Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło się ślizga po chipie 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przy dobieraniu sprzęgła ważny jest moment obrotowy:

CAGA ma 320 Nm w zakresie  1750-2500 obr/min;

CAHA ma 350 Nm w zakresie  1750-2500 obr/min;

CALA ma 330 Nm w zakresie  3000-5000 obr/min.

Wartości momentu są zbliżone do siebie to i sprzęgła mogą być takie same. A jak widać w wielu przypadkach z tego wątku problemy ze sprzęgłem zaczynają się w okolicy 400 Nm.

Edytowane przez mumia66
Opublikowano
W dniu 22.12.2017 o 18:38, dieselchip_ napisał:

korekta powinna rozwiązać problem aczkolwiek jeżeli miałbyś uślizgi tylko na jednym wysokim biegu to napewno pomoże ,jednak wydaje mi się że czeka Cie mimo wszystko w najbliższym czasie wymiana sprzęgło+dwumas

Niestety ale korekta na 392nM niewiele przyniosła, może tyle że teraz tak mocno nie uślizguje i łapie szybciej z poslizgu.

Co zrobić? wymiana sprzęgła i dwumasy, obicie sprzęgła kevlarem i powinno działać czy wymienić sprzęgło na to z a6 c7?

Czy taki zestaw będzie w porządku ?

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-sachs-audi-a4-b8-2-0-tdi-i6863229287.html

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 22.12.2017 o 19:00, danielstol napisał:

Proponuję jeszcze wysłać tarczę na obicie Kevlarem do Maklandu . U mnie tarcza 240 mm na seryjnym docisku przenosi 505 Nm , 400 Nm jest przy 2100 obr :) . Wczesniej seria puszczala juz przy 420 Nm .

24899920_1817790604961284_61951351714820

Ja u siebie w caga nie mam zprężyn 

Opublikowano

Co nie zmienia faktu że tarczę bez sprężyn też można obić kevlarem .

Opublikowano
5 godzin temu, danielstol napisał:

Co nie zmienia faktu że tarczę bez sprężyn też można obić kevlarem .

Właśnie to będę robił tylko mnie ciekawi czy na takiej bez sprężyn szybciej dwumas nie poleci bo zawsze coś sprężyny tłumią. Mam zestaw używany sprawny z dociskiem z polifta 2012 rok 143km ori audi Sachs i tarcza bez sprężyn. Właściciel wymieniał komplet ze względu na dwumas padnięty. 

Opublikowano

Zrobiłem jakiś czas temu komplet dwumasy ze sprzęgłem, dociskiem etc i działa.

Zostawiłem tarczę ori, wyślę ją do okucia i będzie na zapas na wszelki wypadek ;)

Już się przymierzam do Turbawki z CAGA i Icka od 3.0 :kox:

Opublikowano

Dużo osób pisze, że sprzęgło w 143KM i 170KM są takie same.

A jak wygląda sprawa między napędem na przód, a quattro? Według etki są inne numery.

image.png

 

image.png

 

Jaki mam szukać numer sprzęgła używanego SACHS do A4 B8 2.0 TDI CAHA quattro?  (jak Ktoś ma to wiadomość na pw)

Opublikowano (edytowane)

sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile

Edytowane przez Dev
Opublikowano
17 godzin temu, Dev napisał:

sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile

A możesz mi powiedzieć czy jeżeli chciałbym zakupić sprzęgło od przedniego napędu podejdzie bez problemu do quattro.

Opublikowano
46 minut temu, duzy616 napisał:

A możesz mi powiedzieć czy jeżeli chciałbym zakupić sprzęgło od przedniego napędu podejdzie bez problemu do quattro.

podejdzie bez problemu

Opublikowano
20 godzin temu, Dev napisał:

podejdzie bez problemu

Czyli  jeżeli planuje kupić nowy dwumas (SACHS) to mogę wtedy kupić obojętnie jaki nr używanego sprzęgła (SACHS) i to wszystko wysłać do Radzikowskiego, żeby zrobił wzmocnione?

Oczywiście wszystko od 2,0 TDI cr

Opublikowano
W dniu 30.04.2018 o 12:11, duzy616 napisał:

Czyli  jeżeli planuje kupić nowy dwumas (SACHS) to mogę wtedy kupić obojętnie jaki nr używanego sprzęgła (SACHS) i to wszystko wysłać do Radzikowskiego, żeby zrobił wzmocnione?

Oczywiście wszystko od 2,0 TDI cr

Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with".

W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298.

Opublikowano
11 godzin temu, przemopk napisał:

Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with".

W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298.

Ofertę jaką dostałem na zakup to dwumas + sprzęgło 2415 zł.  oraz sam dwumas 1680 zł. Różnica jest  735 zl.

Radzikowski powiedział, że nie warto kupować nowego sprzęgła bo On i tak w 80% je przerabia, dlatego też szukam sprzęgła używanego. ( od quattro ciężko znaleźć, tym bardziej, że chyba w większości był montowany LUK)

Opublikowano
W dniu 28.04.2018 o 21:03, Dev napisał:

sprzęgła różnią się rodzajem okładziny i dociskiem o innej sile

Które jest mocniejsze do quattro czy ośki? 

Opublikowano
Godzinę temu, Kodzak33 napisał:

Które jest mocniejsze do quattro czy ośki? 

Q

Opublikowano
22 minuty temu, Dev napisał:

Q

Dev czytałeś z tej strony post 311

 

Co myślisz o tym docisku będzie lepszy niż oryginalny 0B2 141 117 A (quattro)

 

Opublikowano

Inter carsie sprzęgło do quattro i bez ma te same numery. Mowa o sachs

Opublikowano
41 minut temu, Kodzak33 napisał:

Inter carsie sprzęgło do quattro i bez ma te same numery. Mowa o sachs

Aftermarketowe sprzęgła nie sa dzielone na przedni napęd czy Q

Opublikowano
 

Dzisiaj byłem w Inter Carsie i powiedziano mi że docisk Sachs Performance pasuje tylko z tarczą Sachs Performance.

Może tak być? Bo zwykła tarcza ma sprężynki a ta Performance ich nie ma

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Opiszę krótko mój przypadek. Zaczęło się od metalicznego dźwięku podczas wciskania sprzęgła. Diagnoza była taka, że trzeba wymienić łożysko dociskowe. Kupiłem łożysko razem z dwoma pozostałymi łożyskami igiełkowymi, których wymiana przy tej okazji była zalecana w jednym z innych tematów na forum. Dodam, że wcześniej, od jakiegoś roku jeździłem na mapie 177km i 399Nm (ory 143 i 320). Na seryjnym sprzęgle, poza metalicznym dźwiękiem, nie było żadnych innych objawów. Po demontażu skrzyni w servisie dostałem telefon, że dwumas jest zatarty, a okładzina na tarczy tak cienka, że nie ma sensu jej zakładać ponownie. Jedyna słuszna decyzja, to zakup nowego kompletu. Musiałem zorganizować coś na szybko, bo auto wisiało na podnośniku. Znalazłem ofertę na allegro z odbiorem na miejscu jeszcze tego samego dnia. Ory komplet SACHS.

Po wymianie auto jeździło super, sprzęgło chodziło bardzo delikatnie i lekko (byłem zdziwiony, że w ogóle może aż tak lekko). Po przejechaniu jakichś 4500-5000 km zauważyłem, że auto zaczyna wibrować przy ruszaniu z jedynki czy wstecznego. Najlepsze było jednak moje zdziwienie, kiedy pewnego razu wjeżdżając na autostradę i chcąc wcisnąć się na szybko przed TIR-a, zobaczyłem wskazówkę obrotów na 5 tys., a auto w ogóle nie przyspieszało.

Auto ponownie poszło do servisu gdzie po demontażu stwierdzono, że sprzęgło było wadliwe (tarcza dociskała tylko rantami, co było wyraźnie widoczne). Sprzęgło oddałem do reklamacji, która została uznana i dostałem nowy komplet, podobno z całkiem innej partii produkcyjnej. Obecnie jestem po przejechaniu jakichś 4tys. km, a objawy ciągle te same z tym, że teraz pojawiły się po około 800 km od wymiany.

Jak sądzicie, warto ponownie reklamować, albo bić się o zwrot kasy i szukać gdzie indziej nowego kompletu, czy przy 400Nm aftermarketowe komplety nigdy nie będą dawać rady bez wzmacniania docisku czy okładziny tarczy? Tak jak wcześniej napisałem, jeździłem rok na fabrycznym sprzęgle i nigdy się nie poślizgnęło.

Edytowane przez tomassi07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...