Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zerwany gwint w głowicy śruby PD- NAPRAWA ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Kolegów!

W skrócie opisze swoją sytuację. Autko sprowadzone z DE. Od samego początku były problemy z dostającą się ropą do oleju (ok. 1l na 8000tkm). W pierwszej kolejności został sprawdzony DPF ( jak się regeneruje itd) potem padło na vacum pompę (podmiana nic nie dała).

Aż tu nagle pewnego dnia podczas jazdy autko zaczęło szarpać i stukać....

Jakież było moje zdziwienie gdy podniosłem pokrywę zaworów i okazało się iż jeden PD na 3cyl. a dokładniej śruba która go trzyma jest luźna ( wyrobione gniazdo w głowicy) Dobrze, że jechałem powoli i PD nie wyskoczył przez maskę ;D

Jak kupowałem furkę zostałem poinformowany iż właśnie był wymieniany ten PD na 3cyl. Wnioski są proste jakiś gamoń albo zbyt słabo dokręcił tą śrubę albo podczas montażu ją przeciągnął (w dodatku nie była ori) Zaznaczam iż przez cały czas autko chodziło wyśmienicie zero problemów tylko ten problem przybywającego oleju (teraz w 99% wiadomo przez co) Po wstępnych oględzinach wszystko wydaje się być OK bez uszkodzeń wałka itd tylko gniazdo na śrubę trzymającą PD...

Moje pytanie jest następujące nie chcę ściągać głowicy tylko naprawić to jakoś na aucie. Dużo czytałem na necie i sensowne wydaje się naprawić gniazdo w głowicy metodą helicoli NAPRAW ZERWANY GWINT M6 x 1 CAłY ZESTAW + F.VAT (3010399918) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Jak Koledzy myślicie czy ewentualnie jakiś inny sprawdzony patent???

Opublikowano

ja bym to normalnie przegwintowal, koszt zerowy, gwintowniki napewno jakis Twoj znajomy ma, a srube tez jakas znajdziesz, moim zdaniem szkoda 100zl

Opublikowano

Dobrze obejżyj to gniazdo PD-ka (pozostałe też), raczej wątpie że będzie ono szczelne, pomimo naprawy gwintu śruby mocującej i wymiany usczelniaczy.

Poza tym jakoś mi się nie widzi, coby w tym przypadku taka naprawa gwintu poprzez wkręcenie wkładki była skuteczna na dłuższą metę.

Pompki w BPW ze swojej natury lubią się kiwać podczas pracy i wydaje mi się że te siedem zwojów wkładki prędzej czy później wyrobi się w głowicy.

Można by się pokusić o dorobienie szpilki M8/M6 i wkręcenie jej w rozwiercony i nagwintowany otwór w głowicy, ale chyba będzie problem z odpowiednią jej wytrzymałością :eusathink:

Opublikowano
Dobrze obejżyj to gniazdo PD-ka (pozostałe też), raczej wątpie że będzie ono szczelne, pomimo naprawy gwintu śruby mocującej i wymiany usczelniaczy.

Poza tym jakoś mi się nie widzi, coby w tym przypadku taka naprawa gwintu poprzez wkręcenie wkładki była skuteczna na dłuższą metę.

Pompki w BPW ze swojej natury lubią się kiwać podczas pracy i wydaje mi się że te siedem zwojów wkładki prędzej czy później wyrobi się w głowicy.

Można by się pokusić o dorobienie szpilki M8/M6 i wkręcenie jej w rozwiercony i nagwintowany otwór w głowicy, ale chyba będzie problem z odpowiednią jej wytrzymałością :eusathink:

to samo napisalem wyzej, przeciez masz rozne twardosci srub

Opublikowano

zacznij od rzeczy najprostszych - przegwintuj i dokręć śrubę - ja będzie trzymać, to super, jeżeli nie - trudno, ściągniesz głowicę i dasz do naprawy:)

Opublikowano

Zagwintować na M8 tylko tak precyzyjnie potem szpikla w to na kleju i gotowe.

Szpilka i nakrętka o odpowiedniej twardości !

Jak będzie ok to dobrze jak nie to trudno i zwalisz czapkę do naprawy :)

Opublikowano

ja nie ryzykował bym jak już masz tyle rozebrane to ściągnij głowice 2,0 tdi te silniki miały problem z podnoszącą się głowicą wiec predzej czy później i tak to zrobisz i oglądnij bardzo dobrze miejsce gdzie siada wtrysk u znajomego był ten sam problem tylko nie zwrócił uwagi na miejsce wtryska i później miał problemy z paleniem bo układ się zapowietrzał

Opublikowano

Te zestawy sa gó...o warte testował to kolega w warsztacie , zrób tak jak koledzy piszą powyżej rozwierć , nagwintuj i nowa śruba . Jak będzie to zrobione precyzyjnie to pacjent będzie żył długo i szczęśliwie

Opublikowano

Zestawy są naprawdę niezłe znajomy to ma jak dobrze to zrobisz to możesz sam się powiesić na śrubie m8 i na niej skakać :)) Robi tym głowice jak się urwą śruby pod pompkami czy gdzie indziej. Nikt jeszcze nie reklamował mu tego zadowolony jest bardzo :)

Opublikowano

Nagwintuj to twarda szpila na klej (tylko dobry najlepiej kopalnianą pastę) będzie trzymać bez zdejmowania czapy.

Opublikowano

No i koledzy PD wyciągnięty gniazdo troche dostało po pupie. Na początek zrobię jak radzicie przegwintuje, założę nowe uszczelniacze na ten PD i zobaczymy. Lepiej spróbować tak niż otwierać czapę. Jeżeli będzie lipa to już innej opcji nie bd.

Jestem dobrej myśli bo autko normalnie odpalało jak postało nawet kilka dni, miało moc i nic nie kopciło więc może ni9e bd tak źle (oby)

Opublikowano
Dobrze obejżyj to gniazdo PD-ka (pozostałe też), raczej wątpie że będzie ono szczelne, pomimo naprawy gwintu śruby mocującej i wymiany usczelniaczy.

Poza tym jakoś mi się nie widzi, coby w tym przypadku taka naprawa gwintu poprzez wkręcenie wkładki była skuteczna na dłuższą metę.

Pompki w BPW ze swojej natury lubią się kiwać podczas pracy i wydaje mi się że te siedem zwojów wkładki prędzej czy później wyrobi się w głowicy.

Można by się pokusić o dorobienie szpilki M8/M6 i wkręcenie jej w rozwiercony i nagwintowany otwór w głowicy, ale chyba będzie problem z odpowiednią jej wytrzymałością :eusathink:

to samo napisalem wyzej, przeciez masz rozne twardosci srub

Ciekawe jak przykręcisz PD-ka na śrubę M8 :decayed:

Opublikowano

nie kombinuj. kupuj zestaw i naprawiaj gwint. pracuje w M-B gdzie świece i śruby wtryskiwaczy-CR rwą sie na potęgę... uzywamy dokładnie takich zestawów do naprawy gwintów i jest to nbaprawde wieczne. wystarczy podejsc spokojnie do operacji bez nerwów. zabezpieczyc tylko trzeba dobrze komore aby ci wióry i odłamek nie wpadł w silnik.

oczywiscie wybór jest twój...jak i co zrobisz.

Opublikowano

Dzisiaj był u mnie znajomy tokarz który naprawdę robi to od lat. Pooglądał, pomierzył i doszliśmy do wniosku że przerobi ten gwint na śrubę M8 z mocowaniem PD niby nie powinno być problemów. Zastosowana zostanie śruba utwardzana na imbus i zostanie zeszlifowana główka żeby się zmieściła i nie klinowała o głowicę.

Jutro wykonamy zabieg zobaczymy jak to wypali. Mam nadzieję, że nie bd żadnych komplikacji.

---------- Post dopisany 08-02-2013 at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 22:34 ----------

No i po zabiegu. Śruba została przerobiona na M8. Dodatkowo zmienione uszczelniacze na PD. Pacjent czuje się dobrze. Teraz tylko jeździć i obserwować czy nic się nie dzieje i obserwować czy w końcu przestanie rozcieńczać olej w silniku ;)

Dziękuję Koledzy za pomoc w temacie :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...