Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia ze sportowego na orginalne.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam w zasadzie 2 pytania a mianowicie:

1 Czy po wymianie amortyzatorów i sprężyn ze sportowych na oryginalne trzeba ustawiać zbieżność lub geometrie a może jedno i drugie ?

2 Amortyzatory wymieniałem sam, niestety po złożeniu zauważyłem że przedni prawy amortyzator jest założony nieco odwrotnie a mianowicie jest obrócony o 180 stopni czy to coś przeszkadza ? ( zauważyłem to po koszyczku u dołu amortyzatora z którym styka się sprężyna normalnie powinien być od wewnątrz a u mnie jest od strony silnika )

Opublikowano

Ja też tak wymieniałem i nic nie ustawiałem jeżdżę i jest ok. Nic nie ściąg nie tnie opon.

Opublikowano

Ad. 1

W a4 b5 nie ma możliwości przestawiania kątów. Zbieżność ustawiasz po wymianie końcówek drążków bądź po wymianie kompletu wahaczy.

Ad. 2

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale to raczej nie ma nic do rzeczy.

Jak coś napisałem nie tak to mnie poprawcie :wink:

Opublikowano
czyli mówicie że geometrii kół w a4 b5 nie da się ustawić ?

Niby się nie da , ale ... górne mocowanie amortyzatora ( 3 śruby ) jednak mają jakąś tolerancję i na pewno gdyby po sprawdzeniu geometria była nie OK to można tam poluzować i nieco próbować korygować. To samo może okazać się ,że korekty wymaga ustawienie sanek , bo tam przecież też minimalne przesunięcia na śrubach są możliwe.

A tak to faktycznie tylko na końcówkach drążków cokolwiek ustawisz.

Opublikowano

Z tym amorem to przecież nie ma dużo roboty dla świętego spokoju ustaw go tak jak powinien być i będziesz spał spokojnie :decayed:

Opublikowano

Ja ostatnio ustawiałem geometrie komputerowa.

Myśle że 70zł warto wydać nawet raz w roku na taki zabieg. Zwłaszcza po wymianie drążków kierowniczych.

Opublikowano

Jeżeli miałeś mocno obniżone auto, to musisz zrobić pochylenie kół (na zbierzności to robią), bo teraz będziesz miał za duże.

Opublikowano

widzę trochę inny problem niż geometria ... na sportowym zawieszeniu przód samochodu był niżej niż tył teraz po wymianie jest odwrotnie zajrzałem za koło i okazało się że tylne sprężyny nie są idealnie w pionie a wyginają się w łuk. Raczej tak nie powinno być ?

---------- Post dopisany 26-01-2013 at 14:16 ---------- Poprzedni post napisany 19-01-2013 at 16:21 ----------

A tak to się prezentuje ;(

SDC11437.jpg

Opublikowano

Dobrze dobrałeś sprężyny do swojego silnika itp.?

Bo wygląda to delikatnie mówiąc źle :facepalm:

Opublikowano

nie nie dobierałem .. przy zakupie samochodu poprzedni właściciel dorzucił originale zawieszanie mówiąc że nie było one zużyte a jedynie zmienił na sportowe ze względów wizualnych. A teraz po prostu zrobiłem podmiankę z powrotem na oryginalne

---------- Post dopisany at 15:03 ---------- Poprzedni post napisany at 14:59 ----------

przed wyminą wyglądało to tak

IMAG_0203.jpg

Opublikowano

Przed wymianą źle Ci się jeździło? Wygląda to tak jakby przed wymianą było 1BE teraz założyłeś 1BA (ori) ale myślę, że od innej wersji silnikowej np. 1.9 TDI albo 2,5 TDI które są cięższe bo przód strasznie poszedł w górę :kwasny:

Opublikowano

jeżdżę dużo po kiepskich drogach dlatego ta przekładka. Przed wymianą to nie były 1BE tylko jakieś sportowe ale nieoryginalne. Myślę że raczej od 1.6 ale może coś jest źle założone ? Tak jak pisałem miseczka amortyzatora przedniego jest odwrócona o 180 stopni ale nie wiem czy to przeszkadza. Zaś z tyłu sprężyny są nieco wygięte w łuk może są zużyte ? lub tez coś źle założone jest ?

Opublikowano

Raczej springi powinny byc prosto.

Byc moze springi sa z innego wogle modelu, albo poprzedni wlasniciel cos tachal ciezkiego w bagazniku.

Przed wymiana lepiej wygladalo.

Teraz to koza ja mialem kiedys wyzsze ale to to juz OFFRoad jest.

Ja tez tak mysle ze moze byc inna wersja silnikowa po prostu.

Zaloz spowrotem na wczesniejsze.

Ja tam bym sie bal jezdzic na takim wyskom zawiasie.Bo by mnie wiatr zdmuchnal do rowu.

Opublikowano

Zaloz spowrotem na wczesniejsze.

Ja tam bym sie bal jezdzic na takim wyskom zawiasie.Bo by mnie wiatr zdmuchnal do rowu.

wymiana z powrotem na tamte nie wchodzi w grę w lecie dawałem rade ale teraz jest mnóstwo kolein o które bym zaczepiał ...

Opublikowano

Aha rozumiem to szukaj sprezyn poprostu wtedy ustalisz sobie wysokosc jaka chcesz miec.

Najlepiej ORI jak cos.

Jeli masz takie koleiny to moze zawias w sam raz jest jak teraz masz.

Przezimujesz z tym zawiasem , a potem w lecie sobie zmienisz spowrotem na tamte.

Lub jak kapuche masz to na gwint zainwestuj, wtedy bedziesz mogl krecic do gory i do dolu ile ci sie za marzy.

Ale to twoj wybor jest co i jak chcesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...