aprox99 Opublikowano 25 Grudnia 2018 Opublikowano 25 Grudnia 2018 (edytowane) Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny Edytowane 25 Grudnia 2018 przez aprox99
cegla66 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Opublikowano 26 Grudnia 2018 8 godzin temu, aprox99 napisał: Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny Jezeli Ci sie dlugo grzeje to masz cos nie tak. W audi jest grzalka oleju wiec lapie cieplo zaksakujaco szybko. Jezeli chodzi o nie trzymanie 90 stopni to przepraszam Cie bardzo ale nie nazywaj ludzmi idiotami. Wydaj kilka razy po 250zl za termostat, spedz kilkadziesiac godzin w garazu i napisz jak sie czujesz ze zmarnowanym czasem i pieniedzmi i napisz tez jakiego epitetu mozesz uzyc w stosunku do swojej osoby.
adioss995 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Opublikowano 26 Grudnia 2018 (edytowane) Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po 2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c i jest ok żadnych problemów Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakoś a jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac Ja jestem przekonany że nie można tego problemu tlumaczyc "ten typ tak ma " Edytowane 26 Grudnia 2018 przez adioss995
cegla66 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Opublikowano 26 Grudnia 2018 4 minuty temu, adioss995 napisał: Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po 2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c i jest ok żadnych problemów Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakość A jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac Opisujesz inny przypadek. Rozmawiamy o problemie ktory dotyczy spadku temperatury podczas jazdy delikatnej lub na postoju z wlaczonym silnikiem. Jak sie zacznie mocniej deptac temperatura jest osiagana i się trzyma. Ps. Termostatprzy grodzi tez wymienilem. Nie pomoglo. Poczytajcie na forach zagraniczny, poczytajcie na forach vw, skody, seata i zastanowcie sie czy jest sens wydawac kase. Ja tez bylem odporny. Wymienilem termo z 3x, jeden, drugi, trzeci i dalej to samo.
aprox99 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Niech w Audi nie opowiadają że te typ tak ma tylko niech powiedzą gdzie znikają te 20 stopni temperatury,co chłodzi plyn o 20 stopni?Jesli jadę po autostradziei mam 90 stopni,duży obieg jest otwarty to nie może być przy zjeździe tak że 20 stopni znikają dlatego pytanie :co chłodzi tę wodę.Chyba myślę logicznie?
cegla66 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 50 minut temu, Mateuszh napisał: 1. "główny" termostat w obudowie - mahle, kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO 3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO i to pomaga, nie ma magii, moze 2 i 3 masz zle wpiete - sprawdz... po paru km mam 90 a obroty max 1500... dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu! są i to w każdym! tu nie ma filozofii, i zadne vcds nie sa potrzebne Nie pomaga. Moze masz super egzemplarz ale jak ktos ma ten problem to ma ten problem i nic z tym nie zrobi. Nie naciagaj ludzi na dodatkowe koszty
cegla66 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Opublikowano 26 Stycznia 2019 Ja przerabialem temat w 3 samochodach z vag z 2.0 cr. I kiszka. To samo tysiace internautow. Dlatego jezeli auto grzeje sie przy deptaniu i nie przegrzewa sie to odradzam wszelkie zabawy z termostatami i zaworami ale wiem ze 90% nowych osob ktora przeczyta ten watek w nadziei na rozwiazanie tego problemu itak bedzie wyrzucac kase i dlubac. Tez tak zrobilem pomimo przegrzebania niemieckich, angielskich i polskich forow. Ciesze sie ze juz nie jezdze autem na gnojowke
Krzy0 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Ja zrobiłem ostatnio tak że zacisnąłem węża miedzy termostatem a chłodnicą i nic to nie dało
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Mateush, Jakbys wczytal sie w watek to problemem jest to ze silnik przy niskich temperaturach i delikatnej jezdzie lub w jezdzie w korkach itd nie osiaga 90 st. pomimo tego ze chodzi na malym obiegu-weze od duzego za termostatem sa chlodne. Przy dynamicznej jezdzie lub predkosciach autostradowych silnik bez problemu rozgrzewa sie do 90 st nawet przy -20. W Twoim przypadku jezeli silnik wcale nie osiaga 90 w chlodne dni to fakrycznie musiales miec cos uszkodzone.
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 A no to lekko wprowadziles mnie w blad piszac "nie bylem w stanie osiagnac 90 stopni,"
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 No ale jak wytlumaczysz ze raz sie grzal a raz nie? Oznacza to niesprawnosc ktoregos z elementow. U innych auto zawsze niedogrzewa w takich samych warunkach a nie raz tak a raz nie. Dobra ja koncze dyskusje bo itak smigam teraz benzyniakiem i a4 z pewnoscia bylo moim ostatnim dieslem. Mam nadzieje ze na podstawie tego watku wszystkim zainteresowanym uda sie rozwiazac problem niedogrzewania w zimie
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy?
Dev Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 6 minut temu, cegla66 napisał: Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy? Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) 2 minuty temu, Dev napisał: Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni W automacie. Manual nie ma chlodnicy skrzyni. Nie wiem tez dlaczego odpowiedziales na moja wiadomosc a nie Krzy0 ktory to zrobil Edytowane 27 Stycznia 2019 przez cegla66
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 33 minuty temu, Mateuszh napisał: Nie zaciskaj węży, tylko wymień mały termostat plus zawór zwrotny i upewnij się czy są w odpowiednim miejscu i kierunku zamontowane Widziales ten maly termostat? On nie ma rozgaleznika, jest tylko wejscie i wyjscie. Zanim tam dojdzie cieply plyn chlodniczy to minie dluuuuuugo czasu bo jak jest zamknięty to tam nie ma przeplywu. Dodatkowo ten termostat jest wpiety do duzego obiegu wiec jezeli zacisnal przewod duzego obiegu na wylocie termostatu to nic nie pomoze jego wymiana. Maly termostat jest zupelnie nieistotny-jak silnik chodzi na malym obiegu to plyn chlodniczy do niego nie dochodzi
cegla66 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 1 minutę temu, Mateuszh napisał: Ale mój egzemplarz musi być wyjątkowy i zawiera ekskluzywne , działające rozwiązanie układu chłodzenia silnika. Mozliwe. Poczytaj prosze wczesniejsze posty. Ludzie tutaj piszacy wymieniali wszystko i nie pomagalo. Sam wymienialem i kasa w bloto. 5% pomaga,95 nie. Ja nie sugeruje zadnych napraw na okolo bo nie znam rozwiazania wiec nie wiem skad u Ciebie takie stwierdzenie. No nic, poczekamy na unnych ktorzy zastosuja sie do Twoich wskazowek. Mam nadzieje ze podziela sie informacja o efektach na tym forum. Pozdrawiam
Krzy0 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 W zeszłym roku wymieniałem główny termostat ( żadnej poprawy) dałem sobie spokój z tym ale ostatnio wymieniałem olej i postanowiłem zajrzeć za silnik i okazało się że mimo że mam manualną skrzynie to mam ten drugi termostat. Stąd to zaciskanie węża miedzy głównym termo a chlodnicą. Po tej operacji rozwiało mi nadzieje na poprawę. Mi silnik łapie 90c jak mu depne ale po 15-20 km , a jak w trasie jest np -4 i będę jechał 80-90 to nie złapie 90c nawet po 100km. Jutro z ciekawości zerknę czy jest jeszcze za silnikiem ten regulator. 1
Krzy0 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Opublikowano 28 Stycznia 2019 16 godzin temu, Mateuszh napisał: Serio? Ściskasz wąż mimo, że widzisz że masz plastykowy zawór na wężu? I nie znając tego jak działają sądzisz że ściskanie pomoże? Nie musisz zerkać masz zawór zwrotny na 100 procent. W ASO jak po vin powiedzą że nie masz, to masz go z całą pewnością Wąż zaciskałem miedzy chłodnicą a głównym termostatem, a tam nie ma nic na drodze.
kaczy1217 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, Panowie borykam się z podobnym problemem u siebie w A6 C7 2.0 TDI, 177KM, CGLC, manual. Temat ciągnie się już dłuższy czas, możecie z ciekawości przeczytać wątek na forum A6. Są tam też moje wpisy. https://www.a6klub.pl/a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm Jestem po wymianie obu termostatów, w tym głównego 2 razy. W tym tygodniu robiłem próby z odłączaniem pompki obiegu płynu chłodnicy EGR co zaskutkowało szybszym nagrzewaniem się auta. Postanowiłem zaślepić termostat EGR i dziś (temp. 1st. Celsjusza) po 5,5km jazdy miejskiej miałem 2 kreski, po 7,5km 3 kreski, a ostatnia wskoczyła po 10km, więc myślę, że znośnie. Muszę dłużej potestować rozwiązanie, ale daje jakieś nadzieje. Oczywiście trzeba dość dobrze rozeznać się w swoim układzie chłodzenia, żeby takim modem nie wyrządzić szkód, ale pomyślałem, że może komuś to pomoże... PS. Czytając różne fora odniosłem wrażenie, że wymiana obu termostatów pomagała tylko w silnikach 2.0 TDi ze skrzynią multitronic. Edytowane 30 Stycznia 2019 przez kaczy1217
kaczy1217 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 (edytowane) Wymieniałem: - termostat główny dwa razy (najpierw BEHR, potem Vernet), - termostat EGR (BEHR), - zaworek zwrotny (co prawda nie taki jak w moim aucie, ale udało się podpasować). Wszystko jest opisane w temacie. PS. Moje posty są od 12 strony. PS.2. Nie chciało mi się już próbować, ale jak ktoś wspomniał w innym temacie pomogła dopiero 3 wymiana termostatu EGR. Tak czy inaczej muszę ze swoim rozwiązaniem trochę pojeździć i zobaczymy. Edytowane 30 Stycznia 2019 przez kaczy1217
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się