Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co tak stuka w silniku na wolnych obrotach jak jest gorący. Proszę o pomoc w diagnozi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o podpowiedź. Gdy silnik jest zimny jest spokój. W miary łapania temperatury zaczyna coś stukać, jakby z głowicy, chociaż może przenosić. prze lekkim dodaniu gazu jakieś 1200-1500 o/min. stuki milkną. Dodam że zaczęło stukać z początkiem grudnia ale ciszej i na gorącym. Teraz jest głośniej i już na ciepłym. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach i zimnym silniku ok. 3bar. na gorącym w czasie tego stukania poniżej 1,5bara nie spada. Wymieniłem olej z castrol na Valvoline VR1 10W/60 + filtr oleju man. Nadal bez zmian. Wymieniłem łańcuszek wraz z napinaczem. Sprawdziłem znaki na kole wałka kreska na zamachowym 0 na kołach zębatych na znakach pomiędzy 16 ogniw. Znak na wałku ssącym jakby troszkę wyprzedzony ale tak jest najbliżej znaków. Nadal bez zmian i nadal stuka, jakby zawór walił o tłok. Oczywiście błędów żadnych nie ma. Dlaczego nie stuka przez pierwsze parę minut jak jest zimny? Dlaczego nie suka po dodaniu gazu jak gorący? Cobym nie robił to stukanie się coraz bardziej nasila. Pomóżcie bo zanim sam dojdę to silnik się rozleci. A4 1,8T AEB 240 tys.? tyle na liczniku.

Zimny -

Gorący -

Opublikowano

ale w ktorym miejscu ci to stuka z tyłu silnika?? u mnie jest podobnie przed wymiana lancucha i napinacza cos tam z tyłu ocierało na cieplym silniku i po wyminie tez to jest . cisnienie oleju to 5bar na 3 tys.

Opublikowano
ale w ktorym miejscu ci to stuka z tyłu silnika?? u mnie jest podobnie przed wymiana lancucha i napinacza cos tam z tyłu ocierało na cieplym silniku i po wyminie tez to jest . cisnienie oleju to 5bar na 3 tys.

Cały czas byłem pewny za to coś w głowicy. Łańcuszek napinacz popychacze, ale już nie jestem pewien. Ciężko dokładnie okteslić gdzie stuka. Jakby koło 4cylindra poniżej kolektora ssącego. Stuk ten się nie zmienia jak odłączam wtyczkę z wtryskiwacza czy cewki na poszczególnych cylindrach. Myślałem za w ten sposób zlokalizuje ew. uszkodzenie panewki lub sworznia tłoka na którymś cylindrze.

Opublikowano
ale w ktorym miejscu ci to stuka z tyłu silnika?? u mnie jest podobnie przed wymiana lancucha i napinacza cos tam z tyłu ocierało na cieplym silniku i po wyminie tez to jest . cisnienie oleju to 5bar na 3 tys.

Cały czas byłem pewny za to coś w głowicy. Łańcuszek napinacz popychacze, ale już nie jestem pewien. Ciężko dokładnie okteslić gdzie stuka. Jakby koło 4cylindra poniżej kolektora ssącego. Stuk ten się nie zmienia jak odłączam wtyczkę z wtryskiwacza czy cewki na poszczególnych cylindrach. Myślałem za w ten sposób zlokalizuje ew. uszkodzenie panewki lub sworznia tłoka na którymś cylindrze.

Spróbuj wykręcać po kolei świece, odpalić i wtedy słuchać czy hałas jest mniejszy na którymś z cylindrów.

To że odłączasz wtryskiwacz lub cewkę nie odciąża całkowicie cylindra.

Bez świecy cylinder nie spręża więc hałas powinien się zmniejszyć jeśli to wina układu korbowego.

Opublikowano

Mnie sie wydaje ze to moze byc ktorys zawor jak by z glowicy ten dzwiek kompresje masz wporzadku ? Jakas utrata mocy jest ? Moze byc to cos z cisnieniem oleju na popychacze.

Opublikowano

Zaczynał bym od miski oleju i pompy smarowania. Już nie jeden się wpinał z manometrem i mówił że to nie smok/ pompa a po jakimś czasie było za późno :kwasny:

Rozkręcaj motorownie bo dźwięki nie wróżą nic dobrego :whistling:

Opublikowano
Mnie sie wydaje ze to moze byc ktorys zawor jak by z glowicy ten dzwiek kompresje masz wporzadku ? Jakas utrata mocy jest ? Moze byc to cos z cisnieniem oleju na popychacze.

Kompresji nie mam czym sprawdzić. Drastycznej utraty mocy nie ma. Kanały na popychacze drożne. Głowica robiona jakieś 2-3 lata temu (prowadnice uszczelniacze docierane gniazda planowana) Niby co z tym zaworem miało by być? Ja myślę że to może któraś panewka i dodatkowo tłok uderza w głowicę. Jak nie rozbiorę to się chyba nie dowiem.

Opublikowano

u mnie podobnie stukało po rozgrzaniu okazało sie że zatkane sitko pompy oleju, zatarło panewki na wale i korbach przez co sie przegrzało wszystko i odkręciła się stopka od korbowodu. Ja bym polecił ściągnąć miskę i zobaczyć na panewki dużo roboty nie ma a można uratować silnik

Opublikowano

Problem rozwiązany - jak by mi ktoś powiedział to bym nie uwierzył. -

Przy okazji schnąłem misę olejową - ssak czysty w misce czysto - odkręciłem panewki korbowodowe - jak nowe. Czyli tylko to koło tak przenosiło po całym silniku. Ciekawe tylko dlaczego stukot nasilał się od temperatury? no i całe szczęście ze pasek rozrządu nie spadł, bo już tarł po obudowie. ---------------------------------------------------Dzięki wszystkim za rady i sugestie.

Opublikowano

To jest chyba koło od aparatu zapłonowego, podobnie jest w 1.6 adp

W B6 tu jest pompa wody

Opublikowano

to jest napęd pompy oleju

Opublikowano

Ja pier....e o wlos odtragedii:kwasny: jak sie skaples ?

Opublikowano
Ja pier....e o wlos odtragedii:kwasny: jak sie skaples ?

--------------------------------------------------------------------------------

Kolega wodi87 ma rację - to jest wałek napędu pompy olejowej. I faktycznie o włos od tragedii bo na tym kole śmiga rozrząd. I nijak się nie ska płem porostu zacząłem rozbierać zęby ściągną misę olejową. Pomimo ze jeden problem już znalazłem sprawdziłem już wszystko - jak pisałem wyżej. I końcu nastała cisza, autko śmiga aż miło. Wałek z kołem kupiłem używkę na allegro 50zł (nawet z uszczelniaczem)

Opublikowano

Szkoda że filmy z yt już niedostępne. Jak czytam twoje objawy to ja mam identyczne. Ale bez filmów nie mam pojęcia jak to rozwiązałeś :(

Opublikowano
W dniu 28.09.2018 o 20:18, patrykkubiak_96 napisał:

Szkoda że filmy z yt już niedostępne. Jak czytam twoje objawy to ja mam identyczne. Ale bez filmów nie mam pojęcia jak to rozwiązałeś :(

Dołączam się ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...