Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi problem z pękającymi głowicami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ! Chciałbym poruszyć po raz kolejny problem pękających głowic w silnikach 2.0 tdi. Obecnie jestem w trakcie wymiany padniętego silnika 2.0 tdi BVA w audi A4. Wymiany dokonuję na silnik z Audi A3 z 2006 roku o kodzie BMN i mocy 170 km i rzekomym przebiegu ok 50tys km...Mam się bardzo obawiać, czy to raczej loteria ? Co ma największy wpływ na pękanie głowic ? eksploatacja ? czy głowica w katowanym aucie jest bardziej narażona na pęknięcie niż w aucie eksploatowanym normalnie, czy nie ma to znaczenia ? Dzięki za odpowiedzi, pozdro. Michał

---------- Post dopisany at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:50 ----------

brak zainteresowania ??

Opublikowano

powiem szczerze, że temat chyba za świeży, z tego co ja wiem po 2007r już z tymi głowicami jest lepiej.

Opublikowano

kupiłem brd z padniętą głowicą,wymieniłem ją, przejechałem już 26 tys km i jak na razie nic się złego nie dzieje:wink:

Opublikowano

Powiem jak jak ktoś będzie ciągle auto gonił po obrotach rzędu 4 , 5 tys obrotów na niskie biegach to niestety ale wtedy głowica dostaje bardzo po d*pie bo chce ja wyrwać z bloku :-P. Dużo użytkowników 2.0 tdi jeździ i nie narzeka na pekajace głowice więc zależy jak trafisz. Ja u siebie wymieniłem uszczelke pod głowica i smigam bez kłopotu cały czas ciesząc się jazda. :-D

Opublikowano
Witam wszystkich ! Chciałbym poruszyć po raz kolejny problem pękających głowic w silnikach 2.0 tdi. Obecnie jestem w trakcie wymiany padniętego silnika 2.0 tdi BVA w audi A4. Wymiany dokonuję na silnik z Audi A3 z 2006 roku o kodzie BMN i mocy 170 km i rzekomym przebiegu ok 50tys km...Mam się bardzo obawiać, czy to raczej loteria ? Co ma największy wpływ na pękanie głowic ? eksploatacja ? czy głowica w katowanym aucie jest bardziej narażona na pęknięcie niż w aucie eksploatowanym normalnie, czy nie ma to znaczenia ? Dzięki za odpowiedzi, pozdro. Michał

---------- Post dopisany at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany at 10:50 ----------

brak zainteresowania ??

Do a4 wkladasz poprzeczniaka?

Opublikowano

tak, kolega jaro4444 powiedzial ze bedzie ok. caly osprzet nie bedzie pasowal, biore tylko wtryski+słupek, reszte przerzucam od siebie

a co ?

Opublikowano

Ja mam BKD u siebie z 2007roku już drugi rok i odpukać na razie wszystko z nim ok.

Więc nie ma się co obawiać szukaj jak najmłodszego motoru najlepiej po 2007roku i tyle:wink:

Opublikowano

W moim BPW z 2006 roku powstały mikropęknięcia w głowicy. Została wymieniona w ASO na gwarancji w 2008 roku. Od tamtej pory przejechał prawie 200 tyś km (teraz ma 280) i nic się złego nie dzieje. Więc chyba poprawili.

Opublikowano
czyli z tego wynika ze wystarczy kupic nowa glowice, ewentualnie uzywana ktora zostala wyprodukowana po 2007 roku :)

czyli dobrze słyszałem :decayed:

Opublikowano

nie pawrada ja wymieniłem głowice w BRD w 2009 r. i szlak ją trafił po przejechaniu 85000 tys. Głowica kupiona w ASO.

Dlatego koniec z dieslem z grupy VW

Opublikowano
nie pawrada ja wymieniłem głowice w BRD w 2009 r. i szlak ją trafił po przejechaniu 85000 tys. Głowica kupiona w ASO.

Dlatego koniec z dieslem z grupy VW

Drogi kolego, nie pękaj. Zapraszam do silnika AVG.

Opublikowano
nie pawrada ja wymieniłem głowice w BRD w 2009 r. i szlak ją trafił po przejechaniu 85000 tys. Głowica kupiona w ASO.

Dlatego koniec z dieslem z grupy VW

Szczerze powiem, że chciałem sam zmienić auto na coś nowszego z grupy VAG ale te 2.0 TDI mnie słabią jednym słowem mówiąc.. :facepalm:

Opublikowano
nie pawrada ja wymieniłem głowice w BRD w 2009 r. i szlak ją trafił po przejechaniu 85000 tys. Głowica kupiona w ASO.

Dlatego koniec z dieslem z grupy VW

Szczerze powiem, że chciałem sam zmienić auto na coś nowszego z grupy VAG ale te 2.0 TDI mnie słabią jednym słowem mówiąc.. :facepalm:

Nie popadajmy w skrajność.Mnóstwo ludzi jeździ i bardzo sobie chwali w tym ja. Jak masz pewne auto z ori przebiegiem to nie ma nad czym sie zastanawac

Opublikowano
nie pawrada ja wymieniłem głowice w BRD w 2009 r. i szlak ją trafił po przejechaniu 85000 tys. Głowica kupiona w ASO.

Dlatego koniec z dieslem z grupy VW

Szczerze powiem, że chciałem sam zmienić auto na coś nowszego z grupy VAG ale te 2.0 TDI mnie słabią jednym słowem mówiąc.. :facepalm:

Nie popadajmy w skrajność.Mnóstwo ludzi jeździ i bardzo sobie chwali w tym ja. Jak masz pewne auto z ori przebiegiem to nie ma nad czym sie zastanawac

przebieg ORI nie wykluczy możliwości pęknięcia ale tak jak mówisz nie ma co popadać w skrajności..

W sumie 2.5 TDI AFB przeżyłem to może z 2.0 TDI nie było by tak źle :decayed:

Opublikowano

Wichu chcesz powiedzieć że nie miałem ori przebiegu, nie jeden jak wsiadał i nim jechał to był w niebowzięzty. zmierzam do tego żę diesel w VW zatrzymał się na silnikach 1.9 TDI Jak sobie przypomne swoje poprzednie ASZ po grubych modach u compotów to mnie szlak trafia że ja sprzedałem. Pozatym to co szłysze o nowych dieslach od choćby compsportu to mnie tylko przekonuje że diesel ok ale w busie. Natomiast jak chcesz mieć fajnego zapie..acza to już niestety wchodzi tylko benzyna. Co do kolegi pytania to owszem jak trafisz ale to żę silnik jest po 2006 czy 07 roku o niczym nie swiadczy i nie słuchaj bzdur żę głowice są poprawione. BO NIE SĄ. To samo tyczy się wtryskiwaczy SIEMENSA teraz pod nazwą CONTINENTAL

Opublikowano
Wichu chcesz powiedzieć że nie miałem ori przebiegu, nie jeden jak wsiadał i nim jechał to był w niebowzięzty. zmierzam do tego żę diesel w VW zatrzymał się na silnikach 1.9 TDI Jak sobie przypomne swoje poprzednie ASZ po grubych modach u compotów to mnie szlak trafia że ja sprzedałem. Pozatym to co szłysze o nowych dieslach od choćby compsportu to mnie tylko przekonuje że diesel ok ale w busie. Natomiast jak chcesz mieć fajnego zapie..acza to już niestety wchodzi tylko benzyna. Co do kolegi pytania to owszem jak trafisz ale to żę silnik jest po 2006 czy 07 roku o niczym nie swiadczy i nie słuchaj bzdur żę głowice są poprawione. BO NIE SĄ. To samo tyczy się wtryskiwaczy SIEMENSA teraz pod nazwą CONTINENTAL

Popieram. Ludzie owczym pędem przesiadają się z 1. 9 na 2.0 nie mając świadomości co ich czeka. Niestety tylko rozczarowanie. ASO nawet jeśli prowadzi darmowe akcje naprawcze typu wymiana pompowtrysków to i tak nieoficjalnie przyznaje się do tego, że jest coś nie tak z silnikiem. Niektórzy nawet piszą, że dostali nowe pompki za free, ale to nie świadczy o hojności aso,a tylko o powadze świadomości jaki bubel wypuścili.

Opublikowano

Musza byc głowice poprawione skoro w mojej historii serwisowej była akcja wymiany na nową przy przebiegu 37 tys mimo,że była dobra.W tej chwili jest 222tys i wszystko hula jak trzeba.Czyli zrobione prawie 200tys na głowicy i nic sie nie dzieje :wink:

Opublikowano
Wichu chcesz powiedzieć że nie miałem ori przebiegu, nie jeden jak wsiadał i nim jechał to był w niebowzięzty. zmierzam do tego żę diesel w VW zatrzymał się na silnikach 1.9 TDI Jak sobie przypomne swoje poprzednie ASZ po grubych modach u compotów to mnie szlak trafia że ja sprzedałem. Pozatym to co szłysze o nowych dieslach od choćby compsportu to mnie tylko przekonuje że diesel ok ale w busie. Natomiast jak chcesz mieć fajnego zapie..acza to już niestety wchodzi tylko benzyna. Co do kolegi pytania to owszem jak trafisz ale to żę silnik jest po 2006 czy 07 roku o niczym nie swiadczy i nie słuchaj bzdur żę głowice są poprawione. BO NIE SĄ. To samo tyczy się wtryskiwaczy SIEMENSA teraz pod nazwą CONTINENTAL

Popieram. Ludzie owczym pędem przesiadają się z 1. 9 na 2.0 nie mając świadomości co ich czeka. Niestety tylko rozczarowanie. ASO nawet jeśli prowadzi darmowe akcje naprawcze typu wymiana pompowtrysków to i tak nieoficjalnie przyznaje się do tego, że jest coś nie tak z silnikiem. Niektórzy nawet piszą, że dostali nowe pompki za free, ale to nie świadczy o hojności aso,a tylko o powadze świadomości jaki bubel wypuścili.

Po co tyle wynurzeń, ja sobie porównałem:.

Otóż byłem posiadaczem 1.9 tdi a jestem teraz posiadaczem 2.0 tdi i zarówno o jednym i drugim silniku mam takie samo zdanie. 1.9 zrobiłem około 80-90 tyś km do stanu licznika 265 tyś (kupiłem używany) i teraz obecnie w 2.0 tdi dojeździłem do prawie 280 tyś tj jakieś (80 tyś ewidencjonowane fakturami - od przebegu ok 200 tyś samochód wskoczył na firmowy).

Ponieważ obydwa samochody były/są lasingowane, więc w systemie księgowym ma historię faktur pod konkretny samochód - i wnioski są następujące:

Uwzględniając roczną inflację w kolejnych latach to średnie koszty utrzymania /serwisowe/ nie różnią się znacząco pomiędzy tymi dwoma silnikami. w passatowskim 1.9 naprawy były drobne (napinacz paska klinowego, egr, sprzęgiełko alternetora ..) a w 2.0 nie mam faktur dotyczących napraw silnika i jego elementów (poza wywaleniem wałków i dpfu - które podniosły tą średnią).

Różnice na korzyść a4b7 w porównaniu do Passata b5 są za to w kosztach innych niż silnik Naprawa/wymiana w b5: (mechanizm wycieraczek, centralny zamek, elementy zawieszenia oraz sprzęgło).

A wracając do tych głowic - moja została wymieniona w ASO bez zająknięcia - jak ktoś napisał, ze świadczy to o bublu jaki wypuścili. Tylko mój BPW to chyba ma głowicę z 1.9 ? hee ? Jak mam to rozumieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...