Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z ciekawości, czemu przesiadłeś się z F10 na B8?

Opublikowano

Powiem tak, trochę zawiodłem się na bmw za wyposażenie w stosunku do ceny!, dodatkowo wyjeździłem się prawie dwa lata i doszedłem do wniosku ,że wolę mniejszy do pracy, a bmw 3 to jakby to samo tylko mniejszy od bmw 5 więc szukałem zmiany i Audi mi się bardziej podoba- (wygląda nowocześnie). Na koniec uciekłem z rocznika bo był 2011r oraz nie jeżdżę dłużej niż 2 lata aby nie tracić za dużo na wartosci. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Witam ja wreszcie zabrałem się za termostaty u mnie w aucie i się okazało ze oby dwa są szczelne zaden nie przepuszczał po wyciągnieciu ale  przyjzałem sie tej instalacji i ewidetnie jest coś skopane ( źle zaprojekowane) nie dogrzewanie silnika nie jest spowodowane super sprawnością tego silnika itp. W moim modelu idzie sobie wąż od chłodnicy EGR i wchodzi bezpośrednio w wąż dolny od chłodnicy wody omijając w ten sposób główny termostat do tego jeszcze jest dodatkowa pompa elektryczna która ten obiek wymusza czyli nawet kiedy mamy zamkniety termostat główny woda idzie przez chłodnice EGR i bezpośrednio do chłodnicy wtedy ciepło oddawane jest na chłodnice która nagrzewa się odrazu po odpaleniu (bez wzgledu na to czy termostat główny jest otwarty czy zamkniety) w ten  sposób wytracane jest ciepło silnika i ma problem się dogrzać . A wystarczyło by żeby obieg  EGR chodził na małym obiegu i wszystko było by pieknie :) Dodam że mam A4 b8 2.0 TDI 177 lift 2012r ,multitronic. Tylko zastanawia mnie to ze czasem gdy silnik złapie już wysoka temperaturę 90 c zima zdaza się to tylko wtedy gady załączy się wypalanie dpf nagle silnik trzyma cały czas 90c bez względu na styl jazdy tak jak by ta pompka wymuszająca obieg przez egr przestawała pracować, ciekawe na jakiej zasadzie ona działa. Tak sobie wydedukowałem ze może zrobione jest to po to żeby dogrzewać olej w skrzyni multitronic przy bardzo niskich temperaturach bo w tym modelu jest to jedyny sposób ( Chlodnica wody razem z Chlodnica oleju skrzyni ) . A po osiągnięciu określonej temperatury skrzyni pompka wyłącza się i wtedy silnik ładnie się dogrzewa, bo już innego wytłumaczenia nie widzę. 

Edytowane przez Maciejass
Opublikowano

Witam, Podpowie mi ktoś gdzie zlokalizowany jest termostat w silniku 2.0 TDI CAGA 143kM. I jak go wymienić od spodu samochodu? czy od góry bez podnoszenia wystarczy? Jestem świeżym posiadaczem A4 i nie mogę go zlokalizować. Z góry dzięki za wszystkie info

Opublikowano

Czy termostat znajduje się w tym miejscu co zaznaczyłem na zdjęciu ? Bardzo proszę o odpowiedz

 

thermostat.jpg

Opublikowano

Ja napiszę tak: Sz.P. dziadek nie mógł się dopatrzeć sensu zatykania chłodnicy.

- jeżeli faktycznie jest tak jak napisał Sz.P. Maciejass powyżej to faktycznie ma to sens

-do Sz.P. Maciejass-a może jeżeli by tą chłodnicę EGR-a wpięli w mały obieg nie spełniała by swojej roli ponieważ byłoby za gorąco. Jedyne co moim zdaniem to powinni zastosować OSOBNY obieg płynu nie mający nic wspólnego z obiegiem silnika i nagrzewnicy.

teraz od siebie. Panowie pomijając fakt tego że może KTOŚ COŚ NIE DOGRAŁ projektując ten samochód, zastanówcie się na chłopski rozum -jak dogrzać tak duży obieg płynu chłodzącego przy niskich temperaturach jeżeli mamy tak wielkiego grila w zderzaku,który w żaden sposób nie zabezpiecza zimą ani układu chłodzenia, ani samego silnika który stojąc wzdłużnie  pod maską cały czas jest muskany zimnym powietrzem .

Ja u siebie zastawiam całą chłodnicę do góry do dołu do momentu chłodnicy intercoolera i na całej szerokości chłodnicy. Powoduje to to,że tylko wysokość i szerokość intercoolera stanowi jednocześnie przepływ powietrza studzącego dla chłodnicy płynu. Innym jest fakt że i tak powietrze będzie samo z siebie chłodził wszystko co napotka po drodze z racji swojej przenikliwości. Przychodzi czas letni wyciągam zasłonkę i cieszę się że zima się skończyła:decayed:  Trochę to uciążliwe. ALE...........

Opublikowano

ELA7V30 powiedz mi proszę w jakim celu wkładasz zasłonkę? Czy nie działa Ci ogrzewanie? Masz zwiększone zużycie paliwa? Jakieś inne problemy? U mnie po chwili od odpalenia szyba przednia się rozmraża po włączeniu nawiewu na nią i zaraz też robi się ciepło w aucie. bez deptania w zimie mam temperaturę pomiędzy 50 a 60 stopni. Z tego co pamiętam (może pisałem gdzieś na forum) zadzwoniłem do serwisu Audi zapytać czy mogą coś z tym zrobić i Pan mi powiedział że to zupełnie normalne ponieważ silnik ma wysoką sprawność :) i przy małym obciążeniu nie osiągnie 90 st. Standardowy zakres temperatury to jakoś 50 - 90. 

Z tego co pamiętam w silniku jest jakaś grzałka elektryczna która przyspiesza rozgrzewanie się silnika po odpaleniu ale głowy za to nie dam uciąć, miałem takie coś w mercu.

Opublikowano

Grzałka to jest ale w układzie nagrzewnicy po to właśnie aby tak jak napisałeś po paru minutach mieć rozmrożone szyby,  tylko jak wskoczysz w bloki pomiarowe to zobaczysz że nawet jak wskazówka jest na 90 to silnik ma max ok.80 st. to ile ma w realu jeśli na blacie masz tak jak piszesz 50/60 st. Zasłoniłem chłodnicę po to aby tak jak napisałeś w okresie zimowym palił mniej ponieważ nie robię za wielkich tras tylko kręcę się pod blokiem i wtedy szybko się rozgrzewa. Szkół jest wiele odnośnie postępowania z dieslem tak więc każdy z nas ma po części dużo racji w tym co robi.

Opublikowano

Amen. Jezdze teraz passeratti z 2016 2.0 cr 150 i przy ok 3 stopniach grzeje do 90 przy delikatnej jezdzie. Dziwne bo przy innych autach grupy vw czytalem ze 2.0 cr ma tez ten problem ale moj nie. 

Opublikowano
W dniu 24.11.2017 o 18:28, cegla66 napisał:

Amen. Jezdze teraz passeratti z 2016 2.0 cr 150 i przy ok 3 stopniach grzeje do 90 przy delikatnej jezdzie. Dziwne bo przy innych autach grupy vw czytalem ze 2.0 cr ma tez ten problem ale moj nie. 

W CR-ach czesto siada termostat, ciężko go wygrzebac, wczoraj akurat robilem.

Opublikowano

Ja nie bedac swiadomy na dzien dobry wymienilem swoj i nie bylo zadnej zmiany (w audi) i faktycznie dostep fatalny. Po wymianie jak pisalem zadzwonilem do serwisu i powiedzieli mi ze jak sie nie przegrzewa to nie termostat tylko ten typ tak ma i to jest prawidlowy zakres temperatur pracy silnika

Opublikowano

Przeczytałem caly temat i widze ze nie tylko ja mam taki problem. Wczesniej w moim passacie 1.9tdi ladnie sie temperatura podnosila i nie bylo mowy o spadaniu. Nawet przy minus15. Teraz na zewnatrz temp 1/2stopnie na plusie i dojazd do pracy 15 i mam maks 75 przy spokojnej jezdzie. Rozwazalem wymiane termoststu ale jesli ten typ tak ma to chyba trzeba bedzie z tym jakos zyc :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Problem ze wskaźnikiem dotyczy również mojej B8. 
Zastanawia mnie jednak dlaczego po przejechaniu 80km temperatura płynu chłodzącego wynosi 65 stopni. 
Czy według poniższego zdjęcia można wnioskować, że mam padnięty czujnik? 

test.JPG

Opublikowano (edytowane)

Można gdzieś dostać u nas takie zasłonki na grill na zimę  ?

 

Edytowane przez mumia66
Opublikowano (edytowane)

Przecież to nie Syberia, nie można tak szczelnie zatykać wlotów do chłodnicy. Z samoróbek polecam kupić otuliny z climaflexu o różnej średnicy i samemu przyciąć i dopasować w grill na górze. Ewentualnie jakby średnica była za duża  to jest izolacja kauczukowa (czarna ) ma mniejsze rozmiary, niestety  dostępna raczej na alledrogo. 

Edytowane przez Axel1
Opublikowano

Koledzy. Tak ma byc i tyle. Stosowanie zaslonek kartonowych czy super chinoli nie ma sensu. Moje audi zrobilo bez zaslonek 220kkm i nie ma z nim najmniejszego problemu i caly osprzet seryjny jeszcze.

Opublikowano
Koledzy. Tak ma byc i tyle. Stosowanie zaslonek kartonowych czy super chinoli nie ma sensu. Moje audi zrobilo bez zaslonek 220kkm i nie ma z nim najmniejszego problemu i caly osprzet seryjny jeszcze.


I kazda zima byla z temp silnika ponizej 90stopni?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano
W dniu 13.12.2017 o 19:44, Axel1 napisał:

Przecież to nie Syberia, nie można tak szczelnie zatykać wlotów do chłodnicy. Z samoróbek polecam kupić otuliny z climaflexu o różnej średnicy i samemu przyciąć i dopasować w grill na górze. Ewentualnie jakby średnica była za duża  to jest izolacja kauczukowa (czarna ) ma mniejsze rozmiary, niestety  dostępna raczej na alledrogo. 

Ja narazie dla testów chce spróbować czy przysłonięcie  chłodnicy w moim przypadku coś zmieni. Climaflex wydaje mi się średni do takich celów, szukam czegoś ala skórzanego jak na filmie. Materiał ten nie  koniecznie musi być super izolatorem, starczy że osłoni silnik przed pędem zimnego powietrza podczas jazdy i ograniczy jego wychładzanie. W polonezach karton też dawał rade ;)

Opublikowano

Dla mnie nie chodzi o oszczędności tylko czy nie wpływa to na sprawność jednostki napędowej. O ile jestem w stanie zrozumieć że „tak ma być” to troche mnie to podświadomie męczy bo jak wezmę mojego starego passata b5 to tę samą trase i przy tej samej temp zewnetrznej jest calkiem inaczej, mozna powiedziec „normalnie”. Temperature łapie znacznie szybciej, utrzymje ją bez względu na obroty silnika. Wiem ze to smieszne porownywanie tych obu aut ale jakos mnie to irytuje. Dodam ze passat oczywiscie prawilny w TDI :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...