Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny

Edytowane przez aprox99
Opublikowano
8 godzin temu, aprox99 napisał:

Podłączam się pod temat bo to wytłumaczenie:ten typ tak ma to chyba dla idiotów. Miałem wiele dieslów innych marek, ostatnio bmw3 z 2014 roku i czegoś takiego też nie było. Jeśli temp. spada nagle z 90 do 70 stopni to gdzie podziały się te 20 stopni? Silnik jest gorący, a przy zjeździe z autostrady spada o 20 stopni. Woda nie może się tak ochłodzić, czyli jest jakieś przekłamanie czujnika albo sterowników. Muszę zaopatrzyć się w plany układu chłodzenia i popatrzeć, tak samo to długie nagrzewanie nie jest normalne,. Teraz nie mam czasu ale jak go będę miał to odetnę chłodnicę od silnika i zobaczymy co wtedy. Nie może tak być ze po 35 km jazdy silnik ma 70 stopni według wskazówki. Bmw palił o 0,5 l mniej i nic tam ie spadło, to dla tych co twierdzą jaki ten silnik nie efektywny

Jezeli Ci sie dlugo grzeje to masz cos nie tak. W audi jest grzalka oleju wiec lapie cieplo zaksakujaco szybko. Jezeli chodzi o nie trzymanie 90 stopni to przepraszam Cie bardzo ale nie nazywaj ludzmi idiotami. Wydaj kilka razy po 250zl za termostat, spedz kilkadziesiac godzin w garazu i napisz jak sie czujesz ze zmarnowanym czasem i pieniedzmi i napisz tez jakiego epitetu mozesz uzyc w stosunku do swojej osoby.

Opublikowano (edytowane)

Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po  2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę 

 

Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem

parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl  wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c  i jest ok żadnych problemów 

 

Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia  czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakoś a jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac

Ja jestem przekonany że nie można tego problemu tlumaczyc "ten typ tak ma " 

Edytowane przez adioss995
Opublikowano
4 minuty temu, adioss995 napisał:

Audi przed 2010r i po mają takie same objawy z grzaniem te przed po wymianie termostatow w moim przypadku koło ściany grodziowej na verneta a ten główny na oryginalny problem ustal i grzeje się do 90 i trzyma nawet na postoju jak nadmuch nie jest za mocno ustawiony także po  2010r też musi się dac osiągnąć i utrzymać taką temperaturę 

 

Przed wymiana termostatu przy ścianie grodziowej I głównego auto grzal się do 70-80c po wymianie termo przy ścianie grzal się do 90 ale po dodaniu gazu np podczas wyprzedzania temp spadala do 80 i za każdym razem jak przysipieszalem

parę razy zdarzyło się że jak osiągnął 90 stopni to już nie spadło i pierwsza myśl  wariuje jakiś czujnik ale wymieniłem jeszcze glowny termostat na oryginalny z temp otwarcia 87c  i jest ok żadnych problemów 

 

Także musi się dac po 2010r gdzie termostat jest w obudowie osiągnąć te 90c i je utrzymać nie wiem jak wygląda układ chłodzenia  czym one się różnią poza termostatami ale jak osiąga 90c A później spada to pewnie główny termostat przepuszcza jakość A jak też macie te termostaty przy ścianie grodziowej to moglibyście je też powymieniac 

Opisujesz inny przypadek. Rozmawiamy o problemie ktory dotyczy spadku temperatury podczas jazdy delikatnej lub na postoju z wlaczonym silnikiem. Jak sie zacznie mocniej deptac temperatura jest osiagana i się trzyma. 

Ps. Termostatprzy grodzi tez wymienilem. Nie pomoglo. Poczytajcie na forach zagraniczny, poczytajcie na forach vw, skody, seata i zastanowcie sie czy jest sens wydawac kase. Ja tez bylem odporny. Wymienilem termo z 3x, jeden, drugi, trzeci i dalej to samo.

Opublikowano

Niech w Audi nie opowiadają że te typ tak ma tylko niech powiedzą gdzie znikają te 20 stopni temperatury,co chłodzi plyn o 20 stopni?Jesli jadę po autostradziei mam 90 stopni,duży obieg jest otwarty to nie może być przy zjeździe tak że 20 stopni znikają dlatego pytanie :co chłodzi tę wodę.Chyba myślę logicznie?

Opublikowano
50 minut temu, Mateuszh napisał:

1. "główny" termostat w obudowie - mahle,  kupiony w ZWYŁYM(!) sklepie 

2. regulator płynu chłodzącego / termostat o numerze 1K0121113A - tylko ASO

3. zawór zwrotny 1J0122351 - tylko ASO

 

 i to pomaga, nie ma magii, moze 2 i 3 masz zle wpiete - sprawdz...

po paru km mam 90 a obroty max 1500...

dwie ostatnie części wg ASO -weryfikacja po VIN - NIE występują w moim modelu!  są i to w każdym!

 

tu nie ma filozofii, i zadne vcds nie sa potrzebne

 

Nie pomaga. Moze masz super egzemplarz ale jak ktos ma ten problem to ma ten problem i nic z tym nie zrobi. Nie naciagaj ludzi na dodatkowe koszty

Opublikowano

Ja przerabialem temat w 3 samochodach z vag z 2.0 cr. I kiszka. To samo tysiace internautow. Dlatego jezeli auto grzeje sie przy deptaniu i nie przegrzewa sie to odradzam wszelkie zabawy z termostatami i zaworami ale wiem ze 90% nowych osob ktora przeczyta ten watek w nadziei na rozwiazanie tego problemu itak bedzie wyrzucac kase i dlubac. Tez tak zrobilem pomimo przegrzebania niemieckich, angielskich i polskich forow. Ciesze sie ze juz nie jezdze autem na gnojowke 

Opublikowano

Ja zrobiłem ostatnio tak że zacisnąłem węża miedzy termostatem a chłodnicą i nic to nie dało :( 

Opublikowano

Mateush,

Jakbys wczytal sie w watek to problemem jest to ze silnik przy niskich temperaturach i delikatnej jezdzie lub w jezdzie w korkach itd nie osiaga 90 st. pomimo tego ze chodzi na malym obiegu-weze od duzego za termostatem sa chlodne. Przy dynamicznej jezdzie lub predkosciach autostradowych silnik bez problemu rozgrzewa sie do 90 st nawet przy -20. W Twoim przypadku jezeli silnik wcale nie osiaga 90 w chlodne dni to fakrycznie musiales miec cos uszkodzone.

Opublikowano

A no to lekko wprowadziles mnie w blad piszac "nie bylem w stanie osiagnac 90 stopni,"

Opublikowano

No ale jak wytlumaczysz ze raz sie grzal a raz nie? Oznacza to niesprawnosc ktoregos z elementow. U innych auto zawsze niedogrzewa w takich samych warunkach a nie raz tak a raz nie. Dobra ja koncze dyskusje bo itak smigam teraz benzyniakiem i a4 z pewnoscia bylo moim ostatnim dieslem. Mam nadzieje ze na podstawie tego watku wszystkim zainteresowanym uda sie rozwiazac problem niedogrzewania w zimie

Opublikowano

Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy?

Opublikowano
6 minut temu, cegla66 napisał:

Kurcze no ale jak zacisnal weza to co zanroznica w jakim co i gdzie kierunku zamontowane skoro nie ma przeplywu cieczy?

Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Dev napisał:

Nie możesz tego zrobić bo to grozi przegrzaniem oliwy w skrzyni

W automacie. Manual nie ma chlodnicy skrzyni. Nie wiem tez dlaczego odpowiedziales na moja wiadomosc  a nie Krzy0 ktory to zrobil

Edytowane przez cegla66
Opublikowano
33 minuty temu, Mateuszh napisał:

Nie zaciskaj węży, tylko wymień mały termostat plus zawór zwrotny i upewnij się czy są w odpowiednim miejscu i kierunku zamontowane

Widziales ten maly termostat? On nie ma rozgaleznika, jest tylko wejscie i wyjscie. Zanim tam dojdzie cieply plyn chlodniczy to minie dluuuuuugo czasu bo jak jest zamknięty to tam nie ma przeplywu. Dodatkowo ten termostat jest wpiety do duzego obiegu wiec jezeli zacisnal przewod duzego obiegu na wylocie termostatu to nic nie pomoze jego wymiana. Maly termostat jest zupelnie nieistotny-jak silnik chodzi na malym obiegu to plyn chlodniczy do niego nie dochodzi

Opublikowano
1 minutę temu, Mateuszh napisał:

Ale mój egzemplarz musi być wyjątkowy i zawiera ekskluzywne , działające rozwiązanie układu chłodzenia silnika.

 

:)

 

Mozliwe. Poczytaj prosze wczesniejsze posty. Ludzie tutaj piszacy wymieniali wszystko i nie pomagalo. Sam wymienialem i kasa  w bloto. 5% pomaga,95 nie. Ja nie sugeruje zadnych napraw na okolo bo nie znam rozwiazania wiec nie wiem skad u Ciebie takie stwierdzenie. No nic, poczekamy na unnych ktorzy zastosuja sie do Twoich wskazowek. Mam nadzieje ze podziela sie informacja o efektach na tym forum. Pozdrawiam

 

Opublikowano

W zeszłym roku wymieniałem główny termostat ( żadnej poprawy) dałem sobie spokój z tym ale  ostatnio wymieniałem olej i postanowiłem zajrzeć za silnik  i okazało się że mimo że mam manualną skrzynie to mam ten drugi termostat. Stąd to zaciskanie węża miedzy głównym termo a chlodnicą. Po tej operacji rozwiało mi nadzieje na poprawę. Mi silnik łapie 90c jak mu depne ale po 15-20 km , a jak w trasie jest np -4 i będę jechał 80-90 to nie złapie 90c nawet po 100km. Jutro z ciekawości zerknę czy jest jeszcze za silnikiem ten regulator.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
16 godzin temu, Mateuszh napisał:

Serio? Ściskasz wąż mimo, że widzisz że masz plastykowy zawór na wężu? I nie znając tego jak działają sądzisz że ściskanie pomoże?

Nie musisz zerkać masz zawór zwrotny na 100 procent. W ASO jak po vin powiedzą że nie masz, to masz go z całą pewnością

Wąż zaciskałem miedzy chłodnicą a głównym termostatem, a tam nie ma nic na drodze.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Panowie borykam się  z podobnym problemem u siebie w A6 C7 2.0 TDI, 177KM, CGLC, manual.

Temat ciągnie się już dłuższy czas, możecie z ciekawości przeczytać wątek na forum A6. Są tam też moje wpisy.

https://www.a6klub.pl/a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm

Jestem po wymianie obu termostatów, w tym głównego 2 razy. W tym tygodniu robiłem próby z odłączaniem pompki obiegu płynu chłodnicy EGR co zaskutkowało szybszym nagrzewaniem się auta. Postanowiłem zaślepić termostat EGR i dziś (temp. 1st. Celsjusza) po 5,5km jazdy miejskiej miałem 2 kreski, po 7,5km 3 kreski, a ostatnia wskoczyła po 10km, więc myślę, że znośnie. Muszę dłużej potestować rozwiązanie, ale daje jakieś nadzieje. Oczywiście trzeba dość dobrze rozeznać się w swoim układzie chłodzenia, żeby takim modem nie wyrządzić szkód, ale pomyślałem, że może komuś to pomoże...

PS. Czytając różne fora odniosłem wrażenie, że wymiana obu termostatów pomagała tylko w silnikach 2.0 TDi ze skrzynią multitronic.

Edytowane przez kaczy1217
Opublikowano (edytowane)

Wymieniałem:

- termostat główny dwa razy (najpierw BEHR, potem Vernet),

- termostat EGR (BEHR),

- zaworek zwrotny (co prawda nie taki jak w moim aucie, ale udało się podpasować).

Wszystko jest opisane w temacie.

PS. Moje posty są od 12 strony.

PS.2. Nie chciało mi się już próbować, ale jak ktoś wspomniał w innym temacie pomogła dopiero 3 wymiana termostatu EGR. Tak czy inaczej muszę ze swoim rozwiązaniem trochę pojeździć i zobaczymy.

Edytowane przez kaczy1217

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...