Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w A4 B8 2.0TDI, nie pokazuje 90*C


marek241

Rekomendowane odpowiedzi

Bierz 80tke od razu. bedzie minimalnie cieplej. Poki co z odwroconym zaworem jezdze pare dni , ale planuje zalozyc go jak ori i probowac zdlawic pompe wody ukladu EGR

Ale nie oczekuj cudow , poki pompa EGR chodzi to bedzie spadac temp. ale nie powinna spadac ponizej 75 stopni 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ten mały na 80 stopni? Bo on i ori z końcówką K działaja zupełnie odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ptasiek napisał:

Jaki numer ma ten mały na 80 stopni? Bo on i ori z końcówką K działaja zupełnie odwrotnie

Mały 80 stopni to mahle th 5 80.

Co znaczy odwrotnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I think the problem is that EGR cooler water pump(V400) always operates at 95%(maximum) even in very cold weather. We need an experiment with previous ECU SW(before exhaust gas recall). I'm trying to do it, but I can't update ECU SW on my own, so I'm looking for a way. I'll update it here when I get to know it.

Edytowane przez COSMOS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. W tym momencie jeżdżę zaślepionym małym egr, zamiast niego jest pręt fi 20mm. Termostat założyłem w miejsce zaworu zwrotnego. Auto podczas jazdy utrzymuje 90 stopni (92-100 stopni na vcds) przy wyłączonym ogrzewaniu. Gdy włączę ogrzewanie temperatura na vcds pokazuje od 86 do 94 stopni. Wartości maksymalne 94 czy 100 stopni są osiągane w przypadku, po prostu pałowania od 2 biegu do 4.5k obrotów do biegu 5, ale więcej niż 101 nie zauważyłem - maksymalne otwarcie termostatu jest przy 102 stopniach, więc to pewnie dlatego. 

Przy spokojnej jeździe temperatura na blacie ma 90 stopni i nie spada ale wystarczy 30 sekund postoju i spada lekko poniżej 90 na zegarach. Po ruszeniu wraca na 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak wyniki bardzo dobre, zwłaszcza porównując do tego co jest w "standardzie". W wielu samochodach jest tak, że wskaźnik ani drgnie z pozycji 90 stopni, a faktycznie jest 75-95 i tak kierowcy jeżdżą.

55 minut temu, KingRaider napisał:

Przy spokojnej jeździe temperatura na blacie ma 90 stopni i nie spada ale wystarczy 30 sekund postoju i spada lekko poniżej 90 na zegarach. Po ruszeniu wraca na 90.

To już wina termostatu i jego lekko zwłocznego działania. Dodatkowo wielki grill, duża chłodnica, zimowa aura i wydajny diesel pod maską. Na biegu jałowym on z trudem produkuje wystarczająco ciepła na nagrzewnice i tego już nie przeskoczysz. Główny termostat teoretycznie otwiera się w 87 stopniach, ale w praktyce jak go gotowałem w garnku to powyżej 80 stopni zaczyna się lekko uchylać, pełne otwarcie to właśnie taki przedział 85-90 stopni. Po czym po wyjęciu z 15 sekund, może więcej można było w niego śmiało dmuchać zanim się zamknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki mam pytanie. Odpalam sobie vcds I w blokach pomiarowych wybieram temp. Plynu chłodzącego i temp. Na wyjściu z chłodnicy. Jak względem siebie powinny zachowywać się te temperatury po odpaleniu zimnego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2021 o 20:39, KingRaider napisał:

 odpiąłem pompę egr i auto podczas jazdy przy palowaniu złapie 97 98 stopnie ale na postoju spada do 78 

Damian a czy po odpięciu pompy EGR miałeś jakieś błędy czy tryb awaryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Rabbi napisał:

Damian a czy po odpięciu pompy EGR miałeś jakieś błędy czy tryb awaryjny?

Błąd odpiętej pompy, ale checka brak, ale pewnie po dłuższym czasie wyskoczy, a co do trybu awaryjnego to tego nie zauważyłem 

----------

Sprawdzał ktoś może czy pompa puszcza płyn po odłączeniu? Ja odniosłem wrażenie że nie, ale mogę się mylić 

Edytowane przez KingRaider
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, COSMOS napisał:

I think the problem is that EGR cooler water pump(V400) always operates at 95%(maximum) even in very cold weather. We need an experiment with previous ECU SW(before exhaust gas recall). I'm trying to do it, but I can't update ECU SW on my own, so I'm looking for a way. I'll update it here when I get to know it.

No, I have pre diesel gate software and EGR water pump still operate at 95% all the time. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, soul87 said:

No, I have pre diesel gate software and EGR water pump still operate at 95% all the time. 

 

OK, thanks for your information.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem przed wymianą 2 termostatow, oba zakupione w aso, od zakupu samochodu ciężko było z grzaniem.

Dziś +9° na zewnątrz a temperatura podczas jazdy miejskiej według wskaznika jakieś 75/80° a temp oleju tak samo.

Dodam że nie mam wgl tej całej chlodniczki spalin, a pod przewody od niej jest podłączona turbosprężarka.

A więc ten obiek egr jest połączony/oywarty z dużym obiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2021 o 18:36, MuminekPog napisał:

Ja jestem przed wymianą 2 termostatow, oba zakupione w aso, od zakupu samochodu ciężko było z grzaniem.

Dziś +9° na zewnątrz a temperatura podczas jazdy miejskiej według wskaznika jakieś 75/80° a temp oleju tak samo.

Dodam że nie mam wgl tej całej chlodniczki spalin, a pod przewody od niej jest podłączona turbosprężarka.

A więc ten obiek egr jest połączony/oywarty z dużym obiegiem?

Przepływ EGR jest zrobiony tak że z dużego obiegu na dwa sposoby wciskany jest płyn, przy temp poniżej 75 stopni (mały termostat zamknięty) przez zawór zwrotny idzie płyn w duży obieg, a w przypadku otwarcia małego termostatu idzie płyn w mały obieg. Przy temperaturach jakoś -6, temp w dużym obiegu ma około 0 stopni i w momencie otwarcia małego termostatu płyn o temp około 0 stopni wciska się w mały obieg gdzie temp jest +75 stopni w tym miejscu gdzie zimna woda wchodzi w układ jest trójnik w którym również przychodzi ostudzony płyn przez nagrzewnicę i dwie ostudzone temp płynu,pompowane przez pompki (elektryczne egr i nagrzewnicy) pompują chłodna wodę mały obieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Od jakiegoś czasu obserwuję dziwne wahania wskaźnika temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu ok 10 km temperatura dochodzi do 90°C i po chwili zaczyna spadać do ok 70-50°C. Czasami po trasie ok 30 km potrafi załączyć się wentylator co może być dziwne przy -10°C na zewnątrz i temperaturze płynu ok 50°C.
Co może być przyczyną takich objawów?
A4 B8 lift 1.8 170 CJEB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KingRaider napisał:

Przepływ EGR jest zrobiony tak że z dużego obiegu na dwa sposoby wciskany jest płyn, przy temp poniżej 75 stopni (mały termostat zamknięty) przez zawór zwrotny idzie płyn w duży obieg, a w przypadku otwarcia małego termostatu idzie płyn w mały obieg. Przy temperaturach jakoś -6, temp w dużym obiegu ma około 0 stopni i w momencie otwarcia małego termostatu płyn o temp około 0 stopni wciska się w mały obieg gdzie temp jest +75 stopni w tym miejscu gdzie zimna woda wchodzi w układ jest trójnik w którym również przychodzi ostudzony płyn przez nagrzewnicę i dwie ostudzone temp płynu,pompowane przez pompki (elektryczne egr i nagrzewnicy) pompują chłodna wodę mały obieg

To Jest totalnie chore xD

Właśnie wymieniłem termostaty, i widziałem jedna pompke przy bloku od boku, druga przy samej skrzyni biegow, (manual) trzecia przy scianie grodziowej, a jeszcze chyba jedna przy wejsciu do nagrzewnicy...

Tak to u mnie wyglądało po przejechaniu około 8KM 

20211231_152948_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MuminekPog napisał:

To Jest totalnie chore xD

Właśnie wymieniłem termostaty, i widziałem jedna pompke przy bloku od boku, druga przy samej skrzyni biegow, (manual) trzecia przy scianie grodziowej, a jeszcze chyba jedna przy wejsciu do nagrzewnicy...

Tak to u mnie wyglądało po przejechaniu około 8KM 

20211231_152948_HDR.jpg

Przy włączonym grzaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja mam taką dziwną obserwacje. Dziś trasa normalna, niecałe 10 km, ogrzewanie auto i temperatura 22 stopnie, na zewnątrz 7-7,5 stopnia wedle samochodu + deszcz i wiatr. Temperatura na wskaźniku doszła do tych ~75 stopni, postój około półtorej godziny, chwile kręcenia po mieście znów osiągnął 75 stopni i trasa około 15 km. Na początku włączyło się wypalanie DPF, bardzo szybko osiągnął 90 stopni i już wskazówka nie spadła. Początkowo myślałem, ze silnik dogrzany + trasa pod wiatr powodująca większy opór i dlatego. Ale w połowie trasy wypalanie się zakończyło, a trasa w większości z wiatrem od tyłu i bocznym z prędkościami 60-70 km/h i obrotami w okolicach i poniżej 2000 i na blacie piękne 90 stopni.

Mało tego po powrocie do domu maska w górę, osłona na bok i dotykając rur i węży wreszcie układ chłodzenia pracuje jak należy. Wyjście z głowicy bardzo gorące, chłodnica oleju również. To samo rury prowadzące do dużego termostatu, bardzo gorące, za to górny wąż do chłodnicy ciepły, ale spokojnie można było trzymać na nim rękę. Tak jakby samochód pięknie chodził na małym obiegu jednocześnie tylko wywalał nadmiar ciepła na chłodnice.

Mam pewną teorie ale to muszę jeszcze poobserwować ale mam wrażenie że układ chłodzenia w poliftach działa inaczej w fazie rozgrzewania, a inaczej po rozgrzaniu. I chciałbym się szerszego grona zapytać: Mały termostat jaką Waszym zdaniem ma funkcje? On jest termostatem dla EGRu czy dla chłodnicy oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...