Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony termostat 2.0 TDI ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.
Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.
Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...
Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

Opublikowano

Jak w aucie ciepło i nic się nie dzieje , to spr. czujnik temp. czy aby nie przekłamuje , najlepiej z rana wpiąć Vag i porównać z temp. otoczenia +- 5 stopni powinno się zgadzać , odpalić silnik i obserwować jak temp. wzrasta , czy płynnie, czy skokami co kilka stopni , jak skokowo to czujnik do wymiany.

Opublikowano

Miałem identyko objawy zimą rok temu. Dodatkowo płyn się na autostradzie gotował. Wymiana czujnika temp. + termostatu pomogła.

Opublikowano

Niedawno miałem podobny objaw - na rozgrzanym silniku wskazówka dochodziła do 90 st. i po chwili opadała o 3 grubości wskazówki i tak w kółko.

Koledzy z polecili podpiąć VAG'a i sprawdzić wartości z czujnika G62 - czyli wejść w sterownik silnika "01 Engine", wybrać następnie "08 Meas. Block", następnie grupę 007 i tam są wartość z rubryki opisanej jako "Coolant Temp." a zaraz potem wejść w sterownik zegarów czyli "17 Instruments", potem wejść w "08 Meas. Blocks" i odczytać wartość z pierwszego pola grupy 003. Wszystko na rozgrzanym silniku. Widać czy któryś z czujników jest uwalony czy termostat już przepuszcza.

Ja wymieniłem termostat (ori z ASO) i problem zniknął.

Opublikowano
Witam.

Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.

Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.

Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...

Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

A przy jeżdżę w mieście łapie 90C czy jest ten sam problem ??

Opublikowano
Witam.

Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.

Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.

Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...

Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

A przy jeżdżę w mieście łapie 90C czy jest ten sam problem ??

Jeżeli tłukę się przez zatłoczone miasto to stoi na 90C.

Opublikowano

Wymieniaj termostat, a jak nie pomoże to czujnik temp. G62.

Możesz tak jak piszą wyżej - sprawdzić VAGiem i ew. wykluczyć czujnik.

Ja po wymianie termostatu mam przy 0*C na zew:

po 4min - 50*C

po 5min - 60*C

po 10min 90*C

przy spokojnej jeździe.

Z tego co widze to normalna sprawa - po 7-8latach te rzeczy poprostu padają i należy je wymienić.

Także prędzej czy później je wymienisz więc lepiej za jednym zamachem.

Opublikowano

Ja dzisiaj po 6 km spokojnej jazdy osiągnąłem 90 na zegarach ale przy całkowicie wyłączonym ogrzewaniu. Na zewnątrz temp 0 stopni.

Opublikowano

Wymień termostat, problem powinien zniknąć.

Opublikowano

Wymienic ?

Bo nie wiem do kogo w/w post byl.

Sent from my iPhone using Tapatalk?

Opublikowano

Tak, pisałem do ciebie witjacrf.

Opublikowano

tak wymieniaj termostat pomoże :wink:

Opublikowano

miałem identyczne objawy jak Ty wymiana termostatu pomogła

---------- Post dopisany at 17:43 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

dodatkowo zauważyłem że spalanie troche wzrosło

Opublikowano

Dzisiaj jadac przy 8,5c temperatura na wskazniku pokazywala 70c nie dobijalo do 90c .

A predkosc jaka jechalem to 120km/h na autostradzie.

Sent from my iPhone using Tapatalk?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Dzisiaj jadac przy 8,5c temperatura na wskazniku pokazywala 70c nie dobijalo do 90c .

A predkosc jaka jechalem to 120km/h na autostradzie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

termostat...szykuj 400stówy + wymiana

Opublikowano

400zl?;|

Sent from my iPhone using Tapatalk?

Opublikowano

co prawda mam silnik ALT ale termostaty są chyba podobne. Brałem termostat w ASO, bo jak poczytasz na forum, większośc osób poleca oryginał jeśli chodzi o termostat. Zapłaciłem ok. 370PLN + wymiana (w ASO wychodzi całkiem sporo bo dostęp jest w moim silniku jakiś utrudniony)

---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ----------

cena jest taka wysoka bo termostat jest po postaci jakiegoś modułu, mówiąc krótko śruba zalana jakimś plastikiem i do tego chyba jakiś kawałek przewodu:wink: mam wrażenie że układ chłodzenia w Audi to jakś porażka, bo termostaty lecą namiętnie

Opublikowano
400zl?;|

Sent from my iPhone using Tapatalk

termostat do AVF w aso to koszt 115zł z oringiem

Opublikowano

Mozna prosic nr z etki kpl termostatu do avf?

Sent from my iPhone using Tapatalk?

Opublikowano
Mozna prosic nr z etki kpl termostatu do avf?

Sent from my iPhone using Tapatalk

044 121 113 termostat

038 121 119 B - pierścień uszczleniający

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...