Scrash Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Witam. Ostatnio zauważyłem że przecieka mi chłodnica w prawym dolnym rogu. Wymieniłem ją na nową w zeszłym tygodniu. Wydawało się że wszystko jest ok gdy jeździłem tylko krótkie odcinki do pracy i z powrotem (5km). W niedzielę pojechałem dalej (30 km) i zauważyłem że temperatura podniosła mi sie do ok 105 stopni.Zjechałem na bok i po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego zauważyłem że nie było tam w ogóle ciśnienia i płyn w zbiorniczku był zimny, węże chłodnicy jak i chłodnica letnie. Dolny wąż trochę zimniejszy niż górny. Gdy dotknąłem pokrywy zaworów to też nie była zbyt gorąca gdzie wcześniej (2 miesiące temu) nie mogłem położyć na niej ręki.Ogrzewanie w samochodzie działa ok. Jadąc dalej widziałem że temperatura na wskaźniku trzyma się ok 95 stopni. Naciskając na górny przewód chłodnicy sika z tego małego wężyka do zbiorniczka więc zapchany nie jest. Powiecie mi co się zepsuło w moim autku ?
rafal9119 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 mialem to samo wymien termostat i czujnik temperatury wszystko kup ori
Scrash Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Wolałbym mieć najpierw 100% pewność że to jest winne. Nie chce na pałę wymieniać czujnika temperatury bo nie mam problemów z odpalaniem i raczej trzy elementy na raz nie mogły się zepsuć (chłodnica, czujnik temp., termostat). Co do termostatu gdyby zawiesił się w pozycji zamkniętej to raczej 30 km bym nie zrobił bez zagotowania płynu.
kamil031 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Sprawdź pompę wody czy jest obieg i termostat jeśli dolny przewód jest zimny to na 100% termostat kaput
rafal9119 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 czujnika temperatury bo nie mam problemów z odpalaniem i co z tego ale moze przeklamywac i nie wiesz czy jest dobra temperatura
radioo11 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 jesli po wymianie chlodnicy nie odpowietrzyles to norma ze po 30km plyn wciaglo a wzrost temp.to zapewne przez powietrze w ukladzie,odpowietrz najpierw uklad zalej plynu i wtedy sprawdz.
Scrash Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Odpowietrzyłem go po wymianie chłodnicy. Już wcześniej kilka razy ściągałem chłodnicę. Pompę wymieniałem jakieś pół roku temu na nową bo w tamtej wiatrak się ułamał i stał w miejscu ale wtedy miałem inne objawy m.in. płyn w zbiorniczku był gorący i ciśnienie mimo wszystko wypychało go. Wtedy też sprawdzałem termostat wsadzając go do gorącej wody. Nie mówię że nie mógł się zepsuć bo to mogło się stać w każdej chwili. Co do odpowietrzania układu to robiłem to na odpalonym silniku z odkręconym korkiem i zawsze tak robiłem i działało. Wiem że przy przewodzie do nagrzewnicy jest odpowietrznik ale jest on mniej-więcej na tej samej wysokości co zbiorniczek i jak kiedyś kilka razy odpowietrzałem tym przewodem to leciał tam tylko płyn , zero powietrza. Sprawdzę może lepiej ten termostat.
jasam Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 widzę że masz wątpliwości dot. skuteczności odpowietrzania wężykiem od nagrzewnicy:whistling: czy oby na pewno dobrze odpowietrzyłeś? Silnik zagrzany tak jak trzeba, termostat się otworzył?
Scrash Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Silnik zagrzany jak trzeba co do termostatu ??? hmm nie wiem. Wygląda jakby się otwierał ale chyba tylko trochę. Zrobiłem dzisiaj 40 km ciągłej jazdy i 40 km z powrotem. Temperatura trzymała się na 90-95 stopni ale mimo wszystko płyn w zbiorniku był zimny a dotykając pokrywy zaworów była ciepła (nie gorąca). Nie miałem dzisiaj czasu żeby się z tym bawić bo jechałem po inne autko dla siebie którym jestem bardzo podekscytowany. Tego będę chciał sprzedać ale chcę najpierw naprawić tą usterkę bo nie chcę wciskać komuś bubla. Dlatego temat chcę na razie podtrzymać i jak już podziałam coś więcej to się odezwę.
darko Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 jak masz piwko w domu to idę zaraz Ci pomóc:grin:,może coś się wymyśli.
basik9634 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 u mnie np płyn w zbiorniczku nigdy nie jest gorący jest taki letni ale ciśnienie w zbiorniku po odkręceniu korka troszkę jest i tez kiedyś temp rosła ale na postoju np na lampach a w czasie jazy była oki u mnie przyczyną byl czujnik płynu chłodzącego
Maxcudo Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Wtedy też sprawdzałem termostat wsadzając go do gorącej wody. też tak termostat sprawdzałem i działał jak należy, ale w garnku. Jak go montowałem to nie otwierał Kupiłem Wahler'a czy jakoś tak i problem znikł.
radioo11 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 u mnie dzis po 100km jazdy plyn w zbiorniczku tez nie byl goracy ,wiec tu bym sie nie martwil,pamietaj ze termostat nie zawsze ci sie otworzy nawet po 40km w takich temp,jak teraz panuja.a nawet jesli pusci to za chwile moze zamknac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się