benyA4 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam od niedawna posiadam instalacje gazowa . Sterownik KME Nevo , reduktor KME, wtryski Hana. Wszystko chodzi elegancko , spalanie na poziomie 10l , auto nie jest zamulone. Po zalozeniu instalacje parokrotnie jezdzilem do gazownika na kalibracje (nie dzialo sie nic zlego poprostu gazownik powiedzial ze wszystko musi sie "ulozyc" i wtedy dopasuje mape) . Jezdzilismy wiec na benzynie mapy sie zgrywaly a pozniej ustawial wszystko na gazie. Jak czesto powinienem robic ta kalibracje? (czytalem ze mapa bazu potrafi sie "rozjechac") I jaki interfejs polecacie do tej procedury ??
darkle Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ja mam całość AC STAG czyli sterownik STAG 300 isa2, reduktor AC RO1 i nowe wtryski AC W01. Z tego co widze to wtryski z czasem coraz bardziej zubażają mieszankę. Nie wiem jak Hana bo ja mam AC. A więc najlepiej aby mnożnik był tak ustawiony aby w bloku 32 korekcja wynosiła tak z -5 (bogato) Z czasem i tak będzie się przesuwać na + U mnie na jesienią wymienianych wtryskach AC po przejechaniu pierwszych 1000km korekcja z -14% doszła do mniej więcej -4%. Wczoraj sprawdzałem po 6tys i jest +3,9%. Pewnie na Hana będzie to lepiej wyglądało ale na pewno muszą się też trochę doklepać. Ale jak masz dobrego gazownika to sam nic nie ruszaj. Lepiej poświęć więcej czasu żeby rozwiązać problem katalizatora:decayed:
bawół1 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ja mam całość AC STAG czyli sterownik STAG 300 isa2, reduktor AC RO1 i nowe wtryski AC W01. Z tego co widze to wtryski z czasem coraz bardziej zubażają mieszankę. Nie wiem jak Hana bo ja mam AC. A więc najlepiej aby mnożnik był tak ustawiony aby w bloku 32 korekcja wynosiła tak z -5 (bogato) Z czasem i tak będzie się przesuwać na + U mnie na jesienią wymienianych wtryskach AC po przejechaniu pierwszych 1000km korekcja z -14% doszła do mniej więcej -4%. Wczoraj sprawdzałem po 6tys i jest +3,9%. Pewnie na Hana będzie to lepiej wyglądało ale na pewno muszą się też trochę doklepać. Ale jak masz dobrego gazownika to sam nic nie ruszaj. Lepiej poświęć więcej czasu żeby rozwiązać problem katalizatora:decayed: No to jak z -4% poszła w plus na prawie 4 % to tez nie za dobrze . Musisz wiedzieć jaką korekte ECU benzynowe wypracowuje jeżdżąc tylko na samej beznzynie i wtedy stroić tak aby było blisko tej wartości . Bo jak na PB korekta długoterminowa jest na -4 a po pewnym czasie wskakuje na +4 to za ubogo jest blisko 8 % a to już spora korekta.
darkle Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Na Pb po skasowaniu błędów i troche pojeździć korekty są jakieś -1do -2%. I przynajmniej mojego ustrojstwa nie da się skalibrować idealnie. Jak przyjadę z trasy jadąc sobie tak ze 110km/h korekta jest przykładowo -3,9% a jak pojeżdzę po mieście korekta jest ok 0%. Nie wiem czemu tak jest. Nie ma się co zastanawiać, gdyby nie ten błąd katalizatora to instalacja chodzi całkiem poprawnie. Przyśpiesza równo, nie szarpie i nie ma odczucia że jest słabszy. Ze spalaniem w trasie schodzi do 10l/100km. Tylko dopóki się nie rozgrzeje potrafi szarpnąć po gwałtowniejszym dodaniu gazu (zalewanie gazem) ale i tak jest lepiej od czasu gdy STAG w nowszym sofcie wprowadził zubożanie mieszanki na niedogrzanym silniku.
bawół1 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Dzieje się tak zapewne dlatego ,że w trasie wykorzystujesz inny przedział czasów wtrysku . Ja miałem korekty około -4 na 1 i 2 banku , jak wróciłem z Trasy 200 km takiej ostrej , gdzie dawałem ostro w palnik to korekty stanęły na nieco ponad -7 / -7 . Dlatego że w górnej części czasów tj. 9 ms i powyżej było za bogato , gdy zrobiłem trasę gdzie właśnie te zakresy wykorzystywałem to korekty w ECU się ruszyły. CHyba minął miesiąc bez podpinania się, ciekawe jakie są teraz korekty ---------- Post dopisany at 13:51 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ---------- Oczywiście póxniej dopracowałem jeszcze nieco mapę , że obecenie korekty powinny być 0 do -4 , chyba że coś sie zes..
darkle Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Dzieje się tak zapewne dlatego ,że w trasie wykorzystujesz inny przedział czasów wtrysku . Ja miałem korekty około -4 na 1 i 2 banku , jak wróciłem z Trasy 200 km takiej ostrej , gdzie dawałem ostro w palnik to korekty stanęły na nieco ponad -7 / -7 . Dlatego że w górnej części czasów tj. 9 ms i powyżej było za bogato , gdy zrobiłem trasę gdzie właśnie te zakresy wykorzystywałem to korekty w ECU się ruszyły. CHyba minął miesiąc bez podpinania się, ciekawe jakie są teraz korekty ---------- Post dopisany at 13:51 ---------- Poprzedni post napisany at 13:49 ---------- Oczywiście póxniej dopracowałem jeszcze nieco mapę , że obecenie korekty powinny być 0 do -4 , chyba że coś sie zes.. Też mi się tak właśnie wydaje. I chyba nie ma sensu z tym walczyć skoro wiadomo że trochę inaczej zachowują się wtryski gazowe i pb przy różnych czasach.
darko Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Na Pb po skasowaniu błędów i troche pojeździć korekty są jakieś -1do -2%. I przynajmniej mojego ustrojstwa nie da się skalibrować idealnie. Jak przyjadę z trasy jadąc sobie tak ze 110km/h korekta jest przykładowo -3,9% a jak pojeżdzę po mieście korekta jest ok 0%. Nie wiem czemu tak jest. Nie ma się co zastanawiać, gdyby nie ten błąd katalizatora to instalacja chodzi całkiem poprawnie. Przyśpiesza równo, nie szarpie i nie ma odczucia że jest słabszy. Ze spalaniem w trasie schodzi do 10l/100km. Tylko dopóki się nie rozgrzeje potrafi szarpnąć po gwałtowniejszym dodaniu gazu (zalewanie gazem) ale i tak jest lepiej od czasu gdy STAG w nowszym sofcie wprowadził zubożanie mieszanki na niedogrzanym silniku. Masz sondę za katem i wywala ci checka-tak rozumie.
darkle Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Masz sondę za katem i wywala ci checka-tak rozumie. Dokładnie. Katalizator - efektywność poniżej progu wydajności czy jakoś tak ---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ---------- Zaśmiecamy benyA4 temat ale może się nie obrazi bo też z tego co wiem ma problem z katem:decayed:
darko Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 kolego jest coś takiego jak emulator drugiej sond jak masz niesprawny lub wybity kat to jest do tego.Taki wynalazek zamontowałem kiedyś do Chevroleta jak miał wybitego kata i na razie check się nie pojawia. Emulator sondy lambdy błąd katalizator sonda smar (2890094647) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 ten emu mozna sobie wsadzic w ..... no wiecie gdzie trzeba jechac do jakiegos tunera aby usunał druga sonde w ECU
darko Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 ten emu mozna sobie wsadzic w ..... no wiecie gdzietrzeba jechac do jakiegos tunera aby usunał druga sonde w ECU dlaczego do d... jak już checka nie wywala
Dev Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 10% nie wywala a 90% wywala modyfikacja ECU daje 100% pewnosci ze wszystko jest ok i mozna pozbyc sie fizycznie kata, jak ktos potrzebuje, oczywiscie
darkle Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 W audi to nie zdaje egzaminu. Mam to założone i co prawda nie ma błędu kata ale za to są 4 błędy 2giej sondy:kwasny:
benyA4 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2013 widze ze troche zeszlismy z tematu. Wracajac do map wtrysku , nie bede nic robil chyba ze wyczuje ze cos jest nie tak. Zaufam mojemu gazownikowi i kwestie regulacji pozostawie mu. Co do bledu kata to nie ma ratunku, zadne emulatory elektroniczne czy tuleje nie pomoga. Ostatnio gadalem z inz. ktory opracowywal program do tych elektronicznych emulatorow dostepnych na allegro. Twierdzi ze juz dwa miesiace testuja emulator ktory mial by zastosowanie w naszych audi. Niestety jak powiedzial emulator wymaga jeszcze dopracowania. Najlepiej bylo by wylaczyc sonde w ECU ale na tym trzeba sie znac a nie znalazlem firmy ktora by oferowala taka usluge.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się