mumia66 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Przy dobieraniu sprzęgła ważny jest moment obrotowy: CAGA ma 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min; CAHA ma 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min; CALA ma 330 Nm w zakresie 3000-5000 obr/min. Wartości momentu są zbliżone do siebie to i sprzęgła mogą być takie same. A jak widać w wielu przypadkach z tego wątku problemy ze sprzęgłem zaczynają się w okolicy 400 Nm. Edytowane 29 Grudnia 2017 przez mumia66
vitkovskyyy Opublikowano 2 Stycznia 2018 Opublikowano 2 Stycznia 2018 W dniu 22.12.2017 o 18:38, dieselchip_ napisał: korekta powinna rozwiązać problem aczkolwiek jeżeli miałbyś uślizgi tylko na jednym wysokim biegu to napewno pomoże ,jednak wydaje mi się że czeka Cie mimo wszystko w najbliższym czasie wymiana sprzęgło+dwumas Niestety ale korekta na 392nM niewiele przyniosła, może tyle że teraz tak mocno nie uślizguje i łapie szybciej z poslizgu. Co zrobić? wymiana sprzęgła i dwumasy, obicie sprzęgła kevlarem i powinno działać czy wymienić sprzęgło na to z a6 c7? Czy taki zestaw będzie w porządku ? http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-sachs-audi-a4-b8-2-0-tdi-i6863229287.html 1
Kodzak33 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 W dniu 22.12.2017 o 19:00, danielstol napisał: Proponuję jeszcze wysłać tarczę na obicie Kevlarem do Maklandu . U mnie tarcza 240 mm na seryjnym docisku przenosi 505 Nm , 400 Nm jest przy 2100 obr . Wczesniej seria puszczala juz przy 420 Nm . Ja u siebie w caga nie mam zprężyn
DanielMod Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Co nie zmienia faktu że tarczę bez sprężyn też można obić kevlarem .
Kodzak33 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 5 godzin temu, danielstol napisał: Co nie zmienia faktu że tarczę bez sprężyn też można obić kevlarem . Właśnie to będę robił tylko mnie ciekawi czy na takiej bez sprężyn szybciej dwumas nie poleci bo zawsze coś sprężyny tłumią. Mam zestaw używany sprawny z dociskiem z polifta 2012 rok 143km ori audi Sachs i tarcza bez sprężyn. Właściciel wymieniał komplet ze względu na dwumas padnięty.
vitkovskyyy Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Zrobiłem jakiś czas temu komplet dwumasy ze sprzęgłem, dociskiem etc i działa. Zostawiłem tarczę ori, wyślę ją do okucia i będzie na zapas na wszelki wypadek Już się przymierzam do Turbawki z CAGA i Icka od 3.0
duzy616 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Dużo osób pisze, że sprzęgło w 143KM i 170KM są takie same. A jak wygląda sprawa między napędem na przód, a quattro? Według etki są inne numery. Jaki mam szukać numer sprzęgła używanego SACHS do A4 B8 2.0 TDI CAHA quattro? (jak Ktoś ma to wiadomość na pw)
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 (edytowane) sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile Edytowane 28 Kwietnia 2018 przez Dev
duzy616 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 17 godzin temu, Dev napisał: sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile A możesz mi powiedzieć czy jeżeli chciałbym zakupić sprzęgło od przedniego napędu podejdzie bez problemu do quattro.
Dev Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 46 minut temu, duzy616 napisał: A możesz mi powiedzieć czy jeżeli chciałbym zakupić sprzęgło od przedniego napędu podejdzie bez problemu do quattro. podejdzie bez problemu
duzy616 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 20 godzin temu, Dev napisał: podejdzie bez problemu Czyli jeżeli planuje kupić nowy dwumas (SACHS) to mogę wtedy kupić obojętnie jaki nr używanego sprzęgła (SACHS) i to wszystko wysłać do Radzikowskiego, żeby zrobił wzmocnione? Oczywiście wszystko od 2,0 TDI cr
przemopk Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 W dniu 30.04.2018 o 12:11, duzy616 napisał: Czyli jeżeli planuje kupić nowy dwumas (SACHS) to mogę wtedy kupić obojętnie jaki nr używanego sprzęgła (SACHS) i to wszystko wysłać do Radzikowskiego, żeby zrobił wzmocnione? Oczywiście wszystko od 2,0 TDI cr Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with". W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298.
duzy616 Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 11 godzin temu, przemopk napisał: Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with". W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298. Ofertę jaką dostałem na zakup to dwumas + sprzęgło 2415 zł. oraz sam dwumas 1680 zł. Różnica jest 735 zl. Radzikowski powiedział, że nie warto kupować nowego sprzęgła bo On i tak w 80% je przerabia, dlatego też szukam sprzęgła używanego. ( od quattro ciężko znaleźć, tym bardziej, że chyba w większości był montowany LUK)
Kodzak33 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 W dniu 28.04.2018 o 21:03, Dev napisał: sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile Które jest mocniejsze do quattro czy ośki?
Dev Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Godzinę temu, Kodzak33 napisał: Które jest mocniejsze do quattro czy ośki? Q
duzy616 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 22 minuty temu, Dev napisał: Q Dev czytałeś z tej strony post 311 Co myślisz o tym docisku będzie lepszy niż oryginalny 0B2 141 117 A (quattro)
Kodzak33 Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Inter carsie sprzęgło do quattro i bez ma te same numery. Mowa o sachs
Dev Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 41 minut temu, Kodzak33 napisał: Inter carsie sprzęgło do quattro i bez ma te same numery. Mowa o sachs Aftermarketowe sprzęgła nie sa dzielone na przedni napęd czy Q
Daro32 Opublikowano 9 Lipca 2018 Opublikowano 9 Lipca 2018 Dzisiaj byłem w Inter Carsie i powiedziano mi że docisk Sachs Performance pasuje tylko z tarczą Sachs Performance. Może tak być? Bo zwykła tarcza ma sprężynki a ta Performance ich nie ma
tomassi07 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam, Opiszę krótko mój przypadek. Zaczęło się od metalicznego dźwięku podczas wciskania sprzęgła. Diagnoza była taka, że trzeba wymienić łożysko dociskowe. Kupiłem łożysko razem z dwoma pozostałymi łożyskami igiełkowymi, których wymiana przy tej okazji była zalecana w jednym z innych tematów na forum. Dodam, że wcześniej, od jakiegoś roku jeździłem na mapie 177km i 399Nm (ory 143 i 320). Na seryjnym sprzęgle, poza metalicznym dźwiękiem, nie było żadnych innych objawów. Po demontażu skrzyni w servisie dostałem telefon, że dwumas jest zatarty, a okładzina na tarczy tak cienka, że nie ma sensu jej zakładać ponownie. Jedyna słuszna decyzja, to zakup nowego kompletu. Musiałem zorganizować coś na szybko, bo auto wisiało na podnośniku. Znalazłem ofertę na allegro z odbiorem na miejscu jeszcze tego samego dnia. Ory komplet SACHS. Po wymianie auto jeździło super, sprzęgło chodziło bardzo delikatnie i lekko (byłem zdziwiony, że w ogóle może aż tak lekko). Po przejechaniu jakichś 4500-5000 km zauważyłem, że auto zaczyna wibrować przy ruszaniu z jedynki czy wstecznego. Najlepsze było jednak moje zdziwienie, kiedy pewnego razu wjeżdżając na autostradę i chcąc wcisnąć się na szybko przed TIR-a, zobaczyłem wskazówkę obrotów na 5 tys., a auto w ogóle nie przyspieszało. Auto ponownie poszło do servisu gdzie po demontażu stwierdzono, że sprzęgło było wadliwe (tarcza dociskała tylko rantami, co było wyraźnie widoczne). Sprzęgło oddałem do reklamacji, która została uznana i dostałem nowy komplet, podobno z całkiem innej partii produkcyjnej. Obecnie jestem po przejechaniu jakichś 4tys. km, a objawy ciągle te same z tym, że teraz pojawiły się po około 800 km od wymiany. Jak sądzicie, warto ponownie reklamować, albo bić się o zwrot kasy i szukać gdzie indziej nowego kompletu, czy przy 400Nm aftermarketowe komplety nigdy nie będą dawać rady bez wzmacniania docisku czy okładziny tarczy? Tak jak wcześniej napisałem, jeździłem rok na fabrycznym sprzęgle i nigdy się nie poślizgnęło. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez tomassi07
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się