Jump to content
1 1
witjacrf

Uszkodzony termostat 2.0 TDI ?

Recommended Posts

Witam.
Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.
Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.
Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...
Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w aucie ciepło i nic się nie dzieje , to spr. czujnik temp. czy aby nie przekłamuje , najlepiej z rana wpiąć Vag i porównać z temp. otoczenia +- 5 stopni powinno się zgadzać , odpalić silnik i obserwować jak temp. wzrasta , czy płynnie, czy skokami co kilka stopni , jak skokowo to czujnik do wymiany.


https://plus.google.com/u/0/114649407004978484510 Zapraszam do galerii niektórych moich prac :)

Mechanika , Naprawy Główne i Bieżące, Poprawki LPG , Montaż LPG, Strojenie AFR , Diagnostyka VCDS 15.7.3 tel.889 992 019 Zapraszam , na pewno się dogadamy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyko objawy zimą rok temu. Dodatkowo płyn się na autostradzie gotował. Wymiana czujnika temp. + termostatu pomogła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno miałem podobny objaw - na rozgrzanym silniku wskazówka dochodziła do 90 st. i po chwili opadała o 3 grubości wskazówki i tak w kółko.

Koledzy z polecili podpiąć VAG'a i sprawdzić wartości z czujnika G62 - czyli wejść w sterownik silnika "01 Engine", wybrać następnie "08 Meas. Block", następnie grupę 007 i tam są wartość z rubryki opisanej jako "Coolant Temp." a zaraz potem wejść w sterownik zegarów czyli "17 Instruments", potem wejść w "08 Meas. Blocks" i odczytać wartość z pierwszego pola grupy 003. Wszystko na rozgrzanym silniku. Widać czy któryś z czujników jest uwalony czy termostat już przepuszcza.

Ja wymieniłem termostat (ori z ASO) i problem zniknął.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.

Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.

Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...

Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

A przy jeżdżę w mieście łapie 90C czy jest ten sam problem ??


A6 C6 FL 3.0 TDI 240PS QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Otóż mam dziwną przypadłość i nie wiem czy to termostat czy co innego.

Samochód odpalam jadę z 5-8 km ładnie grzeje cieplutko i wogóle.

Jadąc np autostradą i patrząc na kontrolke płynu chłodzącego nie dobija ona do równych 90C...

Po jeździe mniejszą prędkością również nie dobija ona do 90C jest tak jakby 1cm przed 90C.

I tu pytanie czy to objaw uszkodzonego termostatu?

A przy jeżdżę w mieście łapie 90C czy jest ten sam problem ??

Jeżeli tłukę się przez zatłoczone miasto to stoi na 90C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniaj termostat, a jak nie pomoże to czujnik temp. G62.

Możesz tak jak piszą wyżej - sprawdzić VAGiem i ew. wykluczyć czujnik.

Ja po wymianie termostatu mam przy 0*C na zew:

po 4min - 50*C

po 5min - 60*C

po 10min 90*C

przy spokojnej jeździe.

Z tego co widze to normalna sprawa - po 7-8latach te rzeczy poprostu padają i należy je wymienić.

Także prędzej czy później je wymienisz więc lepiej za jednym zamachem.


icon5.png (1.9 TDI)             

Czuję się Tu jak zboczeniec w krainie cycków..

Było: A3 8L 1.9TDI  110KM;  A6 C5 2.8 193KM;  A2 1.4TDI  75KM,    A3 8p 2.0 TDI 140KM,  A4 B6 1.9TDI 130KM,

Jest:  A3 8p 2.0 TDI 170KM,   A4 B7 2.0TDI 170KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień termostat, problem powinien zniknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienic ?

Bo nie wiem do kogo w/w post byl.

Sent from my iPhone using Tapatalk😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, pisałem do ciebie witjacrf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem identyczne objawy jak Ty wymiana termostatu pomogła

---------- Post dopisany at 17:43 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

dodatkowo zauważyłem że spalanie troche wzrosło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj jadac przy 8,5c temperatura na wskazniku pokazywala 70c nie dobijalo do 90c .

A predkosc jaka jechalem to 120km/h na autostradzie.

Sent from my iPhone using Tapatalk😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzisiaj jadac przy 8,5c temperatura na wskazniku pokazywala 70c nie dobijalo do 90c .

A predkosc jaka jechalem to 120km/h na autostradzie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

termostat...szykuj 400stówy + wymiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

400zl?;|

Sent from my iPhone using Tapatalk😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

co prawda mam silnik ALT ale termostaty są chyba podobne. Brałem termostat w ASO, bo jak poczytasz na forum, większośc osób poleca oryginał jeśli chodzi o termostat. Zapłaciłem ok. 370PLN + wymiana (w ASO wychodzi całkiem sporo bo dostęp jest w moim silniku jakiś utrudniony)

---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 15:21 ----------

cena jest taka wysoka bo termostat jest po postaci jakiegoś modułu, mówiąc krótko śruba zalana jakimś plastikiem i do tego chyba jakiś kawałek przewodu:wink: mam wrażenie że układ chłodzenia w Audi to jakś porażka, bo termostaty lecą namiętnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
400zl?;|

Sent from my iPhone using Tapatalk

termostat do AVF w aso to koszt 115zł z oringiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna prosic nr z etki kpl termostatu do avf?

Sent from my iPhone using Tapatalk😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mozna prosic nr z etki kpl termostatu do avf?

Sent from my iPhone using Tapatalk

044 121 113 termostat

038 121 119 B - pierścień uszczleniający

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie u mnie wskazówka czasem dojdzie do 90 a czasem nie dodatkowo załączają się wentylatory na 2 biegu zaraz chwilę po odpaleniu samochodu i teraz pytanie do was czy może to być termostat czy może któryś z czujników temperatury szwankuje dodam, że termostat wymieniałem 3 lata temu na firmy BEHR. P.S. Po podpięciu pod VAG-a niestety i stety nie pokazuje błędów

Edited by fronek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

W vcds w kanale 7 będziesz miał większość temperatur silnika zobacz czy tam jest wszystko ok. Mi kiedyś jak wentylatory się załączały to padł sterownik wentylatorów,

Share this post


Link to post
Share on other sites

W vcds w kanale 7 będziesz miał większość temperatur silnika zobacz czy tam jest wszystko ok. Mi kiedyś jak wentylatory się załączały to padł sterownik wentylatorów,

wymieniony termostat - zdjąlem alternator poluzowałem od strony prawej kolektor ssący i viola trzyma ładnie temperaturkę i dodatkowo jeszcze czujnik zielony za silnikiem g62 bo od niego właczały sie wentylatory a temp pokazywał -20 przy 30 stopniowym upale

Edited by fronek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam przylacze sie. W mojej b6 tez cos jest walniete. Temperatura praktycznie ciagle na 75 st, jadac od siebie do wroclawia a to jest jakies 40km powinno byc na tych 90 a tu nic. Czasami jadac z 10 km jakims cudem wskoczy sobie na 90.

Co moze byc powodem ?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli na takim dystansie się nie dogrzewa to wina termostatu, ewentualnie czujnik temperatury może źle pokazywać. Czujnik temperatury Febi to ok 26 zł termostat Behr ok 36 zł więc koszt nieduży a powinno rozwiązać problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że jak stoję na włączonym silniku po jeździe to pójdzie na 90 jak ruszę to spada

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może termostat jest cały czas otwarty i na postoju łapie większą temperaturę a w czasie jazdy go wychładza i temperatura spada.


Można jeszcze sprawdzić węże dolny i górny czy są jednakowo ciepłe czy na dole póki się nie rozgrzeje jest zimny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że jak stoję na włączonym silniku po jeździe to pójdzie na 90 jak ruszę to spada

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Teraz jest ciepło i u mnie temp. dochodziła do 90 stopni natomiast jak jechałem w trasie to momentalnie spadała i nie trzymało 90 stopni a jakieś 65, 70 winny był termostat, kupiłem cały z obudową za 160zł firmy BEHR, poluzowałem pasek wieloklinowy, wykręciłem alternator, poluzowałem dwie nakrętki mocujące kolektor wydechowy, spuściłem płyn z układu i wyjąłem stary termostat, sprawdźcie oring bo u mnie był uszkodzony ten który idzie na stalową czy aluminiową rurkę która to biegnie koło kolektora i nie można jej wyciągnąć z termostatu jak się nie poluzuje kolektora i druga osoba delikatnie go do góry uniesie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...