Skocz do zawartości
IGNOROWANY

slizgające się nowe sprzęgło


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, wesz82 napisał:

Zrob tak jak ja.

Odkrec wysprzeglik gdzies na malo ruchliwej trasie i jedz bez niego.

Ruszysz na rozruszniku a biegi wbijesz bez sprzegla tak samo i luz.

niby może mieć to sens, ale trzykrotni sprawdzałem wysprzęglik i jest sporo luzu pomiędzy nim a widełkami rozłączającymi, mimo wszystko muszę się łapać wszystkich metod więc spróbuję. Na logikę, gdyby wysprzęglik się nie cofał lub gdyby tłoczysko pompki się nie cofało to na pedale sprzęgła od góry powinien być w tym momencie wyczuwalny większy luz a tego nie ma 

Opublikowano

To nie tak.

Wystarczy zagiety przewod a juz nie cofnie tloczyszka.

Tylko uwazaj.

Opublikowano

rozumiem, ale skoro nie cofnie to na pedale powinien od góry być luz

Opublikowano
27 minut temu, Charls napisał:

nie bardzo rozumiem, te dwa ostatnie Sachsy to nie zestawy z logo VWAG tylko Sachs, innych oprócz LUK-a nie produkują do tego auta a nie mam portfela bez dna, żeby kupować kolejny zestaw

W sensie żeby wymienić tarcze i docisk z jakiegoś zestawu sportowego np. Orientowałeś się jakie ceny?

Z Sachsem jest taka sprawa że oni niby biorą zużyte stare sprzęgła z Luk'a, regenerują je (wymiana sprężyn w dwumasie i nowe okładziny na tarcze) i sprzedają ze swoim logiem. Dlatego można spotkać zestawy Sacha ze swoim i Luk'a logiem.

Opublikowano (edytowane)

teraz rozumiem, niestety jak wspominałem nie mam portfela bez dna i nie mogę sobie pozwolić na kolejne tysiące, to nie klocek hamulcowy

 

@wesz82 "bolec" wybieraka już skróciłem

nastepny krok to będzie wymiana pompki z ewentualną wymianą przewodu hydraulicznego, może jest tak jak mówisz że zagięty ale słyszałem też o rozwarstwieniu od środka 

jeśli to nie pomoże to niestety będę tak jeździł, trudno 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

W sobotę zaryzykowałem i  skróciłem pręt /popychacz/  wysprzglika o kolejne 3 mm czyli razem 8 mm, jak na razie jest OK i się nie ślizga, zobaczymy co będzie dalej. 

Opublikowano
On 1/6/2019 at 9:18 PM, Charls said:

W sobotę zaryzykowałem i  skróciłem pręt /popychacz/  wysprzglika o kolejne 3 mm czyli razem 8 mm, jak na razie jest OK i się nie ślizga, zobaczymy co będzie dalej. 

No i jak kolego? Dalej jest ok?

Opublikowano

 generalnie  winny by soft, jako że auto było początkowo po niemieckim beznadziejnym programie (chipie), po zdjęciu koksu z niższych partii obrotów auto zaczęło jeździć normalnie, krótki mówiąc problem rozwiązał definitywnie nowy soft

Opublikowano

Witam

Podpinam sie pod temat. A4 B8 2.0 TDI 143PS CAGA. Przypuszczam, ze rowniez mam problem ze sprzeglem - ponad tydzien temu wymienialem komplet sprzegla z dwumasa sachs dobierany pod nr vin ( powodem wymiany bylo slizganie sie sprzegla przewaznie przy gwaltownym ruszaniu na 1 i 2 biegu ale i rowniez przy szybkiej jezdzie na 5/6 biegu 160-190km/h i ten wyczuwalny smrod spalonego sprzegla) . Z dwumasa nie bylo problemow ale wolalem wymienic komplet. Po wymianie sprzeglo juz sie nie slizga ale w trasie po przejechaniu 150 km znow co jakis czas przy jezdzie na 5/6 biegu  przy predkosci 140-180 czuc ten typowy smrod 'zgnilej kapusty'. Sadzicie, ze to moga byc pozostalosci po starym sprzegle? Najchetniej podjechalbym do mechanika ktory wymienial komplet ale spowrotem w PL bede dopiero za dwa miesiace. 

 

 

Opublikowano

Nie ma takiej możliwości by to było po starym sprzęgłe.

Jeżeli czuć ten smród dalej a samochód nie traci impetu tj sprzęgło się nie slizga to jeździj na razie bez szaleństwa bo jak przypalisz tarcze będzie problem.

Moim zdaniem masz coś z układem nie tak że dalej nie przenosi jak powinno.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedz.

No to nie pozostaje mi nic innego jak pojezdzic i zobacze jak sie sprawa potoczy . Chcialbym jeszcze tylko napisac o pewnym /szumie/tarciu ktore slychac wlasnie w okolicach skrzyni. Nie pisalem wczesniej o tym, poniewaz po wymianie kompletu sprzegla ten szum/tarcie nadal wystepuje wiec pomyslalem ze to raczej cos innego...no ale moze to jednak cos zwiazane ze sprzeglem? O ile sie nie myle to ten szum zaczal sie mniej wiecej w tym samym czasie kiedy zaczelo sie slizgac sprzeglo - no i wtedy tez samochod zaczal slabo przyspieszac. Mowilem o tym przed wymiana sprzegla mechanikowi ale on oczywiscie niczego nie slyszy.

Opublikowano

Ile trwała wymiana sprzęgła? Pokazał Ci Twoje stare części do wglądu? Nie zdziwionym się jakby dwumase zmienił a stare tarcze wrzucił

Opublikowano (edytowane)

do cagc cagb caga caha pasuje sprzęgło p&p od cglc jest dużo mocniejsze od serii i nie ma problemu ze ślizgającym się sprzęgłem

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
5 godzin temu, Langista napisał:

Ile trwała wymiana sprzęgła? Pokazał Ci Twoje stare części do wglądu? Nie zdziwionym się jakby dwumase zmienił a stare tarcze wrzucił

Wymiana kompletu sprzegla z dwumasa trwala 1.5 dnia ( samochod oddany o 8 rano i odebrany na drugi dzien o ok 15 -jeszcze zostal wymieniony olej z kompletem filtrow ) ale  mechanik nie zadzwonil ze jest juz gotowe tylko sam zadzwonilem na drugi dzien pytajac kiedy moge sie spodziewac zakonczenia wymiany to wtedy mi odpowiedzial ze za godzine moge odebrac samochod ,ze niby do godziny wszystko bedzie gotowe.

Oczywiscie przy odebraniu samochodu kazalem zeby oddano mi stare czesci ( komplet sprzegla z dwumasa) i mi je oddal no ale nigdy nie wiadomo czy to napewno te czesci.Niby emblemat Audi i napis SACHS jest .

 

Mialem wlasnie trase 1400km i tak jak wczesniej kolega napisal zeby nie zylowac i tak tez wlasnie jechalem - niekiedy od 120 do max 160km/h na 5/6 biegu i przez ostatnie 500km smrodu nie czulem ale jak juz dojezdzalem ok 30 km do celu wyczulem i uslyszalem stukanie  w okolicach skrzyni/silnika ktorego wczesniej na bank nie bylo - nie halasuje glosno ale ewidetnie dalo sie uslyszec i wyczuc  to stukanie rowniez na kierownicy  - sa to mniej slyszalne/wyczuwalne  nierownomierne stuki  oraz jeden mocniejszy stuk w tym samym czasie - tak jakby sie cos krecilo i o cos zawadzalo - slyszalne to bylo przy predkosci ok 70-120km/h , na luzie podczas jazdy lub postoju nic nie stuka - tylko na wrzuconym biegu. Jutro albo pojutrze jeszcze raz sie przejade przy predkosci 90 km/km i sprawdze czy nadal bedzie tak stukac. Nie doznalem jeszcze objawow zuzytej dwumasy ale z tego co mi wiadomo to wlasnie miedzy innymi mozna wyczuc takie stukania przy padajacej dwumasie no ale zeby nowa nagle padla po 1400-1500 km?

Opublikowano

No ja jak z mechanikiem wymieniałem dwumase to zajęło nam to dwa dni.. zaraz po poskładaniu trochę piszczało, ale po kilku km wszystko się ułożyło. 

Dwumas możesz zdiagnozować przy ruszaniu. Jeżeli auto zaczyna skakać to znaczy że pada. Metaliczne stuki to już całkowita śmierć dwumasy, która może zakończyć żywot skrzyni.. Jak możesz to wejdź pod auto i sprawdź chociaż czy widać żeby skrzynia była w ogóle ruszana.

Opublikowano
48 minut temu, Langista napisał:

No ja jak z mechanikiem wymieniałem dwumase to zajęło nam to dwa dni.. zaraz po poskładaniu trochę piszczało, ale po kilku km wszystko się ułożyło. 

Dwumas możesz zdiagnozować przy ruszaniu. Jeżeli auto zaczyna skakać to znaczy że pada. Metaliczne stuki to już całkowita śmierć dwumasy, która może zakończyć żywot skrzyni.. Jak możesz to wejdź pod auto i sprawdź chociaż czy widać żeby skrzynia była w ogóle ruszana.

Raczej nie zaowazylem przy ruszaniu aby auto skakalo - i przed wymiana rowniez nie bylo problemow z dwumasa ( samochod nie trzasl sie,nic nie stukalo ,pukalo itp ) jedynie slizgajace sie sprzeglo no ale dla spokoju postanowilem odrazu komplet wymienic :docisk,sprzeglo,dwumas,lozysko i reszte rzeczy potrzebnych do kompletnej wymiany . Dzis niestety juz nic nie zdzialam- tym bardziej, ze jest niskie podwozie i bez  podniesienia lub kanalu tam nie zagladne ale jutro lub pojutrze cos wykombinuje i sprawdze skrzynie dla pewnosci i dam znac . Przy pierwszym testowaniu po odebraniu auta od mechanika sprzeglo sie juz nie slizgalo a co do dwumasy to odczulem ze samochod pomimo iz wibracje przed wymiana byly slabe to po byly jeszcze slabsze wiec sam juz nie wiem co o tym wszystkim myslec... jedyne co mnie zdziwilo to to ze szumy/tarcie nadal wystepuje no i ten pozniejszy smrod i to aktualne stukanie ? A czy jest mozliwosc ze mechanicy spartolili w jakis sposob robote? A moze cos z tym kompletem nie tak ? -Caly komplet dobrany i kupiony zostal ze strony Sprzegla24.pl

Opublikowano

trzeba była ładować zestaw LUK a nie sachs.

wymiana sprzęgła w b8 zajmuje około 4-6godzin.

 

Opublikowano
W dniu 21.07.2019 o 20:54, wyzyk83 napisał:

trzeba była ładować zestaw LUK a nie sachs.

wymiana sprzęgła w b8 zajmuje około 4-6godzin.

 

4-6h zajmuje wymiana w b6 b7 a nie b8

 

Opublikowano
21 godzin temu, corradoowner napisał:

4-6h zajmuje wymiana w b6 b7 a nie b8

 

pisze ile mi to średnio zajmuje w b8

czas zależy od tego jak są za***ane śruby na łączeniu dpf z turbiną

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam ponownie

Przepraszam, ze tyle nie odpisywalem ale dopiero niedawno wrocilem do PL i oddalem samochod do sprawdzenia. Podczas drogi powrotnej dzwieki stukania pukania itp byly coraz bardziej slyszalne ( wyczuc je bylo mozna na pedalach  jak i na kierownicy) . Po sprawdzeniu na miejscu okazalo sie ze pechowo poszlo lozysko kola - po wymianie  kompletu dzwieki ustaly. Co do sprzegla z dwumasa - zostalo ono sprawdzone ( nie mam pojecia jak to sprawdzili) i stwierdzono, ze wszystko wydaje sie ok a co do pojawiania sie specyficznego smrodu co pewien czas to nie wiedza czym jest to spowodowane i jak zwykle zebym narazie jezdzil... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...