Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana i kodowanie akumulatora w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem dzisiaj taki artykuł , z którego wynika, ze jeśli nie wpiszemy kodu to auto samo musi się nauczyć ze został wymieniony akumulator co zostało potwierdzone przez fabrykę audi . Kod powoduje wykasowanie parametrów starego akumulatora . Jeśli się go nie wpisze to auto będzie się dłużej uczyło . 
 

a tu fragment artykułu 


Na prośbę autora broszury potwierdził to koncern Audi: według producenta z Ingolstadt wprowadzenie kodu powoduje cofnięcie uprzednio zapisanych danych baterii w urządzeniu sterującym. 
Producent stwierdził też, że przy wymianie baterii bez podania kodu system musi odkryć, że właśnie została wbudowana nowa bateria, co wymaga czasu.

Opublikowano

Być może jest to prawda, tego nie wiem. Natomiast z własnej praktyki zauważyłem, że po założeniu nowego aku VCDS pokazał mi pojemność 41 Ah natomiast po jego zakodowaniu zobaczyłem 100 Ah.

Opublikowano
W dniu 10.04.2020 o 21:22, peter22 napisał:

Znalazłem dzisiaj taki artykuł , z którego wynika, ze jeśli nie wpiszemy kodu to auto samo musi się nauczyć ze został wymieniony akumulator co zostało potwierdzone przez fabrykę audi . Kod powoduje wykasowanie parametrów starego akumulatora . Jeśli się go nie wpisze to auto będzie się dłużej uczyło . 
 

a tu fragment artykułu 


Na prośbę autora broszury potwierdził to koncern Audi: według producenta z Ingolstadt wprowadzenie kodu powoduje cofnięcie uprzednio zapisanych danych baterii w urządzeniu sterującym. 
Producent stwierdził też, że przy wymianie baterii bez podania kodu system musi odkryć, że właśnie została wbudowana nowa bateria, co wymaga czasu.

Moje firmowe q7 uczyło się rok aż wykończyło nowy akumulator. Było to kilka lat temu, gdy jeszcze nie wiedziałem o kodowaniu. Po zmianie aku na nowy i zakodowaniu działa do dziś. 

Opublikowano

Witam, ja mam troszkę inny problem, chce założyć lpg do mojej 4a, butla w kole zapasowym gdzie jest aku (varta agm 105Ah/950A), niestety jest on zbyt dużych rozmiarów i nie zmieści mi się do wnęki po lewej stronie. Dlatego chcę założyć mniejszy (varta f21 agm 80Ah i 800A), ten wejdzie do wnęki. Teraz mam pytanie o kodowanie. Z tego co się orientowałem to varta ma numer ale pzreglądnąłem tego posta od początki i na pierwszej stronie jest spis aku do audi z numerami do vcds i tam nie ma aku o takich parametrach, najbardziej zbliżone:

 

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

a ten który chę kupić to:

580901080D582

 

jak sobie z tym poradzić?

czy będzie jakiś duży problem gdy zmienię aku na mniejszy?

Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Możesz mieć problemy zimą po nocy z odpaleniem silnika. Oczywiście nie od razu ale tak po dwóch/trzech latach od kupna Aku będą oznaki szybszego zużycia.

Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki,  a co z tym kodowaniem? Będzie problem?

Edytowane przez Maryo
Opublikowano
W dniu 16.12.2012 o 08:00, przemek4net napisał:

z tego co sie orientuje to do takiego ałdi jest przewidzianych wiecej niz jeden akumulator (mowie o "parametrach" a nie "producencie") i ta adaptacja to wpisanie kodu akumulatora

[select]

[61 - Battery Regulation]

[Coding - 07]

[battery Coding Assistant]

Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).

Enter the new Battery Serial Number (10 digits).

Select the new Battery Vendor.

[OK]

[Do it!]

[Close Controller, Go Back - 06]

jezeli wymieniasz akumulator na taki sam / zblizonych parametrach to nie bardzo potrafie sobie wyobrazic a po co mialbys robic adaptacje aku... tym bardziej, ze akumulator 5 letni a nowy maja inne parametry mimo, ze moga byc co do parametrow "z naklejki" identyczne (wiec tolerancja musi byc niemala)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

wszystko robisz na wlasna odpowiedzialnosc dla jasnosci... mi to pachnie zwyczajnie nastraszeniem Ciebie abys zostawil te 50-100pln "za usluge wymiany aku"

 

Opublikowano (edytowane)

Ale ja nie wymieniam na taki sam tylko słabszy.  Zamontowany mam 105ah A chce zmienić na 80ah. Nie wiem jak to jest do końca z tym kodowaniem ale czytałem gdzieś na forum  ze akurat w tym roczniku kodowanie jest pod Gateway 19, czekam na kabel i będę sprawdzał . chodzi Jeszce o to że taki właśnie aku (80ah) nie jest uwzgledniony w przewidzianych do audi i w spisie akurat nie ma identycznego tylko są zbliżone, napisałem o tym wyżej, chciałem tylko wiedzieć czy będzie problem z adaptacją 

Edytowane przez Maryo
Opublikowano (edytowane)

Dlatego też wysłałem to co ktoś napisał. Jeżeli wymieniasz na ten sam, to nie ma po co kodować, bo bazowe wartości już są w systemie i na ich podstawie komputer oblicza zużycie i czas wymiany akumulatora. Kodowanie tylko zmienia te dane, na podstawie których komputer szacuje stan, w którym akumulator się znajduje.

Możesz na próbę, zanim kupisz akumulator, spróbować zakodować go na numer seryjny tego, który chcesz kupić i zobaczyć, czy system go dopuści.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Jasne, czaję,  a co jeśli go nie puści? Kombinować z wprowadzeniem np. Na 74ah? Czy może od razu zamiast 80ah kupić ten który jest dedykowany ale trochę słabszy? Ten 74ah i będzie bez problemu z kodowaniem,  jak i tak za 2- 3 lata trzeba będzie wymienić 

Edytowane przez Maryo
Opublikowano

Jak nie puści to musisz dobrać ten, który da się zakodować, raczej oczywista sprawa. A nie myślałeś nad przerobieniem siedziska akumulatora? Może wystarczy go bardziej do blachy przybliżyć wyciągając siedzisko, chociaż jest potem kwestia czy dasz radę go wymienić jak już butla będzie.

Opublikowano

Niestety nie ma opcji... już próbowałem wszystkiego, jest możliwość wyłożenia go do tego schowka ale trzeba by ciąć blachę A nie chce tego robić. Ogarnę ten słabszy, mysle że nic ssie nie stanie

Opublikowano
W dniu 5.09.2020 o 15:48, Langista napisał:

Dlatego też wysłałem to co ktoś napisał. Jeżeli wymieniasz na ten sam, to nie ma po co kodować, bo bazowe wartości już są w systemie i na ich podstawie komputer oblicza zużycie i czas wymiany akumulatora. Kodowanie tylko zmienia te dane, na podstawie których komputer szacuje stan, w którym akumulator się znajduje.

Możesz na próbę, zanim kupisz akumulator, spróbować zakodować go na numer seryjny tego, który chcesz kupić i zobaczyć, czy system go dopuści.

Kodowac trzeba zawsze, nawet jak zmienisz na taki sam. Wprowadzenie kodu powoduje zresetowanie zapisanych wartości w sterowniku. Bez kodowania sterownik będzie dalej myślał że aku jest na wykończeniu, ma dużo mniejszą pojemność i tym samym będzie ładował nowy aku do pojemności starego. Chyba nie muszę dopowiadać, że nowy aku będzie wiecznie niedoladowany. Dopóki jest ciepło na zewnątrz problemów nie będzie. Zaczną się problemy przy pierwszych przymrozkach. Temat walkowany wielokrotnie na tym forum. 

Opublikowano
W dniu 5.09.2020 o 11:58, Langista napisał:

 

To nie jest kodowanie dla a4 b8 tylko a6, A8, q7 itp. W b8 kodowanie aku jest w gateway

Opublikowano

Kupiłem mniejszy aku 80ah i 800a z bannera, agm,  ale patrzę i nie mam na nim kodów bem.. jak mam teraz wpisać nowe kodowanie? Miał ktoś taki problem  może?

Opublikowano

Poszukaj w necie informacji.. jak nie będzie to mail do producenta.

Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał:

Poszukaj w necie informacji.. jak nie będzie to mail do producenta.

Producent mu nie pomoże bo vag używa tak zwanego systemu zamkniętego do generowania kodu BEM i tylko ich produkty (kontrakt z vartą) otrzymują ten kod. Firma banner używa swojego urządzenia diagnostycznego do przypisywania aku do auta. 

Jedyne wyjście to znaleźc w sieci zdjęcie aku z kodem BEM o tych samych lub przynajmniej zbliżonych parametrach i ten kod z naklejki wklepać.

Wedle jakiej normy masz te 800A? Wedle DIN czy EN/SAE? Zrób zdjęcie

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Maryo napisał:

Kupiłem mniejszy aku 80ah i 800a z bannera, agm,  ale patrzę i nie mam na nim kodów bem.. jak mam teraz wpisać nowe kodowanie? Miał ktoś taki problem  może?

Kod BEM znajduje się tylko na akumulatorze włożonym podczas montażu w fabryce, potem nigdzie na żadnym akumulatorze w sklepie nie znajdziesz takiego kodu. Studiowałem ten temat, bo miałem ten sam problem.

Tutaj standardowe kodowanie:

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

Banner posiada skrót producenta, to będziesz miał w pomocniku kodowania: BA2 (ale to jest już mniej istotne w kodowaniu, najważniejsze są informacje powyżej).

Edytowane przez marcin14566
Opublikowano
1 minutę temu, marcin14566 napisał:

Kod BEM znajduje się tylko na akumulatorze włożonym podczas montażu w fabryce, potem nigdzie na żadnym akumulatorze w sklepie nie znajdziesz takiego kodu.

Nie do końca prawda. Kod BEM znajduje sie na akumulatorach kupionych w ASO, nie tylko na tych pierwszychvz fabryki. 

Opublikowano

Przytoczę i swój przypadek może ktoś coś podpowie: 

Oryginalny akumulator posiadałem przez 12 lat miał on parametry 95Ah 760A EN/SAE i kodowanie: 8K0915105E MLA 180429T6OX.

Zakupiłem nowy akumulator Mercedes 100Ah 760A wprowadziłem nowe standardowe ogólnodostępne kody:

95Ah - 4F0915105C VA0 1407230613

110Ah - 4F0915105D VA0 2702021232

Po wprowadzeniu obydwu tych kodów pokazuje mi pojemność 40Ah, bądź 60Ah. Czy ktoś podpowie na temat poprawnego kodowania takiego przypadku?

20200831_185318.thumb.jpg.1de08a0e45b45a5a7b74d4189e8f0b6f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...