Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa czy wymiana silnika ??


Romzi007

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie to tak :

Nie ma żadnych progów w cylindrach. Zostały kupione nowe pierścienie na wszystkie tłoki. Głowica wyremontowana (Gniazda zaworów i same gniazda w 2-óch ) Nowe panewki - w tamtych widać że miedź wyszła . Olej na płukankę - po 1k km wymienić wraz z filtrem.

Czekam na odbiór auta prawie skończony ale pękł klucz do dokręcania głowicy została 1 śruba.

Mówiłem żeby fotki porobił przy składaniu , no zobaczymy . Zrobię zdjęcia starych części i wrzucę tutaj.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem za remont 2200zł ADR'a swojego, szczerze nie jestem zadowolony.. a wręcz rozczarowany, ale niestety partacze mechanicy... zresztą jak w większości teraz :/

---------- Post dopisany at 17:22 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ----------

Do tego kretyni nie potrafili wpiąć zderzaka to na wkręty wkręcili od środka, żeby nie było widać :facepalm:, parująca lampa jedna gdzie przed nie parowała, myślałem że pozabijam sk***ysynów, jeszcze pretensje że ile to się musieli namęczyć z remontem, berety, wielki warsztat... do tego ponad miesiąc czekałem na auto. Dokończę ten silnik i pewnie będę szukał 18t ... pieprze tych mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś robił uszczelniacze to musiał byś wymienić, uszczelkę pod głowicą i planowanie robić

Tak jest to zrobione *

---------- Post dopisany at 18:43 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

a co sie dzialo jeszcze ...bo mowisz ze pobieral olej inne objawy byly?,,,moja mama ma adr z lpg przebieg ori 350tys..i tez pobiera olej ..no wsumie nie pobiera ale wywala przepustnica...po czyszczeniu przepustnicy po 2 dnich widac znowu ze przez nia wywala i leci podnia blokiem nizej..po filtrze oleju itd..i tam dolewam oleju i smiga dalej..a u Ciebie co jeszcze bylo ? bo umnie ubytkow mocy niema zadne zeczy sie nie dzieja..tylko olej wywala kij wie czemu..w plynie chlodniczym oleju niema..spalin tez..

Miał problem z odpaleniem na zimnym silniku trzeba było go kręcić długo żeby odpalił ... Nie raz łapał od strzała raz niee.

---------- Post dopisany at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany at 18:43 ----------

nie o to chodzi ze dalem dla mechanika 350 zł i musialem auto odrazu sprzedac poprostu juz mi sie nie podobalo tak jak kiedys. a ode mnie kupil go kumpel i jak sprzedawalem to bylo na szafie 230 tys. a wczoraj jak jechalem z nim to prawie 300 tys. czyli 70 tys po remoncie nim nalatal i nic w silniku sie nie stalo. a te 500 to naprawde duzo

Czy ja wiem ... za rozrząd za wymianę płaciłem 400 zł i jest roboty przy tym przód trzeba cały zdjąć ..

Każdy teraz mechanik się ceni . Auto odbieram we wtorek . to powiem wam co i jak .

---------- Post dopisany at 18:46 ---------- Poprzedni post napisany at 18:45 ----------

aaa i jeszcze jedno pytanie : trzeba będzie docierać : jak jeździć żeby dotrzeć?? ( mam przejechać 1k km i wymiana oleju ) (płukanka )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelniaczy bez wymiany prowadnic na długo nie pomaga, ale znowu wymiana prowadnic, uszczelniaczy, docieranie zaworów itd w głowicy 20-to zaworowej to koszt w normalnym warsztacie ok 800-1100zł jak się robi porządnie i nie oszczędza. Do tego dobre pierścienie to 70-90zł/cyl, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze i inne duperele, płyny i 1500zł nie wystarcza na same części. Nie wiem, jak wy remontujecie te silniki za 1000-1500zł?

Ja robiłem w swoim głowicę, pierścienie, łańcuszek i kilka innych pierdół i otarłem się o 2000 bez robocizny(robiłem sam). Teraz auto chodzi ślicznie i nie bierze oleju(choć już u nowego właściciela, bo sprzedałem koleżance miesiąc temu).

Jak robić to porządnie, albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem za remont 2200zł ADR'a swojego, szczerze nie jestem zadowolony.. a wręcz rozczarowany, ale niestety partacze mechanicy... zresztą jak w większości teraz :/

---------- Post dopisany at 17:22 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ----------

Do tego kretyni nie potrafili wpiąć zderzaka to na wkręty wkręcili od środka, żeby nie było widać :facepalm:, parująca lampa jedna gdzie przed nie parowała, myślałem że pozabijam sk***ysynów, jeszcze pretensje że ile to się musieli namęczyć z remontem, berety, wielki warsztat... do tego ponad miesiąc czekałem na auto. Dokończę ten silnik i pewnie będę szukał 18t ... pieprze tych mechaników.

Nie można oddawać takiego auta do pierwszych lepszych mechaników. Jak oni pierwszy raz widzieli taki model samochodu to nie ma się co dziwić że męczyli się jak go w ogóle rozkręcić, a co dopiero później złożyć.

Ostatnio oddałem auto do mechanika aby mi wymienił pierścień ABS z tyłu, to tak "fajnie" ściągnął osłonę piasty koła że dzisiaj jak przegoniłem samochód trochę szybciej niż zazwyczaj to pół felgi mi smarem obrzuciło :kwasny: Popatrzyłem na tą osłonę, a ona cała pogięta. Miała zaledwie pół roku. Gdzie bym nie oddał samochodu to coś zawsze spierd***

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób których znam robiło tam na prawy i nikt nigdy nie narzekał, widocznie "mechanicy" mieli gorszy dzień, albo przedawkowali alkohol danego dnia, wszędzie teraz jest szambo... jak po dobrej znajomości Ci nie zrobi nikt, albo sam to nigdy nie masz pewności... zresztą u nas w kraju wszystko po woli zaczyna tak funkcjonować :/

---------- Post dopisany at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ----------

byle na odpier**l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy juz zmierzyłem cisnienie oleju na cylindrach tak jak mi doradzaliscie wczesniej zeby zmienic a potem zobaczymi noi dzisiaj zmierzyłem iwyszło ze na 1,3 i 4 cylindrze jest 13 bar a na 2 cylindrze tylko 4 bar wiec co myślicie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak u mnie w 2-óch pierwszych cylindrach było 13-14 bara w dwóch ostatnich 7bar//.

koledzy juz zmierzyłem cisnienie oleju na cylindrach tak jak mi doradzaliscie wczesniej zeby zmienic a potem zobaczymi noi dzisiaj zmierzyłem iwyszło ze na 1,3 i 4 cylindrze jest 13 bar a na 2 cylindrze tylko 4 bar wiec co myślicie na ten temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to znaczy że trzeba poprostu juz zrobic ten tak zwany generalny remont silnika głowica i takie jeszcze inne żeczy komplet uszczelek ale to chociaż już na dlugi okres starczy bo wtedy silnik bedzie prawie jak nowy i bede wiedział co chociaz mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy juz zmierzyłem cisnienie oleju na cylindrach tak jak mi doradzaliscie wczesniej zeby zmienic a potem zobaczymi noi dzisiaj zmierzyłem iwyszło ze na 1,3 i 4 cylindrze jest 13 bar a na 2 cylindrze tylko 4 bar wiec co myślicie na ten temat

A ja bym proponował zrobić próbę olejową , nie koniecznie musi być to głowica , mogą być popękane pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no dzieki za pomoc a nie wiecie może gdzie w łodzi można znaleśc dobry zakład ktury zrobi głowice dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zdjętej głowicy po takich wynikach z pomiaru ciśnienia aż się prosi zdjąć miskę i zaglądnąć na pierścionki :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taks samo mi mówili na pomiarach że jak już zdejmować głowice to juz lepiej zrobic raz a dobrze zeby nie bylo trzba pozniej jeszcze raz

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ----------

a ja jestem z takich ludzi ktuzi dbaja o swoje autko i własnie ja wole zrobic dobrze moje audi i żeby jeszcze sluzylo dlugi okres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , nie mówię że nie , ale jak wykonasz próbę olejową to masz 99% pewności czy poszła głowa , czy pierścienie. Jak ciśnienie nie wzrośnie to wypalone gniazdo zaworowe , jak wzrośnie to prawdo podobnie pierścienie popękane, bądź zapieczone , a w takim przypadku trzeba wziąć pod uwagę tulejowanie cylindra bo prawdopodobnie porysowana jest gładź , a to koszty troche większe:wink:

Ps.To o czym tu piszemy nie ma nic wspólnego z remontem silnika , to jest zwykła REANIMACJA, prawdziwy remont zaczyna się od 5k w górę , w zależności od silnika. Jest to kompleksowa naprawa silnika : nowe zawory, gniazda,prowadnice, uszczelniacze , próba szczelności itp. tulejowanie lub szlif cylindrów , wym tłoków ,pierścieni itd , szlif walu korbowego , nowe panewki itd. nowa pompa oleju , uszczelki. Taką naprawę można nazwać remontem , tylko niestety jest sporo droższa i niekiedy przekracza wartość pojazdu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to teraz juz wszystko wiem

---------- Post dopisany at 12:11 ---------- Poprzedni post napisany at 12:01 ----------

wiesz u mnie nie to ze na tym jednym cylindrze jest cisnienie tylko 4 bar tylko jak bys go dluzej pokrecil to powoli nabija tak do 7 bar a na pozostalych cylindrach to wiesz odrazu zaczynasz krecic silnikiem i odrazu dobija do 13 bar tylko na tym jednym cylindrze startuje z 4 bar i jak dluzej krecisz to dochodzi do 7 bar a to powinno byc tak jak na pozostalych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko wielkie dzieki wam wszystkim za pomoc za prace przy silniku bede sie bral jakos dopiero w marcu bo teraz jeszcze toszke zimno jest ale jak sie bede zabieral to napewno jeszcze bede pisał jak czegoś nie bede wiedział z góry wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po przebojach z seatem, gdzie najpierw zrobiliśmy rozwaloną głowicę, później wymieniliśmy na inną, a i tak na koniec doszedł jeszcze dół do roboty żadnego gównianego silnika nigdy więcej nie będę remontował. Na rynku jest tak ogromna podaż silników używanych w dobrym stanie, z gwarancją i często z możliwością odpalenia, że robienie silnika w typowym aucie jest bez sensu.

Jeżeli na jednym cylindrze masz taką kichę z kompresją to jak chcesz ten remont robić, ten jeden cylinder po cygańsku czy wszystkie 4 kompleksowo, wktórym to wypadku osiągniesz 50% wartości auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...