Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie, zła temperatura, cięzko pali, wariuje... - PROBLEM ROZWIĄZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem - otóż 1.8 ADR

1. W moim ADRze dzieją się dziwne rzeczy, mam ją dopiero od tygodnia ale przy porannym zapaleniu lubi sobie sama dodawać obroty na luzie, wachania 900-1300 nie raz potrafi wskoczyć na 4000 jak by ktoś mu gazował, pedał gazu chodzi luźno i się nie zacina. Ten problem występuje czasami. Przeważnie nie długo po tym jak ją odpalę po nocy i udaje się w trasę.

2. Czasami też ciężko zapala, (jak traktor) coś w stylu dławienia się gdy dodam gazu wkręci się u wszystko wraca do normy.

3. Czunik temp który jest odpowiedzialny za wyświetlanie na zegarze temp wariuje, był org w ogolę się nie podnosiła wskazówka. Wymieniłem na nowy dziś, wszystko wróciło do normy na jakąś godzinę, potem wskazówka spadłą na 80stopni, i nastąpiły wahania 80,85,70,75 aż spadła do zera. Myślałem że się coś przycięło ale nawet ponowne zapalenie auta nie pomagało, leżała przez jakieś 2h i gdy już dojeżdżałem do celu wskoczyła na 65stopni. W czym twki problem?

4. Mam też wrażenie że nie wkręca się tak jak powinna, czuć pod noga że coś ją blokuje. Przy dzisiejszej jeździe po mieście (nie ważne na jakim biegu) gdy wskazówka była poniżej 2000tyś obrotów silnik zachowywał się w stylu (gaz, hamulec, gaz, hamulec) zmiennie co co jakieś 5 sekund.

5. Gdzie jest antena od radia w ADRze? Wydaje mi się że w tylniej szybie, ponieważ słuchając radia po włączeniu grzania szyby tak jak by gubił fale i radio przestaje odbierać. Gdy ją wyłącze radio odbiera ponownie. Czyżby się mylił?

Dodam że kable, świece, byly wymieniane z poł roku temu. Aku nowy... Przepustnica była czyszczona nie cały rok temu. Auto przed kupnem stało jakieś 2 tygodnie z odłączonym akumulatorem. Komputer nie pokazuje żadnych błędów... Obroty na biegu jalowym stoją w okolicach 900 i widać gołym okiem jak wskazówka chodzi góra doł o jakieś 2mm cały czas. Zauważyłęm też że przy zmanie biegu i wcisnięciu sprzęgła wskazówka od obrotów zmienia swoje położenie dopiero po jakichś 2 sekundach przy wciśniętym sprzęgle. Proszę o pomoc

Opublikowano

Termostat sprawdź, jeśli go wymieniales może jakiś wadliwy sie trafił? Płyn chłodzący sprawdzales? Masz zagazowany samochód?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Auto bez gazu, wymieniałem tylko czujnik. Termostat wyjade się ok.

Opublikowano

po pierwsze czy po dołączeniu aku na 2 miesiące była robiona ponownie adaptacja ?? jeżeli nie to: Odłączasz aku na noc rano podłączasz, wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu ( dmuchawa radio itp) potem nie dotykając gazu ani nic przekręcasz zapłon i czekasz ok 40s. po tym wyłączasz zapłon i czekasz jakieś 30s. po tym włączasz silnik oczywiście nie dotykasz niczego tylko bieg na luz i włączasz silnik jak odpali to poczekaj ok 6 -8 min aż się uspokoi i temperaturę złapie. Powinno to pomóc na obroty a w sprawie tej temperatury to po zabiegu który ci napisałem i jak silnik się rozgrzeje do ok 70 stopni to wtedy pogazuj go trochę i zobacz czy po gazowaniu chłodnica będzie ciepła jeżeli tak to wymiana termostatu (w ADR banał).

Opublikowano

Przepustnica była adaptowana rok temu czyli wtedy kiedy była czyszczona, zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co będzie. A co z resztą problemów? Wie ktoś coś?

---------- Post dopisany at 16:21 ---------- Poprzedni post napisany at 12:38 ----------

up, zrobiłem filmy opisujące moje dzisiejsze problemy:

Nagrałem 3 filmy jak się dziś auto zachowuje na biegu jałowym na postoju, w trakcie ruszania ze świateł oraz w trasie przy 120 gdzie przerywa... Za kilka chwil je wrzuce :)

[ Dodano: 2013-03-16, 16:17 ]

Audi A4 B5 ADR 1.8 1995 - SKACZĄCE OBROTY NA LUZIE

Audi A4 B5 ADR 1.8 1995 - CIĘŻKO ZAPALA ORAZ GAŚNIE PO KRÓTKIEJ JEŹDZIE

Audi A4 B5 ADR 1.8 1995 - CIĘŻKO ZAPALA

Audi A4 B5 ADR 1.8 1995 - RUSZANIE Z POD ŚWIATEŁ,SILNIK SKACZE, BRAK MOCY, DUSI GO, PO PONOWNYM URUCHOMIENIU I PRZYGAZOWANIU WRACA TO DO NORMY

po przejechaniu około 10 km w dobrym tempie 120km/h wskazówka od temp albo leży albo skacze 60-75, zauważyłem że chłodnica na dolej jest ciepła, wąż również...

---------- Post dopisany at 21:30 ---------- Poprzedni post napisany at 16:21 ----------

po pierwsze czy po dołączeniu aku na 2 miesiące była robiona ponownie adaptacja ?? jeżeli nie to: Odłączasz aku na noc rano podłączasz, wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu ( dmuchawa radio itp) potem nie dotykając gazu ani nic przekręcasz zapłon i czekasz ok 40s. po tym wyłączasz zapłon i czekasz jakieś 30s. po tym włączasz silnik oczywiście nie dotykasz niczego tylko bieg na luz i włączasz silnik jak odpali to poczekaj ok 6 -8 min aż się uspokoi i temperaturę złapie. Powinno to pomóc na obroty a w sprawie tej temperatury to po zabiegu który ci napisałem i jak silnik się rozgrzeje do ok 70 stopni to wtedy pogazuj go trochę i zobacz czy po gazowaniu chłodnica będzie ciepła jeżeli tak to wymiana termostatu (w ADR banał).

Zrobiłem adaptacje tak jak pisałeś, odpala bez problemu zrobiłem jakieś 15 km, i przy 160km/h jak mu jeszcze depne to czuć odejście. Wiec różnica jest nie porównywalna. Zobaczymy jutro co będzie. Problem został z tą temperaturą, dalej leży na samym dnie...

Opublikowano

w sprawie temperatury to myślę że termostat ci padł, jak piszesz że miałeś wąż ciepły a zegary nie pokazały 90 stopni to jest duże prawdopodobieństwo że puszcza, bo jak by coś z czujnikiem było to byś miał problemy z odpalaniem w taki mróz :)

Opublikowano

Wymienie w poniedziałek termostat i dam znać co i jak. Polecisz coś szczególnego? Czy pierwszy lepszy? :)

Opublikowano

najlepszy to jest ori kosz ok 120 zł, ale ja włożyłem do swojej Wahlera bo nie zabardzo miałem kase na ori :) i od ok pół roku nie ma z nim problemów :)

Opublikowano

Temperatura prze kupnem auta była ok, wiem bo sam nim jeździłem za nim go kupilem. Potem spadła na 60 i już sie nie podnosiła. Wymieniłem czujnik, przez jakąś godzinę było ok czyli 90, potem jak zaczeło spadać to spadło na 60 od tamtej pory ledwo dycha, wczoraj po 50km wskoczyłą na 65. Po dojechaniu do celu zgasiłem auto i przekręcilem stacyjkę i zobaczcie jak się podnosi, wyżej jej nie widzialem...

Audi A4 B5 ADR 1.8 1995 - WSKAŹNIK TEMPERATURY PO 50KM.

Opublikowano

Termostat zmieniłeś? Jak zmienisz to zobaczysz różnicę. 2x to przerabiałem w dwóch moich audi.

Opublikowano

Jak zmienię to opiszę tutaj co i jak ;)

---------- Post dopisany at 16:05 ---------- Poprzedni post napisany at 02:49 ----------

Dzisiaj po podłączeniu kompa wyskakuje coś takiego, mój mechanik mówił że trzeba wymienić te dwa czujniki i poszukać używanej przepustnicy. W momencie dodawania gazu silnik się dusi i sam jak by hamował (powyżej 2 tyś jest ok). Co Wy na to? Co do temperatury to na postoju wskazuje 90*C a jak ruszam zaraz spada :) Błędy po skasowaniu wyskakują ponownie.

96215092038195919715.jpg

Opublikowano

skasuj je z zobacz czy na nowo wyskoczą :) a tu dokładniej opisane błędy: 16507 P0123 407B Potencjometr przepustnicy - wysokie napięcie, myślę że jak ci one nie wyskoczą to były spowodowane odłączeniem aku :)

Opublikowano

Wyskakują dalej, czyli mam rozumieć że lepiej wymienić całą przepustncę bo te dwa czujniki sa w niej tak?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

tak wymienia sie cala przepustnice. ale rozkrec ja i zobacz jak wyglada w srodku. sprawdz polaczenie kabli od czujnika. kupiles ori czujnik temp?

Opublikowano
tak wymienia sie cala przepustnice. ale rozkrec ja i zobacz jak wyglada w srodku. sprawdz polaczenie kabli od czujnika. kupiles ori czujnik temp?

Jutro wymieniam termostat, i zobaczymy co z temperaturą jeśli dalej będzie leżało to wymienie na ori czujnik ;) W miedzy czasie szukam przepustnicy ;)

---------- Post dopisany 22-03-2013 at 12:40 ---------- Poprzedni post napisany 21-03-2013 at 23:45 ----------

Wymana czujnika temp. na samym początku (pewnie nie potrzebna) bo temperatura dalej się nie podnosiła nic nie dała. Dziś wymieniłem termostat (Verneta, Wahlera nie było) i jak dąb stoi 90*C :D

Teraz sprawa tego typu, czy od razu bawić się w kupowanie przepustnicy czy wyczyścić przepływkę i przepustnicę oraz zrobić adaptację? Czytałem na innych forach że po takiej robocie znikały błędy które występują u mnie czyli:

96215092038195919715.jpg

I auto jeździło normalnie, nie szarpało, nie dlawilo, zapalało normalnie ;) Mój mechanik stwierdził że przepustnica jest do wymiany bo nawet po przekręceniu zapłonu nie rusza się ten "dzyndzel" co tam wystaje a powinien...

Opublikowano

no nie zaszkodzi czyszczenie przepustnicy oraz adaptacja w sposób jaki opisałem. :)

Opublikowano

czekam na jakieś rezultaty wymiany przepustnicy u ciebie, mam podobne problemy z adr-em ;p

Opublikowano

Problem rozwiązany, do przepustnicy dochodzi wężyk podciśnienia około 10-15cm długości. Był dziurawy, wymiana na nowy pomogła. Co do przepustnicy czyszczona byłą rok temu, i teraz jest ledwo co zabrudzona więc jej nie ruszałem. Koszt naprawy 4 piwa :D i jakieś 3 godzinki aby to poskładać.

Ps.

Dokładnie taki sam jak na zdjęciu (ten szmaciany) wymieniłem również jeden z tych grubszych bo też go coś zaczynało brać.

2219d1d1946cfc5a4cbcc772944b2774.jpg

Opublikowano

To jest podcisnienie, tam jest tylko jeden taki wąż, nie powiem Ci gdzie dokładnie wchodzi bo kumpel mi to robił ;) Zamiast szmacianego może być gumowy byle był dobrej jakości a nie jakiś shit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...