SotoM Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) Wałek wydechowy ustawia sie juz tak- musisz ust.rozrząd ręcznie-na "znaki" aby to wykonać są 2 sposoby: 1.Na biegu 6 przeciagasz auto do przodu i silnik się obraca Lub w sposób 2. podnieś jedną str pojazdu tak aby koło się oderwało od powierzchni -ja tak zawsze robie - kręcąc kołem też na zapiętym biegu 6 obracasz silnikiem ust.wałek rozrządu ssący na blokade która ma pasować poprostu jak w masełko byś wkładał ale to tak mega dosłownie- jeśli blokada tak właśnie pasuje to wtedy spr czy blokada pasuje w wałek wydech.-jesli blokada wchodzi lecz z dużym oporem na ciasno to luzujesz 3śruby i wałek ust.też dosłownie tak samo że blokada ma wchodzić jak w masło. I składasz i po robocie. - Miej do dyspozycji lusterko łatwiej jest przy regulacji-bez motania widać wtedy kanał zablokowania -czy wałek w prawo czy w lewo aby blokadę włożyć. Edytowane 23 Listopada 2014 przez SotoM
Tombik Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Wałek wydechowy ustawia sie juz tak- musisz ust.rozrząd ręcznie-na "znaki" aby to wykonać są 2 sposoby: 1.Na biegu 6 przeciagasz auto do przodu i silnik się obraca Lub w sposób 2. podnieś jedną str pojazdu tak aby koło się oderwało od powierzchni -ja tak zawsze robie - kręcąc kołem też na zapiętym biegu 6 obracasz silnikiem ust.wałek rozrządu ssący na blokade która ma pasować poprostu jak w masełko byś wkładał ale to tak mega dosłownie- jeśli blokada tak właśnie pasuje to wtedy spr czy blokada pasuje w wałek wydech.-jesli blokada wchodzi lecz z dużym oporem na ciasno to luzujesz 3śruby i wałek ust.też dosłownie tak samo że blokada ma wchodzić jak w masło. I składasz i po robocie. - Miej do dyspozycji lusterko łatwiej jest przy regulacji-bez motania widać wtedy kanał zablokowania -czy wałek w prawo czy w lewo aby blokadę włożyć. Wałek ssący na -0.5/0.0, a wydechowy na blokady. Niestety dalej mam problemy przy zimnym starcie...niby łapie od strzała ale pracuje strasznie nierówno przez chwile Poniżej filmik z rozruchem po całonocnym postoju ( -2st C ) W dalszej części filmu są parametry bezpośrednio po rozruchu...dodam tylko że BIP'y wynoszą ok. -40 , -10 , -40 , -10 Przebieg silnika 146.000 Do tej pory udało mi się zrobić: - nowy akumulator, - kąt synchronizacji dobry, - rozrusznik po regeneracji, - świece żarowe nie wykazują żadnych błędów ( cyt. post kolegi MUSASHI "silniki 2.0 tdi 16V, ( BLB, BRE, BKD, BRD, ) zarówno z pompowtryskiwaczami jak i common rail - w przypadku tych silników do weryfikacji sprawności układu żarzenia podłączamy VAG-a lub VCDS i sprawdzamy obecność zapisanego kodu usterki dotyczącego świec żarowych. przyczyny problemów są podobne, jednak ze względu na sterowanie świecami przez kontroler eletroniczny impulsami wypełnienia, jest możliwość pełnej diagnostyki przez ECU. O niesprawności powiadomi stosowny błąd zapisany w ECU.) Macie jeszcze jakieś pomysły? Edytowane 29 Grudnia 2014 przez Tombik
rosek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 kolego odepnij czujnik temperatury paliwa (g81) i sprawdź jak będzie wówczas odpalał. Ja mam to samo w passacie 2.0TDI i też szukam rozwiązania.
Tombik Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Wydaje mi się, że to nie czujnik w moim przypadku...przed odpaleniem sprawdzałem temperatury i paliwo miało -0,9 , powietrze 0,0 a ciecz chłodząca -0,9 wiec chyba jest OK...chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
rosek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 ja też mam dobre wskazania z czujnika a jak go wypnę to auto pali na strzała
SotoM Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) W 10-13s filmu ten motor zapala jakby miał spalanie stukowe,jakby wtrysk grubo lał przy starcie-tak slychać na hifi i słuchawkach... Moim zdaniem trzeba by było podłożyć 2gie sprawne wtryski lub 1. Może nawet 1 lub więcej z 4szt tak kuleje i będzie sprawiał takie problemy.Pdki mogą być sprawne elektronicznie a fizycznie wtrysk może być zmęczony. Edytowane 29 Grudnia 2014 przez SotoM
Tombik Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 W 10-13s filmu ten motor zapala jakby miał spalanie stukowe,jakby wtrysk grubo lał przy starcie-tak slychać na hifi i słuchawkach... Moim zdaniem trzeba by było podłożyć 2gie sprawne wtryski lub 1. Może nawet 1 lub więcej z 4szt tak kuleje i będzie sprawiał takie problemy.Pdki mogą być sprawne elektronicznie a fizycznie wtrysk może być zmęczony. a logi gr.013 z rozruchu coś pomogą?
SotoM Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Czytaj ze zrozumieniem- komp może pokazywać ci piz*eczke aniola-zachowane książkowe parametry mieszczące sie w jakims zakresie tolerancji... A fizycznie/mechanicznie 1 lub więcej z 4ech sztuk może lać i jedynym wyjsciem aby przekonać sie czy wina lub nie pdków-to włożenie do testów drugiego 100% sprawnego kompletu. Wiesz ja mogę tylko tak pieprzyć 3po3... Bo postawienie diagnozy w taki sposób to można sobie wiesz... Ja tak to slysze z filmu w realu może być inaczej. Jedź do aso niech oni diagnoze postawią... Edytowane 29 Grudnia 2014 przez SotoM
Tombik Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Czytaj ze zrozumieniem- komp może pokazywać ci piz*eczke aniola-zachowane książkowe parametry mieszczące sie w jakims zakresie tolerancji... A fizycznie/mechanicznie 1 lub więcej z 4ech sztuk może lać i jedynym wyjsciem aby przekonać sie czy wina lub nie pdków-to włożenie do testów drugiego 100% sprawnego kompletu. Wiesz ja mogę tylko tak pieprzyć 3po3... Bo postawienie diagnozy w taki sposób to można sobie wiesz... Ja tak to slysze z filmu w realu może być inaczej. Jedź do aso niech oni diagnoze postawią... ok a co sądzisz o wymianie uszczelnień PD? w 1,9TDI jest temat z takim samym objawem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/265545-ciezko-pali-pod-dluzszym-postoju/#entry4290025
SotoM Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) 1.9 to inny motor,inne pd -chwiejące sie i wyrabiające się gniazda. 2.0 i 16v to inny motor i pd które się nie chwieją i trzymają je po 2 śruby... Ja nie chcę abys przeze mnie kase wydawal bo to już zaczynają się koszta-potem jakąś klontwe na mnie żucisz... Nie wiem stary co ci poradzić 4um to takie wróżenie w d*pie z fusów... Jedź do aso ugadaj cenę diagnozy powiedz co było robione w tym kierunku... Edytowane 29 Grudnia 2014 przez SotoM
Tombik Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 ok to narazie dzięki za pomocJak uda się coś ustalić to odezwe się
SotoM Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Jeszcze kolesia się zapytam ewnt puszczmd mu filmik on od początku 2.0tdi w nich siedzi... Gadałem z kolesiem i powiedzial - Pokrywa wałków w góre wypiąć wtyczki z pd,miernik w rękę i spr na 4szt pd na pinach na przejście -ohmomież- kabelek na mase i plus do każdego z pinów od pd ma na każdym NIC NIE POKAZAĆ, jesli choć na 1pinie bedą jakieś napięcia tzn że jest cewka uszkodzona. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez SotoM
Tombik Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Gadałem z mechanikiem, który zajmuje się moją A4... 1. Kompresja OK. 2. Świece OK. 3. Według niego silnik pod pokrywą zaworów wygląda b.dobrze. 4. Pompowtryskiwacze miały luz...niedokręcone o ok.90st...że niby "palcami je odkręcił" 5. Uszczelniacze do wymiany 6. Końcówki pompek na 1 i 2 cylindrze są bardzo zanieczyszczone sadzą, natomiast 3 i 4 czyste. 7. Jutro oddaje wszystkie 4 pompki do sprawdzenia. Co może być powodem zanieczyszczenia pompowtrysków tylko na 1 i 2 cylindrze? Edytowane 20 Stycznia 2015 przez Tombik
jarfab0511 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Miałem to samo u mnie pomogła zmiana mapy Korekta wtryskowe w mapie i rozrusznika
SotoM Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nie dokręcone pd do głowicy silnika...? To już niech tych starych śrub nie wkręca tylko jak technologia vag przykazuje-wymienić śruby. A przy okazji spr.gwinty w glowicy może je wyciągnęło.
Tombik Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Ok...zwrócę mu na to uwagę...a to ze dwa wtryski są z nagarem na końcówce pompki na 1 i 2 cyl.? 3 i 4 są czyste. Masz jakiś pomysł?
SotoM Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Na 1i2 zbyt duża ilość paliwa dostarczana do spalania a na 3i4 widocznie byyło dobrze dlatego końcówki czyste
Tombik Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Test pompek zrobiony i według specjalistów z TurboTec trzeba regenerowaćPoniżej zamieszczam wyniki testów... niech ktoś się wypowie, może nie jest tak źle jak oni mówią:1 pompka 2 pompka 3 pompka 4 pompka Jak wg Was wyglądają moje wtryski? Edytowane 27 Stycznia 2015 przez Tombik
1989irekmrozek Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 czesc kolego i jak zrobiles juz paleni na zimnym mam taki sam problem jak ty i szukam rozwiazania
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Test pompek zrobiony i według specjalistów z TurboTec trzeba regenerować Poniżej zamieszczam wyniki testów... niech ktoś się wypowie, może nie jest tak źle jak oni mówią: 1 pompka 2 pompka 3 pompka 4 pompka Jak wg Was wyglądają moje wtryski? Daj nowe uszczelniacze na pompki i nowe śruby mocujące (jak gwinty w głowicy są OK) i powinno być dobrze Jak dalej będą zastrzeżenia do pracy motorówki to zawsze zdążysz je oddać do regeneracji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się