chciało mi się dalej stać w miejscu, dalej jest dalsza droga do domu 

https://log.tunezilla.com/s/Pcmgfspz

613426573_Group004-Field0Group006-Field0Group010-Field0Group017-Field0Group026-Field0Group124-Field0(1).png.a7796015fac5471a470141596cb52dd0.png

Edytowane przez KingRaider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam pytanie. Masz samochód po aktualizacji softu w związku z diesel gate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sebaa napisał:

A jeszcze mam pytanie. Masz samochód po aktualizacji softu w związku z diesel gate?

tak auto mam z updatem diesel gate, programem i wyłączonym programowo egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę i dobrze kojarzę (ale to muszę zweryfikować) to w VCDSie jest możliwość przetestowania pompy do obiegu EGR. I podczas testu są dwa zakresy pracy. Nie sądzę, że te samochody wychodziły z fabryki jako buble nie umiejące utrzymać 90 stopni i coś czuje, że żeby spełnić normy emisji po prostu pompka do EGRa pompuje cały czas na maxa zaburzając tym samym układ chłodzenia.

Wykresy które wrzuciłeś, no powiedzmy, ze się wydaje że są OK. Na postoju zawsze będzie spadać, podczas jazdy już jakoś to wygląda. Tym bardziej, że w wielu samochodach te 90 na wskaźniku, to wartość umowna i często wskaźnik pokazuje 90, a faktycznie jest od tych 75 do 95 i lekko wyżej.

Zostawiasz u siebie obrócony zawór? Teoretycznie obieg się powinien lekko zmienić i płyn z EGRu jak i z chłodnicy oleju pójdzie na mały obieg, przez silnik i później normalnie na chłodnice. By trzeba było sprawdzić jakie temperatury w czasie upałów są. Ale coś czuje, że układ jest tak przewymiarowany że sobie z tym poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23.12.2021

Nie zostawiam, jutro mam zamiar odwrócić go tak jak ma być ale dodać za nim termostat na 75 stopni i zobaczyć co się będzie działo, a jak będzie gorzej to mam jeszcze mały pomysł rzeźbiarski ale to zobaczymy jutro :)

 

24.12.2021

setup: ori układ +-wymieniony mały termostat na th 5 80+ dołożony termostat ( th 5 75) za za zaworem zwrotnym więc zimne idzie przez zawór i zatrzymuje się na termostacie, za termostatem dodane pół metra węża gumowego, aby podłączyć się w ori miejsce gdzie wąż od zawora zwrotnego wchodził

zimny silnik,

inna trasa inna temp zewnętrzna po jakiś 16 km mam 76 stopni i zaczyna wypalać się egr
https://log.tunezilla.com/s/avBFGJ43930134272_Group006-Field0Group010-Field0Group017-Field0Group026-Field0Group124-Field0.png.a4e42fb493a075073b824f32db51c076.png

---------

Po wypalaniu egr dalej trasa wyglądała tak, ale no wiadomo wypalanie egr dobrze dogrzało auto więc mamy temperaturę cały czas spoko, chociaż nie wiem co się dzieje z outside temp :D 

https://log.tunezilla.com/s/e9TwhkWh

1049216071_Group004-Field0Group006-Field0Group010-Field0Group017-Field0Group026-Field0Group124-Field0(3).png.6e91e81fcbb5f87f595dd90e0d5ecb97.png

 

później jadąc na pasterke zrobię loga jak się nagrzewa 



24.12.2021 edit 2
a teraz co się dzieje w przypadku gdy jedziemy spokojnie, termostat na 75 stopni się nie otwiera, ale przy mocniejszym pałowaniu otwiera się powodując przepływ jak w serii, temperatura idzie do 94 95 stopni otwiera sie termostat za zaworem zwrotnym, widać to po temperaturze na temp chłodnicy - rośnie, później auto sie schładza i termostat się zamyka

https://log.tunezilla.com/s/jApb7tA7

2042440250_Group004-Field0Group006-Field0Group010-Field0Group026-Field0Group143-Field0.png.d77eb6e02081de20c47c7c878f853650.png

 

=======

tutaj jeszcze co sie dzieje po postoju, bo na postoju temp w chlodnicy ma okolo 50 stopni wiec proces "wystudzania" układu

https://log.tunezilla.com/s/tp6Mf9Ep

2012590054_Group004-Field0Group006-Field0Group010-Field0Group014-Field0Group026-Field0.png.ea60398fc657507f99a25f865424370d.png

 

---jutro przetestuje co sie dzieje bez odpalonej klimy

Edytowane przez KingRaider
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że to już tradycja, jak co roku to samo g....o, kupcie sobie benzynę, nie będzie cyrków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Widzę że to już tradycja, jak co roku to samo g....o, kupcie sobie benzynę, nie będzie cyrków 

Ale to masz jakiś inny pomysł? Czy przyszedłeś powiedzieć jak dziesiątki osób ze ten typ tak ma albo ze słabe są termostaty, jakiś element układu musi być nie taki jeśli auto nie jest w stanie utrzymać 90 stopni przy jeździe po mieście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można powiedzieć, że pomogło. Szczególnie wykres na postoju, gdzie normalnie rosłaby temperatura na wyjściu z chłodnicy a spadała silnika. U Ciebie jest tak jak być powinno.

Jak jest rozmiarowo  z wężami? Ten od zaworu pasuje na termostat czy jakaś przejściówka? Po świętach też chyba u siebie zrobię ten patent.

A jak wskazówka? 90 stopni jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak 90 stopni jest od 80 na logach także tylko czasem na postoju spada, ale jeszcze teraz przeglądam ETKE i widzę że tak, skoro problem jest w polifcie, a przedlift po 2009 rou tez już ma taki sam układ tylko różni się pompką EGR, 

PRZED LIFT PO 2009 ROKU
image.png.186d6fcb4307c2f321e183ad3686fed7.png
03L965561 

POLIFT
image.png.70c649b831c2a62833b3d5e58b2c9d0a.png
5N0965561A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KingRaider napisał:

Ale to masz jakiś inny pomysł? Czy przyszedłeś powiedzieć jak dziesiątki osób ze ten typ tak ma albo ze słabe są termostaty, jakiś element układu musi być nie taki jeśli auto nie jest w stanie utrzymać 90 stopni przy jeździe po mieście 

Są takie dwie interesujące tematy z zakresu fizyki.

1. Termodynamika 

2. Sprawność cieplna

Poczytaj o jednym i drugim a na pewno rozjaśni Ci się w głowie.

Te silniki maja zbyt dużo odbiorników ciepła (chłodnica wody, oleju, egr, nagrzewnica, skrzynia biegów, zbiorniczek wody i same węże) plus dużą pojemność płynu na małym obiegu stąd problemy.

Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. 

Zajrzyj na inne fora, tam co roku jest to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, różni się pompką, oraz innym układem króćców w rurze 11. Na ETCE słabo to widać, ale w poliftach ta rura ma te króćce wręcz specjalnie wyprofilowane, żeby płyn wracający z EGRu płynął sobie do chłodnicy a nie na mały obieg, ale jak widać nie do końca to działa.

No i coś czuje, że po aferze zmienili sposób działania pompki. Żeby były spełniane normy, pompka na maxa pompuje płyn wręcz na pałę celem wychłodzenia spalin do możliwie najniższego poziomu.

11 minut temu, Dev napisał:

Jeżeli podkładasz kolejny glowny termostat i nic to nie zmienia znakiem tego nie jest to jego wina. Zgodzę się na awarie małego termostatu (jak jest) który nie pozwala na dogrzanie układu. 

Jak nic nie zmienia, jak właśnie założenie termostatu na powrót z EGRu praktycznie załatwia sprawe (patrz wykresy powyżej). Odpięcie kabli z pompki płynu na EGR to samo. Wniosek? Zimą w obiegu spaliny nie nagrzewają odpowiednio płynu z powrotu z EGR. Płyn ten trafia do silnika na mały obieg i wychładza silnik.

Te silniki mają wysoką sprawność, ale znowu nie popadajmy w paranoje. 6 litrów ON na 100km to prawie 60 kWh energii, z której ponad połowę trzeba wytracić w formie ciepła.

Jasne, co roku to samo, ale szukałem i nigdzie nie ma, że kupił nowy samochód i nie potrafi utrzymać zimą 90 stopni. Wszystkie tematy zaczynają się cudownie w okolicach 2017/2018 roku. Akurat kiedy zaczeły wlatywać aktualizacje softów... Dlatego ciekawi mnie czy osoby z oryginalnym softem mają ten problem? Są tematy, ze w poliftach problem rozwiązuje wymiana termostatu, a innym nie więc jest jeszcze jakaś zależność.

 

Edytowane przez sebaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na soft do tunera i on zmieni mapę paliwową, będzie mniej palił, z zasady VW ma bardzo bogatą mieszankę w paliwo z fabryki. Mniej paliwa to wyższa temperatura, co poprawi wypalanie DPF i podgrzewanie płynu spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...