Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(zły) Przepływomierz Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No więc padł mi przepływomierz, znalazłem na allegro do 1.8T a4 i zamówiłem, trochę już na nim śmigam ale zauważyłem że chyba mam zły przepływomierz, na intercars sprawdziłem jaki jest do silnika AEB 1.8T quattro 95-96r numer > 0280217112 (cena 1000zł+ - jakaś masakra ale mniejsza o to), aktualnie mam > 0280217117 do audi a4 b5 1.8T ale 180konnego i od 97 roku.

Objawy jakie mam to spalanie z kosmosu (16l na 100km), szarpanie po wyrównaniu prędkości i dodaniu gazu, mniejsza moc jak na 150 konny silnik (max 100 koni ma), falowanie obrotów.

Lambdę mam nową szczelny układ dolotu powietrza itp.

Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić a przypadkiem odkryłem że mam nie ten przepływomierz (czy to może być przyczyną?)

Opublikowano

za dużą masę powietrza mierzy i dlatego może być wałek. Vag prawdę powie.

Opublikowano

Gdzie dokłądnie vagiem to sprawdzić? instrukcja i jakie powinny być wartości ?

Opublikowano

Dokładnie, też tak doszedłem do wniosku i przez to zamówiłem używkę Boscha, we wtorek powinna przyjść, wymiana może zająć mi trochęczasu bo w -10 stopniach w tym tygodniu ciężko będzie to wymienić, ale jak podmienię i sprawdzę jak jeździ to dam znać i napisze czy to był powód czy coś jeszcze się psuje ;]

Czy jest ktoś może w Śremie albo w okolicy kto umie dobrze posługiwać się vagiem ? chciałem sprawdzić czy turbo dobrze się wkręca, wtryski i w zasadzie wszystko co tam się da ocenić...

Opublikowano

zrób logi i wrzuc na forum to Ci napisza co nie halo

Opublikowano

dev - potem w AEB/AJL byly inne - właśnie numer 0280217117 (037906461C), zreszta sam sprawdz u siebie :)

ale do starego (komp na 5 wtyczek) szedł taki jak podałeś i taki wlasnie powinien byc widocznie

voorek jakiej firmy masz ta niewlasciwa przeplywke? ona nowa jakas? bo szukam wlasnie takiej

Opublikowano

bosh - używka, ale na bank sprawna bo nie wywala błędu przepływomierza ani lambdy, najwyraźniej poprostu nie ma dobrego zakresu pomiaru dla tego silnika czy coś w tym stylu, jeżeli chcesz to możemy się dogadać.

Opublikowano

Napisz na pw ile byś chciał z kw a ja przemyśle temat

Opublikowano
dev - potem w AEB/AJL byly inne - właśnie numer 0280217117 (037906461C), zreszta sam sprawdz u siebie :)

u mnie jest 037 906 461 CX

Opublikowano

X to znaczy ze mogl byc fabrycznie regenerowany ale jest to dokladnie to samo co C

Opublikowano

możliwe że ktos go juz podmieniał chociaz w historii auta nie ma na ten temat wzmianki

Opublikowano

Czy może ktoś mi napisać jaki powinienem mieć numer przepustnicy i komputera ??

Kolejna kwestia to czy wersja 1.8T aeb i 1.8T aeb quattro ma jakieś różnice w komputerze pokładowym ? (jaki powinienem mieć numer kompa?) bo mechanik coś mi przebąkiwał że w kompie mam niby napęd na FRW wpisany... (nie wiem co w tym samochodzie było wymieniane przed kupnem a co nie i chce numery sprawdzić żeby wyeliminowac nietrafność części)

Opublikowano

z tymi czesciami roznie bywa, on mogl byc nawet sprawdzony/zregenerowany zanim twoje auto zostalo wyprodukowane :) np w przypadku kiedy lezakuja pare lat czesci na magazynie a w pozniejszym czasie sa montowane do aut jesli po sprawdzeniu są ok, tyczy się to szczegolnie elektroniki - to samo jest z licznikami OOOO

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ----------

komp bedzie ten sam niezaleznie od napedu, nalezy tylko go przekodowac (ale nawet nie wiem czy ma to znaczenie w jego dzialaniu) wazne zeby byl na 5 wtyczek bo w pewnym momencie w 97 roku byla zmiana na nowszy typ sterownika

numer kompa 8D0997557 lub 8D0997557X

a przepustnica jest ta sama chyba juz w kazdym AEB, numer 058133063Q

Opublikowano

no więc mam dwie przepustnice,

1) 058 133 063 C / 408 237 211 002 - w intercars opisana jako : Przepustnica powietrza Audi A4 1.8 T (150 KM) 1995.01-2000.11

2) 058 133 063 M / 408 237 212 003 - gdzieś znalazłem na google: A4 (8D2,B5) 01.95-11.00 1,8 T 1781 150/110 Stufenheck,

Audi A4 (8D2,B5) 12.97-11.00 1,8 T 1781 180/132 Stufenheck, Passat [b5] 1996-2000 (1.8T AEB), - czyli 95-2000 rok do AEB 1.8T

numery które Ty podałeś : 058 133 063 Q / 408 237 212 008 Z - z intercars : Przepustnica Audi A4, A6, VW Passat 1.8T 1995.01-2005.01;

przepustnica z numerem 1 była przy audi chyba z 97 roku z której brałem silnik (przekładałem silnik bo wcześniejszy miał uszczelkę głowicy walnięta i trzeba było kapitalkę silnika jak już robić)

Wg opisów pasują wszystkie o.0 więc już kompletnie nie wiem co jest dobre a co nie...

znalazłem jeszcze coś takiego : 058133063M THROTTLE POSITION SENSOR AUDI 1.8 TURBO | Trade Me

na tej stronie jest napisane że 058 133 063 M zastępuje też 058 133 063 Q i że 058 133 063 M była w 1.8T quattro AEB

---------- Post dopisany at 12:37 ---------- Poprzedni post napisany at 01:35 ----------

dziwne to jak już powiedziałem, dostałem odpowiedź z aso odpisali że do tego numeru VIN pojazdu powinna być przepustnica 058 133 063 C ;]

Opublikowano

Zrób logi tej przepływki bo jeśli niema błędów nie znaczy że jest sprawna, jak na wolnych będzie mierzyć 15-20 g/s to rzeczywiście będzie sprawna że ho ho :naughty:

Opublikowano
Dokładnie, też tak doszedłem do wniosku i przez to zamówiłem używkę Boscha, we wtorek powinna przyjść, wymiana może zająć mi trochęczasu bo w -10 stopniach w tym tygodniu ciężko będzie to wymienić, ale jak podmienię i sprawdzę jak jeździ to dam znać i napisze czy to był powód czy coś jeszcze się psuje ;]

Czy jest ktoś może w Śremie albo w okolicy kto umie dobrze posługiwać się vagiem ? chciałem sprawdzić czy turbo dobrze się wkręca, wtryski i w zasadzie wszystko co tam się da ocenić...

Czy turbo pompuje dobrze to w AEB nie sprawdzisz na kompie - tylko wskaźnik, przepływka , sonda, spalanie stukowe, wypadające zapłony to sprawdzisz na VAGu.

Opublikowano

No więc jak obiecałem pisze co i jak po wymianie:

założyłem przepustnice 058 133 063 C tak jak powiedzieli mi w aso (taka niby powinna być w tym przypadku) i przepływomierz 0 280 217 112. Samochód jeździ nie do poznania:

- nie szarpie

- nie zrywa

- nie dławi się przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu

- jedzie płynnie a nie jakoś nerwowo jak wcześniej

- wyraźnie widać kiedy turbo się wkręca (zaczyna aż wciskać w fotel) 2600-3000 obrotów dostaje zastrzyk mocy dosyć wyraźny

- przy niższych obrotach 1200-1500 nie trzęsie tak jak wcześniej

- ruszanie jest płynne bez przydławiania

- ruszanie pod górkę nie jest problemem bo czuć że samochód jedzie a nie jak wcześniej duszę więcej gazu a on i tak nie chciał się wspinać a jak puszczałem mocniej sprzęgło to się zaczynał przydławiać

sporo różnicy wyszło, teraz musze zadbać o dobre wyregulowanie instalki BRC i jak nowo narodzony :) dziękuję uprzejmie wszystkim zareanimacji mojego kanarka (żółte audi ;p)

Opublikowano

voorek a przepustnice i przepływke założyłeś nówki czy używki?

Opublikowano

Uzywki bo mialem na stanie akurat takie z dobrymi numerami i sprawne. Dlaczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...