Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzic poziom oleju na MMI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bagnetem serwisowym teoretycznie jest najdokładniej.

Opublikowano

Po otwarciu maski muslo , ze dolales i przez jakis czas pokazuje stan ok... po ilus km znow ci wyskoczy, ze za malo

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Czyli miarka elektroniczna wyrówna się po kilku km i spadnie do poziomu z przed otwarcia maski? Bo dziwi mnie to skąd pokazuje większy stan.

Opublikowano

Poziom oleju po otwarciu maski jest resetowany i przez dłuższy czas nie da się go odczytać z poziomu MMI. Jeśli sprawdzasz na FIS, to najdokładniejsze wskazanie będziesz miał po rozgrzaniu i wystudzeniu silnika.

Bagnet serwisowy jest najdokładniejszy, ale pod warunkiem, że ustawiasz go na odpowiednią długość ;)

Opublikowano

Przez przypadek zagadałem się przez telefon i dolałem zamiast 125ml oleju do maxa jakieś 400ml. Na mmi brakowało kreski więc chciałem dolać te 125ml no ale się ulało :decayed: Bawić się w strzykawkę i rurkę przez miejsce na bagnet czy olać bo i tak ten nadmiar 300ml spali mi w 2 tys km ? 

Opublikowano

Witam forumowiczów 

Pierwszy temat i pierwsze nurtujące mnie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji. 

W Audi A4 b8 1.8 TFSI 2009 sedanik. Jak to jest z tym wskaźnikiem oleju w MMI. Chodzi mi o to ile dokładnie schodzi oleju na każdą kreskę w tym aucie. Znalazłem podobne tematy ale Audi A5 i nie jestem pewien czy akurat to to samo. Jeśli idzie jedna kreska w dół to ile dokładnie oleju spalił silnik? 

Moje pierwsze auto z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Wcześniej od Accord 2009 do Focus TDCI ale moje pierwsze Audi i jest to fajna opcja sprawdzania poziomu oleju z poziomu komputera ale jak to się ma do spalania na jedną kreskę? 

Dzieki za każdą odpowiedź :)

Opublikowano

125ml, cała miarka to 1l

Opublikowano

a co znaczy taki komunikat 

the engine must be warm to obtain an exact measurement? 

i slupek w MMI jest pusty ... 

zadna kontrolka od dolania oleju sie nie zapalila 

mial ktos taki przypadek?

Opublikowano

Translator nie działa?

Oznacza to, że olej nie ma odpowiedniej temperatury (wtedy zwykle pokazuje go mniej).

Opublikowano

tak jak mówisz, translator pomógł :) olej sie pojawił ale juz go mało na słupku :) czyli pewnie zachwile sie pojawi komunikat o dolewce :) teraz juz wiem jak sprawdzac to nie bede miał problemu :P

Opublikowano
Dnia 7.03.2017 o 14:16, Grohu napisał:

Przez przypadek zagadałem się przez telefon i dolałem zamiast 125ml oleju do maxa jakieś 400ml. Na mmi brakowało kreski więc chciałem dolać te 125ml no ale się ulało :decayed: Bawić się w strzykawkę i rurkę przez miejsce na bagnet czy olać bo i tak ten nadmiar 300ml spali mi w 2 tys km ? 

nadmiar oleju raczej mu nie zaszkodzi, ale wg. mnie lepiej mieć mniej o 1-2 kreski niż go przelewać:wink:

Opublikowano
W dniu 27.06.2013 o 17:47, kiko79 napisał:

litr na 1000km??? o mamuńciu!!! Faktycznie w tych silnikach za gubienie oleju odpowiada miedzy innymi wadliwa odma...tak jak w opisywanym na forum silniku ALT. Ja mam ALT i oleju nie gubi wiec nie wiem czy to jedyny powód. Niektórzy odmę przerabiali według jakiegoś schematu. Jednym podobno pomogło, inni plują sobie w brodę że wyrzucili kasę w błoto bo silnik nadal gubi olej. Po prostu te dwulitrowe jednostki chyba tak mają, czasem trafi się taka ci bierze może mniej.

 

Opublikowano

Problem w audi 1.8 tfsi jak i 2.0 tfsi jest taki sam pierścienie na kolbach , audi spierdolilo te silniki ze tak się wyrażę mam 2.0 tfsi i naprawa w audi kosztuje 6 tys euro. dodatkowo wsadzaja do silnika te same zepsute części i za naprawę trzeba wyłożyć samemu z własnej kieszeni. Jest jednak wyjscie, połowę tańsza naprawa w serwisie który się tym zajmuje i robią to lepiej niż audi

 

Opublikowano

Panowie, poprawcie mnie jeśli się mylę, jedna kreska na bagnecie to ok. 50ml?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Koledzy w moim 2.0 tdi GAHA przy sprawdzeniu stanu oleju pokazuje komunikat ..please reduce oil level" zbyt wysoki stan oleju? Po upuszczeniu 200ml zamknieciu-otwarciu maski komunikat bez zmian. Trzeba to jakoś zresetowac? Miał ktoś taki przypadek?

Opublikowano

Na rozgrzanym, sprobuj wlaczyc zaplon, otworz maske i poczekaj okolo 1 min az na wyswietlaczu pomiedzy zegarami wyswietli sie poziom oleju, wtedy mmi "czyta" od nowa.. masz bagnet?

Opublikowano

Nie ma bagnetu. Na rozgrzanym  silniku włączonym zapłonie przy otwartej czy zamkniętej masce nie pokazuje nic na fis. Na mmi tylko ten komunikat bez żadnej miarki. Po upuszczeniu czekałem 5 min z zapłonem i bez zmian.

Opublikowano
4 godziny temu, FutrzaQ napisał:

Nie ma bagnetu. Na rozgrzanym  silniku włączonym zapłonie przy otwartej czy zamkniętej masce nie pokazuje nic na fis. Na mmi tylko ten komunikat bez żadnej miarki. Po upuszczeniu czekałem 5 min z zapłonem i bez zmian.

Byc moze wciaz oleju jest za duzo, lub faktycznie uszkodzil sie czujnik poziomu oleju. Sprawdz innym bagnetem z innego auta. Poziom max okolo 50.2cm a poziom min okolo 52.5cm

Opublikowano (edytowane)

Dla jasności jak sprawdzić prawidłowo poziom oleju w MMI audi a4 b8

Czy jeśli przejadę 200 km i wracając odstawie na parking samochód, odczekam 2min/5min aż sobie ten olej spłynie to pokaże mi prawidłowy stan oleju?

Wcześniej (inne auto) jak sprawdzałem na bagnecie to najlepiej było sprawdzić przed odpaleniem samochodu :D 

 

Edytowane przez Kodii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...