Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVG vs AFN


kamien85

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem kilka wątków w sieci odnośnie różnic w budowach tych motorów ale w żadnym nie ma konkretów.

Jakie tak naprawde są różnice? Napewno różni się elektronika ale jaka to jest różnica?

Jak wyglada sprawa ciśnienia wtrysków, taka sama?

Bo pompa, turbo i inne podzespoly to wiem że takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVG steruje nowszy model ECU, bodajże EDC-15 16-to bitowy, a AFN-na chyba jeszcze 8-mio bitowiec, ale ręki za to nie położe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVG steruje nowszy model ECU, bodajże EDC-15 16-to bitowy, a AFN-na chyba jeszcze 8-mio bitowiec, ale ręki za to nie położe.

do tego przy tym edc 15 w avg jest pamięć przebiegu, mechanicznie róznic niema, ustawianie kata wtrysku za pomoca kręcenia pompą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przebiegiem słusznie prawisz, kiedyś byłem w posiadaniu takowego, jak go kupiłem to na szafie było 180 kkm, a ECU jak wół wyświetlał 360 kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwa mają 16bit:wink: AFN ma róznice zalezne od rocznika, starsze AFNy mają mapsensor w ECU, nowsze rocznikowo AFNy chyba od 98 mają mapsensor tam gdzie AVG:wink:

Co do miski to nie wiem, ja mam AFN 99' i numer miski jest taki 058103603, ale z czego ona wykonana to niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVG ma inną pompę ( regulacja kąta za pomoca fasolek a nie sama pompą) i jak sie nie myle ma juz klape gaszacą. Ja mam AFN-a i mam miske alu z sensorem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVG ma inną pompę ( regulacja kąta za pomoca fasolek a nie sama pompą) i jak sie nie myle ma juz klape gaszacą. Ja mam AFN-a i mam miske alu z sensorem oleju.

mylisz sie

regulacje fasolkami ma tylko AHH:wink: a klapa gasząca to wytwór w PD

pompa w obydwu jest ta sama z wysoką falą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie pompa jest taka sama, niektóre źródła mówią tylko o innym kącie nachylenia pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli porównać AFN po lifcie z AVG

AVG ma nowszy sterownik silnika - inne wtyczki, zapisuje przebieg i można chipować po kablu.

AVG ma inny filtr paliwa niż AFN, (chociaż początkowe roczniki AVG mają jeszcze taki sam jak w AFN)

w AFN po lifcie na początku były metalowe miski oleju, pod koniec wkładali już aluminiowe takie jak w AVG

pompa, wtryski, turbo itd to samo w AFN i AVG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klapa gasząca to wytwór w PD
Klapa gasząca to nie jest wytwór tylko w PD, lecz również w nowszych silnikach na pompie, np ASV, AHF, ALH itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klapa gasząca to wytwór w PD
Klapa gasząca to nie jest wytwór tylko w PD, lecz również w nowszych silnikach na pompie, np ASV, AHF, ALH itp.

ale nie w AFN/AVG, wszystko jest zalezne w jakim aucie siedzi dany silnik, bo poprzeczny AFN z golfa ma klape:wink:

A w A4 klapa gasząca pokazał sie dopiero w PD:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przypadkiem avg nie ma innego filtra oleju?? większa średnica o 0,5mm??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pisał mi Dzik są dwa rodzaje, tylko juz n pamietam czy chodziło o roczniki czy własnie o symbol silnika i na 100% piał o dwóch różnych i róznicy w cenach 10zł i własnie o tym 0,05mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...