voorek Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 No więc padł mi przepływomierz, znalazłem na allegro do 1.8T a4 i zamówiłem, trochę już na nim śmigam ale zauważyłem że chyba mam zły przepływomierz, na intercars sprawdziłem jaki jest do silnika AEB 1.8T quattro 95-96r numer > 0280217112 (cena 1000zł+ - jakaś masakra ale mniejsza o to), aktualnie mam > 0280217117 do audi a4 b5 1.8T ale 180konnego i od 97 roku. Objawy jakie mam to spalanie z kosmosu (16l na 100km), szarpanie po wyrównaniu prędkości i dodaniu gazu, mniejsza moc jak na 150 konny silnik (max 100 koni ma), falowanie obrotów. Lambdę mam nową szczelny układ dolotu powietrza itp. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić a przypadkiem odkryłem że mam nie ten przepływomierz (czy to może być przyczyną?)
DeeJay_Kill Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 za dużą masę powietrza mierzy i dlatego może być wałek. Vag prawdę powie.
voorek Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Gdzie dokłądnie vagiem to sprawdzić? instrukcja i jakie powinny być wartości ?
Dev Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 ori nr: 058 133 471 A -> 0280 217 112 i taki musi być, nic innego do tego AEB nie podłożysz Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
voorek Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Dokładnie, też tak doszedłem do wniosku i przez to zamówiłem używkę Boscha, we wtorek powinna przyjść, wymiana może zająć mi trochęczasu bo w -10 stopniach w tym tygodniu ciężko będzie to wymienić, ale jak podmienię i sprawdzę jak jeździ to dam znać i napisze czy to był powód czy coś jeszcze się psuje ;] Czy jest ktoś może w Śremie albo w okolicy kto umie dobrze posługiwać się vagiem ? chciałem sprawdzić czy turbo dobrze się wkręca, wtryski i w zasadzie wszystko co tam się da ocenić...
Dev Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 zrób logi i wrzuc na forum to Ci napisza co nie halo
pioteros Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 dev - potem w AEB/AJL byly inne - właśnie numer 0280217117 (037906461C), zreszta sam sprawdz u siebie ale do starego (komp na 5 wtyczek) szedł taki jak podałeś i taki wlasnie powinien byc widocznie voorek jakiej firmy masz ta niewlasciwa przeplywke? ona nowa jakas? bo szukam wlasnie takiej
voorek Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 bosh - używka, ale na bank sprawna bo nie wywala błędu przepływomierza ani lambdy, najwyraźniej poprostu nie ma dobrego zakresu pomiaru dla tego silnika czy coś w tym stylu, jeżeli chcesz to możemy się dogadać.
pioteros Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Napisz na pw ile byś chciał z kw a ja przemyśle temat
Dev Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 dev - potem w AEB/AJL byly inne - właśnie numer 0280217117 (037906461C), zreszta sam sprawdz u siebie u mnie jest 037 906 461 CX
pioteros Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 X to znaczy ze mogl byc fabrycznie regenerowany ale jest to dokladnie to samo co C
Dev Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 możliwe że ktos go juz podmieniał chociaz w historii auta nie ma na ten temat wzmianki
voorek Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Czy może ktoś mi napisać jaki powinienem mieć numer przepustnicy i komputera ?? Kolejna kwestia to czy wersja 1.8T aeb i 1.8T aeb quattro ma jakieś różnice w komputerze pokładowym ? (jaki powinienem mieć numer kompa?) bo mechanik coś mi przebąkiwał że w kompie mam niby napęd na FRW wpisany... (nie wiem co w tym samochodzie było wymieniane przed kupnem a co nie i chce numery sprawdzić żeby wyeliminowac nietrafność części)
pioteros Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 z tymi czesciami roznie bywa, on mogl byc nawet sprawdzony/zregenerowany zanim twoje auto zostalo wyprodukowane np w przypadku kiedy lezakuja pare lat czesci na magazynie a w pozniejszym czasie sa montowane do aut jesli po sprawdzeniu są ok, tyczy się to szczegolnie elektroniki - to samo jest z licznikami OOOO ---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ---------- komp bedzie ten sam niezaleznie od napedu, nalezy tylko go przekodowac (ale nawet nie wiem czy ma to znaczenie w jego dzialaniu) wazne zeby byl na 5 wtyczek bo w pewnym momencie w 97 roku byla zmiana na nowszy typ sterownika numer kompa 8D0997557 lub 8D0997557X a przepustnica jest ta sama chyba juz w kazdym AEB, numer 058133063Q
voorek Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 no więc mam dwie przepustnice, 1) 058 133 063 C / 408 237 211 002 - w intercars opisana jako : Przepustnica powietrza Audi A4 1.8 T (150 KM) 1995.01-2000.11 2) 058 133 063 M / 408 237 212 003 - gdzieś znalazłem na google: A4 (8D2,B5) 01.95-11.00 1,8 T 1781 150/110 Stufenheck, Audi A4 (8D2,B5) 12.97-11.00 1,8 T 1781 180/132 Stufenheck, Passat [b5] 1996-2000 (1.8T AEB), - czyli 95-2000 rok do AEB 1.8T numery które Ty podałeś : 058 133 063 Q / 408 237 212 008 Z - z intercars : Przepustnica Audi A4, A6, VW Passat 1.8T 1995.01-2005.01; przepustnica z numerem 1 była przy audi chyba z 97 roku z której brałem silnik (przekładałem silnik bo wcześniejszy miał uszczelkę głowicy walnięta i trzeba było kapitalkę silnika jak już robić) Wg opisów pasują wszystkie o.0 więc już kompletnie nie wiem co jest dobre a co nie... znalazłem jeszcze coś takiego : 058133063M THROTTLE POSITION SENSOR AUDI 1.8 TURBO | Trade Me na tej stronie jest napisane że 058 133 063 M zastępuje też 058 133 063 Q i że 058 133 063 M była w 1.8T quattro AEB ---------- Post dopisany at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany at 01:35 ---------- dziwne to jak już powiedziałem, dostałem odpowiedź z aso odpisali że do tego numeru VIN pojazdu powinna być przepustnica 058 133 063 C ;]
kicker Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Zrób logi tej przepływki bo jeśli niema błędów nie znaczy że jest sprawna, jak na wolnych będzie mierzyć 15-20 g/s to rzeczywiście będzie sprawna że ho ho
kkrawat Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Dokładnie, też tak doszedłem do wniosku i przez to zamówiłem używkę Boscha, we wtorek powinna przyjść, wymiana może zająć mi trochęczasu bo w -10 stopniach w tym tygodniu ciężko będzie to wymienić, ale jak podmienię i sprawdzę jak jeździ to dam znać i napisze czy to był powód czy coś jeszcze się psuje ;]Czy jest ktoś może w Śremie albo w okolicy kto umie dobrze posługiwać się vagiem ? chciałem sprawdzić czy turbo dobrze się wkręca, wtryski i w zasadzie wszystko co tam się da ocenić... Czy turbo pompuje dobrze to w AEB nie sprawdzisz na kompie - tylko wskaźnik, przepływka , sonda, spalanie stukowe, wypadające zapłony to sprawdzisz na VAGu.
voorek Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 No więc jak obiecałem pisze co i jak po wymianie: założyłem przepustnice 058 133 063 C tak jak powiedzieli mi w aso (taka niby powinna być w tym przypadku) i przepływomierz 0 280 217 112. Samochód jeździ nie do poznania: - nie szarpie - nie zrywa - nie dławi się przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu - jedzie płynnie a nie jakoś nerwowo jak wcześniej - wyraźnie widać kiedy turbo się wkręca (zaczyna aż wciskać w fotel) 2600-3000 obrotów dostaje zastrzyk mocy dosyć wyraźny - przy niższych obrotach 1200-1500 nie trzęsie tak jak wcześniej - ruszanie jest płynne bez przydławiania - ruszanie pod górkę nie jest problemem bo czuć że samochód jedzie a nie jak wcześniej duszę więcej gazu a on i tak nie chciał się wspinać a jak puszczałem mocniej sprzęgło to się zaczynał przydławiać sporo różnicy wyszło, teraz musze zadbać o dobre wyregulowanie instalki BRC i jak nowo narodzony dziękuję uprzejmie wszystkim zareanimacji mojego kanarka (żółte audi ;p)
szczur_84 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 voorek a przepustnice i przepływke założyłeś nówki czy używki?
voorek Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Uzywki bo mialem na stanie akurat takie z dobrymi numerami i sprawne. Dlaczego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się