Luki36 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 2 godziny temu, piolux1989 napisał: No ale jak sprawdza ze powinien siedziec Dpf i sprawdza autko pod spodem to może juz byc problem . A tak swoja drogo po co wywalac fabryczny Kat on chyba nie jest wąskim gardłem ?? Dlatego napisałem ze w miejsce dpf wstawiasz kat łącznie z wkręceniem czujników itp on jest w takim miejscu ze raczej tam nie zaglądnie a nawet jakby to mówisz ze to dpf i niech sobie normę sprawdza wyjdzie nawet lepiej niż euro 4 ?A kata fabrycznego wywawalasz bo on sam ledwo euro 3 spełnia i wtedy może się np diagnosta czepić a nowy jest dużo większy i spełnia euro 4 i mówię o sprawdzonych faktach a nie moich teoriach ?
marcin4x4 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 jakieś doświadczenia ze 150ps ?
piolux1989 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Ja już po Programie u Dr.Tuning Wynik 184km i 406 Niutków Brak Dpfu Efekt jest fajnie quattro wiec nie zrywa trakcji ale apetyt rośnie w miarę jedzenia Wiec juz szukam turbo od 170 i Ic od 3.0tdi i celuje w 220ps i okolice 460 momentu A4 2.0tdi bazowo 143km Caga
wesz82 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 13 minut temu, piolux1989 napisał: Ja już po Programie u Dr.Tuning Wynik 184km i 406 Niutków Brak Dpfu Efekt jest fajnie quattro wiec nie zrywa trakcji ale apetyt rośnie w miarę jedzenia Wiec juz szukam turbo od 170 i Ic od 3.0tdi i celuje w 220ps i okolice 460 momentu A4 2.0tdi bazowo 143km Caga Sorki za Ott. Ostatnio bylem na wakacjach z lepkiem co przyjechal pasztetem 2,0 tdi na cr. Bazowo wyszlo mu 140km a on smialo wszem chwali sie ze po wycieciu dpfa i samym programie wyplulo 200km. Nie chcialem ani wdawac sie w dyskusje ani w kreske bo niestety 10 dni spedzlismy razem i nie chcialem sobie psuc wakacji a daleko od domu wiec wole nke ryzykowac awarii.. Auto przy delikatnym dotknieciu pedalu kopcilo jak szalone. Tylko potwierdziles mnie w tym ze ludzie sie nie zmienia i dalej beda glupoty pierdzielic....
piolux1989 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Wiesz moze i mial te 200km pytanie jakie mial tam turbo moze te ciut wieksze . Ale jak mu kopcił to znaczy ze cos bylo zle zrobione . U mnie zero dymka Pytanko Czy jak mam teraz program na te 184 km i 404nm i wrzuce u mechanika turbo od Caha z nowym Ic Nic sie nie stanie bedzie wszystko ok do korekty softu ?? Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez piolux1989
wesz82 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 To dawali inne turbo w tym samym silniku??? Nic nie zmienial mechanicznie. Nic Ci sie nie stanie byles dlugo tak nie jezdzil.
Samniewiem Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Witam wszystkich. Odgrzewam temat. Posiadam A4 B8 2.0 TDI Q z DPF 170KM. Zastanawiam się nad dodaniem trochę mocy. Z tego wątku oraz tego: wnioskuje, że warto wymienić IC na większy. Proszę was o radę ponieważ się na tym wszystkim nie bardzo znam, a nie chce nakupić części i wydać niepotrzebnie pieniędzy. 1. Wymienić IC - mam kupić IC z a4 b8 3.0 TDI czy z a6. Czytam i już sam nie który IC (z tego co piszecie to da rade samemu go wymienić tylko te kierownice trzeba kupić albo nożyk do tapet) 2. Mechanik mi mówił, że dwumasa jeszcze daje rade i on nie bardzo teraz by to wymieniał (dwumasa kupiona czeka na swój czas). Gdybym się zdecydował na chipa to wymienić dwumase przed czy po strojeniu? 3. Sprzęgło lubi się ślizgać ale z tego co wyczytałem w wersjach 120 i 140 jak to jest z 170 w quattro? Jest jakieś mocniejsze bo napęd na 4 łapy czy przygotować się na wymianę. Auto kupiłem rok temu i jak na razie nic złego się nie dzieje. 4. Co jeszcze zrobić przed tuningiem? Sprawdzanie EGR, wtrysków, DPF itd? Posiadam VCDS więc mogę cześć rzeczy sprawdzić/naprawić przed pojechaniem i zmarnowaniem czasu zarówno swojego oraz kogoś kto to będzie robił. 5. Nie wiem czy to mit czy tak jest. Możliwe jest takie wystrojenie silnika aby zwiększyć moc i nm a zmniejszyć spalanie? Powiedzmy z tych 170 KM na 200 KM + ileś nm a spalanie zejdzie o 0,5l/100km? Auto chciałbym wystroić tak aby dodać mu trochę ale bez przesady. Nie chcę zrobić z niego wyścigówki. Wszystko z głową. To mój pierwszy post więc przy ewentualnym linczowaniu proszę o możliwie łagodny wyrok
bodas Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 1. IMO wymiana coolera przy samym czipsie nic Ci nie da. 2. Nie pakuj się w koszty dopóki jest ok 3. Z tego co wiem to wszędzie jest to samo 4. Możesz sobie porobić jakąś wstępną diagnostykę, ale jak tuner ogarnięty to i tak nie ruszy jak coś kuleje. 5. To mit Nawet jakbyś chciał to wyścigówki z 2.0 TDI nie zrobisz. Szczególnie w quattro
peter22 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Jak najbardziej wymiana ic przy samym programie da i to dużo a zwłaszcza w upalne dni . Jak masz wkładać to już lepiej od a6/a7/sq5 3.0 tdi biturbo , jeśli na pasować na ori mocowania . Jak nie koniecznie to fmic.pl ma duży wybór . Możesz włożyć większe turbo lub zrobić chybryde z caha . Paliwa starcza tak do 240KM. Zastanawia mnie czy wsadzenie sportowego większego kata naprawdę coś da jeśli chodZi o diagnozę ba przeglądzie . Dużo ludzi wypowiada się ze jeśli wywalasz oryginalna ekologię dpf i kat i masz sprawny silnik to i tak łapiesz się w normie . Mnie właśnie jak narazie blokują te nowe przepisy . Już wsadziłem bieg IC chce jeszcze przerobić turbo i wsadzić cały nowy downpipe 3 cale i do tego jeszcze pompa wysokiego ciśnienia . Mowa o motorze 3.0 tdi ccwa
bodas Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 W dniu 13.12.2017 o 13:21, peter22 napisał: Jak najbardziej wymiana ic przy samym programie da i to dużo a zwłaszcza w upalne dni . Jak masz wkładać to już lepiej od a6/a7/sq5 3.0 tdi biturbo , jeśli na pasować na ori mocowania . Jak nie koniecznie to fmic.pl ma duży wybór . Możesz włożyć większe turbo lub zrobić chybryde z caha . Paliwa starcza tak do 240KM. No i co mu da fakt, że paliwa starcza na 240 KM, jak sprzęgło wyda na 450 Nm , temat wałkowany na prawdę wielokrotnie na forum. Próba robienia na siłę z 2.0 TDI wyścigówki to bezsens. Pewnie zaraz ktoś się odezwie: -Jak sprzęgło nie klei to wrzuć sachs performance i po problemie Owszem tylko sachs performance kosztuje prawie milion dolców i to gra nie warta świeczki. Moje auto było hamowane przy 26*C w środku lata na fabrycznym IC i nigdy nie miałem problemu podczas upałów. Oczywiście, że można śmiało zakładać większy od 3.0, bo kosztuje relatywnie niewiele i da on większą stabilność temperatur w upały, ale ludzie to jest tylko 200-210 KM w kombi z ogromną nadwagą...
Jarol Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 6 godzin temu, bodas napisał: No i co mu da fakt, że paliwa starcza na 240 KM, jak sprzęgło wyda na 450 Nm , temat wałkowany na prawdę wielokrotnie na forum. A co za problem zrobić np. 240km i 420nm tak żeby seryjnego sprzęgła nie trzeba było wymieniać?
peter22 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Kolega widzę bardzo mądry. Ja miałem zrobione 2.0tdi w a6 c6 na 240KM i dolozony tylko docisk sachs performance tarcza obita kevlarem . Za docisk z 5 lat temu zapłaciłem 1300 zł do auta dołożyłem quattro i dawało radę zero poślizgu sprzęgła . Zapraszam do przeczytania mojego wątku z a6c6 . Jeśli jest ogarnięty tuner to zrobi tak program ze sprzęgło nie będzie cierpiało.
bodas Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Już się nie wdaję dalej w polemikę. Każdy robi to na co ma ochotę
oskarwo Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 mam 143km przebieg 180tys, po chip tuningu na 184km i 424Nm, sprzegło slizga się przy wyższych biegach. Isc na korekte i obnizyc moment na ok. 390Nm? bo widze, ze ori sprzegla daja rade tylko do 400Nm
dieselchip_ Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 te sprzęgła przeniosą do 440 nm , choć zdarza się ze slizga się już przy 390 mn ,jak Ci się sliza to jedz na korekte na 390 ,albo wymień sprzęgło ,zresztą dziś już mało tych silników co wygenerują realne 420 nm więc się ciesz że masz zdrowy układ wtryskowy robie tego dużo i zazwyczaj 420 nm to już zupełnym max
oskarwo Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 no własnie i tu jest problem, czy lepiej zrobić korektę na 390Nm czy wymienić sprzęgło?bo wymieniając sprzęgło na nowe nie mam gwarancji, że problem znowu się nie pojawi za parę tys km. Mozę najlepszym rozwiązaniem jest zdjęcie trochę Nm (ten garb na wykresie), a jak to nie pomoże to zainwestować w lepsze sprzęgło np. sachs performance, dużo osób go poleca na forum. Poniżej wykres z hamowni:
dieselchip_ Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 zdecydowanie zdjąć garba.... jedz powiedz ze ma byc płasko ,ot 40 min roboty z pomiarami
ArkadiuS Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 zdecydowanie zdjąć garba.... jedz powiedz ze ma byc płasko ,ot 40 min roboty z pomiaramiDokładnie ta gorka do zrownania i moment do wyplaszczenia do 3600obr i wtedy w dol. bedzie ladnie gonic i sprzeglo może uratujesz.
mrarturko Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Siema kupiłem kilka tyg temu audi a4 b8 oryginalnie 120 km silnika CAGA z grudnia 2010r poprzedni właściciel podniósł moc zgodnie ze zdjęciem. Mam pytanie czy należy po roku użytkowania podjechać na hamownie i sprawdzić silnik czy nie ma takiej potrzeby. Jak ten wykres wygląda jest ok Pozdrawiam. Wyciąłem dane i nr tel żebyb później ktoś nei miał do mnie pretensji bo nie wiem czy firma która robiła modyfikacje nie będzie się czepiała
dieselchip_ Opublikowano 30 Grudnia 2017 Opublikowano 30 Grudnia 2017 jest bardzo bezpiecznie , nie ma sensu cokolwiek sprawdzać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się