Jump to content
1 1
ROBUŚ24

Biały dym na ciepłym silniku

Recommended Posts

Witam wszystkich niedawno kupiłem A4 b6 1.6 z 04r . Od pewnego czasu kopci na biało nawet jak jest rozgrzany , rozrząd i płyny wymienione ale ciągle tak samo . Nie ubywa płynu ani oleju , silnik odpala dobrze, nie muli wydaje się ok ale ten dym... Poza tym silnik dość dość głośno pracuje tak jakby diesel nie mam pojęcia co mu dolega może ktoś spotkał się z podobnym problemem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli posiadasz LPG to przy ujemnych temp. będą to obłoki pary wodnej a może spróbuj wyczuć nosem czy para czy olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie posiadam lpg . Dym jest biały nie lekko niebieski problem był od początku przynajmniej nie zwracałem na to jakiejś szczególnej uwagi bo auto odebrałem w sobotę a w poniedziałek było już w servisie. Jak włączę CHECK to pisze że jest ok . Auto ładnie chodzi nic nie szarpie nie ma żadnych spadków mocy już sam nie wiem co jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już zrobiłem wczoraj z 30 km po autostradzie i trochę miasto i ciągle jest tak samo . temp zawsze trzyma 90st i na ciepłym silniku jak prze gazuje to za mną sporo takiego białego dymu. jak auto przechodziło TUV w zeszłym mies to wykres z spalania był taki

Lambda wert : min 0.97 max 1.03 istdaten 0.997

CO [%vol] max 0.3 istdaten 0.30

Auto ogólnie głośno chodzi jak jakieś rasowe V albo diesel (w sumie nie wiem jak to określić) nie wiem czy to normalne

Co do dymu to nie wiem chyba taki gryzący.

Macie jakieś jeszcze pomysły ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie ubywa płynu chłodzącego i oleju to nie ma się co przejmować. Jest zimno i wilgotno więc leci para z wydechu. Poczekaj aż się zrobi ciepło to mu przejdzie. A zę chodzi głośno to może wydech gdzieś dziurawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód był na inspekcji a Niemcy sprawdzają wszystko za koleją i na pewno sprawdzili wydech jakby coś było nie tak to na pewno by powiedzieli. Wdłg ich wszystko jest ok ale jeśli auto dymi na biało nawet po przejechaniu 100 km to widocznie jest coś nie tak . Może ktoś miał podobny problem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz po prostu lipne paliwo wymień mu filtr paliwa, zalej dobre PB 95 i dolej taki specjalny środek do wytrącenia wody ze zbiornika, ale myślę że nie masz się czym przejmować, może też być tak że katalizator skończył już swój żywot, posprawdzaj go sam dobrze od spodu zapal motor i słuchaj gdzie najgłośniej może po prostu Niemcy coś przeoczyli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwo jest ok tankuje na sprawdzonej stacji . filtr wymieniany był , a auta nie mam jak sprawdzić bo nawet nie mam dostępu do kanału . Auto ma przejechane 95 tys i co do katalizatora to przy tym przebiegu to chyba nie możliwe? A co powiecie na uszczelkę pod głowica? oleju nie bierze ale sam nie wiem... Może jakaś uszczelka np od kolektora spalinowego? albo coś z świecami albo z wtryski ? :huh: może ktoś miał podobny problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelka jak by poszła to by ci ubywało albo oleju albo płynu są spore zmiany temperatur jak nic się nie dziele z autem to ja bym nic nie ruszał może się naprawdę musi dobrze rozgrzać żadna uszczelka czy wtryski nie mają chyba z tym nic wspólnego możliwe że masz gdzieś dziurawy wydech bo jak mówisz głośno chodzi i gdzieś zimne powietrze łapie potem się skrapla i paruje posprawdzaj szczelność wydechu i jak nic nie ubywa to się nie przejmuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapala mi się kontrolka oleju.

Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka już charakterystyka twojego silnika. Poczytaj na forum o swoim silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapala mi się kontrolka oleju.

Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje

Silnik ALT i wszystko jasne

Co do problemu autora, jeżeli nie ubywa płynu i oleju to nie zwracaj na to uwagi :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapala mi się kontrolka oleju.

Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje

Nie lej pełnego syntetyka. W specyfikacjach 5w30 jest zalecany, ale może do nowego ALT. W tym silniku zadziwiająco szybko lepiej przejść na półsyntetyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich niedawno kupiłem A4 b6 1.6 z 04r . Od pewnego czasu kopci na biało nawet jak jest rozgrzany , rozrząd i płyny wymienione ale ciągle tak samo . Nie ubywa płynu ani oleju , silnik odpala dobrze, nie muli wydaje się ok ale ten dym... Poza tym silnik dość dość głośno pracuje tak jakby diesel nie mam pojęcia co mu dolega może ktoś spotkał się z podobnym problemem???

Hej Kolego, mam dokładnie taki sam problem jak ty z białym dymem. Dopiero co kupiłem samochód z Niemiec. A4 B6 1.6 silnik ALZ, rok 2002. Gaz jest wbudowany dopiero od tygodnia ale dymił na biało już wcześniej. Zawsze mocniej przy zwiększonych obrotach. Dzisiaj wąchałem ten dym i nie ma zapachu, więc to para.

Twój cały czas tak paruje i nic mu nie jest czy może jednak coś naprawiałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie Audi z takim silnikiem z 2003. Już wam mówie jak to działa... a działa to tak że jak jest wilgoć w powietrzu (np. deszcz albo tak jak teraz) to kopci na biało zawsze nawet po 350 km to jest zwykła para wodna. Jak jest ciepło i sucho problem znika jak ręką odjął... nie masz się czym martwić jeździj i nic nie rób. Ja mam auto ponad rok i jedyny z czym mam problem to z tym http://a4-klub.pl/index.php?/topic/306082-hamowanie-silnikiem-spadek-obrotow-do-400min/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopcenie na biało powoduje również niska temperatura powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obstawiam to co na filmiku.

A dlaczego?

Ano dlatego, że dzieje się to na rozgrzanym, a skoro to nic z układu olejowego czy chłodzenia to zapewne jest to woda zalegająca w wydechu, która następnie jak zagrzejemy silnik najzwyczajniej paruje.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...