Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVG vs AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytałem kilka wątków w sieci odnośnie różnic w budowach tych motorów ale w żadnym nie ma konkretów.

Jakie tak naprawde są różnice? Napewno różni się elektronika ale jaka to jest różnica?

Jak wyglada sprawa ciśnienia wtrysków, taka sama?

Bo pompa, turbo i inne podzespoly to wiem że takie same.

Opublikowano

nie ma żadnych istotnych

Opublikowano

AVG steruje nowszy model ECU, bodajże EDC-15 16-to bitowy, a AFN-na chyba jeszcze 8-mio bitowiec, ale ręki za to nie położe.

Opublikowano

avg aluminiowa miska afn metalowa

Opublikowano
AVG steruje nowszy model ECU, bodajże EDC-15 16-to bitowy, a AFN-na chyba jeszcze 8-mio bitowiec, ale ręki za to nie położe.

do tego przy tym edc 15 w avg jest pamięć przebiegu, mechanicznie róznic niema, ustawianie kata wtrysku za pomoca kręcenia pompą

Opublikowano

Z tym przebiegiem słusznie prawisz, kiedyś byłem w posiadaniu takowego, jak go kupiłem to na szafie było 180 kkm, a ECU jak wół wyświetlał 360 kkm :)

Opublikowano

obydwa mają 16bit:wink: AFN ma róznice zalezne od rocznika, starsze AFNy mają mapsensor w ECU, nowsze rocznikowo AFNy chyba od 98 mają mapsensor tam gdzie AVG:wink:

Co do miski to nie wiem, ja mam AFN 99' i numer miski jest taki 058103603, ale z czego ona wykonana to niewiem

Opublikowano

AVG ma inną pompę ( regulacja kąta za pomoca fasolek a nie sama pompą) i jak sie nie myle ma juz klape gaszacą. Ja mam AFN-a i mam miske alu z sensorem oleju.

Opublikowano
AVG ma inną pompę ( regulacja kąta za pomoca fasolek a nie sama pompą) i jak sie nie myle ma juz klape gaszacą. Ja mam AFN-a i mam miske alu z sensorem oleju.

mylisz sie

regulacje fasolkami ma tylko AHH:wink: a klapa gasząca to wytwór w PD

pompa w obydwu jest ta sama z wysoką falą

Opublikowano

Dokladnie pompa jest taka sama, niektóre źródła mówią tylko o innym kącie nachylenia pompy

Opublikowano

jeśli porównać AFN po lifcie z AVG

AVG ma nowszy sterownik silnika - inne wtyczki, zapisuje przebieg i można chipować po kablu.

AVG ma inny filtr paliwa niż AFN, (chociaż początkowe roczniki AVG mają jeszcze taki sam jak w AFN)

w AFN po lifcie na początku były metalowe miski oleju, pod koniec wkładali już aluminiowe takie jak w AVG

pompa, wtryski, turbo itd to samo w AFN i AVG

Opublikowano

koncowki wtryskow minimalnie inne sa afn niz avg oczywiscie oba 205 190/300

Opublikowano
a klapa gasząca to wytwór w PD
Klapa gasząca to nie jest wytwór tylko w PD, lecz również w nowszych silnikach na pompie, np ASV, AHF, ALH itp.
Opublikowano
a klapa gasząca to wytwór w PD
Klapa gasząca to nie jest wytwór tylko w PD, lecz również w nowszych silnikach na pompie, np ASV, AHF, ALH itp.

ale nie w AFN/AVG, wszystko jest zalezne w jakim aucie siedzi dany silnik, bo poprzeczny AFN z golfa ma klape:wink:

A w A4 klapa gasząca pokazał sie dopiero w PD:wink:

Opublikowano

w avg jak sprawdzic przebieg jaki jest faktycznie? Vagiem?

Opublikowano

vagiem nie sprawdzisz, vcds-em tak

Opublikowano

a powie ktos jak wyrzucic mapsensor z ecu i zastapic go mapem w rurce?:decayed:

Opublikowano

a czy przypadkiem avg nie ma innego filtra oleju?? większa średnica o 0,5mm??

Opublikowano

filtr oleju taki sam jak w AFN

Opublikowano

z tego co pisał mi Dzik są dwa rodzaje, tylko juz n pamietam czy chodziło o roczniki czy własnie o symbol silnika i na 100% piał o dwóch różnych i róznicy w cenach 10zł i własnie o tym 0,05mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...