Muskel1 Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 Nie ma blokad. Nie wiem dalaczego pokazuje Ci tak a nie inaczej. Być może pokazana wartość była wartością zmierzoną a nie wpisaną. Nie mam pojęcia.
Maryo Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 4 godziny temu, Muskel1 napisał: Nie ma blokad. Nie wiem dalaczego pokazuje Ci tak a nie inaczej. Być może pokazana wartość była wartością zmierzoną a nie wpisaną. Nie mam pojęcia. Wprowadziłem ten drugi. Pokazuje mi pojemność 64ah ??
Robert West Opublikowano 19 Listopada 2020 Opublikowano 19 Listopada 2020 Witam. Dziś padło na mnie - po pracy auto trup, zero prądu. Zakupiłem od razu nowe aku z parametrami takimi, jakie były czyli 110Ah 850A z Exide Kodowałem wg schematu czyli 8K0.....F TU3 2020111901 zaakceptowało kodowanie, tylko że pojemność pokazuje mi 74Ah zamiast 110 i w blokach pomiarowych jest Not OK ( not adapted). Próbowałem wbić stary BEM z Varty (twarda sztuka, od nowości 12 lat wytrzymała- kod w załączniku) i ciagle wyskakuje mi, że numer musi mieć dokładnie 26 znaków heksadecymalnych. Ma ktoś może BEM dla Exide 110A? Czy może parametry po jakimś czasie zaczną pokazywać normalne wartości. Przy okazji sprawdziłem napięcie ładowania w blokach i było 13.5 (13.7 bez świateł), a poziom naładowania 84%. Nie jest to zbyt nisko czy tak ma być? pozdrawiam
Robert West Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Dzieki, ale nie chce przyjac tego kodu - tzn w tescie wszystko w porzadku ale nie mozna zapisac. Udalo mi sie zakodowac Varte 110A i juz pokazuje Battery OK, tylko dziwne, ze tylko 56Ah a nie 110 przy naladowaniu 85%
Muskel1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Spróbuj zamiast TU3 wpisać VA0 <-"zero" Próbowałeś w adaptacjach manualnie wpisać 110 Ah?
Robert West Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) Dzieki, na VA0 weszło kodowanie, jest Battery OK, tylko pokazuje mi 75Ah (wczoraj przed trasą było 54). Będę to próbował rozwiązać w ten weekend. Da się ręcznie wpisać pojemność w adaptacjach? I jeszcze pytanko- ile powinno wynosić ładowanie ? Bo u mnie napięcie baterii podczas pracy na jałowym utrzymuje się ok 13.6-13.7 wiec chyba ok. Poniżej screen z vcds z parametrami EDIT: Po lekturze forum znalazłem, gdzie jest problem. Wygląda na to, że dopadła mnie klątwa kabla od alternatora. Na altku ładowanie 14.6, na terminalu 13.4 - założę bypass i wtedy posprawdzam parametry. Edytowane 23 Listopada 2020 przez Robert West Nowe informacje
kawowy19 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 (edytowane) Panowie u mnie taka sytuacja. Aku Bosch wymieniony równo tok temu. Taki jak powinien byc 70ah, zakodowany itd. Jak auto postoi dwa dni wyraźnie gorzej kręci. Na mmi pokazuje wtedy naładowanie 70/80% a vcds: pojemność pokazuje 24ah. Ma ktoś pomysł? Pamietam, że po zakupie tez nie pokazywało 70ah. Było chyba Ok 60 i pomyślałem że jak sie doładuje to bedzie dobrze. Nie zaglądałem tam bo myślałem że jest wszystko w porządku. Edytowane 3 Stycznia 2021 przez kawowy19
ulisses Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Sprawdź do ilu V spada napięcie przy rozruchu (na klemach).
kawowy19 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Dzis sprawdziłem ładowanie i od alternatora po aku jest tak jak vcds pokazuje 14.7V. Byłem nim dzis w pracy i po powrocie ku mojemu zdziwieniu na vcds naładował sie do 90% i pokazuje pojemność 38ah. Dodam ze silnik to 1.8tfsi i zawsze lekko krecil a teraz jak postoi dwa dni to wyraźnie ciężej. Jutro zerknę na napięcie przy odpaleniu tylko przy tak naładowanym aku to ma sens? Musiałby postać ze dwa dni i wtedy zerknąć chyba co?
Langista Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 (edytowane) Od tego powinieneś zacząć ale w sumie wystarczy na drugi dzień przed odpaleniem sprawdzić jego stan naładowania. Możliwe, że coś pożera Ci prąd w aucie. Spróbuj go jeszcze doładować lub jak nie masz czym, to zapłać w serwisie te 50 zł za doładowanie akumulatora. Swoją drogą, gdzie kupiłeś ten akumulator? Są serwisy, które dają gwarancję dwa lata i przez ten czas, jak Aku nie będzie dawać sobie rady to za darmo sprawdzają jego stan i go doładowują. Jesteś jeszcze pewien, że Aku jest dobrze zakodowany? Edytowane 5 Stycznia 2021 przez Langista
kawowy19 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Opublikowano 5 Stycznia 2021 Wczoraj wieczorem Stan naładowania 90%. Rano sprawdziłem nadal 90% Pojechałem do pracy 30km, po 8godzinach powrót. Stan naładowania 84%. Tak pokazuje vcds. Kwestia na ile wiarygodne sa dane vcds? Bo pojemność pokazuje dzis 34ah, wczoraj było 38ah a aku jest przeciez 70ah. zakodowany raczej dobrze jako moll 70ah. Sprawdze go jutro i pojutrze vcdsem. Bez odpalania, tak jak stoi. A u Was pojemność pokazuje zgodna z zamontowanym akumulatorem? A stan naładowanie jak wyglada?
Langista Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Nie przez vcds, masz miernik, to sprawdź jego napięcie rano. Może też być, że akumulator wadliwy, czasami się zdarza.
kawowy19 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Po jednym dniu napięcie na aku 12,46 po drugim dniu 12,36 po trzecim 12,26 takze widać ze spada spada napięcie ale czy to normalne czy za dużo? w vcds pojemność odpowiednio 86%, 77% i 71% co ciekawe przy temp w okolicach zera po 3dniach odpalił normalnie... ciekawe czy to kwestia ze zakodowałem aku na nowo czy przypadek. Zobaczymy co bedzie jutro rano tez po 3 dniach.
Langista Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Spada trochę za dużo, coś pożera Ci prąd. Jak iodpala to znaczy, że aku sprawny, bo ma moc rozruchową ale coś go rozładowuje. Szukaj złodzieja prądu.
kawowy19 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 13 godzin temu, Muskel1 napisał: 3 dni stania czy użytkowania? 3 dni stania jutro bede sprawdzał ile bierze po zamknięciu . A na koniec podmienię chyba aku bo mam drugi identyczny w innym aucie.
Sebula Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 Witam wszystkich. Jako że zakładam instalację audio wymieniłem swój ledwo żywy akumulator, kwasiak 80ah o ile pamiętam, na Varte AGM 105AH 950A H15. Czy ten kod BEM podejdzie?
Muskel1 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 9 minut temu, Sebula napisał: Witam wszystkich. Jako że zakładam instalację audio wymieniłem swój ledwo żywy akumulator, kwasiak 80ah o ile pamiętam, na Varte AGM 105AH 950A H15. Czy ten kod BEM podejdzie? Powinien.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się