freon Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Oby nikogo z Was to nie spotkało, ale gdy już się zdarzy, to streszczę Wam artykuł który przeczytałem. Mimo oznaczeń Pb i ON i różnicy w budowie samych "pistoletów" (diesel ma grubszą końcówkę która nie powinna pasować do benzyny) pomyłki czasem się zdarzają... Warto zatem spojrzeć na rachunek który otrzymujemy na stacji, czy aby na pewno wszystko jest tak jak chcieliśmy. Gdy już się zorientowaliśmy to NIE uruchamiamy silnika! Auto należy odholować do warsztatu. Czasem możemy wykorzystać w tym celu nasze Assistance (o ile obejmuje taki paragraf umowa). Im wcześniej się zorientujemy - tym lepiej i taniej - gdyż całość ograniczy się do wypompowania paliwa ze zbiornika, za pomocą elektrycznej pompy przez wlew, lub przez przewody paliwowe samochodu. Koszt takiej zabawy wraz z wymianą filtra paliwowego w nieautoryzowanym warsztacie to 100-200 PLN. ASO może żądać kwoty dwukrotnie większej, gdyż mogą zdemontować jeszcze bak. ASO odnotuje taką pomyłkę w książce i potem każda awaria układu zasilania paliwem (wtryskiwacze, pompa paliwa) mogą zostać nie zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej. Wbrew temu co się mówi, nowoczesne Diesle są bardzo czułem na minimalną nawet ilość bezyny. Ich układ wtryskowy jest smarowany olejem napędowym, natomiast benzyna nie ma tej zdolności, co może grozić zatarciem tych elementów. Ostatecznie, jak mówi doświadczenie serwisantów, pomyłka taka, nawet po przejechaniu kilku kilometrów kończy się zazwyczaj usunięciem złego paliwa oraz wymianą odpowiedniego filtra.
Łukasz_Novy Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Z Audi jeszcze nie jest tak źle mój ojczulek tak zatankował, ale ujechał z 1km, bo wydawało mu się mułowato i zerknął na fakturę :> ale spuścili benzynkę z układu, wymenili filtr, zalali ON i żadnych konsekwencji pomimo, iż od tego incydentu minęło z 40000tkm. Mówię o tym, bo znajomy miał taki przypadek w RAV4 2.0 d4d i z początku też niby było ok, ale stopniowo wysiadały mu wstryskiwacze (pierwszy po około 5000tkm), następny po około 12000tkm. Także on miał gorszego pecha, a ogólnie rzecz biorąc owa pomyłka wyniosła łącznie ok. 5000tyś Audi twardsze
krismikolow Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 U mnie tez kiedyś do astry nalali benzyny zamiast On..Gościu na stacji się pomylił i tyle.Dobrze że zauważyłem i nie odpaliłem motorka Zacholowali mnie do serwisu spuścili bezyne,przepłukali przewody i wymienili filtry.Wszystko na koszt stacji A ja miałem do sprzedania 40litrów benzyny Wszystko skończyło się dobrze zero konsekwenci z mojej strony:)
marasso Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 nigdy nie moglem zrozumiec jak mozna nalac PB do tdi ... i nigdy tego nie zrozumiem
Gość Trzeniu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 nigdy nie moglem zrozumiec jak mozna nalac PB do tdi ... i nigdy tego nie zrozumiem widocznie masz ograniczoną wyobraźnię
marasso Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 hehe raczej nie bo jest mi ona potrzebna w pracy i to w dosc znacznym stopniu a jeszcze sie na mnie w pracy nie skarzyli
Łukasz_Novy Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 W teorii jesteś dobry Są różne przypadki
Tomeks Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 nigdy nie moglem zrozumiec jak mozna nalac PB do tdi ... i nigdy tego nie zrozumiem wytlumacze tobie ,podjerzdzasz pod dystrybutor,chwytasz pistolet Pb i lejesz do TDI,co innego odwrotnie, ON do benzyny,pistolet ON nie wejdzie do wlewu Pb. zrozumiales? PS.ostatnio chyba pisales na forum,ze lejesz olej roslinny i opal ,moze dlatego nie mozesz zrozumiec, poprostu nie jezdzisz na stacje benzynowe i nie wiesz jak to jest :gwizdanie:
Gość Trzeniu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 nigdy nie moglem zrozumiec jak mozna nalac PB do tdi ... i nigdy tego nie zrozumiem wytlumacze tobie ,podjerzdzasz pod dystrybutor,chwytasz pistolet Pb i lejesz do TDI,co innego odwrotnie, ON do benzyny,pistolet ON nie wejdzie do wlewu Pb. zrozumiales? PS.ostatnio chyba pisales na forum,ze lejesz olej roslinny i opal ,moze dlatego nie mozesz zrozumiec, poprostu nie jezdzisz na stacje benzynowe i nie wiesz jak to jest :gwizdanie: :th: :th: :th: :polew: :polew: :polew: :decayed: :decayed: :decayed:
mcm Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 przypadek w BMW 3,0 TD, mojego brata, siadała mu pompka paliwa znajdujaca się pod samochodem (a są tam podobno 3 szt), przyjechał do polski na wakacje, ale chłop ma pecha zawsze jak przyjeżdza fura mu sie psuje nie mogło być inaczej i tym razem pojechał na zakupy, wracał zadowolony po udanych i zajechał zatankować i tu się zaczyna: 30 km jechał z gasnącym co chwila samochodem (dodam że w automacie) nie muszę wspominac że był nieziemsko wku....y, mówi pompka chyba siadła, zaglądamy pod maskę a tam w przewodzie paliwowym bąbelki powietrza wiec myślimy że to chyba jednak pompka, furka zapala na chwilę i gaśnie jak dodaje gazu, nie myśląc długo fura do mechaniora, dzwoni koleś za 15 minut i co sie okazuje pełniutki bak Pb + zatarta pompka paliwa + spuszczanie paliwa + wymiana filtrów a że to BMW i tą akurat pompke robi tylko BOSCH, więc przejażdzka na zakupy kosztowała go 1000 zł więcej
voxan69 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Panowie samo życie i każdemu może się zdarzyć - nie piszcie że to nie możliwe. Stary klekot łyknie Pb i będzie jeździł i jeździł - nowsze na common rail mogą mieć duże problemy. Nasuwa się jeden wniosek - uważać i jeszcze raz uważać :th:
Tomeks Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 przypadek w BMW 3,0 TD, mojego brata, siadała mu pompka paliwa znajdujaca się pod samochodem (a są tam podobno 3 szt), przyjechał do polski na wakacje, ale chłop ma pecha zawsze jak przyjeżdza fura mu sie psuje nie mogło być inaczej i tym razem pojechał na zakupy, wracał zadowolony po udanych i zajechał zatankować i tu się zaczyna: 30 km jechał z gasnącym co chwila samochodem (dodam że w automacie) nie muszę wspominac że był nieziemsko wku....y, mówi pompka chyba siadła, zaglądamy pod maskę a tam w przewodzie paliwowym bąbelki powietrza wiec myślimy że to chyba jednak pompka, furka zapala na chwilę i gaśnie jak dodaje gazu, nie myśląc długo fura do mechaniora, dzwoni koleś za 15 minut i co sie okazuje pełniutki bak Pb + zatarta pompka paliwa + spuszczanie paliwa + wymiana filtrów a że to BMW i tą akurat pompke robi tylko BOSCH, więc przejażdzka na zakupy kosztowała go 1000 zł więcej uuuu...,boli ;( lub 200-pare ojro ,niby to samo,ale jakos inaczej brzmi
marasso Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 W teorii jesteś dobry Są różne przypadki jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas nigdy nie moglem zrozumiec jak mozna nalac PB do tdi ... i nigdy tego nie zrozumiem wytlumacze tobie ' date='podjerzdzasz pod dystrybutor,chwytasz pistolet Pb i lejesz do TDI,co innego odwrotnie, ON do benzyny,pistolet ON nie wejdzie do wlewu Pb. zrozumiales? PS.ostatnio chyba pisales na forum,ze lejesz olej roslinny i opal ,moze dlatego nie mozesz zrozumiec, poprostu nie jezdzisz na stacje benzynowe i nie wiesz jak to jest :gwizdanie: [/quote'] to ze nie bywam na stacjach nie ma nic do rzeczy bo dawniej sporo bywalem a niegdy takiego wyczynu nie udalo mi sie wykonac. kiedys mialem beznyne i jakos zawsze dobry dystrybutor wkladalem. teraz jak mam tdi tez nie ma innej mozliwosci zebym chwycil nie ten dystrybutor (zakladajac ze sie znajde na stacji) ... no jak tak mozna zrobic ? dla mnie to tak jak bys wjechal do garazu, wysiadl z auta i zamknal garaz z autem na chodzie w srodku. no i jeszcze ten brak spostrzegawczosci... przeciez jak sie klapke od baku otworzy to jak wol jest napisane co ma wleciec do baku... a z tym ON->PB to nie do konca bo slyszalem tez opowiesci (nie wiem czy prawdziwe) ze ludzie i tego wyczynu dokonali wiec widocznie ta roznica konstr. dystrybutorow to jest tylko pic na wode
Tomeks Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas grin no,no :gwizdanie:,Carrington to chyba niebawem bedziemy mieli na forum nastepne RS4,albo przynajmniej nowe B8
Gość Trzeniu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas grin no,no :gwizdanie:,Carrington to chyba niebawem bedziemy mieli na forum nastepne RS4,albo przynajmniej nowe B8 Tomek dzisiaj rewelacyjne teksty rzucasz w tym temacie :th:
AD4M Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_konsekwencje_zalania_benzyny_do_tdi_pd-t33522.0.html;msg394099#msg394099 kiedyś już na ten temat rozmawialiśmy
marasso Opublikowano 27 Czerwca 2008 Opublikowano 27 Czerwca 2008 jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas grin no,no :gwizdanie:,Carrington to chyba niebawem bedziemy mieli na forum nastepne RS4,albo przynajmniej nowe B8 rs to moze nie bo bym je chyba za szybko rozwalil hehe ... ale z obecnymi zarobkami w mojej branzy b8 jest osiagalne za jakis czas
krismikolow Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas grin no,no :gwizdanie:,Carrington to chyba niebawem bedziemy mieli na forum nastepne RS4,albo przynajmniej nowe B8 rs to moze nie bo bym je chyba za szybko rozwalil hehe ... ale z obecnymi zarobkami w mojej branzy b8 jest osiagalne za jakis czas Podejrzewam że za jakiś czas w każdej branży to będzie możliwe Zależy ile to jest "za jakiś czas"
Łukasz_Novy Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 W teorii jesteś dobry Są różne przypadki jakbym byl kiepski to bym nie mial podwyzek co roku i premii full wypas Tylko pozazdrościć jeszcze ze 2 premie i S4??? Tylko tam roślinny nie bardzo pójdzie... :laghing2:
Rekomendowane odpowiedzi