Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t AEB małe doładowanie i przeładowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem tutaj nowy. Mam problem od dłuższego czasu. Posiadam 1.8t AEB w audi i problem polega na braku doładowanie bo na poziomie 0.2bar i strasznie mułowato wstaje turbo od 2tyś. Gdy już wstanie do tych 0.2bar to po chwili ECU widzi przeładowanie i odcina zapłon. Na VAGu jest błąd przeładowanie, po za tym zero błędów. Sprawdziłem szczelność układu przy 1.0bar i jest idealnie, DV trzyma, N75 od S2 i MAC robi tak samo, wkładane 3 sprawne przepływki i 2 sondy lambda, sprawdzone turbo, klapka od WG i grucha WG. WG otwierało się przy 0.2 bar więc podkręciłem do 0.4bar . Gdy klapka WG otwierała się przu 0.2bar to doładowanie było na poziomie 0.2/0.3bar i po przekroczeniu 0.3bar przeładowywał czasem na 4 biegu, przepustnica adoptowana. Zamiast kata mam DP.

LOGI przy WG 0.2bar

Log (0 - 002,007,025)

LOGI przy WG 0.4bar, przeładowanie po przekroczeniu 0.2bar

Log (1 - 025,007,002)

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Dodam tylko że podciśnienie mam na jałowym -1.0bar a przy redukcji biegu dochodzi do -1.2bar

Wskaźnik jest dobry bo mam dwa.

Opublikowano

Coś jednak z tym zegarem nie tak bo pierwszy log jest ok jak na serie, i taki przepływ nie może być na 0,2 bara na seryjnej turbinie, z drugiego logu nic nie wynika bo nie jest robiony na jednym biegu ale widać że jest wyższe cisnienie od pierwszego bo w pewnym momencie przy 5 tyś jest 130 gr.

Podcisnienie na jałowym raczej nie wynosi -1.0 bar

Opublikowano

Na jałowym -0,7bara jak puścisz gaz jadąc -0,8bara

Może ci wskaźnik przekłamuje o te 0,3 co? Auto jedzie czy jest zamulone totalnie bo tak by było przy doładowaniu 0,2 ? Jeśli nie wina wskaźnika to zostaje jeszcze ECU.

Opublikowano

Samochód w ogóle nie jedzie. Na 1 biegu jeszcze jest żwawy od dołu jednak na 2 biegu od 2 tyś. to jest muł. Pierwszy LOG na 3 biegu powyżej 4tyś. silnik już wył i ciężko się zbierał. Drugi LOG jest również na 3 biegu w pedale do końca te skoki to przeładowanie. Jeszcze raz sprawdzę ten wskaźnik ale jakiś czas temu podmieniałem wskaźnik i to samo było.

---------- Post dopisany at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany at 15:57 ----------

Sprawdziłem wskaźnik i na drugim przeładowanie jest 0.4bar.

Opublikowano

sprawdz czy nie masz gdzieś dziury pomiedzy przepływka a turbo

Opublikowano

jest LPG ?

Opublikowano

Jest ale jeżdżę na benzynie. Instalacja STAG 400+

---------- Post dopisany at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:33 ----------

W tej chwili odłączyłem sterownik LPG, bezpiecznik i wtryski są oryginalnie podłączone. Instalacja LPG jest pominięta. Zauważyłem że ECU widzi przeładowanie przy 0.4bar powyżej 2700-3000obr.

Opublikowano

a ile jest wówczas na przepływce ?

Opublikowano

tak jak w drugim logu 90g/s. tak jakby przepływka za szybko narastała. Na jałowym jest 3g/s. więc najwyraźniej żadnego oporu po drodze do ecu niema. Przepustnica na VAGu otwiera się do 84,6 stopni.

---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:39 ----------

Czy jeśli wtryski by zapętlały to czy VAG by to pokazał?

Opublikowano

na benzynie sie nie zapętli

masz zrobiony program ?

Opublikowano

na VAG-u błędów nie ma ?

barosensor sprawdzałeś ?

Opublikowano

Na VAGu niema błędów. Wyciągałem i otwierałem barosensor jest czysty i potencjometr jest nisko co by świadczyło o dość wysokim ciśnieniu więc wydaje się również ok.

---------- Post dopisany at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany at 19:10 ----------

sprawdziłem napięcie na kostce przepływomierza i jest dokładnie 13.94V, a z masą na obudowie silnika równe 14V, czy te 0.6V miało by jakieś znaczenie?

Opublikowano

barosensor sprawdza sie napieciowo, tomek podeslales mu tego linka? ale generalnie mysle ze jakby byl zly to by wywalilo blad

Opublikowano

sprawdziłem tylko oporność na nim na jednym pinie rosła na drugim malała ale jakie wartości konkretnie mają być to nie wiem. Niedawno podłączyłem przepływke poza puszkę filtra która wciągał gorące powietrze idące od kolektora. Zrobiłem to w celu sprawdzenia czy faktycznie te przepływomierze odliczają zawyżoną wartość co by sie zgadzało. O dziwo samochód przy gwałtownym wciśnięciu gazu miał ubogo i nie jechał najlepiej ale ciśnienie wzrosło do 0.5bar ale na każdym biegu od 4900obr gdzie sonda pokazała dość dobre wartości samochód odżył i osiągnąć 190 na 4 biegu to nie problem przy doładowaniu 0.2bar przy odcięciu, troche mała co by wyjaśniało dość duża masa zasysanego powietrza.

Log (0 - 007,025,002)

Chyba wygląda na to że ktoś kiedyś mógł zmieniać program na zużytej przepływce. Dzisiaj sobie przypomniałem że na starej przepływce która padła, mierzył na jałowym 1.20g/s a po mimo to doładowanie było wzorowe a samochód jeździł.

Opublikowano

rozbierz sterownik i zobacz czy sa jakies slady lutowania kosci z pamiecią, a jak nie, kup drugi ster na probe, do aeba stery kosztuja smieszne pieniadze a bedziesz pewien czy to on

Opublikowano

no akurat mam ten najstarszy sterownik na allegro kosztuje około 400zł. jutro rozbiorę ecu i się okaże co i jak. Wiecie może ile na wagu 150KM pokazuje chwilowego maksymalnego spalania?

Opublikowano

ale przy max bucie czy jak bo tak to 51.1

---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

a mam pytanie nie zakladajac juz osobnego tematu. tez mam aeb i wskaznik boost i jakto jest z tym doladowaniem. kiedy ma pokazywac maks doladowanie tylko przy pelnym bucie w podlodze tak? wtedy mam tak 0.5-0.6 bara.

Opublikowano

czyli masz idealnie jak na serie :thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...